BEEF: Τι σημαίνουν οι τίτλοι των επεισοδίων της σειράς του Netflix
Για να καταλάβεις ακόμα καλύτερα τα βαθύτερα νοήματα της εξαιρετικής και καίριας σειράς του Netflix «Beef», θα πρέπει να δώσεις προσοχή και στους τίτλους των δέκα επεισοδίων.

Η νέα σειρά «Beef» του Netflix αποτελεί μία κωμική σειρά που συνδυάζει άψογα το δράμα με την ψυχολογική αναζήτηση. Ο δημιουργός Lee Sung Jin χρησιμοποιεί ως κινητήριο δύναμη ένα περιστατικό «οδικής οργής» ανάμεσα στον Danny του εξαιρετικού Steven Yeun και της Amy της μοναδικής Ali Wong για να μιλήσει για θέματα συσσωρευμένης οργής, πίεσης, καταπιεσμένων συναισθημάτων, κρυφών πόθων και πολλά ακόμα.

Ο Lee Sung Jin για να καταφέρει να μεταδώσει όλα αυτά που θέλει να πει χρησιμοποιεί κάθε μέσο που έχει στη διάθεσή του. Από τις ερμηνείες των ηθοποιών, τα πλάνα, τις γρήγορες αλλαγές ύφους και είδους, μέχρι τις πρωτότυπες ζωγραφιές στις αρχές του κάθε επεισοδίου και τους τίτλους που έχουν τις ρίζες τους σε γνωστά αποφθέγματα μεγάλων προσωπικοτήτων.

Το «Beef» του Netflix αποτελεί μία ιδιαίτερα προσεγμένη δουλειά που κάθε στοιχείο της δουλεύει ώστε να αναλύσει τα βαθύτερα θέματα που θέλει να εγείρει ο δημιουργός μέσα από την σπαρακτική κωμωδία, το δράμα, αλλά και το θρίλερ για να γίνει προσιτή σε ένα μεγάλο κοινό.

Για να μπορέσεις να καταλάβεις λίγο καλύτερα τη σειρά της streaming πλατφόρμα σου αναλύουμε τους τίτλους των δέκα μισάωρων επεισοδίων και το τι σημαίνουν. Οπότε, προσοχή γιατί ακολουθούν spoiler!

Επεισόδιο 1 – Τα πουλιά δεν τραγουδούν, τσιρίζουν από πόνο

«Τα δέντρα είναι δυστυχισμένα, και τα πουλιά είναι δυστυχισμένα. Δε νομίζω ότι τραγουδούν. Απλώς ουρλιάζουν από τον πόνο… Κοιτάζοντας προσεκτικά τι υπάρχει γύρω μας, υπάρχει κάποιο είδος αρμονίας: Είναι η αρμονία του συντριπτικού και συλλογικού φόνου» – Βέρνερ Χέρτζογκ

Beef

Ο τίτλος του πρώτου επεισοδίου «Beef» είναι εμπνευσμένος από το ντοκιμαντέρ «Burden of Dreams» του Γερμανού σκηνοθέτη Βέρνερ Χέρτζογκ. Όπως τα πουλιά στα οποία αναφέρεται ο Χέρτζογκ στο σχετικό απόσπασμα, έτσι και οι χαρακτήρες της Amy  και του Danny φαίνονται σαν απλοί άνθρωποι όταν μας παρουσιάζονται για πρώτη φορά.

Η Amy είναι μια επιτυχημένη επιχειρηματίας, αλλά εξακολουθεί να λατρεύει το χαρακτηριστικό καπέλο της. Ο Danny είναι ;enaw μέσος εργολάβος που δυσκολεύεται να βρει τα πατήματά του. Μετά το περιστατικό «οδικής οργής» αναμεσά τους, συνειδητοποιούμε ότι αυτοί οι δύο χαρακτήρες κρύβουν αρκετό πόνο, οργή και άλλα σοβαρά προβλήματα κάτω από αυτό το ήρεμο παρουσιαστικό.

