Η Taylor Swift με το «The Eras Tour Concert Film» έρχεται να αλλάξει την βιομηχανία του κινηματογράφου
Η Taylor Swift έρχεται σε μία κινηματογραφική αίθουσα κοντά σου με το «The Eras Tour Concert Film» - Μία ταινία που αλλάζει τα δεδομένα στον τρόπο διανομής κινηματογραφικών παραγωγών

Μία ήσυχη Τρίτη του Σεπτεμβρίου -συγκεκριμένα στις 26 του μήνα- και ενώ είχε ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του «The Eras Tour», η Taylor Swift ανακοίνωσε την κυκλοφορία μίας κινηματογραφικής ταινίας που γυρίστηκε κατά τις πέντε ημέρες που η διεθνής pop star έκανε sold-out εμφανίσεις στο SoFi Stadium στο Los Angeles. Η ανακοίνωση προκάλεσε φρενίτιδα στους Swifties -όπως αποκαλούνται οι φανς της- καθώς και στην κινηματογραφική βιομηχανία που εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στο μέσο μία διπλής απεργίας, αυτής των σεναριογράφων και των ηθοποιών.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Taylor Swift (@taylorswift)

Η Taylor Swift πέρασε σε μία κίνηση ματ προσπερνώντας τα κινηματογραφικά στούντιο του Hollywood, καθώς και τις υπηρεσίες streaming όπως το Netflix και το Disney+, και διαπραγματεύτηκε κατευθείαν με τις αλυσίδες Σινεμά. Έκλεισε μία άκρως επικερδή συμφωνία -τόσο για την ίδια, όσο και για τις αίθουσες- με την μεγαλύτερη αλυσίδα κινηματογράφων της Αμερικής, το AMC, και άνοιξε έναν καινούριο δρόμο για την κυκλοφορία ταινιών.

Καθώς οι προπωλήσεις των εισιτηρίων του «The Eras Tour Concert Film» στην Αμερική, τον Καναδά και το Μεξικό έσπαγαν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, η 33χρονη σταρ και η ομάδα της ανακοίνωσαν την κυκλοφορία της ταινίας σε παγκόσμιο επίπεδο, δημιουργώντας ένα παγκόσμιο event εφάμιλλο του οποίου δεν έχουμε δει στο παρελθόν.

Ο δρόμος του «The Eras Tour» στην μεγάλη οθόνη

Taylor Swift
Πηγή: WikiMedia Commons

Η πρώτη ημέρα των προπωλήσεων για το «The Eras Tour Concert Film» ήταν άκρως εντυπωσιακή με την κινηματογραφική μεταφορά της συναυλίας της Taylor Swift να συγκεντρώσει πάνω από 26 εκ. δολάρια μόνο μέσα από την αλυσίδα AMC Theaterss και να ξεπερνάει σε προπωλήσεις ταινίες όπως το «Spider-Man: No Way Home» και «Avengers: Endgame». Η ταινία έχει συγκεντρώσει ήδη πάνω από 100 εκ. δολάρια παγκοσμίως σε προπωλήσεις και έχει γίνει η πιο κερδοφόρα concert film όλων των εποχών, ενώ γίνεται ήδη λόγος πως η ταινία θα συγκεντρώσει στο box office πάνω από 100 εκ. μόνο στις ΗΠΑ το πρώτο Σαββατοκύριακο προβολής της.

Με την επιτυχία της να είναι ήδη προδιαγεγραμμένη, ο δρόμος προς την κυκλοφορία της ταινίας δεν ήταν στρωμένος με ροδοπέταλα. Ήταν ένας δρόμος με σκαμπανεβάσματα, εμπόδια, εκπλήξεις και πολύ δράμα. Ακριβώς όπως ένα τραγούδι της 33χρονης σούπερ σταρ.

Πριν η περιοδεία του καλοκαιριού φτάσει στη μεγάλη οθόνη, εκπρόσωποι από το στρατόπεδο της pop σταρ άρχισαν να πραγματοποιούν συναντήσεις με τα μεγάλα στούντιο του Hollywood. Η ομάδα της Taylor Swift έψαχνε να βρει έναν συνεργάτη για τη διανομή της συναυλιακής ταινίας «The Eras Tour Concert Film».

Taylor Swift
Πηγή: WikiMedia Commons

Η Swift έχει προηγούμενη ιστορία με τα χολιγουντιανά στούντιο, καθώς είχε συναντηθεί μαζί τους πίσω στο 2021 για την κινηματογραφική διανομή της μικρού μήκους ταινίας της «All Too Well». Η ομάδα της pop σταρ εμφανίστηκε στις συναντήσεις με πλήρη σχέδια που περιελάμβαναν ιδέες για το μάρκετινγκ και μια στρατηγική για τη μετέπειτα κυκλοφορία της ταινίας σε streaming πλατφόρμες και οικιακή ψυχαγωγία όπως DVD κλπ.

