«Avatar: The Way of Water»: Ετοιμάσου για ένα ακόμα μαγικό ταξίδι στον πλανήτη Πανδώρα
Το «Avatar: The Way of Water» έρχεται 15 Δεκεμβρίου στις κινηματογραφικές αίθουσες με νέους χαρακτήρες, τοποθεσίες και μαγευτικά οπτικά εφέ - Όλα όσα θέλεις να γνωρίζεις για την ταινία

13 χρόνια πριν ο βραβευμένος με Όσκαρ James Cameron μάς σύστησε έναν πρωτόγνωρο κόσμο με το επικό «Avatar», μια ταινία που άλλαξε τους κανόνες της κινηματογραφικής εμπειρίας και σημείωσε τεράστια επιτυχία παγκοσμίως. Ήρθε η ώρα να επιστρέψουμε στον πλανήτη Πανδώρα και να αφεθούμε σε ένα νέο, καθηλωτικό κινηματογραφικό ταξίδι με την πρώτη follow-up εντυπωσιακή ταινία, το πολυαναμενόμενο «Avatar: The Way of Water».

Στο οικολογικό έπος μιας οικογένειας που, με φόντο συναρπαστικούς κόσμους πάνω και κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού, παλεύει να παραμείνει ζωντανή και ενωμένη, πρωταγωνιστούν οι Sam Worthington, Zoe Saldaña, Sigourney Weaver, Stephen Lang, Cliff Curtis, Kate Winslet, Britain Dalton, James Flatters, Trinity Jo-Li Bliss, Jack Champion και Bailey Bass.

Avatar: The Way of Water

Η σύνοψη του «Avatar: The Way of Water»

Ο Jake Sully (Sam Worthington) και η Neytiri (Zoe Saldaña) κάνουν τα πάντα για να κρατήσουν την οικογένειά τους ενωμένη. Όταν αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σπίτι τους, ταξιδεύουν μέχρι τα πέρατα του πλανήτη Πανδώρα για να βρουν καταφύγιο στα μέρη της φυλής των Metkayina, που ζει αρμονικά με τον ωκεανό. Εκεί, η οικογένεια των Sully πρέπει να εξοικειωθεί με τον επικίνδυνο ωκεανό και να κερδίσει την αποδοχή της νέας κοινότητας.

Η ταινία θα έχει διάρκεια 190 λεπτών και έρχεται στις 15 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood.

«Avatar: The Way of Water»: Μέσα στην Ιστορία

Είναι δύσκολο να δημιουργηθεί το sequel της πιο επιτυχημένης ταινίας όλων των εποχών, αλλά αν μπορεί να το καταφέρει κάποιος, αυτός είναι ο James Cameron που έχει γράψει το σενάριο και έχει σκηνοθετήσει δύο από τα καλύτερα sequel που έγιναν ποτέ: «Aliens» και «Terminator 2: Judgment Day».

Το «Avatar είναι ένας κόσμος που φιλοξενείται στο μυαλό του Cameron εδώ και πολύ καιρό. Είχε γράψει ένα πρώτο προσχέδιο για την πρώτη ταινία το 1994, παρόλο που δεν υπήρχαν τα τεχνολογικά μέσα για να πραγματοποιηθεί το όραμά του. Η παραγωγή της πρώτης ταινίας ξεκίνησε μία δεκαετία μετά, όταν ο πρωτοποριακός σκηνοθέτης αξιοποίησε τον πλούτο της γνώσης που είχε συγκεντρώσει στις προηγούμενες ταινίες του, όπως οι «Titanic», «The Terminator», «T2», «Aliens», «True Lies» και «The Abyss».

Στο «Avatar» δημιούργησε μια live-action ταινία που μεταμόρφωσε τη μέθοδο του motion capture σε performance capture και διεύρυνε τα όρια της τεχνολογίας των οπτικών εφέ σε νέες, ανεξερεύνητες περιοχές. Παρόλα αυτά φρόντισε, σε κάθε περίπτωση, αυτή η επαναστατική τεχνολογία που δημιουργήθηκε για την ταινία να μην ισοπεδώνει τις ερμηνείες, το συναίσθημα των χαρακτήρων ή τη ροή της ιστορίας.