Επεισόδιο 2 – Η έκσταση του να είσαι ζωντανός

«Δεν πιστεύω ότι οι άνθρωποι ψάχνουν για το νόημα της ζωής περισσότερο από όσο ψάχνουν για την εμπειρία της ζωής… έτσι ώστε οι εμπειρίες της ζωής μας σε καθαρά φυσικό επίπεδο να συνδεθούν με τη δική μας εσώτερη ύπαρξη και πραγματικότητα, έτσι ώστε να νιώθουμε πραγματικά την έκσταση του να είμαστε ζωντανοί» –  Τζόζεφ Κάμπελ

Beef

Τι σημαίνει να «νιώθεις την έκσταση του να είσαι ζωντανός»;

Στη διάσημη τηλεοπτική συνέντευξη του 1988 με τον Μπιλ Μόγιερς, ο Αμερικανός συγγραφέας Τζόζεφ Κάμπελ έδωσε αυτή την απάντηση όταν ρωτήθηκε για τις σκέψεις του για το νόημα της ζωής. Μία φράση που ταιριάζει «γάντι» στο δεύτερο επεισόδιο του «Beef», καθώς η Amy και ο Danny γίνονται όλο πιο εμμονικοί με το θέμα της εκδίκησης. Η διαμάχη τους αγγίζει τα πιο πρωτόγονα μέρη της ψυχής τους και τους επιτρέπει να ενεργούν με βάση τις κρυμμένες παρορμήσεις και τα συναισθήματά τους.

Ή, όπως θα μπορούσαμε να πούμε, αρχίζουν να αισθάνονται την έκσταση του να είναι ζωντανοί.

Επεισόδιο 3 – Μέσα μου κατοικεί μια κραυγή

«Κατοικεί μέσα μου μια κραυγή. Βγαίνει τις νύχτες φτεροκοπάει. Ψάχνει να αγκιστρωθεί να χώσει τα νύχια της κάτι να αγαπήσει» – Σύλβια Πλαθ

Beef

Στο ποίημά της «Φτελιά», η Σύλβια Πλαθ γράφει για ένα σκοτεινό πράγμα μέσα της που κλαίει τη νύχτα για αγάπη. Η Amy και ο Danny ελπίζουν ότι όταν αποκτήσουν αυτό που επιθυμούσαν στη ζωή, θα απαλλαγούν μία και καλή από αυτό το σκοτεινό πράγμα που υπάρχει μέσα τους. Ο τίτλος παραπέμπει, επίσης, και στο έβδομο επεισόδιο του «Beef», όπου βρίσκουμε τους δύο χαρακτήρες να επιτυγχάνουν τελικά τα όνειρά τους. Ωστόσο εξακολουθούν να αισθάνονται άδειοι μέσα τους.

Επεισόδιο 4 – Απλώς όχι όλα ταυτόχρονα

«Μπορείς να τα έχεις όλα, απλά όχι όλα ταυτόχρονα» – Μπέτυ Φρίνταν

Beef

Όταν ρωτήθηκε κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου εάν οι γυναίκες μπορούν να τα έχουν όλα, η φεμινίστρια συγγραφέας και ακτιβίστρια Betty Friedan έδωσε την παραπάνω ειλικρινή απάντηση. Η απάντηση και το περιβάλλον στο οποίο δόθηκε παραλληλίζεται με την ιστορία της Amy στο τέταρτο επεισόδιο του «Beef», όταν και η ίδια βρίσκεται σε ένα Q&A στο Βέγκας.

Οι θαυμαστές της Amy τη γνωρίζουν ως κάποια που τα έχει όλα – μια όμορφη οικογένεια, ένα γραφικό σπίτι και μια επιτυχημένη καριέρα. Η ίδια διαβεβαιώνει τους θαυμαστές της στην εκδήλωση ότι είναι δυνατό να ακολουθήσουν τα βήματά της. Όμως, όπως βλέπουμε στο Βέγκας, δεν είναι εύκολο για την Amy να ισορροπήσει τον γάμο, τη γονεϊκότητα, την καριέρα και την προσωπική της ολοκλήρωση, παρά τα όσα υποστηρίζει και θέλει να δείχνει.

