Όσκαρ 2024: Οι εκπλήξεις, οι ηχηρές απουσίες & τα ρεκόρ
Όσκαρ 2024: Μετά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου ρίχνουμε μία ματιά στις απουσίες, τις εκπλήξεις και τα ρεκόρ

Το μεσημέρι της Τρίτης, 23 Ιανουαρίου, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου και Τέχνης έβγαλε τις ανακοινώσεις για τα Όσκαρ 2024. Όπως συνηθίζεται, υπήρξαν μερικές εκπλήξεις και κάποιες ηχηρές απουσίες που έχουν κεντρίσει το διαδικτυακό ενδιαφέρον.

Όπως φαίνεται ο Christopher Nolan βάζει πλώρη για το πρώτο του Όσκαρ στην κατηγορία της Σκηνοθεσίας και το «Oppenheimer» είναι το μεγάλο φαβορί σε πολλές κατηγορίες. Οι 13 συνολικά υποψηφιότητες -μία λιγότερη από το ρεκόρ των 14 που είχαν συγκεντρώσει οι ταινίες «All About Eve», «Τιτανικός» και «La La Land»- δεν επισφραγίζουν την κυριαρχία της ταινίας, αλλά δείχνουν ένα ρεύμα και μία θέρμη των μελών της Ακαδημίας στην ταινία του Βρετανού σκηνοθέτη.

Ο Γιώργος Λάνθιμος με το «Poor Things» μπορεί να συγκέντρωσε 11 υποψηφιότητες -μία παραπάνω από τις 10 της «Ευνοούμενης»- φαίνεται, όμως, να μην είναι η ταινία που απειλεί τον Nolan και το ιστορικό του έπος. Η ταινία ενός άλλου ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτη φαίνεται να είναι το outsider που μπορεί να κάνει την ανατροπή. Ο λόγος για το «The Holdovers» του εξ Αρκαδίας Alexander Payne που είναι φαβορί στην κατηγορία του Β’ Γυναικείου Ρόλου για την Da’Vine Randolph και ο Paul Giamatti έχει αρχίσει να ανεβάζει στροφές και να κονταροχτυπιέται στα ίσα με τον Cillian Murphy του «Oppenheimer» στον Α’ Ανδρικό Ρόλο. Παράλληλα, η ταινία του Payne κατόρθωσε να βρεθεί ανάμεσα και στις υποψηφιότητες Καλύτερου Μοντάζ, δείγμα πως είναι μετρήσιμος αντίπαλος στην κατηγορία της ταινίας.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Poor Things (@poorthingsfilm)

Το «Killers of the Flower Moon» του Martin Scorsese φαίνεται να είναι η ταινία που θα φύγει με άδεια χέρια από τα Όσκαρ 2024 αν η Lily Gladstone -η πρώτη πρώτη αυτόχθων Αμερικανή που προτείνεται για πρώτο γυναικείο ρόλο και η πρώτη που θα το κερδίσει αν τα καταφέρει- δεν επικρατήσει ένα τις αριστοτεχνικής ερμηνείας της Emma Stone. Κάτι αντίστοιχο μπορεί να γίνει και με την ευχάριστη έκπληξη των πέντε υποψηφιοτήτων ταινία «American Fiction». Η μόνη σοβαρή υποψηφιότητα που θέτει είναι διασκευασμένο σενάριο.

Προσοχή θα πρέπει να δώσουμε και στην «Ανατομία μίας Πτώσης» της Justine Triet που κατόρθωσε να ξεπεράσει το εμπόδιο της Γαλλίας και της παράβλεψής της για πρόταση στην κατηγορία της Διεθνούς Ταινίας και να αποσπάσει πέντε υποψηφιότητες. Η Triet βρέθηκε στην κατηγορία της σκηνοθεσίας εκτοπίζοντας την Greta Gerwig του «Barbie» και φαίνεται πως το Πρωτότυπο Σενάριο θα πάει στα χέρια της νικήτριας του Χρυσού Φοίνικα.

