Πανεπιστημιακή Αστυνομία: «Ναι» από την επιστημονική υπηρεσία της Βουλής
Με σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και κομμάτων της αντιπολίτευσης ξεκινά σήμερα (09/02) στην Ολομέλεια η συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την ελεγχόμενη είσοδο στα ακαδημαϊκά ιδρύματα και την ίδρυση σώματος πανεπιστημιακής αστυνομίας.

Την υποχρέωση του κράτους να παρέχει έννομη προστασία στη ζωή και την προσωπική ασφάλεια, τονίζει η έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την ελεγχόμενη είσοδο στα ακαδημαϊκά ιδρύματα και την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας.

«Ο νομοθέτης δύναται, αλλά δεν υποχρεούται, να αναθέτει ορισμένες από τις οικείες αρμοδιότητες, ιδίως αυτές που ανάγονται στην τήρηση της εν γένει νομοθεσίας, σε άλλα όργανα της Δημοσίας Διοικήσεως, και πάντως όχι σε ιδιώτες», αναφέρει χαρακτηριστικά η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής.

Και προσθέτει ότι:

«Συμφώνως προς τις συνταγματικές διατάξεις, η παροχή έννομης προστασίας στη ζωή και την προσωπική ασφάλεια δεν επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια του κράτους, αλλά αποτελεί υποχρέωσή του, ενώ ανήκει καταρχήν στον νομοθέτη η διάρθρωση του συστήματος προστασίας κατά τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκηση όλων των συνταγματικών δικαιωμάτων και η τήρηση των αρχών του κράτους δικαίου».

Νέα, εξελίξεις & αντιδράσεις για την πανεπιστημιακή αστυνομία

«Η εν λόγω ρύθμιση στοιχεί προς τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, το οποίο έχει κρίνει ότι οι αρμοδιότητες τήρησης της δημόσιας τάξης και ασφάλειας, πρόληψης και καταστολής του εγκλήματος και των παραβάσεων της εν γένει νομοθεσίας είναι αναπόσπαστες από τον πυρήνα της κρατικής εξουσίας, ενώ ο νομοθέτης δύναται, αλλά δεν υποχρεούται, να αναθέτει ορισμένες από τις οικείες αρμοδιότητες, ιδίως αυτές που ανάγονται στην τήρηση της εν γένει νομοθεσίας, σε άλλα όργανα της Δημοσίας Διοικήσεως, και πάντως όχι σε ιδιώτες (ΟλΣτΕ16/2015, σκ. 23). Για τον ίδιο λόγο, η άσκηση γενικής αστυνομικής αρμοδιότητας εντός των χώρων των Α.Ε.Ι., οφείλει να εναρμονίζεται με την κατά το Σύνταγμα πλήρη αυτοδιοίκηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και την αποτελεσματική άσκηση της ακαδημαϊκής ελευθερίας, η προστασία της οποίας προϋποθέτει επαρκές πεδίο ανεμπόδιστης άσκησης της, και ιδίως της ελεύθερης διακίνησης ιδεών, και όρους εμπέδωσης, στην ακαδημαϊκή κοινότητα, ασφάλειας και εμπιστοσύνης. Εξ άλλου, συμφώνως με την παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 4485/2017, η ακαδημαϊκή ελευθερία, καθώς και η ελεύθερη έκφραση και διακίνηση των ιδεών, προστατεύονται, σε όλους τους χώρους των Α.Ε.Ι., έ- ναντι οποιουδήποτε προσπαθεί να τις καταλύσει ή περιορίσει. Για τον λόγο αυτό, ενδείκνυται, κατά το Σύνταγμα, η θέσπιση των αναγκαίων κατά την κρίση του νομοθέτη ειδικών ουσιαστικών κανόνων και διαδικαστικών εγγυήσεων για την αποτροπή διακινδύνευσης των εμπλεκόμενων συνταγματικών αγαθών», τονίζεται σε άλλο σημείο.

Αναφορικά με το άρθρο 12 που προβλέπει την εγκατάσταση μέσων επιτήρησης με την λήψη ή καταγραφής εικόνας και ήχους σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους των πανεπιστημίων για την πρόληψη και αντιμετώπιση συγκεκριμένων αξιόποινων πράξεων και κακουργημάτων, όπως η διακίνηση ναρκωτικών, οι συντάκτες της έκθεσης εστιάζουν στην ανάγκη καθορισμού ξεκάθαρων αρμοδιοτήτων των πρυτανικών αρχών και της αστυνομίας ενδεχομένως με την υπογραφή σαφούς μνημονίου συνεργασίας:

«Τα Α.Ε.Ι. έχουν ως κύρια αποστολή την παροχή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και διέπονται από την αρχή της πλήρους αυτοδιοίκησης. Η Ελληνική Αστυνομία έχει, κατά το μέρος που εδώ ενδιαφέρει, ως κύρια αποστολή ιδίως την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση των αξιόποινων πράξεων, και υπόκειται σε αυτοτελείς δεσμεύσεις προς διασφάλιση των συνταγματικών δικαιωμάτων των προσώπων.