Επεισόδιο 5 – Πλάσματα με κρυφό εσωτερικό κόσμο

«Είμαστε τόσο εσωτερικά μυστικά πλάσματα, που η εσωτερικότητα είναι το πιο εκπληκτικό πράγμα πάνω μας, ακόμα πιο εκπληκτικό από τη λογική μας. Αλλά δεν μπορούμε απλώς να μπούμε στη σπηλιά και να κοιτάξουμε γύρω μας. Τα περισσότερα από αυτά που νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για το μυαλό μας είναι ψεύτικη γνώση. Είμαστε όλοι τόσο καλοί στο να ποζάρουμε, τόσο καλοί στο να διογκώνουμε τη σημασία αυτού που πιστεύουμε ότι αξίζουμε» – Iris Murdoch

Beef

Εμπνευσμένο από αυτό το απόσπασμα από το μυθιστόρημα της Iris Murdoch «The Sea, the Sea» το πέμπτο επεισόδιο του «Beef» αποκαλύπτει τις ρηχές αξίες με τις οποίες προσπαθούν να καλύψουν τα διάφορα κενά τους οι χαρακτήρες της σειράς.

Το βλέπουμε αυτό στην περήφανη, αλλά ανήσυχη για τον γιο της George (Joseph Lee), Fumi (Patti Yasutake), καθώς και στη Naomi (Ashley Park) που ζητά από την Amy μια ιδιαίτερη χάρη. Κάθε χαρακτήρας παίρνει το εγώ του πολύ πιο σοβαρά – σε σημείο αυτοεμμονής – και προσπαθεί να κρύψει τα απώτερα και βαθύτερα κίνητρά του.

Επεισόδιο 6 – Σχεδιάζουμε έναν μαγικό κύκλο

«Σχεδιάζουμε έναν μαγικό κύκλο και απορρίπτουμε ό,τι δε συμφωνεί με τα μυστικά μας παιχνίδια. Κάθε φορά που η ζωή σπάει τον κύκλο, τα παιχνίδια γίνονται γκρίζα και γελοία. Τότε, σχεδιάζουμε έναν νέο κύκλο και χτίζουμε μια νέα άμυνα» – Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

Beef

Αυτό το απόσπασμα από την ταινία του Ingmar Bergman, «Through a Glass Darkly», περιγράφει την οικοδόμηση ενός τοίχου γύρω από αυτό που θέλουμε να πιστέψουμε για εμάς όταν η ζωή μας αρχίζει να ξεφεύγει. Η Amy σε αυτό το επεισόδιο του «Beef» είναι παγιδευμένη μέσα σε ένα ψεύτικο που δημιούργησε η ίδια. Θέλει απεγνωσμένα να πείσει τον εαυτό της ότι αυτή η σειρά των ατυχών γεγονότων – από το περιστατικό «οδικής οργής» μέχρι την πτώση της πεθεράς της από τη σκάλα κατά τη διάρκεια της ληστείας – δεν αποτελεί καθόλου δικό της λάθος.

Επεισόδιο 7 – Ένα κλουβί βγήκε σε αναζήτηση πουλιού

«Είμαι ένα κλουβί, σε αναζήτηση πουλιού» – Φραντς Κάφκα

Beef

Αυτός ο στίχος του Κάφκα από το «Die Zürauer Aphorismen» περιγράφει τους ανθρώπους ως άδεια δοχεία που αναζητούν συνεχώς να βρουν ένα νόημα. Επομένως, σε μια αναζήτηση του σκοπού, ο Danny στρέφεται στην εκκλησία, ενώ τον κατατρώει εσωτερικά το «Beef» με την Amy.

