Όσκαρ 2021: Τα μοναδικά και παράξενα ρεκόρ των φετινών υποψηφιοτήτων
Οι υποψηφιότητες για τα Όσκαρ 2021 έφεραν πολλές πρωτιές και κατέρριψαν διάφορα ρεκόρ.

Οι υποψηφιότητες για τα Όσκαρ 2021 ανακοινώθηκαν την Δευτέρα, 15 Μαρτίου. Ανάμεσα στις φετινές υποψηφιότητες υπήρξαν αρκετές πρωτιές και μοναδικά ρεκόρ που καταρρίφθηκαν. Ταινίες, ηθοποιοί και παραγωγοί κατάφεραν φέτος να ξεπεράσουν αρκετά εμπόδια και να μας δώσουν καινούρια ρεκόρ που οι μελλοντικές τελετές θα πρέπει να κοιτάξουν να φτάσουν (γιατί όχι να σπάσουν).

Με τις φετινές υποψηφιότητες φαίνεται ότι η προσπάθεια της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για να φέρει μεγαλύτερη ποικιλία στα μέλη που την απαρτίζουν έπιασε τόπο. Οι προσθήκες στα μέλη αυτά έφεραν μεγάλη ποικιλομορφία στις υποψηφιότητες και μία νέα πνοή στα βραβεία.

Πάμε να δούμε ΟΛΑ τα ρεκόρ που κατέρριψαν οι φετινές υποψηφιότητες;

Ρεκόρ στις υποψηφιότητες για Γυναίκες

Τα Όσκαρ του 2021 κατέρριψαν το ρεκόρ για τις περισσότερες υποψηφιότητες γυναικών σε όλες τις κατηγορίες, με 70 γυναίκες να λαμβάνουν 76 συνολικές υποψηφιότητες φέτος. Το άλμα στον αριθμό των υποψηφιοτήτων αντανακλά την προσπάθεια που γίνεται τα τελευταία χρόνια για την αυξημένη παρουσία γυναικών και πίσω από την κάμερα σε διάφορες θέσεις και στάδια της δημιουργίας μία ταινίας, όπου, ιστορικά, οι υποψήφιοι ήταν σχεδόν πάντα άνδρες. Το εν λόγω ρεκόρ περιλαμβάνει και ένα ορόσημο στην κατηγορία Καλύτερης Σκηνοθεσίας.

Για πρώτη φορά δύο γυναίκες είναι υποψήφιες για Καλύτερη Σκηνοθεσία

Στις φετινές υποψηφιότητες, η ανακοίνωση των ονομάτων της Chloe Zhao και της Emerald Fennell στην κατηγορία Καλύτερη Σκηνοθεσία ήταν κάτι που πολύ προέβλεπαν και ακόμη περισσότεροι ήλπιζαν. Συνολικά, μόνο πέντε γυναίκες έχουν προταθεί στην κατηγορία σκηνοθεσίας. Η πρώτη γυναίκα που βρέθηκε υποψήια στην κατηγορία αυτή ήταν η Lina Wertmüller το 1977 για την ταινία “Seven Beauties”, ακολουθούμενη από υποψηφιότητες για την Jane Campion (The Piano, 1994), τη Sofia Coppola (Lost in Translation, 2003), την Kathryn Bigelow (The Hurt Locker, 2010) και την Greta Gerwig (Lady Bird, 2018). Η Bigelow είναι η πρώτη και μοναδική γυναίκα που κέρδισε στην κατηγορία αυτή, ενώ, φέτος αναμένεται η Zhao να γίνει η δεύτερη.

Η Chloe Zhao έχει συγκεντρώσει τις περισσότερες υποψηφιότητες για γυναίκα μέσα σε μία χρονιά

Πέρα από την ιστορική σημασία που θα έχει η νίκη της στην κατηγορία Σκηνοθεσίας, η Zhao καταρρίπτει και άλλα ρεκόρ με τις υποψηφιότητές της στα Όσκαρ 2021. Εκτός από το ότι είναι μία από τις δύο γυναίκες που βρέθηκαν υποψήφιες ως Καλύτερος Σκηνοθέτης, η Zhao γράφει, επίσης, ιστορία με τις τέσσερις συνολικές υποψηφιότητές της (τις περισσότερες που έχει συγκεντρώσει μια γυναίκα σε μία χρονιά). Οι τρεις άλλες υποψηφιότητες της Zhao είναι για ως παραγωγός για Καλύτερη Ταινία, για Καλύτερη Διασκευασμένο Σενάριο και Μοντάζ. Όλες οι υποψηφιότητες είναι για το Nomadland. Η Zhao είναι, επίσης, η πρώτη γυναίκα ασιατικής καταγωγής που είναι υποψήφια στην κατηγορία σκηνοθεσίας. Να δούμε σε πόσες από τις τέσσερις κατηγορίες που είναι υποψήφια θα καταφέρει να βγει νικήτρια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Alfonso Cuaron είναι ο άνθρωπος που έχει καταφέρει να συγκεντρώσει τις περισσότερες υποψηφιότητες για μία ταινία μέσα σε έναν χρόνο. Ήταν υποψήφιος για 5 βραβεία για την ταινία Roma.

