Κεραμέως για ελάχιστη βάση εισαγωγής, ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ & νέο σχολικό έτος
Η Νίκη Κεραμέως για το άνοιγμα των σχολείων, την ΕΒΕ και το νέο νόμο για τα Πανεπιστήμια.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο “Πρώτο Θέμα” η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη θεσμοθέτηση βάσης εισαγωγής στα Πανεπιστήμια από τις Πανελλήνιες 2021, στο άνοιγμα των σχολείων, στην εφαρμογή ορίου φοίτησης στα Πανεπιστήμια, στην προστασία των Πανεπιστημίων, αλλά και στην σταδιακή επαναλειτουργία των ΑΕΙ.

Όσον αφορά το άνοιγμα των σχολείων, η Νίκη Κεραμέως ρωτήθηκε πώς οδηγήθηκε στην απόφαση να ανοίξουν μετά τα Λύκεια, τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά και τα γυμνάσια τη Δευτέρα 10 Μαΐου, καθώς και πώς πήγε η εμπειρία για δύο εβδομάδες με τους μαθητές λυκείου με self-test.

Έτσι, η Νίκη Κεραμέως απάντησε τα εξής:

“Τρία είναι τα δεδομένα που συνέβαλαν στη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων μας: Πρώτον, ότι έχει προχωρήσει σημαντικά ο εμβολιασμός, με αποτέλεσμα να έχει θωρακιστεί ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού που περιλαμβάνει και τους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας. Δεύτερον, ότι έχουμε πλέον το πολύ χρήσιμο εργαλείο των self-test και τρίτον, ότι ο δείκτης θετικότητας βαίνει μειούμενος. Η πρώτη εφαρμογή των self-test στα Λύκειά μας ήταν πολύ ενθαρρυντική. Αφενός με τη μέθοδο αυτή εντοπίστηκαν εκατοντάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί, ως επί το πλείστον ασυμπτωματικοί, που δεν γνώριζαν ότι είναι φορείς του ιού και οι οποίοι θα ήταν διαφορετικά στα σχολεία μας με τον κίνδυνο να μεταδώσουν τον ιό σε χιλιάδες άλλους. Αφετέρου, η ίδια η ανταπόκριση στο νέο αυτό κάλεσμα είναι ένα μάθημα ζωής για τα παιδιά μας και για όλους μας, της ατομικής ευθύνης, της κοινωνικής ευαισθησίας και της αλληλεγγύης. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τους μαθητές μας, τους γονείς τους, τους εκπαιδευτικούς, τα στελέχη εκπαίδευσης, για τη συνεργασία τους, τη στάση ευθύνης, την προσαρμοστικότητά τους, τη συμμετοχή τους σε αυτή την κοινή προσπάθεια για την προστασία της υγείας όλων μας.”

Ακόμη, αναφορικά με τα κρούσματα που εντοπίστηκαν στα Λύκεια κατά τη διάρκεια των 2 εβδομάδων, που λειτούργησαν, η υπουργός Παιδείας είπε:

Τα κρούσματα τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων μας κρατήθηκαν πολύ χαμηλά, με μόλις 1,5% των τμημάτων και 2,6% των σχολείων να αναστέλλουν τη λειτουργία τους κατ’ εφαρμογή του πρωτοκόλλου του ΕΟΔΥ για λόγους προστασίας από τον κορωνοϊό. Η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη, και η επιστροφή των παιδιών μας και των εκπαιδευτικών μας στο σχολείο με όρους ασφάλειας και προστασίας συνιστά απόλυτη προτεραιότητά μας, και για μαθησιακούς αλλά και για ψυχοσυναισθηματικούς λόγους. Η τηλεκπαίδευση είναι ένα σημαντικό εργαλείο που κράτησε ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία χάρη στην εξαιρετικά μεγάλη προσπάθεια εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους, αλλά δεν μπορεί ποτέ να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία.

Στη συνέχεια η Νίκη Κεραμέως ρωτήθηκε αν υπάρχει το ενδεχόμενο να ανοίξουν τα σχολεία φέτος νωρίτερα με την ίδια να υπογραμμίζει πως είναι νωρίς ακόμη για αυτή τη συζήτηση. Παράλληλα, είπε πως οι αποφάσεις για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς δεν θα επηρεάσουν τον Αύγουστο.

Νίκη Κεραμέως: Όσα δήλωσε για τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια

Σε ερώτηση που τέθηκε για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια η Νίκη Κεραμέως δήλωσε μεταξύ άλλων:

“Θεσπίσαμε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής προκειμένου να εισάγονται στο Πανεπιστήμιο υποψήφιοι που πληρούν τις ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, υποψήφιοι που θα μπορέσουν να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν από το Πανεπιστήμιο, και που συνεπώς θα έχουν προοπτικές για το μέλλον τους. Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής θωρακίζει το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών και ενισχύει τη δυνατότητα του κάθε πανεπιστημιακού τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία, επιλέγοντας το συντελεστή της βάσης εισαγωγής που επιθυμεί. Η πρακτική της εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο υποψηφίων με βαθμό 1 και 2 στα 20 που εφαρμόζεται τόσα χρόνια είναι κατά τη γνώμη μου βαθιά προβληματική.”