Η Amy, από την άλλη, λέει στον George ότι είχε πάντα μια αίσθηση πίεσης στο στήθος. Κάτι που την έκανα να «αισθάνεται σαν το έδαφος». Η έλλειψη κατεύθυνσης και των δύο βασικών χαρακτήρων της σειράς, τους βάζει σε μία συνεχή τροχιά του να ψάχνουν να βρουν ένα νόημα σε όλα αυτά.

Επεισόδιο 8 – Το δράμα της αρχικής επιλογής

«Η ηθική επιλογή είναι ελεύθερη, και ως εκ τούτου απρόβλεπτη. Το παιδί δεν περιέχει τον άνθρωπο που θα γίνει. Ωστόσο, είναι πάντα η βάση πάνω στην οποία ο άνθρωπος αποφασίζει για αυτό που θέλει να είναι. Αντλεί τα κίνητρα της ηθικής του στάσης μέσα από τον χαρακτήρα που έχει δώσει στον εαυτό του και μέσα από το σύμπαν που είναι ο συσχετιστής του. Τώρα, το παιδί έστησε αυτόν τον χαρακτήρα και αυτό το σύμπαν σιγά σιγά, χωρίς να προβλέπει την ανάπτυξή του. Αγνοούσε την ανησυχητική πτυχή αυτής της ελευθερίας που ασκούσε απρόσεκτα. Ήρεμα εγκατέλειψε τον εαυτό του σε ιδιοτροπίες, γέλια, δάκρυα και θυμό που του φαινόταν ότι δεν είχαν κανένα αντίκτυπο και κανένα κίνδυνο, και όμως άφησαν ανείπωτα αποτυπώματα πάνω του. Το δράμα της αρχικής επιλογής είναι ότι συνεχίζεται στιγμή προς στιγμή για μια ολόκληρη ζωή, ότι συμβαίνει χωρίς λόγο, πριν από οποιοδήποτε λόγο, ότι η ελευθερία είναι εκεί σαν να ήταν παρούσα μόνο με τη μορφή ενδεχόμενου. Αυτό το ενδεχόμενο υπενθυμίζει, κατά κάποιο τρόπο, την αυθαιρεσία της χάριτος που μοιράστηκε από τον Θεό στο καλβινιστικό δόγμα. Και εδώ υπάρχει ένα είδος προορισμού που δεν προέρχεται από μια εξωτερική τυραννία αλλά από τη λειτουργία του ίδιου του υποκειμένου. Νομίζουμε ότι μόνο ο άνθρωπος έχει πάντα μια πιθανή προσφυγή στον αρχικό εαυτό του. Δεν υπάρχει μία τόσο ατυχής επιλογή από την οποία να μην μπορεί να σωθεί» – Σιμόν ντε Μποβουάρ

Beef

Στο βιβλίο της «The Ethics of Ambiguity«Beef», η φεμινίστρια συγγραφέας Σιμόν ντε Μποβουάρ συζητά την ιδέα της παγίδευσης ως ένα φαινόμενο ντόμινο όπου οι επιλογές που κάνουμε σήμερα είναι προκαθορισμένες από το παρελθόν μας και του περιβάλλοντος από το οποίο προήλθαμε. Το όγδοο επεισόδιο του «Beef» μας δείχνει το παρελθόν της Amy και του Danny, από τη στιγμή της γέννησης τους, την παιδική τους ηλικία μέχρι και την ενηλικίωση τους. Αυτή η ματιά στον τρόπο που μεγάλωσαν προσφέρει περισσότερη σαφήνεια στο πώς έχουν παγιδευτεί στο σκοτάδι, που οι ίδιοι έχουν δημιουργήσει.

