ΑΠΘ: E-learning με θέμα την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς στον κινηματογράφο
Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για το προσφερόμενο σεμινάριο - Κόστος συμμετοχής & σημαντικές ημερομηνίες

Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο “School Movies: η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί στον κινηματογράφο”, διάρκειας 60 διδακτικών ωρών, το οποίο θα διεξαχθεί από τις 9/10/2021 έως 11/12/2021 και θα υλοποιηθεί μέσω των ειδικών πλατφορμών του ΑΠΘ, συνδυάζοντας μεθόδους σύγχρονης και ασύγχρονης, εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Επιστημονικός Υπεύθυνος και Διδάσκων του προγράμματος είναι ο Νικόλαος Αλέτρας, Μέλος ΕΕΠ, Τμήμα Κινηματογράφου, Σχολή Καλών Τεχνών, ΑΠΘ (Ιστοσελίδα: naletras.webpages.auth.gr)

Ο Νικόλαος Αλέτρας είναι Διδάκτορας Κινηματογράφου του Τμήματος Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα να επικεντρώνονται στο είδος των School Movies (η μεταδιδακτορική του έρευνα αφορά την παραγωγή ενός School Movie), στην παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού ελεύθερης ροής (streaming) και στην ψηφιακή διανομή, καθώς και στην ανάλυση του νοτιοκορεάτικου κινηματογράφου ως full service cinema. Είναι Μέλος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) στο Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ, όπου διδάσκει μαθήματα του πεδίου της Κινηματογραφικής Παραγωγής. Επιστημονικά του άρθρα έχουν παρουσιαστεί σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια και έχουν δημοσιευτεί στα πρακτικά τους.

Είναι δημοσιογράφος/κριτικός κινηματογράφου και έχει αρθρογραφήσει, για πολλά χρόνια σε διάφορες εφημερίδες και διαδικτυακά μέσα. Διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Λάρισας (2009-2017). Είναι επίσης διευθυντής της κινηματογραφικής ιστοσελίδας icineman.com καθώς και μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικής Ταινιών Κινηματογράφου (FIPRESCI). Άρθρα και κριτικές του έχουν εκδοθεί σε συλλογικές εκδόσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου ενώ διετέλεσε μέλος της Ομάδας Εργασίας Οπτικοακουστικού Εγγραμματισμού της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία (Νοέμβριος 2015-Ιούνιος 2016).

Είναι ο συγγραφέας των βιβλίων School Movies, Η παγκόσμια φύση ενός κινηματογραφικού είδους (ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ, 2020) και Streaming και Ψηφιακή Διανομή (ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ, 2020)

Στόχος του προγράμματος

Κύριος στόχος του προγράμματος είναι να αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους απεικονίζονται τα εκπαιδευτικά συστήματα και οι διάφοροι τύποι εκπαιδευτικών μέσα από το είδος των School movies της παγκόσμιας κινηματογραφικής παραγωγής. Η ανάδειξη των τρόπων απεικόνισης θα γίνει με όρους σημειωτικής και κωδίκων (σημασιολογικά/συντακτικά στοιχεία) ως μεθοδολογικά εργαλεία οπτικοακουστικού εγγραμματισμού. Η χρήση της σημειωτικής θα απαρτίζεται από αναφορές σε ταινίες απαρχής της εμφάνισης του κινηματογράφου, εμπεριέχοντας και συνδυάζοντας την εκπαίδευση και τα εκπαιδευτικά συστήματα με την ιδεολογία, τη γεωπολιτική, τις οικονομικοκοινωνικές συνθήκες των αφηγήσεων, καθώς και με αυτή καθ’ αυτή την κινηματογραφική παραγωγή. Οι επιλεγόμενες προς ανάλυση ταινίες θα προέρχονται από όλα τα μέρη του πλανήτη [Αμερική, Ευρώπη, (πρώην) Σοβιετική Ένωση, Αφρική, Ασία] και θα καλύπτουν όλες τις ιστορικές περιόδους της σχετικής κινηματογραφικής παραγωγής.

