Αργοπεθαίνει το Instagram ή είναι ιδέα μας;
"Make Instagram Great Again!" διαμαρτύρεται η Kylie Jenner κατά του "TikTokification" του Instagram. Είναι πράγματι ένας αργός θάνατος ή έχει ήδη «πεθάνει» το μέσο; Ας το δούμε...

Το Instagram έχει περίπου δύο δισεκατομμύρια ενεργούς λογαριασμούς, με το 60% των χρηστών του να συνδέονται για να παρακολουθούν και να δημοσιεύουν 500 εκατομμύρια ιστορίες κάθε μέρα. Αυτός είναι πάρα πολύς χρόνος αφιερωμένος στην οθόνη.

Ωστόσο, πρόσφατα, υπήρξαν ψίθυροι (και φωνές, από τις Καρντάσιαν) ότι η πλατφόρμα μπορεί σύντομα να βρεθεί στον κάδο ανακύκλωσης μαζί με πρώην γίγαντες των κοινωνικών δικτύων, όπως το Neopets, το Myspace, το Bebo και το Friendster.

Μήπως όντως γινόμαστε μάρτυρες της πτώσης της εφαρμογής που γέννησε τα belfies, τις φωτογραφίες του brunch και το Instagram face;

Βασικά, για όλα φταίει το TikTok. Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι το ‘gram μοιάζει (και συμπεριφέρεται) όλο και περισσότερο με την κινεζικής προέλευσης πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης τον τελευταίο καιρό. Αυτό οφείλεται κυρίως στη λειτουργία “Reels”, η οποία ξεκίνησε το 2020, αμέσως μετά την «έκρηξη» του TikTok (στις διαδοχικές καραντίνες – όλοι το θυμόμαστε αυτό), και, όπως λέει το Instagram, επιτρέπει στους χρήστες να καταγράφουν και να επεξεργάζονται “βίντεο πολλαπλών κλιπ με ήχο, εφέ και νέα δημιουργικά εργαλεία”.

To «TikTokification» του Instagram

Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, που τα Reels περιγράφονται συχνά ως “κλώνος του TikTok”. Αν ανοίξετε την εφαρμογή και κάνετε scroll στο feed σας αυτή τη στιγμή, θα δείτε κυρίως περιεχόμενο Reels από λογαριασμούς που δεν ακολουθείτε με τον ίδιο εξαντλητικό, ταχύτατο τρόπο όπως το TikTok.

Το γεγονός ότι αυτοί οι κλώνοι του TikTok κυριαρχούν πλέον στο χρονολόγιο του Instagram δεν είναι τυχαίο. Η Meta (η μητρική εταιρεία του Instagram, του Facebook, του WhatsApp και άλλων) θα είδε ότι οι χρήστες περνούν πολύ περισσότερο χρόνο στο TikTok από ότι στο Instagram και ζήλεψε λίγο.

Βέβαια, οι χρήστες δεν είναι πολύ ευχαριστημένοι με τις αλλαγές του Instagram. Τα likes και τα σχόλια στις αναρτήσεις εικόνων μειώνονται, κυρίως επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι δεν τις βλέπουν καν στις ροές τους. Αν δεν φταίνε τα reels, ο αλγόριθμος απλά δεν σου δίνει σημασία.

Το TikTokification του Instagram έχει ενοχλήσει ακόμη και τις προσωπικότητες… υψηλότερου προφίλ στα social media.

Οι δημιουργοί, οι επιχειρήσεις και οι καθημερινοί άνθρωποι που θέλουν απλώς οι φίλοι τους να δουν τα στιγμιότυπα των διακοπών τους είδαν τεράστιες αλλαγές ή είδαν κατακόρυφη πτώση της αλληλεπίδρασης που είχαν με το κοινό τους.

Και δεν είναι μόνο οι δημιουργοί περιεχομένου που είναι δυσαρεστημένοι. Το TikTokification του Instagram έχει ενοχλήσει ακόμη και τις προσωπικότητες… υψηλότερου προφίλ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η Kylie Jenner έκανε πρόσφατα reshare μια καμπάνια για το “Make Instagram Instagram Instagram again” στους 364 εκατομμύρια οπαδούς της στο Instagram. Ο ακτιβισμός στα καλύτερά του.

Η Kylie Jenner έκανε πρόσφατα reshare μια καμπάνια για το “Make Instagram Instagram Instagram again” στους 364 εκατομμύρια ακολούθους της στο Instagram.

Ο επικεφαλής του Instagram, Adam Mosseri, αρχικά αγνόησε αυτά τα παράπονα. Στην πραγματικότητα, πήγε προς την αντίθετη κατεύθυνση, ανακοινώνοντας ότι “όλο και περισσότερο το Instagram θα γίνει πλατφόρμα βίντεο με την πάροδο του χρόνου” – ουσιαστικά, “συνηθίστε το“.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Adam Mosseri (@mosseri)

Αλλά αυτή η προσέγγιση πέτυχε απλά να απομακρύνει τους χρήστες, αντί να τους κρατήσει κολλημένους στις οθόνες τους.