Avatar: The Way of Water

Όταν αποφάσισε να εξερευνήσει κι άλλες ιστορίες με φόντο το εξωτικό εξωγήινο φεγγάρι, ο δημιουργός άρχισε να καταγράφει μια πληθώρα από ιδέες. Έχοντας συγκεντρώσει πάνω από 1500 σελίδες με σημειώσεις και αποσπάσματα ιστοριών, ο σκηνοθέτης James Cameron και ο παραγωγός Jon Landau αντιλήφθηκαν ότι υπάρχουν πολλές ιστορίες που πρέπει να ειπωθούν. Έτσι, συγκέντρωσαν μια ομάδα από ελίτ σεναριογράφους του Χόλιγουντ για να συνεργαστούν με τον σκηνοθέτη και να μεταμορφώσουν τις σημειώσεις του σε τέσσερις ταινίες που θα αφηγούνταν τις νέες περιπέτειες του Jake, της Neytiri και της οικογένειάς τους. Οι ιδέες ήταν ανεξάντλητες και η διαδικασία πήρε μήνες για να διαμορφωθεί τελικά μια σειρά από ταινίες, όλες τους υπερπαραγωγές, επικεντρωμένες σε ένα κεντρικό θέμα: τη σημασία της οικογένειας.

Ο δημιουργός ήθελε να έχει ολοκληρώσει όλα τα σενάρια για τα follow-ups πριν ξεκινήσει την παραγωγή. «Έπρεπε να γράψουμε τέσσερις ταινίες πριν αρχίσουμε με το πρώτο sequel» λέει ο Cameron. «Ήθελα να χαρτογραφήσω όλες τις ιστορίες και μετά να καταστρώσω πώς θα γυρίσω τις σκηνές με όλους τους ηθοποιούς. Η σκέψη ήταν να συγχωνεύσουμε όλα τα διαφορετικά στάδια, το performance capture, το live action και το post-production».

Ο ηρωικός Jake Sully, που ξεκίνησε ως παραπληγικός πρώην πεζοναύτης που πενθούσε τον θάνατο του δίδυμου αδελφού του και έψαχνε απεγνωσμένα ένα καινούργιο μονοπάτι, είναι πια στη νέα ταινία ένας ευτυχισμένος πατέρας και σύζυγος, ο αρχηγός της φυλής Omayikaya. «Η οικογένεια είναι το κάστρο μας» θυμίζει συχνά στη σύζυγό του και στα παιδιά του, τον Neteyam (James Flatters), τον Lo’ak (Britain Dalton), την Tuk (Trinity Jo-Li Bliss) και την υιοθετημένη έφηβη κόρη του, την Kiri (Sigourney Weaver). Όσο κι αν δυσαρεστεί τον Jake και τη Neytiri, τα παιδιά τους συναναστρέφονται τον Spider (Jack Champion), ένα γήινο ορφανό αγόρι, απομεινάρι του πολέμου, που ποτέ δεν γύρισε στη Γη.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Avatar (@avatar)

Η φυλή Omatikaya έχει απολαύσει μια ειδυλλιακή ζωή για πάνω από 10 χρόνια, μέχρι που ένα αστέρι στον ουρανό σηματοδοτεί την επιστροφή των εισβολέων από τη Γη. Όταν οι κατακτητές με τα όπλα μαζικής καταστροφής προσγειώνονται στον πλανήτη Πανδώρα, η οικογένεια Sully και τα υπόλοιπα μέλη της φυλής αναγκάζονται να δημιουργήσουν ένα ασφαλές φρούριο σε ένα τεράστιο υπόγειο σπήλαιο.

Οι γήινοι επιστρέφουν στον πλανήτη Πανδώρα όχι μόνο για να εξορύξουν το πολύτιμο μετάλλευμα γνωστό ως unobtainium. Επιστρέφουν για να ιδρύσουν αποικίες σε ολόκληρο τον πλανήτη για να φιλοξενηθεί η ανθρωπότητα, καθώς η Γη κινδυνεύει να γίνει μη κατοικήσιμη. Καταστρέφοντας το δάσος, οι γήινοι χτίζουν μια τεράστια οχυρωμένη πόλη στις ακτές του ωκεανού. Επικεφαλής της αποστολής είναι η στρατηγός Francis Ardmore (Edie Falco).

Οι εισβολείς διαθέτουν ένα μυστικό όπλο: μια ομάδα από ελίτ στρατιώτες που έχουν δημιουργηθεί από τον συνδυασμό τμημάτων γενετικού υλικού από διαφορετικούς βιολογικούς οργανισμούς, τους recoms. Οι recoms είναι αυτόνομα avatar με ενσωματωμένες τις μνήμες των ανθρώπων από τους οποίους πήραν το DNA. Επικεφαλής της ομάδας είναι ο Συνταγματάρχης Miles Quaritch (Stephen Lang).