Όσον αφορά την «Barbie», η ταινία της Gerwig απέσπασε 8 υποψηφιότητες, όμως, η ίδια και η πρωταγωνίστριά της βρέθηκαν εκτός των προσωπικών τους κατηγοριών (θα μιλήσουμε παρακάτω για αυτό). Λέτε να δούμε ένα ρεύμα υποστήριξης της ταινίας ανάλογο του «Argo» μετά την απουσία του Ben Affleck από την κατηγορία της σκηνοθεσίας; Αν γίνει κάτι τέτοιο, ετοιμαστείτε για πολλές εκπλήξεις στα Όσκαρ 2024.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Academy (@theacademy)

Μέχρι την 96η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ, που θα διεξαχθεί την Κυριακή 10 Μαρτίου -ξημερώματα Δευτέρας 11 Μαρτίου- από το Dolby Theater, ας δούμε τις εκπλήξεις, τις απουσίες και τα ρεκόρ των φετινών υποψηφιοτήτων.

Οι ηχηρές απουσίες των Όσκαρ 2024

Η Greta Gerwig και η Margot Robbie στη Σκηνοθεσία και τον Α’ Γυναικείο Ρόλο

Όσκαρ 2024

Το δίδυμο πίσω από την τεράστια καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία «Barbie» δεν κατάφερε να αποσπάσει υποψηφιότητες στις προσωπικές κατηγορίες. Η Greta Gerwig έχει βρει τις τρεις πρώτες ταινίες της υποψήφιες στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας, ενώ έχει προταθεί στην κατηγορία της σκηνοθεσίας μία μόνο φορά για το σκηνοθετικό ντεμπούτο της, το «Lady Bird». Από την μεριά της, η Robbie δίνει μία από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας της δίνοντας σάρκα και οστά σε μία πλαστική κούκλα και χαρίζοντας της ένα βάθος που δύσκολα θα έδινε κάποια άλλη ηθοποιός στη θέση της.

Σίγουρα η εισπρακτική επιτυχία δεν σου φέρνει και βραβεία, αλλά το «Barbie» κατόρθωσε τόσα πολλά και έγινε ένα φαινόμενο της pop κουλτούρας που συνεπήρε -τουλάχιστον εισπρακτικά- και το «Oppenheimer» του Nolan. Η παράλειψη των δύο κυριών που βρέθηκαν πίσω από το εγχείρημα αυτό νομίζω λέει περισσότερο για την ίδια την Ακαδημία που θέλει ακόμα χρόνο και αλλαγές για να μπορέσει να αναγνωρίσει την κινηματογραφική αριστεία σε όλες τις εκφάνσεις της.

Η Emerald Fennell και η Rosamund Pike για το «Saltburn»

Όσκαρ 2024

Άλλο ένα γυναικείο δίδυμο που μας χάρισε μία από τις πιο αμφιλεγόμενες και διχαστικές ταινίες της χρονιάς. Η μαύρη κωμωδία της Fennell για ένα outsider που μπαίνει σε μία πλούσια οικογένεια με δόλιο τρόπο, ήταν πάντα μία από τις ταινίες που δύσκολα θα βλέπαμε στα Όσκαρ 2024. Οι υποψηφιότητες, όμως, που απέσπασε στα BAFTA έδωσαν μερικές ελπίδες για το Πρωτότυπο Σενάριο και την εξαιρετική Rosamund Pike στον Β’ Γυναικείο Ρόλο.

Αλλά φαίνεται η ταινία να μην έκανε γκελ με τα μέλη της Ακαδημίας και πιστεύω πως το X (πρώην Twitter) θα είχε πολλά να πει αν αποσπούσε κάποια υποψηφιότητα.

