Temu: Η εφαρμογή που προκαλεί φρενίτιδα στο TikTok - Είναι αξιόπιστη;
Temu: Η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου ευκαιριών είχε μια καταιγιστική πορεία το 2023. Τι ξέρουμε μέχρι στιγμής και γιατί δέχεται επικρίσεις στα social media.

Ξεκινώντας αθόρυβα την εφαρμογή της τον Σεπτέμβριο του 2022, η εταιρεία Temu χρειάστηκε μόνο λίγες εβδομάδες για να βρεθεί στην κορυφή των charts των καταστημάτων εφαρμογών, ξεπερνώντας τις Amazon και Walmart και ακόμη και την κινεζική Shein.

Τον Φεβρουάριο του 2023, η εταιρεία ηλικίας 5 μηνών έκανε το τηλεοπτικό της ντεμπούτο κατά τη διάρκεια του Super Bowl LVII, προβάλλοντας δύο διαφημιστικά σποτ συνολικής αξίας περίπου 14 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η δημοτικότητα της Temu οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις εξαιρετικά φθηνές απομιμήσεις της. Οι χρήστες μπορούν να αποκτήσουν μια απομίμηση του Apple Watch για 10 δολάρια, απομιμήσεις Yeezy για 4,99 δολάρια και κονσόλες παιχνιδιών για 20 δολάρια. Εκτός από τις μεγάλες εκπτώσεις, οι χρήστες βομβαρδίζονται από κουπόνια, αντίστροφες μετρήσεις δωρεάν αποστολής, flash sales και εκπτώσεις μέσω «τροχού της τύχης».

View this post on Instagram

A post shared by Temu Official (@temu)

Ενώ εκ πρώτης όψεως η εταιρεία φαίνεται να είναι μια νεοσύστατη επιχείρηση με έδρα τη Βοστώνη, στην πραγματικότητα υποστηρίζεται από ένα γνωστό όνομα στον κινεζικό χώρο λιανικής πώλησης, την Pinduoduo.

«Η Κίνα είναι πραγματικά ο άξονας της στρατηγικής της Temu», δήλωσε ο Neil Saunders, διευθύνων σύμβουλος της GlobalData Retail. «Πολλά από τα προϊόντα που πωλούνται στην Temu κατασκευάζονται στην Κίνα. Αποστέλλονται απευθείας από την Κίνα στις Η.Π.Α. Έτσι, το εργατικό κόστος σε σύγκριση με την κατασκευή στις Η.Π.Α. και αλλού είναι πραγματικά χαμηλό».

Η άνοδος της δημοτικότητας της Temu τράβηξε επίσης την προσοχή της αμερικανικής κυβέρνησης, η οποία κατηγορεί τον ιστότοπο ότι εκμεταλλεύεται τους κανόνες αποστολής de minimis για «χτυπά» τις τιμές των αμερικανικών λιανοπωλητών. Σύμφωνα με τους κανόνες de minimis, οι αποστολές αξίας κάτω των 800 δολαρίων δεν υπόκεινται σε δασμούς και υποβάλλονται σε ελάχιστους τελωνειακούς ελέγχους.

Πέραν αυτού, μια επιτροπή της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων κατηγόρησε την εταιρεία λιανεμπορίου ότι παραβιάζει την αμερικανική νομοθεσία περί εισαγωγών χρησιμοποιώντας καταναγκαστική εργασία για την προμήθεια των προϊόντων του.

Πώς η Temu πέρασε σε λήψεις την Amazon και το Walmart

H Temu, ξεκίνησε να λειτουργεί πέρυσι το Σεπτέμβριο όταν δημιουργήθηκε από την Pinduoduo, η οποία άλλαξε το όνομά της μέσα στον Φεβρουάριο σε PDD. Η PDD είναι μία από τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, έχοντας πάνω από 900.000.000 χρήστες. Προσφέρει ένα επιχειρηματικό μοντέλο ομαδικών αγορών, που επιτρέπει στους καταναλωτές της να εξοικονομούν χρήματα αγοράζοντας «ομαδικά» ένα αντικείμενο μαζί με φίλους τους.

Στην ιστοσελίδα της, η Temu ισχυρίζεται πως χρησιμοποιεί το «τεράστιο δίκτυο της μητρικής της εταιρείας PDD, που χτίστηκε με τα χρόνια και προσφέρει πολλά φτηνά και ποιοτικά προϊόντα».