Ως Olo’eyktan (αρχηγός) της φυλής των Omatikaya, ο Jake ηγείται με επιτυχία της επίθεσης σε βάρος των εισβολέων. Όμως σύντομα συνειδητοποιεί ότι ο ίδιος είναι ο στόχος του αντιπάλου του και τότε, για το καλό της φυλής του, παίρνει την απόφαση να φύγει από την πατρίδα του και να ψάξει ένα μακρινό καταφύγιο με την οικογένειά του. Η απόφαση αυτή επιβαρύνει την αρμονία της οικογένειας. «Είναι μεγάλο το δίλημμα» εξηγεί ο Cameron. «Να κάνεις το σωστό για το κοινό καλό ή να διαφυλάξεις το καλό της οικογένειάς σου;»

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Avatar (@avatar)

Αφού διασχίσουν τους τεράστιους ωκεανούς της Πανδώρας, οι Sully καταφθάνουν στην πατρίδα της φυλής Metkayina, με αρχηγό τη Ronal (Kate Winslet) και τον Tonowari (Cliff Curtis). Εκεί, ο Jake επικαλείται το Uturu, μια παράδοση των Na’vi που εξασφαλίζει άσυλο σε όλους τους πρόσφυγες. Χωρίς ιδιαίτερη προθυμία, η Ronal και ο Tonowari υποδεικνύουν στα παιδιά τους, Tsireya (Bailey Bass) και Aonung (Filip Geljo) να βοηθήσουν τα νεοφερμένα παιδιά των Sully να προσαρμοστούν στα έθιμα και τις παραδόσεις τηςυδάτινης φυλής.

Η εξαφάνιση των Sully από το τροπικό δάσος δεν εμποδίζει τον αντίπαλο να συνεχίζει να τους καταδιώκει. Όταν ο επικεφαλής των εχθρών Στρατηγός Quaritch ενημερώνεται ότι ο Jake μπορεί να έχει βρει καταφύγιο σε μία από τις πολλές φυλές στους υφάλους, ξεκινά τη σταδιακή καταστροφή τους. Η ανελέητη πορεία του τον οδηγεί σε μια επική θαλάσσια μάχη με αντιπάλους τη φυλή των Metkayina και τους Sully.

Έχοντας καταγράψει την ιστορία, ο Cameron και ο Landau συνεργάστηκαν με τους επιμέρους επικεφαλής των δημιουργικών τμημάτων για να βρουν τις νέες τεχνολογίες που θα επέτρεπαν στον Cameron να δημιουργήσει ακόμα πιο εκφραστικούς χαρακτήρες σε έναν όσο γίνεται πιο απτό κόσμο. Το αποτέλεσμα ήταν ο δημιουργός να έχει στη διάθεσή του εντελώς καινούργια τεχνολογικά μέσα. «Δουλεύουμε με μέσα που είναι πολύ πιο εξελιγμένα από την πρώτη ταινία» λέει ο Cameron. «Είναι αυτό αρκετό για να κάνει την ταινία καλύτερη για το κοινό; Σίγουρα όχι. Το ευρύ κοινό ενδιαφέρεται για την ιστορία, τους χαρακτήρες και τα συναισθήματα που τους γεννάει η ιστορία. Αυτό είχα στο μυαλό μου συνεχώς».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Avatar (@avatar)

Έχοντας αφιερώσει χρόνια στη δημιουργία των ταινιών Avatar, ο Cameron λέει ότι είναι αποφασισμένος να εξασφαλίσει ότι τα sequels είναι όλα τους απολαυστικά και θεαματικά, συγκινητικά και συναισθηματικά. Έχει προικίσει τις ταινίες με περιβαλλοντική ευαισθησία και με τη σημασία της οικογένειας. «Με το Avatar και με τη συνέχεια της ιστορίας, τη διεύρυνση των τοπίων, τους νέους χαρακτήρες και τα ερωτήματα που θέτουμε, νιώθω ότι δεν υπάρχει κάτι που ήθελα να πω κινηματογραφικά και δεν θα το εκφράσω σε αυτές τις τέσσερις ταινίες» λέει ο δημιουργός.

«Avatar: The Way of Water»: Οι χαρακτήρες της ταινίας

Η οικογένεια των Sully

Ο ηθοποιός Sam Worthington επιστρέφει στον πρωταγωνιστικό ρόλο του πεζοναύτη Jake Sully που μεταμορφώθηκε σε αρχηγό Na’vi. Η Zoe Saldaña είναι και πάλι η πολεμίστρια Neytiri, που παλεύει πια με τις υποχρεώσεις της οικογένειας και της φυλής. Η Sigourney Weaver υποδύεται την υιοθετημένη έφηβη κόρη Kiri, που είναι το βιολογικό παιδί τού avatar της Δρ. Grace Augustine, του πεθαμένου χαρακτήρα που έπαιζε η Weaver στην πρώτη ταινία.

