Το «Maestro» φέρνει την ελληνική τηλεόραση στη νέα εποχή
Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης με τη νέα του σειρά «Maestro» καταφέρνει να εκμοντερνίσει την ελληνική τηλεόραση και να τη φέρει στο σήμερα.

Το βράδυ της Πέμπτης, 13 Οκτωβρίου, έκανε πρεμιέρα στο MEGA μία από τις πιο πολυαναμενόμενες σειρές της νέας τηλεοπτικής σεζόν. Ο λόγος για τη νέα σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, που έχει τον τίτλο «Maestro». Η πρεμιέρα της σειράς στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, καθώς κατόρθωσε να σημειώσει υψηλά νούμερα τηλεθέασης, αλλά και να μας δείξει τον δρόμο για μία νέα εποχή στην ελληνική τηλεόραση.

Η φετινή τηλεοπτική σεζόν είναι γεμάτη με σειρές ελληνικής μυθοπλασίας και έχει κάτι για όλους. Τα κανάλια είδαν πως το κοινό ζητάει καλό, ελληνικό περιεχόμενο και έχουν ρίξει στην «μάχη» όσες περισσότερες σειρές μπορούν. Άλλες καλές, άλλες μέτριες, κάποιες κακές, όμως, το «Maestro» του Παπακαλιάτη φέρνει τα διεθνή δεδομένα στην ελληνική τηλεόραση.

Και θα εξηγήσω ακριβώς τι εννοώ…

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Christopher Papakaliatis (@christopherpapakaliatis)

Η πλοκή της σειράς

Όπως αναφέρει και η επίσημη ιστοσελίδα του MEGA, η σειρά «Maestro» ακολουθεί τον Ορέστη, ο οποίος ταξιδεύει σε ένα μικρό νησί στην εποχή της πανδημίας προκειμένου να στήσει, από την αρχή, ένα Φεστιβάλ μουσικής. Αντιμέτωπος με τη μικρή κοινωνία του νησιού και όλες τις παθογένειές της, θα βρεθεί μπλεγμένος σε μία ακραία ερωτική ιστορία που θα αποτελέσει κίνητρο για να εκδηλωθούν όλα τα κοινωνικά προβλήματα τα οποία μαστίζουν μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων. Είναι όλοι συνδεδεμένοι μεταξύ τους και μ’ έναν τρόπο συνένοχοι σε αυτό που θα ακολουθήσει…

Είναι κάτι πρωτότυπο; Σίγουρα όχι…

Έχουμε δει αρκετές σειρές (και ελληνικές και του εξωτερικού) οι οποίες μας παρουσιάζουν ένα ειδυλλιακό φαινομενικά τοπίο και σιγά σιγά μας δείχνουν την «βρωμιά» και τη «σήψη», που βρίσκεται από κάτω. Επίσης, δεν είναι η πρώτη ελληνική σειρά που έχει ασχοληθεί με το θέμα της πανδημίας και στην οποία βλέπουμε τη χρήση μάσκας (όσο και να ακούγεται πως είναι από διάφορες εκπομπές). Να σου θυμίσω το περσινό «Κομάντα και Δράκοι» του Θοδωρή Παπαδουλάκη, όπου μας μεταφέρει στην Κρήτη την περίοδο μίας ακόμα μετάλλαξης του κορωνοϊού.

Ωστόσο, όλα αυτά κάνουν το «Maestro» κάπως επίκαιρο. Μας κάνουν να βλέπουμε τη νέα καθημερινότητά μας, αλλά και πράγματα που βλέπουμε να αναδύονται μέσα από τις ειδήσεις σχεδόν σε καθημερινή βάση και αφορούν την κοινωνία.

Η κινηματογραφική αισθητική και το… πολυπόθητο Netflix

Ο Χριστόφος Παπακαλιάτης είχε κάνει ένα μεγάλο διάλειμμα (πάνω από μία δεκαετία) από την τηλεόραση. Στο διάστημα αυτό μας χάρισε δύο ταινίες που έγιναν μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες («Αν…», «Ένας Άλλος Κόσμος») και έδειξε πως έχει κάτι να πει μέσα από τα έργα του, καθώς και μία σκηνοθετική ματιά που έλειπε από τις προηγούμενες δουλειές του. Σαν σινεφίλ ο ίδιος, αντιγράφει και φέρνει στα μέτρα του στοιχεία από γνωστούς σκηνοθέτες δίνοντας μας ένα άρτιο από κάθε πλευρά αποτέλεσμα.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Maestro (@maestro.tvseries)

Αυτή η «σπουδή» στον κινηματογράφο έπρεπε με κάποιον τρόπο να περάσει και στην τηλεοπτική του δουλειά και το «Maestro» είναι η καταλληλότερη ευκαιρία. Είναι η ευκαιρία να δείξει πως μπορεί να δημιουργήσει κάτι τελείως κινηματογραφικό και μία σειρά που μπορεί να περάσει τα στενά σύνορα της χώρας μας και να μπει σε μεγάλες streaming πλατφόρμες.