Πηγές που επικαλείται το Variety, αναφέρουν ότι το στρατόπεδο της Taylor Swift δεν ενδιαφέρον για το πού θα βρισκόταν η ταινία μετά την κινηματογραφική της διαδρομή. Κυρίως τους ένοιαζε να δώσουν στους θαυμαστές που δεν είχαν καταφέρει να αγοράσουν εισιτήρια για τις συναυλίες -λόγω και του φιάσκου με την προπώληση από το TicketMaster- την ευκαιρία να ζήσουν το «The Eras Tour» σε όλο του το μεγαλείο. Με ό,τι συνεπάγεται αυτό, δηλαδή βραχιόλια φιλίας, λαμπερά ρούχα, χορό και τραγούδι μέσα στην αίθουσα.

Αυτό ώθησε μερικές από τις μεγαλύτερες streaming πλατφόρμες να μην ασχοληθούν πολύ με την ταινία και την σταρ, καθώς πίστεψαν ότι δεν θα την ενδιέφερε αυτό που είχαν να προσφέρουν.

Taylor Swift
Πηγή: WikiMedia Commons

Μετά από τις πρώτες συναντήσεις, όμως, επήλθε σιωπή. Ένα στέλεχος στούντιο που ήρθε σε επαφή με τον ομάδα της Swift αποκάλυψε στο Variety πως οι συνομιλίες σταμάτησαν στα μέσα του καλοκαιριού και σημείωσε ότι δεν είχαν καμία εικόνα για το τι συνέβαινε πίσω από τις κλειστές πόρτες της ομάδας της pop σταρ.

Για να αποκαλυφθούν τα σχέδιά της, θα έπρεπε να περιμένουν μερικούς μήνες ακόμα, όταν η Taylor Swift ανακοίνωσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι η περιοδεία της θα ερχόταν στις κινηματογραφικές αίθουσες τον Οκτώβριο. Η ανακοίνωση ήρθε σαν κεραυνός εν αιθρία, καθώς παρακάμπτει τα παραδοσιακά στούντιο του Hollywood και συνεργάζεται με την AMC Theatres, τη μεγαλύτερη αλυσίδα κινηματογράφου στον κόσμο. Η ταινία δεν είναι αποκλειστικότητα για τους κινηματογράφους της AMC, καθώς στις ΗΠΑ θα προβληθεί στις αίθουσες των Cinemark και Regal και σε περίπου 8.500 κινηματογράφους σε 100 χώρες. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται και τα ελληνικά Village, αλλά και άλλες αλυσίδες κινηματογράφων της Ελλάδας.

Τα στελέχη των στούντιο, που προσπάθησαν να κλείσουν μια συμφωνία διανομής, είχαν έντονες αντιδράσεις στην αντισυμβατική διαδρομή της ταινίας προς τις αίθουσες. Και ορισμένα στούντιο είναι ενοχλημένα με την AMC Theaters, πιστεύοντας ότι η εταιρεία κινηματογραφικών αιθουσών έχει καταπατήσει μέρος της δουλειάς των στούντιο. Ένα στέλεχος πιστεύει πως η Taylor Swift δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ πραγματικά να βρει ένα στούντιο για να διανείμει την ταινίας της και πως:

«Το μόνο που ξέρω είναι ότι η ίδια έλαβε πολλές δωρεάν συμβουλές»

Πηγή κοντά στις διαπραγματεύσεις εναντιώθηκε στον χαρακτηρισμό αυτόν και υποστήριξε μιλώντας στο Variety πως:

«Ακούγονται σαν ξινισμένα σταφύλια. Όλοι είχαν την ευκαιρία να υποβάλουν προσφορά για αυτό, αλλά τελικά η Taylor αποφάσισε να στοιχηματίσει στον εαυτό της»

Η κερδοφόρα συμφωνία

Βγάζοντας από την εξίσωση τον μεσάζοντα, η Taylor Swift και οι αλυσίδες κινηματογράφων αναμένεται να δουν αστρονομικές εισπράξεις. Οι πωλήσεις των εισιτηρίων, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, αναμένεται να κατανεμηθούν σε ποσοστό 43% στους αιθουσάρχες και το υπόλοιπο 57% να μοιραστεί ανάμεσα στη Swift και την AMC – με τη μερίδα του λέοντος να πηγαίνει στην pop σταρ.