Ο James Flatters είναι ο Neteyam, ο μεγαλύτερος γιος του Jake και της Neytiri. Το δευτερότοκο χρυσό παιδί, τον Lo’ak, που δεν κάνει τίποτα λάθος, υποδύεται ο Britain Dalton. Εξίσου απεγνωσμένος να κερδίσει την αποδοχή του Jake, ο Lo’ak γεννήθηκε με ένα επιπλέον δάχτυλο που τον καθιστά απόκληρο στα μάτια της φυλής του. Η Trinity Jo-Li Bliss υποδύεται την Tuk. Είναι τολμηρή, πονηρή και στενά συνδεδεμένη με τη μητέρα της Neytiri, τη γιαγιά της Mo’at (CCH Pounder) και τη μεγαλύτερη αδελφή της, Kiri.

Ο Jack Champion είναι ο Spider, ένα γήινο παιδί, εγκαταλελειμμένο στον πλανήτη Πανδώρα από βρέφος, με το οποίο τα παιδιά είναι πολύ συνδεδεμένα, ειδικά η Kiri.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Avatar (@avatar)

Η φυλή METKAYINA

Η βραβευμένη με Όσκαρ Kate Winslet υποδύεται τη Ronal, την αρχηγό της φυλής των Metkayina, που είναι παντρεμένη με τον Tonowari (Cliff Curtis). Η Bailey Bass υποδύεται την κόρη τους, Tsireya, της οποίας οι δεσμοί με την οικογένεια δοκιμάζονται μόλις μπει στη ζωή της ο Lo’ak, o δευτερότοκος γιος των Sully. O Filip Geljo υποδύεται τον γιο τους, Aonung, έναν σπουδαίο κυνηγό που στέκει επιφυλακτικά απέναντι στους νεοφερμένους Sully. Ο νεαρός Duane Evans Jr. ενσαρκώνει τον Rotxo, τον στενό φίλο του Aonung.

Avatar: The Way of Water

Ο Quaritch

Ο Stephen Lang επιστρέφει ως Recom Quaritch. Έχοντας πεθάνει στο τέλος της πρώτης ταινίας, ο Lang επιστρέφει ως Recombinant ή αλλιώς “recom” του χαρακτήρα του. Ένα recom είναι ένα εξειδικευμένο αυτόνομο avatar με ενσωματωμένες τις μνήμες του ανθρώπου, του οποίου το DNA χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργηθεί. Το recom του Quaritch διαθέτει όλες τις δεξιότητες που είχε παλιότερα σε συνδυασμό με ένα Na’vi σώμα που φτάνει σχεδόν τα τρία μέτρα.

Οι υπόλοιποι χαρακτήρες

Ο Joel David Moore επιστρέφει ως Norm Spellman, ένας επιστήμονας που ξέμεινε στον πλανήτη Πανδώρα, τον οποίο πια νιώθει πατρίδα του. Η CCH Pounder ενσαρκώνει ξανά τη Mo’at, τη μητέρα της Neytiri. Ο Jemaine Clement είναι ο Δρ. Ian Garvin, ένας θαλάσσιος βιολόγος που εργάζεται για τους εισβολείς. Ο Brendan Cowell αναλαμβάνει τον ρόλο του πληθωρικού καπετάνιου τού Sea Dragon, τον Mick Scoresby, έναν άντρα που άγεται και φέρεται με βάση το συμφέρον και την απληστία του.

Καινούργιοι κόσμοι

Αντί να δημιουργήσει νέους πλανήτες και φεγγάρια, ο James Cameron επέλεξε να συνεχίσει με την εξερεύνηση του ίδιου του φεγγαριού Πανδώρα. Θεώρησε ότι αυτό το φεγγάρι, που περιφέρεται γύρω από τον πλανήτη Πολύφημο, μπορεί να προσφέρει πλούσια τοπία, όπως και στην περίπτωση της Γης.

«Ο πλανήτης Πανδώρα είναι ένας ακόμα χαρακτήρας στην ταινία» λέει ο παραγωγός Jon Landau. «Είναι μια αλληγορία για τον δικό μας κόσμο, τον οποίο μπορεί να διασχίζουμε για χρόνια και ίσως να μην καταφέρουμε ποτέ να ανακαλύψουμε όλα τα περίφημα τοπία του. Οπότε, ο Jim πήρε την απόφαση να τοποθετήσει την ιστορία στον ίδιο πλανήτη και να εξερευνήσει νέες κουλτούρες και μεγα οικοσυστήματα. Βασισμένος στην αγάπη του για τους ωκεανούς, την οποία μοιραζόμαστε, καταλήξαμε στο ότι οι ωκεανοί θα είναι το φόντο για τις ιστορίες μας».