Ο Leonardo DiCaprio στον Α’ Ανδρικό Ρόλο

Όσκαρ 2024

Όπως είπαμε παραπάνω, το «Killers of the Flower Moon» μπορεί να κέρδισε 10 υποψηφιότητες, όμως, το ένα μέλος της ερμηνευτικής τριάδας της ταινίας του Martin Scorsese έμεινε εκτός. Από την πρεμιέρα της ταινίας στις Κάννες, ο DiCaprio φαινόταν σίγουρο πως θα βρεθεί ανάμεσα στις υποψηφιότητες των Όσκαρ 2024 για τον Α’ Ανδρικό Ρόλο. Τα πράγματα άρχιζαν να αλλάζουν μετά την απουσία του από την εν λόγω κατηγορία στις υποψηφιότητες των βραβείων SAG.

Ο λόγος που τελικά έμεινε εκτός θεωρώ πως ήταν ο μεγάλος ανταγωνισμός της κατηγορίας του, αν και προσωπικά βρίσκω την ερμηνεία του στην ταινία κάτω του μετρίου.

Ο Willem Dafoe στην κατηγορία του Β’ Ανδρικού Ρόλου

Όσκαρ 2024

Ο Dafoe είναι ένας ιδιαίτερα αγαπητός ηθοποιός χαρακτήρων που έχει καταφέρει να αποσπάσει τέσσερις υποψηφιότητες για τα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τεχνών στο παρελθόν. Μάλιστα, αρκετές από αυτές αποτελούσαν και εκπλήξεις στη χρονιά τους.

Φέτος, θεωρούταν σίγουρο πως θα βρισκόταν στην κατηγορία για τον ρόλο του Γκοντγουιν Μπάξτερ στο «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου. Η στοργική ερμηνεία του ως το δίπολο πατέρας/δημιουργός βρέθηκε στην πεντάδα των βραβείων SAG, αλλά φαίνεται πως τα μέλη της Ακαδημίας προτίμησαν τον συμπρωταγωνιστή του Mark Ruffalo.

Η Greta Lee και ο Teo Yoo για το «Past Lives»

Όσκαρ 2024

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Celine Song είναι μία από τις καλύτερες ταινίες του 2023 και κατόρθωσε να αποσπάσει δύο υποψηφιότητες στις κατηγορίες Καλύτερης Ταινίας και Πρωτότυπου Σεναρίου (πόσο θα θέλαμε να κερδίσει σε αυτή!). Η ταινία που ακολουθεί τη σχέση δύο νοτιοκορεατών μέσα στα χρόνια και την συνάντησή τους όταν πλέον έχουν μεγαλώσει και αφού ο ένας είναι παντρεμένος, ξεπερνάει κάθε στερεότυπο για να μιλήσει για το πάθος, την ανθρώπινη ύπαρξη και τις αλλαγές που αυτή βιώνει στο πέρας των χρόνων, αλλά και τις χαμένες ευκαιρίας και τα “και αν…” που μας ταλαιπωρούν.

Όλα αυτά δίνονται με αριστοτεχνικό τρόπο στην ταινία μέσα από τις ερμηνείες της Greta Lee και του Teo Yoo. Μετά την ιστορική για την Ασιατική κοινότητα περσινή χρονιά, οι δύο τους είχαν μία θέση στις μεγάλες κατηγορίες.

Η Penelope Cruz για το «Ferrari»

Όσκαρ 2024

Η νέα ταινία του Michael Mann είχε συγκεντρώσει ανάμεικτες κριτικές από την πρεμιέρα της στο φεστιβάλ της Βενετίας. Όλοι, όμως, συμφωνούσαν για την ερμηνεία της Penelope Cruz. Η ηθοποιός με τη γεμάτη συναίσθημα ερμηνεία της κρατάει όλο το εγχείρημα συμπαγές και φέρνει στην μεγάλη οθόνη με μοναδικό τρόπο την αποξενωμένη γυναίκα του Enzo Ferrari του Adam Driver, Laura.