Τι ισχύει για ΑΕΙ, Κολλέγια, ΙΕΚ, Γυμνάσια, Λύκεια & Φροντιστήρια μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου (ΦΕΚ)

Η από κοινού επεξεργασία δεδομένων στο πλαίσιο του άρθρου 12 δεν δικαιολογεί ούτε την επέμβαση έκαστης Αρχής σε ζητήματα που εμπίπτουν σε αρμοδιότητες της άλλης και, αντιστοίχως, σε πληροφορίες που σχετίζονται με αυτά (π.χ., επέμβαση αστυνομικών αρχών σε ζητήματα που υπάγονται στον κανόνα της πλήρους αυτοδιοίκησης), ούτε τη σύγχυση των δεσμεύσεων που παρακολουθούν κατά το Σύνταγμα και τον νόμο κάθε Αρχή στο πεδίο δράσης της.

Προς αποτροπή τέτοιων ενδεχομένων, είναι ενδεδειγμένο, η ανωτέρω διάταξη να περιέχει σαφή καθορισμό του εύρους δράσης έκαστης Αρχής. Τέλος, είναι αυτονόητο ότι οι ανωτέρω διατάξεις δεν επιτρέπουν πρόσβαση σε πληροφορίες για τις οποίες υπάρχει ειδική συνταγματική εγγύηση (π.χ. απόρρητο των επικοινωνιών), χωρίς τήρηση της ειδικής κάθε φορά νομοθεσίας».

Ψηφίστηκε επί της αρχής το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ

Υπενθυμίζουμε ότι έχει ψηφιστεί επί της αρχής, κατά πλειοψηφία, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής το νομοσχέδιο του Yπουργείου Παιδείας «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Δείτε ολόκληρο το νομοσχέδιο εδώ!

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε η ΝΔ, ενώ κατά ψήφισαν οι ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΜέΡΑ25, ΚΚΕ και η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκε για την Ολομέλεια.

Ξεκινάει σήμερα (09/02) στην Ολομέλεια η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου – Σφοδρή αντιπαράθεση για πανεπιστημιακή αστυνομία & διαδηλώσεις

Με σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ πλειοψηφίας και αντιπολίτευσης ξεκίνησε σήμερα στην Ολομέλεια η συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την ελεγχόμενη είσοδο στα ακαδημαϊκά ιδρύματα και την ίδρυση σώματος πανεπιστημιακής αστυνομίας.

Η συζήτηση θα διαρκέσει τουλάχιστον δύο ημέρες.

Το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας εισάγεται για συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια μετά την κατά πλειοψηφία ψήφισή του από τους βουλευτές της ΝΔ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

Αντίθετα, ΣΥΡΙΖΑ, Κίνημα Αλλαγής, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 το καταψήφισαν στην Επιτροπή, ενώ η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια.

Στο νομοσχέδιο, μέχρι τώρα, έχουν κατατεθεί δύο υπουργικές τροπολογίες:

– Η πρώτη είναι τροπολογία του Υπουργείο Παιδείας και αφορά ρυθμίσεις σχετικά με τα ψηφιακά απολυτήρια, αποδεικτικά και πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης, αφορά την απαλλαγή μισθωμάτων επιχειρήσεων που λειτουργούν εντός των χώρων των ΑΕΙ, την παράταση συμβάσεων μίσθωσης ακινήτων των ΑΕΙ, τη χρήση πόρων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για εξοπλισμό και λειτουργικές εργασίες προσωρινών αιθουσών και σχολικών δομών, καθώς και ρυθμίσεις για την Εθνική Μονάδα Συντονισμού «Erasmus+» και «European Solidarity Corps».

-Η δεύτερη τροπολογία έχει κατατεθεί από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, και δίνει τη δυνατότητα -μέχρι και το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022- σε συνταξιούχους πλοιάρχους και μηχανικούς του Εμπορικού Ναυτικού να παρέχουν εκπαιδευτικό έργο, ως ωρομίσθιοι, στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση.

Σε επίπεδο βουλευτικών τροπολογιών, μέχρι στιγμής, έχουν κατατεθεί δύο τροπολογίες από το ΚΙΝΑΛ.

-Η μία αφορά την αύξηση του ποσοστού, από 0,5 % σε 1%, της εισαγωγή μαθητών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

-Η δεύτερη τροπολογία αφορά «την άρση της αδικίας εις βάρος των Φυσικών με μεταπτυχιακό στην Ραδιοηλεκτρολογία (ΠΕ12.10) που μετά τη μετάταξή τους στον κλάδο ΠΕ04.01 έχασαν την αρχαιότητά τους στις σχολικές μονάδες».

 

Δείτε ολόκληρο το νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας για τα ΑΕΙ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Αθήνα

Πληροφορική

Πλήρης Απασχόληση

22-01-2024

Αιγάλεω

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;