Ο Cameron απευθύνθηκε και πάλι στον σκηνογράφο Dylan Cole για να σχεδιάσει τα πάντα πάνω στον πλανήτη Πανδώρα, ενώ ο σκηνογράφος Ben Procter ανέλαβε τα περιβάλλοντα, τα οχήματα και τα όπλα των γήινων χαρακτήρων. «Συνήθως, στις ταινίες έχουμε έναν σκηνογράφο που αναλαμβάνει τα πάντα» λέει ο Cameron. «Αλλά στην ταινία έχουμε δύο αντικρουόμενους κόσμους: τον ανθρώπινο κόσμο, που είναι τεχνολογικά εξελιγμένος και αναγνωρίσιμος στον θεατή, και τον κόσμο του πλανήτη Πανδώρα με τα δικά του πλάσματα, τα φυτά του κ.ο.κ. Ο Dylan και ο Ben δεν σχεδίασαν μόνο για τη δεύτερη ταινία, αλλά και για όλη τη μετα-αφήγηση».

Avatar: The Way of Water

Ο κόσμος των Metkayina

«Σχεδιάζοντας τους ωκεανούς της Πανδώρας, ξέραμε ότι είχαμε μπροστά μας μια τεράστια πρόκληση» εξηγεί ο σκηνογράφος Dylan Cole.

«Καταρχάς, ο σκηνοθέτης μας, James Cameron, ξέρει τα περισσότερα από όλους για τους ωκεανούς». Αναφέρεται στη σόλο κατάδυση του Cameron που σημείωσε ρεκόρ, στο πιο βαθύ σημείο της Γης το 2012, την οποία κατέγραψε σε ένα ντοκιμαντέρ για το National Geographic το 2014 με τίτλο James Cameron’s Deepsea Challenge.

Πέρα από αυτό, ο Cole έπρεπε να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα που θα εξέφραζε τον τρόπο ζωής της φυλής των Metkayina. Οι συγκεκριμένοι χαρακτήρες έχουν ένα ελαφρώς διαφορετικό μπλε χρώμα από τους Omatikaya και έχουν μεγαλύτερα χέρια, ευρύτερο στέρνο και πλευρά, έντονες υποδόριες προεξοχές χόνδρου, σχεδόν σαν πτερύγια, που εκτείνονται στο πλάι των χεριών και των ποδιών τους για να τους βοηθούν στο κολύμπι. Έχουν επίσης πιο πλατιές ουρές για να προωθούν το σώμα τους ευκολότερα μέσα στο νερό. Ο Cameron εξηγεί: «Η φυλή των Metkayina, οι άνθρωποι του υφάλου, έχουν προσαρμοστεί στον ωκεανό οπότε είναι αισθητά διαφορετικοί».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Avatar (@avatar)

Το χωριό των Metkayina έχει σχεδιαστεί για να προκαλεί την αίσθηση της ειδυλλιακής ζωής στον ύφαλο. Όπως και οι Omatikaya που έχουν τα ιερά μέρη στο τροπικό δάσος, έτσι και οι Metkayina έχουν τον Όρμο των Προγόνων, όπου στέκει το Δέντρο των Πνευμάτων. «Έπρεπε να μοιάζει υποθαλάσσιο και εξωτικό, αλλά να θυμίζει το αρχικό Δέντρο των Πνευμάτων» λέει ο Cole αναφερόμενος στην τεράστια ιτιά της πρώτης ταινίας την οποία κατέστρεψαν οι άνθρωποι.

Οι Metkayina έχουν μια μοναδική και πνευματική σχέση με τα tulkun, ένα είδος πλασμάτων που μοιάζουν με φάλαινες και εκφράζουν συναισθήματα.

Ο Cameron εξηγεί: «Η κουλτούρα των tulkun και των Na’vi συνδέονται μέσα από τη μουσική, το τραγούδι και τον χορό».

Ο χαρακτήρας του Payakan είναι ένα tulkun στην εφηβεία που κάνει παρέα με τον Lo’ak, τον γιο του Jake και της Neytiri’s. Ο Payakan είναι απόκληρος και οι δυο τους επικοινωνούν μέσα από μια νοηματική γλώσσα που δημιουργήθηκε ειδικά για την ταινία. «Οι δυο τους νιώθουν ότι δεν τους καταλαβαίνουν και ότι δεν τους αποδέχονται, οπότε γίνονται φιλαράκια στον άγριο και βαθύ ωκεανό» λέει ο Cameron.

Ανάμεσα στα πλάσματα του ωκεανού συναντάμε τα ilu, ένα παιχνιδιάρικο είδος θηλαστικών που ο Cameron περιγράφει ως «κάτι σαν διαβολόψαρο με τον μακρύ λαιμό ενός πλησιοσαύρου και τα φτερά ενός ευρωπαϊκού μαχητικού αεροσκάφους». Ο Cole θεωρεί ότι είναι η απάντηση της ταινίας στα ikran, το είδος των εναέριων αρπακτικών που έμοιαζαν με δράκους στην πρώτη ταινία. «Θέλαμε την προσωπικότητα ενός δελφινιού ή μιας φώκιας, κάτι αστείο, αλλά με τρομαχτικά δόντια, που αποκαλύπτονται όταν υπάρχει ανάγκη» λέει ο σκηνογράφος.