Το Instagram είναι τόσο “άγρια ανασφαλές επειδή δεν είναι ο νούμερο ένα οδηγός της υπερκουλτούρας και της κατανάλωσης που παραβλέπει την ποιότητα της εμπειρίας του χρήστη“, λέει στο περιοδικό The Face η Eve Lee, ιδρύτρια της The Digital Fairy, μιας δημιουργικής εταιρείας που ειδικεύεται στο διαδίκτυο και τη νεανική κουλτούρα. Ο δημιουργός ψηφιακής στρατηγικής Jordan Mulvaney συμφωνεί:

Στον πυρήνα του, φαίνεται ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει το Instagram είναι ότι δεν ακούει άμεσα τους δημιουργούς του. Αντ’ αυτού χρησιμοποιεί τη συμπεριφορά των χρηστών εντός της εφαρμογής για να υπαγορεύσει πού θα πάνε – παρόλο που αυτή η συμπεριφορά εντός της εφαρμογής είναι αποτέλεσμα των λανθασμένων χειρισμών της εφαρμογής“.

Για να απλουστεύσουμε, το Instagram δήλωσε: “Το Instagram δεν έχει καμία σχέση με το τι συμβαίνει με την ιστοσελίδα του: “τα βίντεο είναι καυτά, οι φωτογραφίες όχι“. Αυτό έκανε τους πάντες να τρέχουν να φτιάξουν βίντεο υπό τον φόβο ότι η καριέρα τους, οι πωλήσεις τους, η εμπλοκή τους, οτιδήποτε άλλο, θα πέσει κατακόρυφα.

Όταν ο κόσμος διαμαρτύρεται για τυχόν αλλαγές που βασίζονται στο βίντεο, το Instagram μπορεί να τις δικαιολογήσει με δεδομένα που δείχνουν ότι υπάρχει όντως όρεξη για βίντεο, παρόλο που είναι εκείνοι που επέβαλαν αυτή την αλλαγή.

Η ειρωνεία είναι ότι κυνηγώντας το TikTok, το Instagram αφήνει την τρέχουσα βάση του χωρίς να έχει πουθενά να δημοσιεύσει τις φωτογραφίες του ο χρήστης. Αυτό επιτρέπει σε άλλες εφαρμογές να προσπαθήσουν να εισβάλουν, όπως το BeReal, το οποίο έχει ανέβει 29.200% περισσότερο από πέρυσι. Η εφαρμογή δεν είναι ακριβώς η ίδια με το Instagram, αλλά σας επιτρέπει να μοιράζεστε φωτογραφίες και να τις βλέπουν πραγματικά άνθρωποι.

Πεθαίνει, λοιπόν, το Instagram πραγματικά μπροστά στα μάτια μας; Λοιπόν, όχι πραγματικά, αν κοιτάξετε τους αριθμούς – δύο δισεκατομμύρια λογαριασμοί δεν είναι μια εξαντλημένη βάση καταναλωτών. Επιπλέον, έξυπνοι άνθρωποι όπως ο Mulvaney πιστεύουν, σύμφωνα με το The Face, ότι η πλατφόρμα θα μπορούσε να βρίσκεται “στο καθαρτήριο” και ότι μπορεί να ανακάμψει “αν λάβει υπόψη της τις πρόσφατες αντιδράσεις”.

Και οι αντιδράσεις φαίνεται να έχουν ταρακουνήσει λίγο τα μεγάλα κεφάλια του Instagram. Ο Mosseri υπαναχώρησε γρήγορα από την αρχική του δήλωση “ξεπεράστε το”, λέγοντας ότι θέλει να “συνεχίσει να υποστηρίζει τις φωτογραφίες” και, για να είμαστε δίκαιοι, η ροή φαίνεται λίγο πιο φωτογραφική τις τελευταίες ημέρες.

Αλλά για να διασφαλίσει ότι οι άνθρωποι θα παραμείνουν μακροπρόθεσμα, το Instagram πρέπει να ξεπεράσει την κρίση ταυτότητάς του. Αυτά τα αδέρφια της Silicon Valley πρέπει μάλλον να σκεφτούν πολύ και σκληρά για το τι πραγματικά θέλουν να είναι το Instagram – λίγο ψάξιμο στην ψυχή, ξέρετε.

Με πληροφορίες από The Face

Πηγή κεντρικής εικόνας: Instagram @kyliejenner

Διαβάστε ακόμη:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Επιστήμες

Μερική Απασχόληση

31-01-2024

Ξηροκρηνη

400

Πληροφορική

Πλήρης Απασχόληση

22-01-2024

Αιγάλεω

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;