Όμως, το «Maestro» δεν είναι η πρώτη ελληνική σειρά με κινηματογραφική αισθητική και η πρώτη σειρά που μπορεί να σταθεί επάξια στο εξωτερικό. Ξεκινώντας από το «Έτερος Εγώ» του Σωτήρη Τσαφούλια, που έφθασε πολύ κοντά στο να γίνει η πρώτη ελληνική σειρά που θα έμπαινε στο Netflix, το αριστοτεχνικό «Σιωπηλός Δρόμος» του Βαρδή Μαρινάκη, το εκπληκτικό «Καρτ Ποστάλ» του Γιώργου Παπαβασιλείου (ίσως η καλύτερη ελληνική σειρά των τελευταίων ετών), το προαναφερθέν «Κομάντα και Δράκοι», τα επίκαιρα «Ψέματα» του ALPHA, μέχρι και τα πιο πρόσφατα «Κάνε ότι Κοιμάσαι» και «Μία Νύχτα του Αυγούστου». Οι σειρές αυτές απέδειξαν ότι όταν θέλει η ελληνική τηλεόραση, δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα αντίστοιχες παραγωγές του εξωτερικού.

Και με λιγότερα λεφτά, έτσι…

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Maestro (@maestro.tvseries)

Τότε τι είναι αυτό που κάνει τον «Maestro» διαφορετικό;

Λοιπόν, για να λέμε και τα πράγματα με το όνομά τους και να φύγουμε λίγο από τις κριτικές που εκθειάζουν το «Maestro». Όχι, η νέα σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη δεν εφηύρε τον τροχό. Παρόλα αυτά, τον έκανε mainstream!

Οι σειρές που προαναφέραμε μπορεί να είναι καλύτερες σαν σύνολο από τη νέα σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη και να μας έδειξαν διαφορετικές ιστορίες και πρωτότυπα θέματα για την ελληνική τηλεόραση, ωστόσο, δεν κατάφεραν να φθάσουν μεγάλη μερίδα του τηλεοπτικού κοινού. Η μεγαλύτερη επιτυχία από αυτές τις σειρές ήταν τα «Ψέματα» με ποσοστό τηλεθέασης γύρω στο 15% με 16% και, ίσως, το «Έτερος Εγώ», αλλά δε ξέρουμε ακριβή νούμερα καθώς είναι διαθέσιμη μέσα από το Cosmote TV.

Τώρα, το «Maestro» κατάφερε να συγκεντρώσει στην πρεμιέρα του ποσοστό τηλεθέασης 31,2% στο γενικό σύνολο και 34,8% στο δυναμικό κοινό. Ταυτόχρονα, η σειρά έφθασε στο N01 των trends στο Twitter συγκεντρώνοντας πάνω από 11 χιλιάδες tweets την ώρα προβολής του.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Maestro (@maestro.tvseries)

Η σειρά έδειξε πως το κοινό είναι έτοιμο για πιο προσεγμένες παραγωγές, ειδικά όταν έχουν έναν σταρ είτε σε πρωταγωνιστικό ρόλο είτε σε ρόλο δημιουργού, και πως το νεανικό κοινό ψάχνει να βρει σειρές που του θυμίζουν αυτά που βλέπει στις streaming πλατφόρμες.

Άλλη μία σημαντική καινοτομία του «Maestro» ήταν το appointment viewing!

Οι streaming πλατφόρμες, αλλά και η διάθεση των επεισοδίων από όλες τις ελληνικές σειρές αμέσως μετά την προβολή τους στα web tv των σταθμών, έχουν αλλάξει τον τρόπο θέασης. Πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν να παρακολουθήσουν μία σειρά σε διαφορετική ώρα από την ώρα προβολής της.