Αντιθέτως, τα skimwing είναι αμφίβια, έχουν βράγχια και μπορούν να αναπνέουν στην επιφάνεια του νερού. «Τα skimwing περιγράφονται ως το μεταφορικό μέσο ενός πολεμιστή, που σημαίνει ότι είναι πιο επιθετικά, πιο επικίνδυνα και πιο γρήγορα» λέει ο Cameron. Το σχέδιό τους είναι εμπνευσμένο εν μέρει από τα ιπτάμενα ψάρια, αλλά με διαφορετικό σχήμα στο κεφάλι και με λαμπερά φτερά, με πορτοκαλί σχέδια.

Avatar: The Way of Water

Ο κόσμος του RDA (Resources Development Administration)

Όταν οι άνθρωποι επιστρέφουν στον πλανήτη Πανδώρα, έχουν μόνο έναν στόχο: την απόλυτη κυριαρχία. Καίνε όλη τη βλάστηση καθώς προσγειώνονται. «Είναι μια εχθρική κατάληψη, θυμίζει την απόβαση στη Νορμανδία» εξηγεί ο σκηνογράφος Ben Procter. «Ένα πανέμορφο δάσος ισοπεδώνεται και γίνεται στάχτη».

Η πόλη στην οποία εδρεύει η βάση της RDA ονομάζεται Bridgehead. «Θυμίζει βιομηχανικό λιμάνι» λέει ο Proctor. «Εκεί έχουν διυλιστήρια. Ο Jim ήθελε την αίσθηση μιας διαρκώς αναπτυσσόμενης πόλης με ατελείωτες κατασκευές. Όπως τα μυρμήγκια που μοχθούν συνεχώς και χτίζουν αέναα».

Η RDA διαθέτει το φονικό αεροδυναμικό σκάφος Sea Dragon, ένα αεροσκάφος 122 μέτρων που ξεπροβάλλει μέσα από το νερό και κινείται με ταχύτητα 260 χιλιομέτρων την ώρα. Το Sea Dragon κουβαλάει άλλα αμυντικά οχήματα, που κυνηγούν τα tulkun. Η φονική αρμάδα περιλαμβάνει υποβρύχια με τορπίλες.

Performance Capture κάτω από την επιφάνεια του νερού

Στη νέα ταινία, ο Cameron και η ομάδα του δοκιμάζει κάτι που δεν έχει ξαναγίνει, τη μέθοδο του performance capture κάτω από την επιφάνεια του νερού. «Το κλειδί ήταν να κάνουμε γύρισμα υποβρύχια και στην επιφάνεια του νερού, ώστε οι άνθρωποι να κολυμπούν κανονικά, να βγαίνουν από το νερό κανονικά, να βουτάνε κανονικά» λέει ο Cameron. «Μοιάζει αληθινό γιατί η κίνηση είναι πραγματική. Και το αντίστοιχο συναίσθημα επίσης». Η ομάδα πίσω από τις κάμερες έχτισε μια τεράστια δεξαμενή στα Manhattan Beach Studios. Η δεξαμενή χωρούσε αρκετό νερό για να επιτρέψει στον δημιουργό να αναπαραστήσει τις συνθήκες του ωκεανού. Είχε μήκος περίπου 36 μέτρα, πλάτος σχεδόν 18 μέτρα και βάθος 9 μέτρα περίπου, ενώ περιλάμβανε πάνω από 946.352 λίτρα νερό. «Είχαμε κύματα που έσκαγαν στην ακτή και ανθρώπους να προσπαθούν να βγουν από το νερό ενώ τους χτυπούσαν τα κύματα. Μπορούσαμε να δημιουργήσουμε την αλληλεπίδραση των ανθρώπων με το νερό, ενώ μιλούσαν και ανέπνεαν» λέει ο σκηνοθέτης. Για να λειτουργήσει η μέθοδος του performance capture κάτω από την επιφάνεια του νερού, το νερό έπρεπε να είναι απολύτως διαυγές. Οπότε, ενώ αρχικά ο Cameron είχε σκεφτεί ότι το συνεργείο θα φορούσε στολές SCUBA για το γύρισμα, οι αναπνευστικές συσκευές δημιουργούσαν πρόβλημα στη διαύγεια του νερού. «Δεν μπορούσαμε να έχουμε πολλές φυσαλίδες» λέει ο δημιουργός. «Κάθε φυσαλίδα κουνιόταν και έτσι το σύστημα την αναγνώριζε ως σημάδι στο σώμα του ηθοποιού και προσπαθούσε να καταγράψει την κίνησή της, χωρίς να μπορεί να αναγνωρίσει τη διαφορά ανάμεσα στη φυσαλίδα και τα ωφέλιμα σημάδια του performance capture».