Ρεκόρ στους μη λευκούς ηθοποιούς που είναι υποψήφιοι

Η λίστα των υποψηφίων σε όλες τις κατηγορίες ηθοποιών περιλαμβάνει τους Viola Davis (Ma Rainey’s Black Bottom), Riz Ahmed (Sound of Metal), Steven Yeun (Minari), Chadwick Boseman (Ma Rainey’s Black Bottom), Andra Day (The United States vs. Billie Holiday), Youn Yuh- jung (Minari), Daniel Kaluuya (Judas and the Black Messiah), Leslie Odom Jr. (One Night in Miami) και LaKeith Stanfield (Judas and the Black Messiah). Στο σύνολό τους, οι παραπάνω ηθοποιοί καταφέρνουν να αυξήσουν κατά πολύ τον αριθμό των μη λευκών ηθοποιών που βρίσκονται μέσα σε μία χρονιά υποψήφιοι για Όσκαρ. Το Hollywood και η Ακαδημία έχουν ακόμη σημαντικό έργο να κάνουν όσον αφορά τη φυλετική ισότητα, αλλά η φετινή λίστα εξακολουθεί να είναι μια στιγμή-ορόσημο που ελπίζουμε ότι θα καθορίσει την τάση προς τα εμπρός.

Η μετά θάνατον υποψηφιότητα του Chadwick Boseman

Ο Boseman βρέθηκε μετά τον θάνατο του υποψήφιος στην κατηγορία Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ταινία “Ma Rainy’s Black Bottom”. Ο αείμνηστος ηθοποιός του Black Panther πέθανε κατά τη διάρκεια της παραγωγής της ταινίας, την οποία σκηνοθέτησε ο George C. Wolfe. Ο Boseman είναι ο έβδομος ηθοποιός που έλαβε μία υποψηφιότητα μετά τον θάνατό του. Οι άλλοι ήταν ο James Dean (East of Eden, 1955 και Giant, 1956), ο Spencer Tracy (Guess Who Coming to Dinner, 1967), ο Peter Finch (Network, 1976), ο Ralph Richardson (Greystoke: The Legend of Tarzan, Lord of the Apes, 1984), ο Massimo Troisi (The Postman (Il Postino), 1995) και ο Heath Ledger (The Dark Knight, 2008)

Η Viola Davis γίνεται η μαύρη ηθοποιός με τις περισσότερες υποψηφιότητες για Όσκαρ

Με την υποψηφιότητά της για Καλύτερη Ερμηνεία σε Α’ Γυναικείο Ρόλο για την ταινία “Ma Rainey’s Black Bottom”, η Viola Davis καταφέρνει να γίνει η μαύρη ηθοποιός με τις περισσότερες υποψηφιότητες στην ιστορία των Όσκαρ και η μόνη μαύρη ηθοποιός που έχει λάβει δύο υποψηφιότητες για Α’ Ρόλο. Η Davis είχε προηγουμένως προταθεί ως Καλύτερη Ερμηνεία σε Β’ Γυναικείο Ρόλο για τις ερμηνείες της στο Fences (για το οποίο κέρδισε το βραβείο) και το Doubt, ενώ, προτάθηκε ως Καλύτερη Ερμηνεία σε Α’ Γυναικείο Ρόλο για το ρόλο της ως Aibileen Clark στην ταινία “The Help”.

Ο Steven Yeun γίνεται ο πρώτος Αμερικανοασιάτης που βρίσκεται υποψήφιος

Ο Yeun είναι ο πρώτος αμερικανοασιάτης ηθοποιός που έχει προταθεί ποτέ για Όσκαρ Καλύτερης Ερμηνείας. Οι Ben Kingsley και Yul Brynner είναι οι δύο ηθοποιοί Ασιατικής καταγωγής που έχουν προταθεί για το αντίστοιχο βραβείο στο παρελθόν.