Η υποψηφιότητά της στα βραβεία SAG φαινόταν να έδειχνε προς μία υποψηφιότητα στα Όσκαρ 2024. Κάτι που, τελικά, δεν έγινε πραγματικότητα!

Το καστ του «May December»

Όσκαρ 2024

Η προβοκατόρικη (και εξαιρετική) ταινία του Todd Haynes ρίχνει μία κριτική ματιά στο ίδιο το Hollywood και την δουλειά του ηθοποιού μέσα από μία σκοτεινή και βασισμένη σε αληθινά γεγονότα ιστορία. Το αριστοτεχνικό επίτευγμα του δημιουργού είχε λάβει θερμή αποδοχή στις Κάννες και από τις διάφορες ενώσεις κριτικών με τον Charles Melton να θεωρείται από εκείνους που μπορούν να κάνουν την έκπληξη στις υποψηφιότητες των Όσκαρ 2024.

Όμως, τόσο ο νεαρός ηθοποιός όσο και οι βετεράνοι Natalie Portman και Julianne Moore βρέθηκαν εκτός των κατηγοριών τους με την ταινία να λαμβάνει την μοναδική υποψηφιότητά της στο Πρωτότυπο Σενάριο.

Ο Alexander Payne στην Σκηνοθεσία

Όσκαρ 2024

Η ταινία του ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτη «The Holdovers» φαίνεται να ανεβάζει στροφές μετά και τις τελευταίες τελετές απονομής βραβείων. Μάλιστα, απέσπασε 5 υποψηφιότητες για τα Όσκαρ 2024 και θεωρείται φαβορί σε τουλάχιστον δύο από αυτές. Ο Payne, όμως, ακολούθησε την Gerwig και μετά την υποψηφιότητά τους στα βραβεία DGA -των σκηνοθετών του Hollywood που συνήθως είναι και καλός προγνώστης για τις υποψηφιότητες της Ακαδημίας- έμεινε εκτός της τελικής πεντάδας.

Το «All of Us Strangers»

Αρχικά, φαινόταν να υπήρχε ένα έντονο συναίσθημα για αυτήν την ευαίσθητη ιστορία ενός ενήλικα που συναντά τους γονείς του στη νεαρή ηλικία που τους είδε τελευταία, ιδιαίτερα για το διασκευασμένο σενάριο από τον Andrew Haigh και την όμορφη πρωταγωνιστική ερμηνεία του Andrew Scott.

Η ταινία, όμως, έμεινε χωρίς καμία υποψηφιότητα!

Το «Spider-Man: Across the Spider-Verse» στην κατηγορία της Μουσικής

Spider-Man: Across the Spider-Verse Όσκαρ 2024

Η πρωτοποριακή δουλειά του Daniel Pemberton για την ταινία «Spider-Man: Across the Spider-Verse» -βρέθηκε υποψήφια στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων- φαίνεται να μην έπεισε τα μέλη της Ακαδημίας για να την ψηφίσουν. Η απουσία αυτή δείχνει τις αγκυλώσεις που έχει ακόμα η βιομηχανία του Hollywood στο να αναγνωρίσει ταινίες τέτοιου είδους πέρα από τα στενά όρια της κατηγορίας Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων και Πρωτότυπου Τραγουδιού.

Τα Όσκαρ 2024 πιστεύαμε πως θα μπορούσαν να το διορθώσουν αυτό…

Οι (λίγες) εκπλήξεις!