Αυτό το εμπόδιο δεν άφησε πολλά περιθώρια. «Όλοι όσοι δούλευαν στη δεξαμενή έπρεπε να κρατάνε την αναπνοή τους» λέει ο Cameron. «Αν κάποιος κρατούσε ένα φως, κρατούσε και την αναπνοή του. Αν χειριζόταν την κάμερα, κρατούσε την αναπνοή του. Οι ηθοποιοί, φυσικά, κρατούσαν την αναπνοή τους».

Για να λειτουργήσει αυτό, οι ηθοποιοί έμαθαν τεχνικές ελεύθερης κατάδυσης. «To διασκέδασαν πραγματικά» λέει ο Cameron, ειδικά η Winslet που το έκανε αβίαστα. «Η Kate απόλαυσε την ελευθερία του να εκφράζεται μέσα στο νερό. Μπορούσε να κρατήσει την αναπνοή της σε κατάσταση στατικής άπνοιας μέχρι και τα 7 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα. Κάνω ελεύθερη κατάδυση για πάνω από 50 χρόνια και πιστεύω ότι δεν έχω κρατήσει την αναπνοή μου για πάνω από πεντέμισι λεπτά».

Το γύρισμα με τη μέθοδο του performance capture ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2017 και συνεχίστηκε για περίπου 18 μήνες, με τον Cameron και το συνεργείο να τραβάνε υλικό και για τα τέσσερα sequel. «Για τους ηθοποιούς ήταν μια πολύ αγνή διαδικασία» λέει ο Cameron. «Δεν υπήρχαν αντιπερισπασμοί. Απλώς έκαναν γύρισμα. Καμιά φορά κάναμε γύρισμα για 10 με 12 λεπτά συνεχόμενα».

Αφού ο Cameron και η ομάδα του μοντάζ διάλεγε τις καλύτερες ερμηνείες για κάθε σκηνή, ο Cameron επιστράτευε την επαναστατική Virtual Camera για να δημιουργήσει συγκεκριμένα πλάνα. Η Virtual Camera τού επέτρεπε να γυρίζει σκηνές στον ψηφιακό του κόσμο, σαν να έκανε γύρισμα σε μια πραγματική τοποθεσία ή σε ένα πλατό. Μέσα από τη Virtual Camera, ο σκηνοθέτης έβλεπε όχι μόνο τη Zoe Saldaña, τον Sam Worthington ή τη Sigourney Weaver, αλλά και τους τεράστιους μπλε χαρακτήρες του πλανήτη Πανδώρα. «Μπορούσα να δω τους πάντες στο μέρος που υποτίθεται ότι έπρεπε να είναι, πάνω και κάτω από το νερό, και μπορούσα να τους μιλάω μέσα από ένα σύστημα. Εκείνοι έπαιζαν με βάση τις οδηγίες που δίνονταν σε πραγματικό χρόνο, αναφορικά με αυτό που έβλεπα στην εικονική κάμερα» λέει ο Cameron.

Αφότου οι σκηνές της Virtual Camera περνούσαν από μοντάζ, τότε οι σκηνές και οι ερμηνείες παραδίδονταν στους ειδικούς για τα οπτικά εφέ. Εκεί οι τεχνικοί προσέθεταν τις αδιόρατες κινήσεις μιας ουράς ή των αυτιών, κάτι που οι ηθοποιοί δεν μπορούσαν να κάνουν. Όλα στόχευαν στο να ταιριάζουν με το συναίσθημα της ερμηνείας.

Στην πρώτη ταινία, η ομάδα των οπτικών εφέ ανέπτυξε ένα επαναστατικό σύστημα, το image-based facial performance capture, που χρησιμοποιούσε μια κάμερα-κράνος για να καταγράψει με ακρίβεια και την πιο ανεπαίσθητη έκφραση στα πρόσωπα των ηθοποιών. Η κάμερα κατέγραφε και την κίνηση των ματιών, κάτι που δεν συνέβαινε με παλαιότερα συστήματα. Για τη νέα ταινία και τα sequel, η κάμερα-κράνος αναβαθμίστηκε με δύο κάμερες υψηλής ευκρίνειας που αιχμαλωτίζουν ακόμα καλύτερα τις αποχρώσεις μιας ερμηνείας.

Το ζητούμενο δεν ήταν μόνο οι φωτορεαλιστικοί χαρακτήρες, αλλά και η ψηφιακή δημιουργία ενός ολόκληρου κόσμου. Κάθε φυτό, κάθε δέντρο, κάθε βράχος έπρεπε να δημιουργηθεί ψηφιακά. Για να επιτευχθεί αυτό χρειάστηκαν πολλά πρωτοποριακά συστήματα φωτισμού και σκίασης για να ολοκληρωθούν τα πλάνα με μεγάλη πειστικότητα και μάλιστα να δίνουν την αίσθηση ότι διαδραματίστηκαν υποβρύχια. Χρειάστηκαν πέντε χρόνια έρευνας και ανάπτυξης για να δημιουργηθεί νέο software και μεθοδολογία για τα sequel.