Taylor Swift
Πηγή: WikiMedia Commons

Η ταινία θα παίζεται αποκλειστικά στους κινηματογράφους για τουλάχιστον 13 εβδομάδες, δηλαδή για περισσότερο καιρό από ό,τι πολλές κυκλοφορίες μέσα από το σύστημα του Hollywood προβάλλονται την περίοδο μετά την πανδημία. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AMC, Adam Aron, χαρακτήρισε τη συμφωνία ως «μεγάλη νίκη για την AMC» μέσα από ανάρτησή του μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Με βάση τις τεράστιες προπωλήσεις του «The Eras Tour Concert Film», το στρατόπεδο της Taylor Swift αναμένεται να λάβει τουλάχιστον 60 εκατομμύρια δολάρια, ένα ποσό που αναμένεται να ανέβει ακόμη υψηλότερα μετά το πρώτο Σαββατοκύριακο προβολής της. Τα έσοδα αυτά, δεν περιλαμβάνουν την μετέπειτα πορεία της συναυλιακής ταινίας σε οικιακή διανομή. Μετά την προβολή της στον κινηματογράφο, η Swift μπορεί να συνάψει μια ξεχωριστή, νέα συμφωνία με εταιρείες όπως η Apple και τα iTunes, αλλά και streaming πλατφόρμες όπως το Netflix και το Disney+.

Την ίδια στιγμή, παρακάμπτοντας τα μεγάλα στούντιο, επιτράπηκε στη Swift και την ομάδα της να κυκλοφορήσουν την ταινία όποτε θελήσουν, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν τους διανομείς να βρουν ένα βολικό σημείο στο ημερολόγιο των κυκλοφοριών τους. Αντίθετα, η ίδια η 33χρονη pop σταρ ορίζει το πρόγραμμα όχι μόνο για την ταινία της, αλλά και για άλλες κυκλοφορίες. Tα «The Exorcist: Believer», «Dumb Money», «Ordinary Angels» της Hilary Swank και η ρομαντική κομεντί της Meg Ryan «What Happens Next» άλλαξαν ημερομηνία κυκλοφορίας στις ΗΠΑ για να μην βρεθούν απέναντι από τη Swift.

Όσον αφορά τις κινηματογραφικές αίθουσες, η κυκλοφορία του «The Eras Tour Concert Film» είναι ένα απροσδόκητο όφελος σε μια κατά τα άλλα δύσκολη περίοδο. Οι απεργίες των ηθοποιών και των σεναριογράφων του Hollywood, ώθησαν τα κινηματογραφικά στούντιο να αλλάξουν τον προγραμματισμό τους και να αφήσουν ένα έρημο πεδίο σχεδόν όλο το φθινόπωρο. Η πιο σημαντική από τις μετακινήσεις, ήταν αυτή του «Dune: Part Two» από τον Νοέμβριο του 2023 στον Μάρτιο του 2024. Μία ταινία που οι αιθουσάρχες πίστευαν πως θα συνεχίσει τη δυναμική του θερινού «Barbenheimer». Τώρα, τη θέση αυτή φαίνεται να παίρνει το ξεχωριστό event που ήρθε σαν δώρο από την Taylor Swift.

Παράλληλα, πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι η προσέγγισή της τραγουδίστριας και τραγουδοποιού έχει τη δυνατότητα να αλλάξει το παιχνίδι για τη διανομή ταινιών γενικότερα.

Η Taylor Swift και το «The Eras Tour Concert Film» φέρνουν μία σεισμική αλλαγή στην βιομηχανία του κινηματογράφου

Η βιομηχανία του κινηματογράφου και οι αιθουσάρχες έχουν στραφεί αρκετές φορές σε εναλλακτικό περιεχόμενο πέρα των κινηματογραφικών προβολών για να προσελκύσουν το ευρύ κοινό και να κρατήσουν ζωντανά τα Σινεμά. Οι αίθουσες προβάλλουν συχνά μαγνητοσκοπημένες συναυλίες, θεατρικά έργα και μιούζικαλ, καθώς και ζωντανά αθλήματα από οργανισμούς όπως το National Football League και το Ultimate Fighting Championship. Παράλληλα, υπάρχουν ειδικές προβολές κλασικών ταινιών, προβολές anime καθώς και live streaming βιντεοπαιχνιδιών όπως τα Dungeons and Dragons.