Επεισόδιο 9 – Ο μεγάλος δημιουργός

«Η προσκόλληση είναι ο μεγάλος δημιουργός των ψευδαισθήσεων. Η πραγματικότητα μπορεί να αποκτηθεί μόνο από κάποιον που είναι αποστασιοποιημένος» – Σιμόν Βάιλ

Beef

Στην πρώτη της δημοσίευση, «Gravity and Grace», η Σιμόν Βάιλ διερευνά την πεποίθηση ότι για να αποδεχτείς πλήρως την πραγματικότητα, πρέπει να βιώσεις μια μορφή απώλειας. Το ένατο και προτελευταίο επεισόδιο του «Beef» βρίσκει τους δύο πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες να χάνουν το πιο κοντινό τους πρόσωπο. Ο Danny αποκαλύπτει στον Paul (Young Mazino) ότι πέταξε τις επιστολές που είχε στείλει σε κολλέγια σε μια προσπάθεια να τον κρατήσει κοντά του. Ο George μαθαίνει για τη σχέση της Amy με τον Paul και την αφήνει παίρνοντας μαζί του την κόρη τους, Junie (Remy Holt). Παράλληλα, μία αποτυχημένη ληστεία θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια της οικογένειας της Amy.

Με τα αγαπημένα τους πρόσωπα να έχουν φύγει, ίσως οι δύο τους θα μπορέσουν επιτέλους να καταλάβουν το χάος που έχουν δημιουργήσει.

Επεισόδιο 10 – Φιγούρες φωτός

«Η φώτιση δεν έρχεται με το να φανταζόμαστε φιγούρες φωτός, αλλά με το να κάνουμε συνειδητό το σκοτάδι» – C.G. Jung

Beef

Στο «Alchemical Studies, Volume 13», o C.G. Jung αναφέρεται στο πως για να προχωρήσουμε μπροστά, πρέπει πρώτα να αγκαλιάσουμε το σκοτάδι μας. Η Amy και ο Danny φτάνουν κοντά σε αυτό.

Μετά από την πτώση τους σε έναν γκρεμό, οι δύο εχθροί είναι πλέον παγιδευμένοι μαζί στην έρημο. Σε όλη τη διάρκεια του «Beef», και οι δύο έχουν δείξει τα πιο φρικτά σημεία του εαυτού τους ο ένας στον άλλον. Από το αρχικό συμβάν, το κατούρημα του Danny στο μπάνιο του σπιτιού της Amy, μέχρι τους βανδαλισμούς αυτοκινήτων, αυτή η διαμάχη φέρνει στο προσκήνιο τα χειρότερα κομμάτια και των δύο.

Τελικά, οι δύο τους παρηγορούνται με κάποιον τρόπο όταν αναγνωρίζουν το πόσο «σπασμένος» νιώθει μέσα του ο άλλος. Τα πράγματα δεν είναι καθόλου καλά για κανέναν από τους δύο και ο ένας είναι τόσο κακός όσο και ο άλλος. Αυτή η συνειδητοποίηση επιτρέπει στους χαρακτήρες τους να αναγνωρίσουν πλήρως τον εαυτό τους, να αγκαλιάσουν το σκοτάδι τους και να μπορέσουν να συνεχίσουν τη ζωή τους.

Μία και έφτασες μέχρι εδώ, σημαίνει πως έχεις δει το «Beef» και χρειάζεσαι να μάθεις περισσότερα για αυτό το διφορούμενο φινάλε σου έχουμε ένα βίντεο όπου δημιουργός και πρωταγωνιστές αναλύουν τα πάντα!

Με πληροφορίες από netflix.com/tudum

Δες ακόμα:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπηρεσίες Εστίασης

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

Υπηρεσίες Εστίασης

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

⚽🏀 LIVE SCORES
02 Μαϊ. 2024
Ast
22:00
-
Ολυ
02 Μαϊ. 2024
Oly
22:00
-
Ατα
02 Μαϊ. 2024
ΟΣΦΠ
0'
72 - 47
BARC
02 Μαϊ. 2024
ΜΑΚ
21:45
-
ΠΑΟ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

  
 1