«Δεν διαδραματίζεται όλη η ταινία κάτω από την επιφάνεια του νερού, αλλά μεγάλο μέρος της συμβαίνει μέσα στον ωκεανό» επισημαίνει ο Cameron. «Έπρεπε να καταλάβουμε πώς κινείται το νερό όταν ένα τεράστιο πλάσμα παρασύρει τόνους νερού με τα πτερύγιά του ή όταν μία σταγόνα πέφτει πάνω στο μέτωπο κάποιου, γλιστράει στο φρύδι του και στο πρόσωπό του. Είναι ένα απίστευτα περίπλοκο πρόβλημα, αλλά δεν το πιάσαμε από την αρχή. Είχαμε κάνει προσομοίωση του νερού στην ταινία Titanic, αλλά τώρα το πήγαμε σε άλλο επίπεδο. Το σημαντικό είναι ότι όταν μπορεί να λύσεις το πρόβλημα του νερού σε μία ταινία, τότε έχεις επιλύσει το συγκεκριμένο ζήτημα για κάθε επόμενη ταινία. Οπότε, αυτά τα εργαλεία γίνονται αναπόσπαστα για τα κινηματογραφικά εφέ γενικότερα».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Avatar (@avatar)

Η διεύθυνση φωτογραφίας και τα κοστούμια

Ο Cameron συνεργάστηκε με τον διευθυντή φωτογραφίας Russell Carpenter. «Ο φωτισμός για τις live action σκηνές έπρεπε να δένει αβίαστα με το περιβάλλον είτε ήταν ζούγκλα είτε θαλάσσιο» λέει ο Carpenter. «Ο Jim θέλει τα πάντα, τα χρώματα, το φως και το κοντράστ να επηρεάζουν τον θεατή, να κεντρίζουν το μυαλό του» λέει ο διευθυντής φωτογραφίας. «Γι’ αυτό δίνουμε σημασία στο χρώμα, στη λεπτομέρεια, στην κίνηση της κάμερας».

Η Deborah L. Scott ανέλαβε τα κοστούμια σαν να ήταν κι αυτά χαρακτήρες στην ταινία. Τι ρόλο παίζει ο κάθε χαρακτήρας; Ποια είναι η θέση του στην κοινωνία; Τα κοστούμια για τη φυλή του υφάλου χρειάστηκαν ένα δικό τους πολιτισμικό υπόβαθρο και μια σύνδεση με το περιβάλλον τους.

Παρόλο που η πλειοψηφία των κοστουμιών των Na’vi δημιουργήθηκαν ψηφιακά, πολλά κοστούμια και κοσμήματα δημιουργήθηκαν ως πραγματικά, απτά αντικείμενα. «Ένας από τους λόγους που τα δημιουργήσαμε ήταν γιατί η κίνηση ενός ρούχου δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή χωρίς να είναι ολοκληρωμένο» εξηγεί η Scott. «Αν κάτι είναι βαρύ ή ελαφρύ επηρεάζει τον τρόπο που κινείται στον αέρα και στο νερό, και χρειάζεσαι ένα δείγμα για να ξέρεις πώς θα αντιδράσει».

Avatar: The Way of Water

Ένα καθηλωτικό, συναισθηματικό, κινηματογραφικό θέαμα

Σε όλες τις ταινίες του, ο James Cameron δημιουργεί μια καθηλωτική εμπειρία για το κοινό. Η νέα ταινία κορυφώνει το έργο του δημιουργού που ωθεί τα όρια της κινηματογραφικής αφήγησης για μία ακόμα φορά. Με την τέλεια χρήση της τεχνολογίας του 3D, ο Cameron βυθίζει το κοινό στην αφήγηση, για να νιώσουν τον πλούσιο κόσμο της Πανδώρας μαζί με τους γενναίους πρωταγωνιστές της ιστορίας.

«Πηγαίνουμε στο σινεμά και μεταφερόμαστε σε έναν φανταστικό επινοημένο κόσμο. Όσο πιο πολύ αφηνόμαστε, τόσο μεγαλύτερη είναι η απόλαυση. Είναι σαν ένα συμβόλαιο ανάμεσα στην ταινία και τον θεατή, θα ενώσουν τα χέρια και θα βουτήξουν μαζί στην Πανδώρα».

Δες ακόμα:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

19-12-2023

Βούλα

Χωρίς κατηγορία

Πλήρης Απασχόληση

15-03-2024

Αθήνα

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;