Αναγκαιότητα του προγράμματος

Η γενικότερη απαίτηση για οπτικοακουστικό εγγραμματισμό συνάδει με τους στόχους του προγράμματος για μια συγκροτημένη ανάγνωση και αποκωδικοποίηση των School Movies. Ο οπτικοακουστικός εγγραμματισμός και η οπτικοακουστική παιδεία – ως στοχεύσεις του προγράμματος – αφορούν κυρίως την εμβάθυνση στην κινηματογραφική γλώσσα. Η βασική ιδιότητα του κινηματογράφου είναι η μαζική ψυχαγωγία και επικοινωνία διαμέσου της αφήγησης ιστοριών με εικόνες, γεγονός που του προσφέρει τεράστια ιδεολογική δύναμη. Ταυτόχρονα αποτελεί – υπό προϋποθέσεις – μια σπουδαία «Καλή Τέχνη» (την 7η Τέχνη), η οποία συνδυάζει στοιχεία όλων των Καλών Τεχνών (Ποίηση, Μουσική, Ζωγραφική, Αρχιτεκτονική, Γλυπτική, Θέατρο). Ο κινηματογράφος είναι μια έκφραση συναισθημάτων, ιδεών, ψυχικής κατάστασης και αποτύπωσης των ανθρώπινων εμπειριών με ένα καθαρά προσωπικό τρόπο, που όμως αποτελεί μια συλλογική βιωματική εμπειρία, η οποία επιτυγχάνεται διαμέσου της στοιχείων και των κωδίκων του φιλμικού κειμένου. Η σύνδεση της σημειωτικής με τις κινηματογραφικές αναπαραστάσεις των εκπαιδευτικών συστημάτων και των τύπων των εκπαιδευτικών, όπως και η αντιστοίχισή τους με συγκεκριμένα ιδεολογικά/οικονομικά συστήματα στην ιστορία της κινηματογραφικής παραγωγής, αποτελεί τη βασική μέθοδο ανάγνωσης των School Movies. Επιπλέον, μέσω αυτής της μεθόδου ανάγνωσης, επιτυγχάνεται ο προσδιορισμός μαθητών και εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε σχέση με τις απεικονίσεις τους στις διάφορες School Movies. Η σύγκριση αυτή ενισχύει το επίπεδο αυτοκριτικής των εκπαιδευτικών, αφού η βιωματική διαδικασία της ταύτισης με τους αντίστοιχους σινεματικούς τύπους, αποτελεί μια δυναμική και έντονη διερεύνηση της θέασης του συγκεκριμένου κινηματογραφικού είδους. Τέλος, μέσω της μελέτης των συγκεκριμένων ταινιών, παρέχονται στους εκπαιδευτικούς, προτάσεις και εφόδια, ώστε να αξιοποιηθούν οι School Movies στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Αίτηση συμμετοχής μπορούν να υποβάλουν:

  • Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων
  • Φοιτητές παιδαγωγικών/καθηγητικών σχολών
  • Κινηματογραφόφιλοι
  • Απαραίτητη προϋπόθεση για την πρώτη και τρίτη κατηγορία είναι η κατοχή πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ για τη δεύτερη, βεβαίωση σπουδών από το οικείο ΑΕΙ. Επίσης οι συμμετέχοντες θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, προσωπικό e-mail, βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών και ενεργοποιημένο μικρόφωνο και κάμερα στο Zoom.

Εκπαιδευτικό υλικό / Άλλες παροχές

Στους συμμετέχοντες παρέχονται:

  • Εκπαιδευτικό υλικό (παρουσιάσεις power point, e-bοoks, σημειώσεις, βιβλιογραφία).
  • Πρόσβαση σε οπτικοακουστικά αρχεία/ταινίες, σχετικές με τη θεματολογία του προγράμματος.
  • Άρθρα δημοσιευμένα σε επιστημονικά περιοδικά και εισηγήσεις από πρακτικά συνεδρίων.

Κόστος συμμετοχής

Το ποσό διδάκτρων ανέρχεται σε 120 Ευρώ ανά εκπαιδευόμενο [πληρωτέο εφάπαξ ή σε δύο ισόποσες δόσεις, οι οποίες αναλύονται ως εξής: η καταβολή της 1ης δόσης συνοδεύεται ταυτόχρονα με την αίτηση εισδοχής στο πρόγραμμα, και η ολοκλήρωση της πληρωμής γίνεται με την καταβολή της 2ης δόσης (τουλάχιστον δέκα μέρες πριν την λήξη του προγράμματος]. Οι συμμετέχοντες, εφόσον επιλεγούν, θα ενημερωθούν με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σχετικά με τα στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού, στον οποίο θα πρέπει να καταβληθούν τα δίδακτρα.

Έναρξη Προγράμματος: 09/10/2021
Λήξη Προγράμματος: 11/12/2021

Αιτήσεις γίνονται δεκτές από 07/04/2021 μέχρι 09/10/2021 μόνο ηλεκτρονικά.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Εκπαίδευση

Πλήρης Απασχόληση

18-12-2023

Νέα Ιωνία Αττικής

Στελέχη Ξενοδοχειακών Μονάδων

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

⚽🏀 LIVE SCORES
02 Μαϊ. 2024
Ast
22:00
-
Ολυ
02 Μαϊ. 2024
Oly
22:00
-
Ατα
02 Μαϊ. 2024
ΟΣΦΠ
19:45
-
BARC
02 Μαϊ. 2024
ΜΑΚ
21:45
-
ΠΑΟ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;