Η Youn Yuh-Jung γίνεται η πρώτη Κορεάτισσα υποψήφια για Όσκαρ Ερμηνείας

Μετά την μεγάλη νίκη της ταινίας του Bong Joon-ho, “Parasite”, οι Κορεάτες και οι κορεάτικες ταινίες έρχονται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στα Όσκαρ. Η υποψηφιότητα της Youn υποδηλώνει ένα διεθνές άνοιγμα της κορεατικής κινηματογραφικής βιομηχανίας και αναγνώριση της σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Youn είναι γνωστή μέσα από κορεατικές ταινίες και σειρές, ενώ, εδώ και δεκαετίες δουλεύει ως ηθοποιός.

Ο Riz Ahmed γίνεται ο πρώτος μουσουλμάνος υποψήφιος για Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου

Με τη μοναδική του ερμηνεία στο “Sound of Metal”, ο Ahmed καταφέρνει να καταρρίψει έναν ακόμα χολιγουντιανό μύθο που θέλει του μουσουλμάνους ηθοποιούς να παίζουν μόνο τους κακούς στις ταινίες. Ο Ahmed, εδώ και χρόνια, προσπαθεί να βρει τον ρόλο που θα τον πάει στο επόμενο βήμα και από ότι φαίνεται το κατάφερε!

Ο Leslie Odom Jr. και η Frances McDormant βρίσκονται υποψήφιοι σε δύο κατηγορίες

Ο Leslie Odom Jr. είναι το τέταρτο άτομο και ο πρώτος άνδρας που λαμβάνει υποψηφιότητες στις κατηγορίες ερμηνείας, αλλά και τραγουδιού για την ίδια ταινία, “One Night in Miami”. Ο Odom Jr. είναι υποψήφιος για το Όσκαρ Ερμηνείας Α’ Ανδρικού Ρόλου ως θρύλοςτης soul μουσικής, Sam Cooke, και στην κατηγορία Πρωτότυπου Τραγουδιού με τον Sam Ashworth για το τραγούδι, “Speak Now”. Προηγούμενοι υποψήφιοι που το έχουν καταφέρει αυτό ήταν η Mary J. Blige για το “Mudbound” (2017), η Lady Gaga για το “A Star Is Born” (2018) και η Cynthia Erivo για το “Harriet” (2019). Η Barbra Streisand ήταν η πρώτη υποψήφια που έλαβε υποψηφιότητες και στις δύο κατηγορίες, αλλά για διαφορετικές ταινίες.

Από την άλλη, η Frances McDormand γίνεται η τρίτη γυναίκα, ακολουθώντας την Barbra Streisand και την Oprah Winfrey, και το εικοστό άτομο που λαμβάνει υποψήφια για ερμηνεία και ως παραγωγός για Καλύτερη Ταινία με την ταινία της Chloe Zhao, “Nomadland”.

Η Glenn Close γίνεται η πρώτη ηθοποιός που κερδίζει υποψηφιότητες για Όσκαρ και Χρυσό Βατόμουρο για τον ίδιο ρόλο

Η Glenn Close θεωρείται από πολλούς ως η μεγαλύτερη αδικημένη των βραβείων Όσκαρ. Με 8 υποψηφιότητες στην πλάτη της και καμία νίκη (μέχρι στιγμής) φαίνεται ότι θα καταρρίψει και ένα ακόμα ρεκόρ. Το να έχει προταθεί ένας ηθοποιός για Χρυσό Βατόμουρο και Όσκαρ την ίδια χρονιά, δεν είναι κάτι που δεν έχει γίνει ξανά. Μάλιστα, η Sandra Bullock το 2010 κέρδισε Όσκαρ ερμηνείας για το “The Blind Side” και Χρυσό Βατόμουρο για διαφορετική ταινία. Όμως, η Close γίνεται η πρώτη που καταφέρνει να είναι υποψήφια και στα δύο με τον ίδιο ρόλο.

Η ηλικία δύο υποψηφιοτήτων σπάει ρεκόρ

Δύο υποψήφιοι έγραψαν ιστορία για την ηλικία τους όταν ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα Όσκαρ 2021. Αυτοί είναι ο Anthony Hopkins, ο οποίος στα 83 χρόνια είναι ο μεγαλύτερος σε ηλικία υποψήφιος για Α’ Ανδρικό Ρόλο για την ταινία “The Father”. Ο Richard Farnsworth κατείχε προηγουμένως το ρεκόρ για την ερμηνεία του στην ταινία “The Straight Story” του 2000, ενώ ήταν 79. Ο σχεδιαστής κοστουμιών Ann Roth (Ma Rainey’s Black Bottom), στα 89, σπάει το ρεκόρ για τον γηραιότερο υποψήφιο στα Όσκαρ. Το ρεκόρ αυτό το μοιράζεται με την Agnès Varda που είχε βρεθεί υποψήφια το 2018 στην κατηγορία Καλύτερου Ντοκιμαντέρ και τον James Ivory που και αυτός το 2018 είχε βρεθεί υποψήφιος για Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο. Και οι δύο ήταν 89 κατά τη στιγμή της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων.