Νίκη Κεραμέως για αιώνιους φοιτητές, Πανεπιστήμια και επιστροφή στην κανονικότητα για μαθητές & φοιτητές

Ακόμη, η υπουργός Παιδείας δέχτηκε ερώτηση για το νέο νόμο στα Πανεπιστήμια, τους αιώνιους φοιτητές και την Πανεπιστημιακή Αστυνομία, με την ίδια να απαντάει τα εξής:

“Η χώρα μας βρίσκεται στο ζενίθ ως προς τους φοιτητές που έχουν ξεπεράσει τον υποχρεωτικό χρόνο φοίτησης στη χώρα μας, που είναι πάνω από το 40% του συνόλου, ενώ είμαστε στο ναδίρ της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς το ποσοστό αυτών που καταφέρνουν να αποφοιτήσουν. Όπως ακριβώς ισχύει σε κάθε εκπαιδευτική διαδικασία, έτσι και στο πανεπιστήμιο είναι απαραίτητο να υπάρχει αρχή, μέση και τέλος στις σπουδές. Φανταστείτε να μπορούσε να είναι κάποιος μαθητής της Γ’ γυμνασίου για 10 χρόνια! Επιπλέον, όσο οι φοιτητές παραμένουν για χρόνια στο πανεπιστήμιο, στερείται το πολύτιμο αυτό ανθρώπινο δυναμικό η αγορά εργασίας. Από φέτος ξεκινά να ισχύει το ανώτατο όριο φοίτησης. Οι νέες ρυθμίσεις που θεσπίσαμε προβλέπουν ότι για φοίτηση σε πρόγραμμα σπουδών τεσσάρων ετών δίνεται περιθώριο δύο επιπλέον ετών, ενώ για φοίτηση σε πρόγραμμα σπουδών άνω των τεσσάρων ετών δίνεται περιθώριο για τρία επιπλέον έτη. Οι νέες ρυθμίσεις ισχύουν για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, ενώ για τους ήδη εγγεγραμμένους ισχύουν μεταβατικές διατάξεις. Επίσης, προβλέπονται εξαιρέσεις σε περίπτωση εργασίας, αναπηρίας, σοβαρού λόγου υγείας ή διάκρισης αθλητών.”

Έπειτα, συνέχισε αναφερόμενη στην Πανεπιστημιακή Αστυνομία ως εξής:

“Παράλληλα, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για την ενίσχυση της ασφάλειας στο ακαδημαϊκό περιβάλλον. Λαμβάνονται μέτρα για ελεγχόμενη είσοδο στους χώρους των πανεπιστημίων, ενώ καταρτίζονται σχέδια ασφαλείας, που σε πολλές περιπτώσεις δεν υπήρχαν και που αφορούν όλο το φάσμα των κινδύνων – από φυσικά φαινόμενα, όπως σεισμούς και πυρκαγιές, μέχρι έκνομες ενέργειες. Έχουν ξεκινήσει και οι διαδικασίες για σύσταση των Ομάδων Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (ΟΠΠΙ). Τα μέλη της θα λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση, προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες του πανεπιστημιακού χώρου, ενώ θα αναλαμβάνουν καθήκοντα μόνο όπου και όσο εντοπίζονται εστίες παραβατικότητας. Στόχος είναι η συνολική αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, ενός χώρου ελεύθερης διακίνησης ιδεών, απρόσκοπτης διεξαγωγής έρευνας και διδασκαλίας.”

Όσον αφορά την επιστροφή στην κανονικότητα και τα Πανεπιστήμια, η υπουργός Παιδείας είπε μεταξύ άλλων ότι η επιστροφή στην κανονικότητα -πέρα από τα σχολεία- ξεκινάει και για τα Πανεπιστήμιά μας.

Τέλος, σε ερώτηση για το ενδεχόμενο να εμβολιαστούν από τη νέα σχολική χρονιά μαθητές/-τριες γυμνασίου-λυκείου για ασφαλή λειτουργία των σχολείων, η Νίκη Κεραμέως είπε:

“Διενεργούνται κλινικές μελέτες σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εμβολίων στα παιδιά και θα αναμένουμε τις σχετικές συστάσεις της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών.”

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υγεία

Πρακτική Άσκηση

05-02-2024

Οια

Υπηρεσίες ένδυσης και υπόδησης

Όλοι οι τύποι εργασίας

23-01-2024

Αθήνα

1

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

 0 
 1 
 0 
 0 
 0