Έτσι, οι αιθουσάρχες ελπίζουν πως η ταινία της Taylor Swift θα αναζωογονήσει το ενδιαφέρον του κοινού στα concert films, ένα είδος που άνθισε μέσα στις δεκαετίες του 1960 και του 1970 με ταινίες όπως τα «Monterey Pop», «Woodstock» και «The Last Waltz». Μπορεί οι ταινίες αυτές να μην μπορούν να αναπαράγουν ακριβώς την εμπειρία μιας συναυλίας, όμως, τα εισιτήρια είναι αρκετά φθηνότερα και, επομένως, δίνουν μία ευκαιρία σε ένα μεγαλύτερο κοινό να απολαύσει το συγκεκριμένο θέαμα.

Ο Michael O’Leary, Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ένωσης Ιδιοκτητών Κινηματογραφικών Αιθουσών, δήλωσε στο CNBC:

«Οι ταινίες με συναυλίες έχουν δει εξαιρετικά αποτελέσματα μέσα στα χρόνια και τώρα με βάση τις τεράστιες προπωλήσεις σε ολόκληρη τη χώρα, είναι σαφές ότι το «The Eras Tour Concert Film» θα ανοίξει νέους δρόμους για το είδος.

Ελπίζουμε ότι αυτό θα οδηγήσει σε ακόμα περισσότερες συναυλίες στις κινηματογραφικές αίθουσες τα επόμενα χρόνια»

Ωστόσο, κανένα από αυτά τα θεάματα δεν έχει φτάσει ποτέ κοντά στο να δημιουργήσει τον ντόρο που έχει προκαλέσει η επερχόμενη κυκλοφορία της Taylor Swift. Ένας μικρός χαμός που έχει ωθήσει τους αιθουσάρχες και τις αλυσίδες κινηματογράφου να δημιουργήσουν ειδικές θήκες για αναψυκτικά, κουβάδες για popcorn, μέχρι και κοκτέιλ εμπνευσμένα από το «The Eras Tour».

Αυτός ο ντόρος δείχνει και την ξεχωριστή θέση που έχει η 33χρονη pop star στη βιομηχανία με πολλούς να υποστηρίζουν πως η επιτυχία της στο box office μπορεί να μην είναι εύκολο να γίνει ξανά. Μάλιστα, ο Paul Dergarabedian, αναλυτής του Comscore, υποστηρίζει στο CNBC:

«Για να μην πιστεύει κανείς ότι αυτό είναι ένα κατόρθωμα που μπορεί να αναπαραχθεί εύκολα, πρέπει πρώτα να καταλάβετε ότι η Swift λειτουργεί σε ένα μοναδικό, δικό της σύμπαν και ότι αυτό κάνει τις μελλοντικές επιτυχίες για άλλους καλλιτέχνες σε αυτό το βασίλειο έναν πιο άπιαστο στόχο από ό,τι μπορεί φαντάζεται κανείς»

Taylor Swift
Πηγή: WikiMedia Commons

Αυτό δεν σημαίνει, όμως, πως η Taylor Swift και το «The Eras Tour Concert Film» δεν έχουν ωθήσει ήδη μία μεγάλη αλλαγή. Η Beyonce -ακολουθώντας ακριβώς τα βήματα της Swift- ανακοίνωσε ήδη την κυκλοφορία του «Renaissance World Tour». Η πιο επιτυχημένη γυναικεία περιοδεία, που πλησίασε σε εισπράξεις τα 600 εκ. δολάρια παγκοσμίως, θα έρθει στις κινηματογραφικές αίθουσες των ΗΠΑ μέσα στον Δεκέμβριο.

Η Beyonce έκανε μία παρόμοια συμφωνία με αυτή της Swift με την AMC Theaters και θα φέρει την άκρως επιτυχημένη περιοδεία της στις αίθουσες. Ακόμα δεν έχουν γνωστοποιηθεί ημερομηνίες κυκλοφορίας για τις υπόλοιπες χώρες, όμως, είναι κάτι που αναμένεται να γίνει γνωστό μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Beyoncé (@beyonce)

Είναι σαφές πως τόσο τα στούντιο, όσο και άλλοι καλλιτέχνες, καθώς και μεγάλοι δημιουργοί της 7ης Τέχνης θα κοιτούν από κοντά την πορεία τω δύο ταινιών στις αίθουσες.

Με πληροφορίες από Variety, APnews και CNBC
Πηγή cover photo: WikiMedia Commons

Δες ακόμα:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπηρεσίες Εστίασης

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

14-02-2024

Καλλιθέα Αττικής

950

⚽🏀 LIVE SCORES
27 Απρ. 2024
Αστ
20:00
-
ΟΦΗ
27 Απρ. 2024
Βόλ
20:00
-
Παν
27 Απρ. 2024
ΠΤΡ
20:15
-
ΛΑΥ
27 Απρ. 2024
ΠΑΟΚ
20:15
-
ΜΑΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

 1