Όλα αυτά, όμως, και καθώς η πανδημία έχει περάσει σε ένα άλλο επίπεδο, φαίνεται να εκλείπουν και οι τηλεθεατές να αναζητούν ξανά το παλιό μοντέλο θέασης. Αυτό που ήξερες ότι το νέο επεισόδιο της οποιασδήποτε σειράς θα προβληθεί συγκεκριμένη ημέρα και ώρα και δεν έχεις τη δυνατότητα να το δεις ξανά και με άλλο τρόπο. Δες την επιτυχία του «House of the Dragon» για να καταλάβεις…

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Maestro (@maestro.tvseries)

Εδώ, το MEGA και ο ίδιος ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης κατάφεραν να πιάσουν τον παλμό της εποχής. Προωθούσαν το «Maestro» ως το απόλυτο event της εβδομάδας. Όλοι ήξεραν πως θα μπορούσαν να δουν το επεισόδιο το βράδυ της Πέμπτης, 13 Οκτωβρίου, και μόνο τότε, καθώς δεν θα γινόταν διαθέσιμο μέσα από το web tv. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα όλοι όσοι ήθελαν να δουν τη νέα σειρά ή είχαν απορία για την επιστροφή του γνωστού δημιουργού να συντονιστούν στο Μεγάλο κανάλι και να παρακολουθήσουν όλοι μαζί το πρώτο επεισόδιο. Βέβαια, σε αυτό βοήθησε και η διαφημιστική καμπάνια που χρησιμοποιούσε το σλόγκαν «Save The Date».

Άλλη μία καινοτομία της σειράς για τα ελληνική δεδομένα είναι και η αλληλεπίδραση με τους τηλεθεατές!

Maestro

Μέχρι πρότινος, ο τρόπος για να νιώσουν οι τηλεθεατές πως βρίσκονται σε μία κοινότητα που παρακολουθεί την ίδια σειρά, κάνει θεωρίες για αυτή, αλλά και συζητάει τις τελευταίες εξελίξεις και τα όσα είδε ήταν το Twitter. Τα τελευταία χρόνια, όμως, στο κάδρο μπαίνουν και τα podcasts, που ξεκίνησαν από τους φανς σειρών του εξωτερικού. Σε αυτά ακούγονται οι θεωρίες για τις σειρές, οι εξελίξεις, οι αλλαγές των χαρακτήρων και πολλά άλλα. Μάλιστα, οι φανς που ακούνε καλούνται να στείλουν και τα δικά τους μηνύματα και μπορεί να βγουν σε κάποιο από τα επεισόδια του podcast και να μιλήσουν.

Ο Χριστόφορς Παπακαλιάτης, λοιπόν, έφερε και αυτή την αλλαγή μαζί με την πρεμιέρα της σειράς του. Μετά από κάθε επεισόδιο, ο ίδιος μαζί με τον πρωταγωνιστή του επεισοδίου (καθώς κάθε επεισόδιο θα επικεντρώνεται σε έναν χαρακτήρα) θα συζητούν για τα όσα είδαμε, για τον χαρακτήρα και πώς θα εξελιχθεί, αλλά και το τι έγινε στα παρασκήνια των γυρισμάτων για το «Maestro».

Τέλος, πρέπει να μιλήσουμε και για το πρότυπο προβολής που ακολουθεί η σειρά!

Το «Maestro» ακολουθεί βήμα βήμα όσα έχουν κάνει επιτυχημένες σειρές του εξωτερικού. Η σειρά αποτελείται από 9 επεισόδια που θα προβάλλονται εβδομαδιαία, ενώ ο δημιουργός έχει κάνει λόγο και για μία δεύτερη σεζόν, που πάλι (αν όντως γίνει πραγματικότητα) περιμένουμε να αποτελείται από λίγα επεισόδια.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Maestro (@maestro.tvseries)

Παρά τις αντιρρήσεις που μπορεί να έχει κανένας για το «Maestro», τα θετικά και τα αρνητικά της νέας σειράς, τη σχέση που έχει με τις δουλειές του δημιουργού, δεν μπορεί να μην αναγνωρίσει τις καινοτομίες που φέρνει για την ελληνική τηλεόραση και τις ελληνικές σειρές.

Ας ελπίσουμε πως αυτό θα είναι ένα καλό πρώτο βήμα για τη νέα εποχή της ελληνικής μυθοπλασίας.

Δες ακόμα:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

15-02-2024

Νέα Σμύρνη

Υπηρεσίες ένδυσης και υπόδησης

Όλοι οι τύποι εργασίας

23-01-2024

Αθήνα

⚽🏀 LIVE SCORES
02 Μαϊ. 2024
Ast
22:00
-
Ολυ
02 Μαϊ. 2024
Oly
22:00
-
Ατα
02 Μαϊ. 2024
ΟΣΦΠ
19:45
-
BARC
02 Μαϊ. 2024
ΜΑΚ
21:45
-
ΠΑΟ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

 1 
 2