Πανελλήνιες 2023 - ΕΠΑΛ: Θέματα προσομοίωσης & απαντήσεις για το ΑΟΔ
Πανελλήνιες 2023: Πρώτο το neolaia.gr, σε συνεργασία με τα Φροντιστήρια ΠΑΠΑΔΕΑ, σας παρουσιάζει προτεινόμενα θέματα για το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας των ΕΠΑΛ, «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης (ΑΟΔ)».

Οι Πανελλήνιες 2023 πλησιάζουν και τα σχολεία άνοιξαν ξανά τη Δευτέρα 24 Απριλίου 2023 μετά τις διακοπές του Πάσχα. Έτσι, έχουμε μπει στην τελική ευθεία για τις πανελλαδικές και ο χρόνος έχει αρχίσει να «μετράει» αντίστροφα.

Οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες των φετινών πανελλαδικών προετοιμάζονται πυρετωδώς κάνοντας την επανάληψη της ύλης των μαθημάτων στα οπoία θα εξεταστούν πανελλαδικώς τον Ιούνιο, προκειμένου να εισαχθούν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Βέβαια, φέτος έχουν προγραμματιστεί και οι Εκλογές 2023οι οποίες θα πραγματοποιηθούν την 21η Μαΐου. Ωστόσο, το πρόγραμμα των Πανελληνίων 2023 δεν θα υποστεί αλλαγές και θα παραμείνει ως έχει. Έτσι, οι Πανελλήνιες 2023 αναμένεται να ξεκινήσουν την 1η Ιουνίου για τους υποψήφιους και τις υποψήφιες των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), ενώ μία ημέρα αργότερα, δηλαδή στις 2 Ιουνίου, θα ξεκινήσουν οι πανελλαδικές για τους υποψήφιους και τις υποψήφιες των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ).

To neolaia.gr, σε συνεργασία με τα Φροντιστήρια ΠΑΠΑΔΕΑ σας έχει εξασφαλίσει προτεινόμενα θέματα προσομοίωσης για το μάθημα «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης (ΑΟΔ)». Υπενθυμίζεται ότι το «ΑΟΔ» είναι μάθημα στο οποίο εξετάζονται οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας και εξετάζεται το Σάββατο 10 Ιουνίου.

Ακολουθούν τα προτεινόμενα θέματα στο μάθημα «ΑΟΔ»:

ΘΕΜΑ Α

Α1. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν, γράφοντας στο τετράδιό σας, δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση, τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.

α. Ο ποσοτικός έλεγχος στο τμήμα Παραγωγής πραγματοποιείται για να διαπιστωθεί αν το προϊόν παράγεται μέσα στο χρόνο που
έχει σχεδιαστεί.
β. Με την κοινωνικοποίηση επιδιώκεται η εξυγίανση της επιχείρησης και όχι η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας με σκοπό το κέρδος, όπως συμβαίνει στις κρατικοποιήσεις.
γ. Ο οργανισμός που μαθαίνει πρέπει να βρίσκει τρόπους να χρησιμοποιεί μόνο τις τυπικές διαδικασίες μάθησης, προκειμένου να ενεργοποιηθεί η δημιουργικότητα και η καινοτόμος σκέψη των εργαζομένων.
δ. Οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις ανήκουν στο δευτερογενή τομέα παραγωγής.
ε. Στην Τεχνική των Δελφών ως μεθόδου λήψης ομαδικών αποφάσεων χρησιμοποιούνται ερωτηματολόγια αντί για την άμεση επικοινωνία.

Μονάδες 15

Α2. Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1, 2 και δίπλα ένα από τα γράμματα α, β, γ, δ που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

1. Μία επιχείρηση για να παράγει ποσότητα 1.000 προϊόντων, χρειάζεται 1.500 κιλά πρώτης ύλης. Διαπιστώνεται ότι ο προμηθευτής πρώτης ύλης, δεν έχει παραδώσει έγκαιρα το σύνολο της απαιτούμενης ποσότητας πρώτης ύλης και επιβάλλεται η επιχείρηση να κάνει διορθωτικές κινήσεις. Η διαπίστωση αυτή αφορά:
α) τον ποιοτικό έλεγχο του προϊόντος
β) τον ποσοτικό έλεγχο του προϊόντος
γ) τον έλεγχο αποθεμάτων πρώτων υλών
δ) τον έλεγχο κόστους παραγωγής του προϊόντος

2. Με τον όρο αποτελεσματικότητα εννοούμε:
α) τον βαθμό επίτευξης των στόχων
β) τις θυσίες (το κόστος) που απαιτούνται για την επίτευξη του αποτελέσματος
γ) τον αριθμό των τελικών προϊόντων που παράχθηκαν προς τον αριθμό των εργατών που απασχολήθηκαν.
δ) τον αριθμό των εργατών που απασχολήθηκαν προς τον αριθμό των τελικών προϊόντων που παράχθηκαν.