Το Netflix συγκεντρώνει τις περισσότερες υποψηφιότητες για streaming πλατφόρμα

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το Netflix έχει συγκεντρώσει τις περισσότερες υποψηφιότητες για τα Όσκαρ 2021 από οποιοδήποτε στούντιο με 35 υποψηφιότητες συνολικά. Αν και δεν ήταν κάτι που μας ξάφνιασε, φαίνεται ότι αυτή η υπεροχή της streaming πλατφόρμας δείχνει μία μεγαλύτερη αλλαγή τόσο των θεατών όσο και της ίδιας της βιομηχανίας προς το streaming. Βέβαια, η πανδημία του κορωνοϊού βοήθησε στο να κάνουν πρεμιέρα στο Netflix πολλές ταινίες που αλλιώς δε θα βρίσκονταν εκεί. Με τις 35 υποψηφιότητες το Netflix πλησίασε το ρεκόρ που κατέρριψε η United Artists το 1941, το έτος κυκλοφορίας των “The Philadelphia Story” και “The Great Dictator”, όταν συγκέντρωσε 45 υποψηφιότητες. Αξιοσημείωτο, επίσης, είναι ότι κανένα από τα μεγάλα στούντιο δεν εκπροσωπείται στην Καλύτερη Ταινία για το 2021.

Το “Mank” γίνεται η έβδομη ασπρόμαυρη ταινία που βρίσκεται ανάμεσα στις υποψηφιότητες για Όσκαρ

Η ταινία του David Fincher, “Mank” προηγείται στις φετινές υποψηφιότητες με 10 συνολικά. Ωστόσο, οι υποψηφιότητες αυτές βοηθάνε την ταινία να κατακτήσει ακόμα ένα ιστορικό κατόρθωμα, καθώς έχει γίνει η έβδομη ασπρόμαυρη ταινία που θα προταθεί για Καλύτερα Κοστούμια και η δέκατη έβδομη που θα προταθεί για Καλύτερη Κινηματογραφία ακολουθώντας τη συγχώνευση των ξεχωριστών κατηγοριών για έγχρωμες και ασπρόμαυρες ταινίες που έγινε το 1967. Η τελευταία υποψηφιότητα και νικήτρια ασπρόμαυρη ταινία στην κατηγορία των Κοστουμιών ήταν η ταινία του 2011,”The Artist”, ενώ, η ταινία, “Ο Φάρος” του 2019, ήταν η τελευταία που έλαβε υποψηφιότητα για Καλύτερη Κινηματογραφιά.

To “Judas and The Black Messiah” καταρρίπτει αρκετά ρεκόρ

Αφού κατάφερε να συγκεντρώσει έξι υποψηφιότητες για τα φετινά Όσκαρ, το “Judas and The Black Messiah” γράφει ιστορία με ποικίλους τρόπους. Η υποψηφιότητα της ταινίας στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας σηματοδοτεί την πρώτη φορά που μια ταινία που η παραγωγή της γίνεται αποκλειστικά από μαύρους παραγωγούς προτάθηκε σε αυτήν την κατηγορία. Οι υποψήφιοι ηθοποιοί Daniel Kaluuya και LaKeith Stanfield σηματοδοτεί την πρώτη φορά που δύο μαύροι άνδρες ηθοποιοί έχουν προταθεί από για Όσκαρ από την ίδια ταινία. Με τους 10 μαύρους υποψήφιους συντελεστές της ταινίας, το “Judas and The Black Messiah” έχει, πλέον, τους περισσότερους μαύρους υποψήφιους για Όσκαρ από μία και μόνο ταινία. Ο προηγούμενος κάτοχος του ρεκόρ ήταν το “Color Purple” με επτά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

08-01-2024

Μαρούσι

Παραγωγή

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Κηφισιά

⚽🏀 LIVE SCORES
19 Μαϊ. 2024
Παν
20:00
-
Ολυ
19 Μαϊ. 2024
Άρη
20:00
-
ΠΑΟ
24 Μαϊ. 2024
ΠΑΟ
19:00
-
ΦΕΝ
24 Μαϊ. 2024
Ρεάλ
22:00
-
ΟΣΦΠ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;