Η δυναμική της «Ανατομίας μίας Πτώσης»

Όσκαρ 2024

Μετά τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες, την επικράτηση στα Ευρωπαϊκά βραβεία Κινηματογράφου, την απόρριψη από την γαλλική επιτροπή για την επίσημη πρόταση της χώρας στην κατηγορία της ξενόγλωσσης ταινίας στα Όσκαρ 2024 και την κατάκτηση της Χρυσής Σφαίρας για το Σενάριο, η ταινία της Justine Triet είχε μία εξαιρετική πορεία και στις υποψηφιότητες των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Η Triet δημιουργεί μια έντονη και προκλητική πραγματικότητα μέσα από την ταινία που ακολουθεί μια διάσημη συγγραφέα, η οποία προσπαθεί να ξεκαθαρίσει το όνομά της για τον θάνατο του συζύγου της. Η Γαλλίδα σκηνοθέτης βρέθηκε ανάμεσα στην πεντάδα της Σκηνοθεσίας και θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για να κερδίσει το βραβείο στην κατηγορία του Πρωτότυπου Σεναρίου.

Η πρωταγωνίστριά της, Sandra Huller, ακουγόταν εδώ και καιρό πως μπορεί να καταφέρει να κερδίσει μία υποψηφιότητα στις κατηγορίες ερμηνείες. Οι διθυραμβικές κριτικές που είχε αποσπάσει τόσο για την «Ανατομίας μίας Πτώσης» όσο και για το «The Zone of Interest» του Jonathan Glazer, την επανάφεραν συχνά στη συζήτηση. Τελικά, η αγάπη για την ταινία φαίνεται να της χάρισε την υποψηφιότητα.

Η America Ferrera στον Β’ Γυναικείο Ρόλο για την «Barbie»

Όσκαρ 2024

Μπορεί η Gerwig και η Robbie -σκηνοθέτης και πρωταγωνίστρια- να μην έλαβαν υποψηφιότητα στα Όσκαρ 2024, όμως, η Ferrera και ο viral φεμινιστικός μονόλογός της κατάφεραν να πείσουν τα μέλη της Ακαδημίας για να την βάλουν στην πεντάδα του Β’ Γυναικείου Ρόλου. Κάτι που ήταν απόλυτα άξιο.

Ο γεμάτος συναίσθημα και άριστος λόγος της στα Critics’ Choice την Κυριακή πριν τελειώσει η ψηφοφορία για τις υποψηφιότητες των βραβείων Όσκαρ φαίνεται να επανάφερε στη μνήμη πολλών ψηφοφόρων την ερμηνεία της.

Τα «Robot Dreams» και «Nimona» στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων

Παρά τις υψηλότερου προφίλ ταινίες κινουμένων σχεδίων, «Wish» της Disney και «Leo» του Netflix, οι ψηφοφόροι επέλεξαν δύο επιλογές που πολλοί είχαν σίγουρο πως θα έμεναν εκτός της κατηγορίας. Ωστόσο, μπορεί να μην αποτελεί και τεράστια έκπληξη καθώς και οι δύο ταινίες έχουν προταθεί στα βραβεία Annie.

Σε μία άκρως ανταγωνιστική χρονιά για την κατηγορία, τα μέλη της Ακαδημίας επέλεξαν να μας δώσουν και κάποιες ξεχωριστές επιλογές! Ας τους επικροτήσουμε και για κάτι!

Ο John Williams στην κατηγορία της Μουσικής

Ίσως θα έπρεπε να περιμένουμε πως όταν ο Williams ανακοίνωσε πως θα αποσυρόταν από τη σύνθεση μουσικής και η δουλειά του στην πιο πρόσφατη ταινία του franchise «Indiana Jones» θα ήταν η τελευταία του, η Ακαδημία Κινηματογράφου και Τεχνών της Αμερικής θα ήθελε να τον τιμήσει με κάποιο τρόπο.

Ωστόσο, η συμπερίληψή του στην κατηγορία αυτή άφησε εκτός πιο άξιες προσπάθειες -όπως αναφέραμε και παραπάνω- και μάλλον ήταν μία όχι και τόσο ευχάριστη έκπληξη των υποψηφιοτήτων των Όσκαρ 2024.