Μονάδες 10

ΘΕΜΑ Β

Β.1. Σε μία επιχείρηση που απασχολούνται 10 εργάτες, παρατηρήθηκε ότι τον Απρίλιο η παραγωγικότητα της εργασίας ήταν 40 μονάδες ανά εργάτη. Αν ο στόχος της επιχείρησης ήταν να παράγει 500 μονάδες προϊόντος, να υπολογίσετε (ποσοστιαία) την αποτελεσματικότητα της επιχείρησης.

Μονάδες 6

Β.2. Μία επιχείρηση παράγει 100.000 μονάδες προϊόντος χρησιμοποιώντας κεφάλαια ύψους 500.000 ευρώ. Η τιμή πώλησης του προϊόντος είναι 6 ευρώ, ενώ το κόστος ανά μονάδα προϊόντος είναι 5 ευρώ. Αν υποθέσουμε ότι θα πουληθούν όλες οι μονάδες, να υπολογιστεί η οικονομική αποδοτικότητα.

Μονάδες 6

Β.3 Μία επιχείρηση απασχολεί 100 εργάτες για να παράγει τα προϊόντα της, των οποίων η τιμή πώλησης ανά μονάδα είναι 15 € και το μοναδιαίο κόστος 12€. Το ύψος των κεφαλαίων που χρησιμοποιεί η επιχείρηση ανέρχονται στα 1.500.000 €. Κατά το έτος 2006 παράχθηκαν 50.000 μονάδες προϊόντος, παρά το γεγονός ότι προβλεπόταν η παραγωγή 60.000 μονάδων. Ζητείται να υπολογίσετε την παραγωγικότητα, την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα της επιχείρησης.

Μονάδες 6

Β.4 Ποια είναι η τέταρτη επιδίωξη εκτός από παραγωγικότητα, αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα που έχει σαν στόχο μία επιχείρηση, με ποιο άλλο μέγεθος συνδέεται και γιατί;

Μονάδες 7

ΘΕΜΑ Γ

Γ.1. « Ο Οργανισμός που μαθαίνει» (Learning Organization) αποτελεί μία σύγχρονη φιλοσοφία και πρακτική στην οργάνωση και διοίκηση.

α. Να διατυπώσετε τον ορισμό της οργανωσιακής μάθησης και να αναφέρετε σε τί συνίσταται αυτή.

Μονάδες 10

β. Να περιγράψετε τις δύο βασικές σημασίες που εμπεριέχει η έννοια της οργανωσιακής μάθησης.

Μονάδες 15

ΘΕΜΑ Δ

Δ.1. α. Ένας από τους βασικούς επιστήμονες και ερευνητές που συνέλαβαν στην εξέλιξη του management ήταν ο Henry Gantt (Χένρυ Γκάντ). Να αναπτύξετε τις απόψεις του.

Μονάδες 10

β. Ποια είναι τα βήματα της διαδικασίας λήψης αποφάσεων (να αναφερθείτε σε αυτά επιγραμματικά) και να αναλύσετε λεπτομερώς την αξιολόγηση των εναλλακτικών λύσεων και επιλογή της καλύτερης.

Μονάδες 15

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΑΟΔΕ 2023

Πανελλήνιες

Οι απαντήσεις στα προτεινόμενα θέματα στο μάθημα «ΑΟΔ»:

ΘΕΜΑ Α

Α.1
α. Σωστό
β. Σωστό
γ. Λάθος
δ. Λάθος
ε. Σωστό

Α.2
1. γ 2. α

Πανελλήνιες 2023 ΑΟΔ

Πανελλήνιες 2023 ΑΟΔ

ΘΕΜΑ Γ

α. Οργανωσιακή μάθηση είναι η διαδικασία με την οποία βελτιώνονται διαρκώς οι ενέργειες και οι δραστηριότητες της επιχείρησης, μέσα από τις γνώσεις που αποκτώνται. Συνίσταται στη δημιουργία νέων γνωστικών μοντέλων, τα οποία βελτιώνουν τη δράση, τη συμπεριφορά και την αποτελεσματικότητα των ατόμων, των ομάδων και της οργάνωσης στο σύνολό της.

