Η Taylor Swift ηχογραφεί ξανά τα παλιά της άλμπουμ και αλλάζει τη μουσική βιομηχανία
Μετά την εξαγορά των master recordings της από τον Scooter Braun, η Taylor Swift ανακοίνωσε πως θα ηχογραφήσει ξανά τα παλιά της άλμπουμ κάνοντας κάτι πρωτόγνωρο για τη μουσική βιομηχανία.

Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε μεγάλους καλλιτέχνες να “επισκέπτονται” ξανά γνωστά και δημοφιλή τραγούδια τους μετά από αρκετά χρόνια είτε για να παρουσιάσουν ένα νέο cover σε κάποια συναυλία, είτε μέσα από κυκλοφορίες άλμπουμ που συγκεντρώνουν τις μεγαλύτερες επιτυχίες τους και για να κάνουν τους φανς να τα αγοράσουν κάνουν μερικές αλλαγές σε ένα- δύο από τα πιο γνωστά τους κομμάτια. Όμως, αυτό που ξεκίνησε την Παρασκευή 9 Απριλίου 2021, από την Taylor Swift δεν έχει γίνει ξανά στην ιστορία της μουσικής βιομηχανίας.

Η γνωστή τραγουδοποιός και pop star μετά από δύο επιτυχημένα άλμπουμ που κυκλοφόρησαν με διαφορά έξι μηνών μεταξύ τους μέσα στο 2020 και την κατάκτηση του τρίτου Grammy της για Άλμπουμ της Χρονιάς για το folklore, μας χάρισε το (ξανα)ηχογραφημένο δεύτερο άλμπουμ της “Fearless (Taylor’s Version)“. Η Taylor Swift έχει επιλέξει να αφιερώσει τον πολύτιμό της χρόνο, όχι στη δημιουργία νέων άλμπουμ, αλλά στην επανέκδοση των παλιών της άλμπουμ, από το πρώτο (Taylor Swift) που κυκλoφόρησε το 2006 μέχρι και το “Reputation” του 2017.

Γιατί, όμως, μία από τις μεγαλύτερες σταρ της μουσικής σκηνής επέλεξε να προβεί σε αυτή την κίνηση;

Όλα έχουν να κάνουν με το τι σημαίνει για έναν καλλιτέχνη να έχει τον έλεγχο της μουσικής του και να του ανήκουν οι πρωτότυπες ηχογραφήσεις των τραγουδιών του (masters, όπως λέγονται), αλλά και με την καλλιτεχνική δημιουργία αυτή καθαυτή. Πολλοί είναι αυτοί, βέβαια, που έχουν δει την κίνηση της Swift ως το απόλυτο καπιταλιστικό βήμα μίας από τις μεγαλύτερες σταρ του κόσμου.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή….

Όλα ξεκίνησαν μετά την πώληση των masters από τα πρώτα έξι άλμπουμ της Swift στον Scooter Braun και την εταιρεία του, Ithaca Holdings, τον Ιούνιο του 2019. Η Swift, όταν ήταν μόλις 15 χρονών, υπέγραψε μία συμφωνία με την Big Machine Records, που ιδρύθηκε από τον Scott Borchetta, που είχε διάρκεια 13 χρόνων. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, η Swift έφερε μεγάλες επιτυχίες στην εταιρεία, 10 βραβεία Grammy και πάνω από 30 υποψηφιότητες και tour που έκοβαν πολλά εισιτήρια και έσπαγαν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Η συμφωνία αυτή ήρθε στο τέλος της προς το τέλος του 2018. Τότε, η γνωστή τραγουδίστρια έκανε μία νέα σύμβαση με την Republic Records της Universal από την οποία κέρδιζε και μεγαλύτερα προνόμια σε ό,τι αφορά τα τραγούδια και τα άλμπουμ που θα ηχογραφούσε στη συνέχεια.

Λίγους μήνες αργότερα, η Big Machine εξαγοράστηκε από τον Scooter Braun, καθιστώντας τον ως ιδιοκτήτη των κύριων ηχογραφήσεων της μεγάλης σταρ της μουσικής σκηνής. Δηλαδή, ο Braun είχε τον έλεγχο και έπαιρνε τα κέρδη από τις πρωτότυπες εκδόσεις κάθε κομματιού που είχε κυκλοφορήσει με την εταιρεία Big Machine, η Swift. Κάθε φορά που ένας θαυμαστής ακούει τραγούδια της όπως το “Shake It Off” ή αγοράζει τα άλμπουμ της όπως το “Red“, ο Braun ήταν αυτός που έβγαζε κέρδος.

Μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς από τον Braun, η Swift ανήρτησε μία εκρηκτική δημοσίευση στο Tumblr. Η Taylor Swift περιέγραψε την εξαγορά από τον Braun ως το “χειρότερο σενάριο” της, κατηγορώντας την για “αδιάκοπο, χειραγωγικό εκφοβισμό”, ενώ, αναφερόμενη στον Borchetta έλεγε ότι προδίδει την εμπιστοσύνη της. Στην ανάρτησή της, επίσης, έγραφε τα εξής:

“Ο Scooter μου έχει αφαιρέσει το έργο της ζωής μου, που δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να αγοράσω. Ουσιαστικά, η μουσική μου κληρονομιά πρόκειται να βρεθεί στα χέρια κάποιου που προσπάθησε να τη διαλύσει.”

https://taylorswift.tumblr.com/post/185958366550/for-years-i-asked-pleaded-for-a-chance-to-own-my

Όλο αυτό το σκηνικό χώρισε την Αμερικάνικη μουσική βιομηχανία στη μέση, καθώς ο Braun είναι μάνατζερ πολλών από τους πιο διάσημους σταρ της μουσικής σκηνής αυτή τη στιγμή. Ωστόσο, κάποιοι όπως η Halsey, οι αδερφές Haim και η Katy Perry υποστήριξαν το Swift. Από την άλλη, η Demi Lovato και ο Justin Bieber υποστήριξαν τον Braun.

Ο Borchetta, από τη μεριά του, αμφισβήτησε τη δήλωση της νεαρής τραγουδίστριας και σε ένα άρθρο με τον τίτλο “Άρα, είναι ώρα για κάποια αλήθεια”, δήλωσε ό,τι η Swift είχε μάθει για την πώληση των masters της και ισχυρίστηκε ό,τι ο πατέρας της Swift, Scott, όντας μέτοχος της Big Machine, ήξερε εκ των προτέρων για την κίνηση αυτή. Εκπρόσωπος της τραγουδίστριας, ωστόσο, υποστήριξε ότι ο πατέρας της Swift δεν συμμετείχε σε καμία συζήτηση για την πώληση των masters της κόρης του πριν από τη συμφωνία, καθώς θα είχε αποκλειστεί από το να το συζητήσει σύμφωνα με ένα σοβαρό συμβόλαιο που είχε υπογράψει.

Δεν πέρασε πολύς καιρός από την πώληση των master ηχογραφήσεων, όταν η Swift ανακοίνωσε στους θαυμαστές της ό,τι να σχεδιάζει να ηχογραφήσει τα πρώτα πέντε της άλμπουμ ξεκινώντας με το ομώνυμο ντεμπούτο της μέχρι και το άλμπουμ που κατέκτησε όλο τον πλανήτη, “1989“. Η διαδικασία αυτή θα ξεκινήσει από τον Νοέμβριο του 2020, μόλις το επέτρεπαν και τα συμβόλαια που είχαν υπογραφεί.

Όμως, η ιστορία δε σταματάει εκεί!

Τα πράγματα άλλαξαν τον Νοέμβριο του 2019, όταν η τραγουδίστρια ισχυρίστηκε ότι η Big Machine και ο Scooter Braun την εμπόδισαν από το να τραγουδήσει παλιά κομμάτια της στην τηλεοπτική τελετή βραβείων American Music Awards, όπου θα της δινόταν και ένα τιμητικό βραβείο για τη συνεισφορά της. Μετά από παρέμβαση και των θαυμαστών της τραγουδίστριας, που ονομάζονται Swifties, οι δύο πλευρές ήρθαν σε συμφωνία, αλλά, όχι πριν ο Braun αποκαλύψει μέσα από μία ανοιχτή επιστολή πως αυτός και η οικογένειά του είχαν λάβει απειλές για τη ζωή τους μέσα από τα social media από θαυμαστές της τραγουδίστριας.

Η κ. Swift με την εμφάνισή της στα AMAs πέρασε το μήνυμά της τόσο στον Borchetta, όσο και στον Braun, καθώς φόρεσε ένα άσπρο πουκάμισο καλυμμένο στα ονόματα των έξι άλμπουμ της που κυκλοφόρησε μέσα από την Big Machine.

Τα πολύπαθα masters της Swift, ωστόσο, αναμενόταν να αλλάξουν ακόμα μία φορά χέρια, καθώς τον Νοέμβριο του 2020, ο Braun τα πούλησε στην εταιρεία επενδύσεων LA Shamrock Capital σε μια συμφωνία που φημολογείται ότι αγγίζει τα 300 εκατομμύρια δολάρια. Η Swift δήλωσε για αυτή την αλλαγή ότι ήταν “ελπιδοφόρα και ανοιχτή στο ενδεχόμενο συνεργασίας” με τον Shamrock. Όμως, το απέκλεισε όταν έμαθε ότι “υπό τους όρους τους, ο Scooter Braun θα συνεχίσει να κερδίζει τον παλιό μου μουσικό κατάλογο για πολλά χρόνια”.