Όσκαρ 2024: Τα ρεκόρ των υποψηφιοτήτων

Όπως και κάθε χρόνο, έτσι και οι υποψηφιότητες για τα Όσκαρ 2024, σημάδεψαν κάποια ιστορικά ρεκόρ για τους ανθρώπους που κατάφεραν να κερδίσουν μία.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη The Academy (@theacademy)

Ο Bradley Cooper έγινε το τέταρτο άτομο που είχε σκηνοθετήσει τον εαυτό του και καταφέρνει να αποσπάσει περισσότερες από μία υποψηφιότητες σε κατηγορία υποκριτικής. Η επιτυχία του αυτή για το «Maestro» τον βάζει στο ελίτ γκρουπ των Λόρενς Ολίβιε, Γουόρεν Μπίτι και Κλιντ Ίστγουντ. Παράλληλα, ο Steven Spielberg, ως παραγωγός της ταινίας του Netflix, επεκτείνει το ρεκόρ του ως το πρόσωπο με τις περισσότερες υποψηφιότητες στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας συγκεντρώνοντας 13.

Ο Martin Scorsese γίνεται ο εν ζωή σκηνοθέτης με τις περισσότερες υποψηφιότητες στην κατηγορία της Σκηνοθεσίας έχοντας συνολικά 10 και ξεπερνώντας της 9 του Spielber για το «Killers of the Flower Moon». Ο Scorsese, στα 81 του, έγινε επίσης ο γηραιότερος άνθρωπος που κερδίζει υποψηφιότητα στην κατηγορία Σκηνοθεσίας. Η πρωταγωνίστριά του, Lily Gladstone γίνεται η πρώτη αυτόχθων Αμερικανή που προτείνεται για πρώτο γυναικείο ρόλο.

Ο Wes Anderson, με την υποψηφιότητα στα Όσκαρ 2024 για την live-action ταινία μικρού μήκους «The Wonderful Story of Henry Sugar», γίνεται το τρίτο πρόσωπο -ο Kenneth Branagh και ο Alfonso Cuaron είναι οι άλλοι δύο- που λαμβάνει υποψηφιότητα στα βραβεία της Ακαδημίας σε πέντε ή περισσότερες κατηγορίες. Να σημειωθεί πως ο Cuaron έχει βρεθεί υποψήφιος σε έξι διαφορετικές κατηγορίες.

Το «Poor Things» κάνει την Emma Stone μόλις τη δεύτερη γυναίκα -μετά την Francis Mac Dormand για το «Nomadland»- που προτείνεται για παραγωγή και ερμηνεία στην ίδια ταινία. Ο Hayao Miyazaki, στα 83 του, με την ταινία του «The Boy and the Heron» έγινε το γηραιότερο άτομο που έχει προταθεί ποτέ στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων. Ο συνθέτης John Williams, στα 91 του, έγινε ο γηραιότερος άνθρωπος που προτάθηκε ποτέ για Όσκαρ σε οποιαδήποτε κατηγορία και, με την 54η υποψηφιότητά του, επέκτεινε το ρεκόρ του για τις περισσότερες υποψηφιότητες για εν ζωή άτομο. Βρίσκεται πίσω μόνο από τον Walt Disney, ο οποίος συγκέντρωσε 59 υποψηφιότητες συνολικά και διατηρεί το ρεκόρ.

Δες ακόμα:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπηρεσίες Εστίασης

Πλήρης Απασχόληση

11-03-2024

Βουλιαγμένη Αττικής

950

Παραγωγή

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Κηφισιά

⚽🏀 LIVE SCORES
27 Απρ. 2024
Αστ
20:00
-
ΟΦΗ
27 Απρ. 2024
Βόλ
20:00
-
Παν
27 Απρ. 2024
ΠΤΡ
20:15
-
ΛΑΥ
27 Απρ. 2024
ΠΑΟΚ
20:15
-
ΜΑΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;