β. 1. Την απόκτηση ικανοτήτων και γνώσεων (know-how), που συνεπάγεται τη φυσική δυνατότητα για παραγωγή μιας πράξης- ενέργειας. Για να παραχθεί δηλαδή ένα προϊόν ή υπηρεσία, θα πρέπει η επιχείρηση να έχει αποκτήσει αρχικά τις απαραίτητες γνώσεις πως θα παράγει αυτό το προϊόν ή την υπηρεσία (π.χ. μηχανήματα και εγκαταστάσεις που απαιτούνται, διαδικασίες που θα εφαρμοσθούν). Στη συνέχεια θα πρέπει να απαιτήσει τις ικανότητες να το παράγει (π.χ. εξειδικευμένο προσωπικό),

2. Την απόκτηση του «γνωρίζω γιατί» (know-why), που συνεπάγεται την ικανότητα της συνειδητοποίησης ενός
γνωστικού νοήματος μιας εμπειρίας. Η μάθηση πραγματοποιείται μόνο στην περίπτωση που μια νέα γνώση μεταφράζεται σε διαφορετική συμπεριφορά, η οποία μπορεί να επαναλαμβάνεται.

ΘΕΜΑ Δ

Δ.1

α. Ο Henry Gantt (Χένρυ Γκαντ), συνεργάτης του Taylor. Εργάστηκε ως σύμβουλος επιχειρήσεων σε θέματα επιλογής προσωπικού και ανάπτυξης συστημάτων κινήτρων και πρόσθετων αμοιβών. Υποστήριξε και αυτός την ανάγκη για ανάπτυξη της συνεργασίας και της κατανόησης μεταξύ της διοίκησης και των εργαζομένων. Τόνισε επίσης τη σημασία της εκπαίδευσης και του ανθρώπινου παράγοντα σε όλα τα διοικητικά προβλήματα

β. Τα στάδια για τη διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι

1. Εντοπισμός του προβλήματος ή διαπίστωση ευκαιρίας
2. Ανάπτυξη εναλλακτικών λύσεων
3. Ανάλυση εναλλακτικών λύσεων
4. Αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων και επιλογή της
καλύτερης
5. Υλοποίηση της απόφασης

Βήμα 4ο σελ. 222 σχολικό βιβλίο

Στο βήμα αυτό γίνεται σύγκριση μεταξύ των εναλλακτικών λύσεων, προκειμένου να εντοπιστεί η λύση που προσφέρει περισσότερα πλεονεκτήματα και/ή έχει λιγότερα μειονεκτήματα σε σύγκριση με τις άλλες. Ένα άλλο μέτρο σύγκρισης που χρησιμοποιείται κατά το βήμα αυτό, είναι η σχέση μεταξύ ωφέλειας και κόστους. Σύμφωνα με το κριτήριο αυτό, προτιμάμε τη λύση εκείνη που μας παρέχει το μέγιστο δυνατό όφελος με το μικρότερο δυνατό κόστος. Το τρίτο στοιχείο αξιολόγησης των εναλλακτικών λύσεων είναι η δυνατότητα εφαρμογής τους. Μία λύση μπορεί να φαίνεται πάρα πολύ ικανοποιητική σε σχέση με τις άλλες, αλλά να μην μπορεί να εφαρμοστεί λόγω των περιορισμών που τίθενται από την ίδια την επιχείρηση ή από το περιβάλλον της επιχείρησης. Για παράδειγμα, η αντικατάσταση της παλιάς μηχανής με μία αυτόματη μπορεί να φαίνεται ως η καλύτερη λύση, αλλά να μην μπορεί να υλοποιηθεί λόγω έλλειψης χρημάτων. Επίσης, όπως ήδη αναφέραμε, επειδή μερικές φορές τα αποτελέσματα δεν είναι βέβαια και εμπεριέχουν κάποιο βαθμό κινδύνου (ρίσκου), η επιλογή γίνεται σύμφωνα με τις προσωπικές εκτιμήσεις, τη διαίσθηση και την ευφυία των στελεχών. Μια τέτοιας φύσεως επιλογή ενέχει τον κίνδυνο να αποβεί μοιραία για την επιχείρηση. Για την αποφυγή μιας τέτοιας κατάληξης, πρέπει να καταβάλουμε προσπάθεια για τη συλλογή όσο το δυνατόν περισσοτέρων πληροφοριών.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΣΤΟ ΑΟΔΕ (ΕΠΑΛ 2023)

Πανελλήνιες 2023: Το πρόγραμμα για ΓΕΛ, ΕΠΑΛ & ειδικά μαθήματα

Πηγή εικόνας: Intime

Η αρχή για τις Πανελλήνιες 2023 θα γίνει με το μάθημα των «Νέων Ελληνικών» στα ΕΠΑΛ και της «Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας» στα ΓΕΛ. Στη συνέχεια οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες θα εξεταστούν στα μαθήματα που αντιστοιχούν στους Τομείς τους αν είναι υποψήφιοι/υποψήφιες στα ΕΠΑΛ και στις ομάδες προσανατολισμού τους, αν είναι υποψήφιοι/υποψήφιες στα ΓΕΛ.