View this post on Instagram

A post shared by Temu Official (@temu)

Από την κυκλοφορία της τον περασμένο Σεπτέμβριο, η εφαρμογή έχει «κατέβει» στα κινητά των καταναλωτών 24.000.000 φορές, έχοντας συγκεντρώσει ήδη 11.000.000 ενεργούς μηνιαίους χρήστες.

Το τελευταίο τρίμηνο του 2022, οι εγκαταστάσεις της εφαρμογής της Temu ήταν περισσότερες από αυτές των Amazon, Walmart και Target, μόλις τους πρώτους μήνες «ζωής» της. Αυτή είναι εικόνα που επικρατεί και σήμερα, καθώς η Temu δεν έχει χάσει την «πρωτιά» της στον συγκεκριμένο τομέα.

Η εταιρεία έχει ιδιαίτερη επιτυχία στον να ελκύει νέους χρήστες, επειδή προσφέρει συνεχώς εξαιρετικά χαμηλές τιμές στα προϊόντα της. Μάλιστα, μπορεί να προσφέρει εκπτώσεις μέχρι και 89% σε συγκεκριμένα προϊόντα.

Μήπως είναι πολύ φτηνή για να είναι καλή η Temu;

Ο Michael Felice, ο οποίος είναι συνεργάτης της εταιρείας συμβουλών διαχείρισης Kaerney, δήλωσε πως πιστεύει ότι η Temu έχει ξεχωρίσει στον τομέα των συγκεκριμένων αγορών επειδή απλώς πουλάει προϊόντα χωρίς κάποια ιδιαίτερη προσαύξηση στις τιμές της. Φυσικά ο ίδιος αναρωτήθηκε στις δηλώσεις του, αν οι Αμερικανοί θα μπορέσουν να δεχτούν τις τιμές της εταιρείας, αλλά και αν τα προϊόντα που διαχειρίζεται η Temu είναι καλά, λόγω της εξαιρετικά χαμηλής τιμής τους.

View this post on Instagram

A post shared by Temu Official (@temu)

Η Deborah Weinswig, η οποία είναι διευθύνουσα σύμβουλος της Coresight Research, προειδοποίησε πως είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζει κάποιος αν η Temu διατηρήσει αυτές τις χαμηλές τιμές, που περιέχουν δωρεάν αποστολή και άλλα προνόμια, τώρα που αυξάνεται η ζήτησή της.

Η Temu στοχεύει να συνεχίζει να πειραματίζεται στο μάρκετινγκ και τις προσφορές, κάτι που το καθιστά δυνατό η μητρική της εταιρεία, PDD, με όλους τους πλούσιους πόρους που κατέχει.

Ποιοι το επικρίνουν;

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι λίγο καιρό μετά την έναρξη λειτουργίας αυτού του app στο εξωτερικό, ξεκίνησαν στο διαδίκτυο και στη συνέχεια διατυπώθηκαν και σε άρθρα, παράπονα που αφορούσαν τόσο τις παραδόσεις, όσο και την ποιότητα των προϊόντων, δεδομένου ότι το σύστημα που βρίσκεται πίσω από το Temu δεν μπορεί να ελεγχθεί στο 100%, σε σχέση με άλλες πλατφόρμες όπως η AliExpress, για παράδειγμα.

Το Temu ενεργεί ως μεσάζων, κατά κάποιον τρόπο, μεταξύ των πελατών και των εμπόρων, οι περισσότεροι από τους οποίους εδρεύουν στην Κίνα. Πρόκειται για αγορές, οι οποίες προσφέρουν αγαθά από όλους τους τομείς – από ηλεκτρονικά είδη μέχρι μόδα και έπιπλα. Η τεράστια προσφορά είναι επίσης δυνατή επειδή οι εν λόγω πάροχοι δεν διαθέτουν δικές τους αποθήκες. Ο πελάτης παραγγέλνει στο Temu, αλλά στην πραγματικότητα αγοράζει προϊόντα από έναν τρίτο έμπορο από κάπου στον κόσμο, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό.

View this post on Instagram

A post shared by Temu Official (@temu)

Εξάλλου, το Τemu έχει πολύ ενισχυμένο σύστημα διαφημίσεων. Σύμφωνα με το TechCrunch, «αυτές οι διαφημίσεις φαίνεται να λειτουργούν για να ενισχύσουν τις εγκαταστάσεις του Temu. Αλλά ψάξτε στις κριτικές της εφαρμογής και θα βρείτε παρόμοια παράπονα με το Wish, όπως κατεστραμμένες και καθυστερημένες παραδόσεις, εσφαλμένες παραγγελίες και ελλιπή εξυπηρέτηση πελατών».