Έτσι, ξεκίνησε και η διαδικασία επανεγγραφής των προηγούμενων άλμπουμ της. Μάλιστα, κατά καιρούς η Swift έδινε στους φανς μικρά στοιχεία για το πώς αναμένεται να ακούγονται οι νέες αυτές ηχογραφήσεις, ενώ, μέσα από μία ανάρτηση στο Instagram μας ενημέρωσε για το πρώτο άλμπουμ που θα κυκλοφορούσε ξανά, πλέον, ως Taylor’s Version.

Fearless (Taylor’s Version)

Στις 11 Φεβρουαρίου, λοιπόν, η κ. Swift ενημέρωσε τους θαυμαστές της, αλλά και το κοινό, ό,τι το πρώτο άλμπουμ που θα επανακυκλοφορούσε θα ήταν το δεύτερο άλμπουμ της καριέρας της “Fearless“. Στην ανάρτησή της στο Instagram έγραψε:

“Είμαι ενθουσιασμένη που σας λέω ότι η νέα έκδοση του Fearless (Taylor’s Version) έχει ολοκληρωθεί και θα είναι μαζί σας σύντομα. Έχει 26 τραγούδια, συμπεριλαμβανομένων 6 τραγουδιών που δεν κυκλοφόρησαν ποτέ και βρίσκονται θησαυροφυλάκιο μου. Το Love Story (Taylor’s Version) θα κυκλοφορήσει απόψε.”

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Taylor Swift (@taylorswift)

Το άλμπουμ δεν επιλέχθηκε τυχαία από τη γνωστή τραγουδοποιό, καθώς, ήταν αυτό που την εκτόξευσε στην στρατόσφαιρα των μεγαλύτερων σταρ της μουσικής βιομηχανίας. Με τραγούδια όπως το “Love Story” και “You Belong With Me”, η Swift κατέκτησε τις καρδιές εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.

Η κίνηση της να προσθέσει στο άλμπουμ αυτό και τραγούδια που είχε ηχογραφήσει, αλλά είχε αποφασίσει να μην τα συμπεριλάβει στο άλμπουμ, δείχνει ό,τι θέλει να δελεάσει τους φανς της από το να σταματήσουν να ακούν τις παλιές εκδοχές των τραγουδιών της και να επικεντρωθούν στο Taylor’s Version.

Οι αντιδράσεις

Οι αντιδράσεις για την απόφασή της αυτής ποικίλουν. Πολλοί είναι αυτοί που κάνουν λόγο για μία σημαντική κίνηση, καθώς ρίχνει φως σε ένα κομμάτι της μουσικής βιομηχανίας που δεν είναι γνωστό. Πολλοί είναι οι καλλιτέχνες που έχοντας υπογράψει συμβόλαια σε μικρή ηλικία, δεν έχουν τον έλεγχο των κομματιών και των άλμπουμ τους, με αποτέλεσμα να βγάζουν κέρδος από αυτούς άλλοι.

Υπήρχαν και κάποιοι που την κατηγόρησαν για την κίνησή της αυτή, καθώς, τα κέρδη από αυτά τα επανηχογραφημένα άλμπουμ θα πηγαίνουν απευθείας στην Swift και τους μουσικούς με τους οποίους συνεργάστηκε για να τα δημιουργήσει. Όπως, ο κριτικός, Mikael Wood των L.A. Times που έγραψε πως η κίνηση αυτή ήταν “στυγνός καπιταλισμός”.

Όπως και να έχει, η Taylor Swift έχει ξεκινήσει ένα πρωτόγνωρο, για τα μουσικά δεδομένα, ταξίδι και περιμένουμε να δούμε ποια θα είναι η ανταπόκριση τόσο από τους θαυμαστές, όσο και από τους ανθρώπους που ασχολούνται, αλλά και εργάζονται στην μουσική βιομηχανία.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Taylor Swift (@taylorswift)

Τελικά, η Swift γράφει τη δική της ιστορία…

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

05-02-2024

Αθήνα

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

18-12-2023

Μαρούσι

⚽🏀 LIVE SCORES
28 Απρ. 2024
Ολυ
17:00
-
Λαμ
28 Απρ. 2024
ΠΑΟ
19:30
-
ΑΕΚ
26 Απρ. 2024
ΜΟΝ
20:00
-
ΦΕΝ
26 Απρ. 2024
BARC
22:00
-
ΟΣΦΠ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

  
  
  
  
 1