Οι πανελλαδικές ολοκληρώνονται την Παρασκευή 16 Ιουνίου στα ΕΠΑΛ και τη Δευτέρα 12 Ιουνίου στα ΓΕΛ. Έπειτα, συνεχίζουν μόνο όσοι και όσες έχουν επιλέξει να εξεταστούν σε κάποιο ειδικό μάθημα, προκειμένου να «ξεκλειδώσουν» συγκεκριμένες σχολές στο μηχανογραφικό τους.

Ειδικότερα:

Ημερήσια και Εσπερινά ΓΕΛ

  • Παρασκευή, 2/6/2023 Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας
  • Τρίτη, 6/6/2023 Αρχαία Ελληνικά, Μαθηματικά, Βιολογία Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών, Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, Ο.Π. Σπουδών Υγείας
  • Πέμπτη, 8/6/2023 Λατινικά, Χημεία, Πληροφορική Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών, Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Υγείας, Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
  • Δευτέρα, 12/6/2023 Ιστορία, Φυσική, Οικονομία Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών, Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Ο.Π. Σπουδών Υγείας, Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

Ημερήσια και Εσπερινά ΕΠΑΛ

  • Πέμπτη, 1/6/2023 Νέα Ελληνικά
  • Σάββατο, 3/6/2023 Μαθηματικά (Άλγεβρα)
  • Τετάρτη, 7/6/2023 Ανατομία- Φυσιολογία ΙΙ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών, Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
  • Παρασκευή, 9/6/2023 Ηλεκτροτεχνία 2, Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, Ναυτικό Δίκαιο-Διεθνείς Κανονισμοί στη Ναυτιλία-Εφαρμογές, Ιστορία Σύγχρονης Τέχνης
  • Σάββατο, 10/6/2023 Υγιεινή, Προγραμματισμός Υπολογιστών, Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης (ΑΟΔ), Στοιχεία Μηχανών
  • Τρίτη, 13/6/2023 Ηλεκτρικές Μηχανές, Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις, Ναυσιπλοΐα ΙΙ, Ναυτικές Μηχανές
  • Πέμπτη, 15/6/2023 Τεχνολογία Υλικών, Οικοδομική, Μηχανές Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ ΙΙ), Ψηφιακά Συστήματα
  • Παρασκευή, 16/6/2023 Στοιχεία Ψύξης-Κλιματισμού, Κινητήρες Αεροσκαφών, Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων

Ειδικά και Μουσικά Μαθήματα για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

  • Σάββατο, 17/6/2023 Αγγλικά 10.00 πμ
  • Δευτέρα, 19/6/2023 Γερμανικά 8.30 πμ
  • Τρίτη, 20/6/2023 Ελεύθερο Σχέδιο 8.30 πμ
  • Τετάρτη, 21/6/2023 Γραμμικό Σχέδιο 8.30 πμ
  • Πέμπτη, 22/6/2023 Αρμονία 8.30 πμ
  • Παρασκευή, 23/6/2023 Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων 16.30 πμ
  • Σάββατο, 24/6/2023 Μουσική Αντίληψη και Γνώση 12.30 πμ
  • Δευτέρα, 26/6/2023 Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία 8.30 πμ
  • Τρίτη, 27/6/2023 Γαλλικά 8.30 πμ
  • Τετάρτη, 28/6/2023 Ισπανικά 8.30 πμ
  • Πέμπτη, 29/6/2023 Ιταλικά 8.30 πμ

Διαβάστε ακόμη:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

19-12-2023

Νέα Ιωνία Αττικής

Πληροφορική

Πλήρης Απασχόληση

05-02-2024

Άγιος Δημήτριος Αττικής

⚽🏀 LIVE SCORES
02 Μαϊ. 2024
Ast
22:00
-
Ολυ
02 Μαϊ. 2024
Oly
22:00
-
Ατα
02 Μαϊ. 2024
ΟΣΦΠ
19:45
-
BARC
02 Μαϊ. 2024
ΜΑΚ
21:45
-
ΠΑΟ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;