Σύμφωνα με το Politico, «η Apple ανέφερε ότι η Temu παραβίασε στο παρελθόν τους υποχρεωτικούς κανόνες απορρήτου της εταιρείας, ενώ πρόσθεσε ότι είχε διαπιστώσει ότι η Temu παραπλάνησε τους ανθρώπους σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί τα δεδομένα τους».

Επικρίσεις από καλλιτέχνες – Τα σχέδιά τους πωλούνται μέχρι και για 78 σεντς

Ένας Αυστραλός καλλιτέχνης, o Tank, κατηγόρησε την κινεζικής ιδιοκτησίας διαδικτυακή αγορά Temu ότι έκλεψε τα σχέδιά του και τα πούλησε σε πολύ φτηνή τιμή.

Ο Tank πουλάει τo έργο του με τίτλο «Complexity of Being» για 275 δολάρια Αυστραλίας στον ιστότοπό του.

Στην Temu, ωστόσο, ένα πανομοιότυπο έργο πωλείται από δύο διαφορετικούς εμπόρους για λιγότερο από 7 δολάρια, με τον έναν από αυτούς να έχει ήδη πουλήσει 500 αντίτυπα.

Μάλιστα, το σχέδιο πωλείται ακόμη και για 78 σεντς σε άλλες παρόμοιες ιστοσελίδες.

Όταν ο Tank έμαθε για πρώτη φορά για την κατάσταση μέσω ενός φίλου του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εξεπλάγη.

«Έχει ξανασυμβεί σε μικρότερες κλίμακες, θα έχεις ανθρώπους που αποφασίζουν να το κάνουν αυτό και το αποκαλούν δική τους δουλειά», δήλωσε ο Tank στο αυστραλιανό μέσο ενημέρωσης ABC.

Ο Tank δήλωσε ότι ήταν απογοητευμένος που είδε τη δουλειά του να λογοκρίνεται, αλλά ότι το περίμενε.

«Δεν είναι μόνο η τέχνη, είναι τα πάντα στον κόσμο αυτές τις μέρες που αποτελούν μέρος της αγοράς αντιγραφής», είπε.

«Αν έχεις ένα προϊόν εκεί έξω και είναι καλό, θα αναπαραχθεί, πιθανώς με το ίδιο εμπορικό σήμα και θα πωληθεί στο διαδίκτυο».

Η διευθύνουσα σύμβουλος του Shepparton Art Museum Melinda Martin δήλωσε στο ABC ότι αυτές οι περιπτώσεις αποτελούν τη μεγαλύτερη απειλή για τον κόσμο της σύγχρονης τέχνης.

«Είναι πραγματικά προκλητικό, διότι ο νόμος περί πνευματικών δικαιωμάτων θα έπρεπε να σας προστατεύει», δήλωσε η κ. Martin στο ABC.

«Έχει ήδη παραβιαστεί, οπότε είναι πραγματικά δύσκολο να πάμε πίσω και να το ανακτήσουμε».

«Αυτό σημαίνει ότι η δημιουργικότητα δεν εκτιμάται και αυτό είναι το βασικό, οι άνθρωποι δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς αυτή τη δημιουργικότητα. Πρόκειται για μια πολύ θλιβερή καταγγελία του σύγχρονου πολιτισμού».

Το Pitchmark έγραψε μια παρόμοια ιστορία για την καλλιτέχνιδα Magdalena Mollman από τις ΗΠΑ, γνωστή επαγγελματικά ως Maggie Stephenson, η οποία κατηγόρησε την κινεζική εταιρεία λιανικής πώλησης γρήγορης μόδας Shein ότι χρησιμοποίησε το έργο της χωρίς άδεια. Ισχυρίστηκε ότι το διάσημο έργο τέχνης της με τίτλο «One Is Good, More Is Better», το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 19 και 300 δολαρίων ΗΠΑ, πουλήθηκε από τη Shein για μόλις 4 δολάρια ΗΠΑ.

Πηγή κεντρικής εικόνας: flickr

Δείτε επίσης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Αθήνα

Υγεία

Πρακτική Άσκηση

05-02-2024

Οια

⚽🏀 LIVE SCORES
01 Μαϊ. 2024
Μπο
22:00
0 - 0
Παρ
02 Μαϊ. 2024
Ast
22:00
-
Ολυ
01 Μαϊ. 2024
ΦΕΝ
1'
42 - 36
ΜΟΝ
01 Μαϊ. 2024
ΜΠΑ
7'
6 - 6
Ρεάλ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;