Νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ: Όλες οι ρυθμίσεις που θα περιλαμβάνει
Στο υπουργικό Συμβούλιο παρουσιάζει την Τρίτη 29 Μαρτίου, η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, το νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και την αναβάθμιση της λειτουργίας της - Στη σημερινή παρουσίαση δεν περιλαμβάνεται το νέο μοντέλο διοίκησης των πανεπιστημίων - Οι άξονες του νέου νομοσχεδίου

Στο υπουργικό Συμβούλιο παρουσιάζει, σήμερα Τρίτη (29/03/2022), η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, το Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ και τον ΔΟΑΤΑΠ, προκειμένου να εγκριθεί και να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση σε επόμενο στάδιο.

Το επικείμενο νομοσχέδιο θα αποτελείται από 4 (τέσσερις) άξονες:

α) Αναβάθμιση ποιότητας ΑΕΙ,

β) Ενίσχυση λειτουργικότητας ΑΕΙ,

γ) Προώθηση σύνδεσης ΑΕΙ με την κοινωνία και

δ) Εκσυγχρονισμός του ΔΟΑΤΑΠ.

Ειδικότερα:

α) Αναβάθμιση ποιότητας ΑΕΙ

Ο πρώτος άξονας που αφορά στην αναβάθμιση της ποιότητας των ΑΕΙ περιλαμβάνει ρυθμίσεις, όπως:

  • κοινά/διπλά προπτυχιακά μεταξύ πανεπιστημιακών τμημάτων
  • εσωτερικό «Erasmus»
  • επαγγελματικά μεταπτυχιακά
  • ενίσχυση της πρακτικής άσκησης
  • βιομηχανικά διδακτορικά
  • πλαίσιο για την προσέλκυση επισκεπτών καθηγητών και ερευνητών από το εξωτερικό
  • σύγχρονο, αξιοκρατικό σύστημα εκλογής και εξέλιξης Καθηγητών.

β) Ενίσχυση λειτουργικότητας ΑΕΙ

Ο δεύτερος άξονας που αφορά στην ενίσχυση της λειτουργικότητας των ΑΕΙ, στοχεύει στην αξιοποίηση θεσμικών εργαλείων για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της οργανωτικής λειτουργίας των ΑΕΙ, και περιλαμβάνει εκτός από Οργανισμό/Εσωτερικό Κανονισμό ενδεικτικά:

  • Πολυετές Στρατηγικό Σχέδιο και σύστημα στοχοθεσίας
  • Σχέδιο Ψηφιακού Μετασχηματισμού
  • Σχέδιο Αειφορίας και Ανάπτυξης
  • Σχέδιο Προσβασιμότητας ΑΜΕΑ
  • την απελευθέρωση του πλαισίου διεξαγωγής έρευνας από γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες.

γ) Προώθηση σύνδεσης ΑΕΙ με την κοινωνία

Ο τρίτος άξονας που αφορά στην προώθηση της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία αφορά στην αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, ενδεικτικά μέσω θέσπισης πληρέστερου πλαισίου για:

  • start-ups φοιτητών/διδακτόρων/μεταδιδακτόρων (incubators/pre-incubators)
  • την παροχή υπηρεσιών από πανεπιστημιακά εργαστήρια προς πολίτες/φορείς
  • τη δυνατότητα οργάνωσης επιμορφωτικών προγραμμάτων
  • θερινά / χειμερινά προγράμματα σπουδών και την υποστήριξη της διεθνοποίησης και της ανάπτυξης συνεργασιών.

δ) Εκσυγχρονισμός του ΔΟΑΤΑΠ

Ο τέταρτος άξονας που αφορά στον εκσυγχρονισμό του ΔΟΑΤΑΠ θεσπίζει ένα ταχύ και ευέλικτο πλαίσιο για την ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων από πανεπιστήμια του εξωτερικού. Για τον ΔΟΑΤΑΠ δεν θα παρουσιαστεί ολόκληρη η πρόταση καθώς βρίσκεται υπό επεξεργασία.

«Διαμορφώνουμε ένα Πανεπιστήμιο πιο ποιοτικό, πιο αυτόνομο, πιο λειτουργικό, πιο εξωστρεφές, πιο στενά συνδεμένο με την κοινωνία και τις ανάγκες της. Ένα Πανεπιστήμιο που διευρύνει τις προοπτικές και τους ορίζοντες των φοιτητών μας, που παρακινεί το διδακτικό προσωπικό να καινοτομήσει και να εξελιχθεί, που αποτελεί ζωντανή κυψέλη έρευνας, καινοτομίας, δράσης και έκφρασης, ένα Πανεπιστήμιο που λειτουργεί μέσα την κοινωνία, για την κοινωνία», δήλωσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

Διάβασε επίσης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Στελέχη Ξενοδοχειακών Μονάδων

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

Logistics

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Κηφισιά

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;