Φαινόμενο του Πυγμαλίωνα: Αυξάνοντας την απόδοσή σου μέσω των προσδοκιών των...  ανωτέρων σου!
Το "Φαινόμενο του Πυγμαλίωνα" ή αλλιώς πώς μπορεί μία εκπαιδευτική θεωρία να εφαρμοστεί σε ένα οποιοδήποτε εργασιακό περιβάλλον!

Πώς μπορεί να εφαρμοστεί σε εργασιακά περιβάλλοντα;

Όσον αφορά το εργασιακό περιβάλλον, όποιο και αν είναι αυτό, μπορεί φυσικά να εφαρμοστεί με μεγάλη επιτυχία. Εκεί, τον κύριο ρόλο τον έχει ο ανώτερος, ο οποίος ουσιαστικά διοικεί μία ομάδα. Ο ανώτερος λοιπόν είναι σημαντικό να θέσει υψηλές προσδοκίες και στόχους για κάθε άτομο της ομάδας, και στη συνέχεια να ενθαρρύνει όλα τα μέλη της ομάδας προκειμένου να αυξήσουν την απόδοσή τους, χωρίς όμως να γίνεται παρεμβατικός και εριστικός.

Πώς είναι δυνατόν αυτό;

Αρχικά, είναι σημαντικό να απωλέσει κάθε είδους στερεότυπα από το μυαλό του, καθώς είναι σημαντικό να ξεκινήσει με την σκέψη πως όλοι μπορούμε να κάνουμε (σχεδόν) τα πάντα με την κατάλληλη υποστήριξη και καθοδήγηση. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό να συμβεί ακόμη και αν έχει σημειωθεί κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό στο παρελθόν με κάποιο μέλος της ομάδας. Οπότε αν υπήρξε κάτι αντίστοιχο στο παρελθόν, είναι απαραίτητο προκειμένου να λειτουργήσει το “Φαινόμενο του Πυγμαλίωνα” να συζητηθεί και λυθεί με όμορφο τρόπο.

Έπειτα, ο ανώτερος πρέπει να θέσει σωστούς στόχους. Είναι σημαντικό να αποφευχθούν οι μικροί στόχοι, αφού αυτό στο μυαλό των μελών της ομάδας μπορεί να μεταφραστεί ως “πρέπει να δουλέψω πιο σκληρά”, ενώ αυτό που στην πραγματικότητα χρειάζεται να κάνουν για να αυξηθεί η παραγωγικότητά τους είναι να δουλέψουν πιο έξυπνα. Είναι σημαντικό το άτομο που έχει υπό την επίβλεψή του μία ομάδα να γνωρίζει πως δίνοντας δύσκολους (όχι ανέφικτους) στόχους στην ομάδα του, τούς κάνει να σκεφτούν πιο δημιουργικά και έξυπνα.

Μόλις λοιπόν ο υπεύθυνος θέσει επίδοξους στόχους για την ομάδα, πρέπει να ασχοληθεί λίγο παραπάνω με την ομάδα. Τι εννοούμε όμως; Είναι σημαντικό να συνεχίσει να τους ενθαρρύνει και να τους βοηθήσει να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους. Με λίγα λόγια πρέπει εκτός από το αφεντικό να γίνει και ο μέντοράς τους.

Φυσικά, σε αυτό το σημείο είναι απαραίτητο να σημειωθεί ότι ο μέντορας/αφεντικό/ανώτερος κρίνεται απαραίτητο να ασκεί εποικοδομητική κριτική συγχαίροντας τα μέλη της ομάδας για κάθε επίτευγμα, και φυσικά αναλύοντας τα λάθη, όταν αυτά συμβαίνουν, δίνοντας παράλληλα εναλλακτικούς τρόπους προκειμένου να βελτιωθεί ο εργαζόμενος και να μην επαναληθούν τα ίδια λάθη.

Πόσο διαφέρει ο εκπαιδευτικός από τον manager τελικά;

Έχοντας διαβάσει λοιπόν λίγα λόγια για το “Φαινόμενο του Πυγμαλίωνα”, μάλλον αναρωτιέστε πόσο διαφέρει τελικά ο ρόλος ενός εκπαιδευτικού από έναν manager. Η αλήθεια είναι πως υπό φυσιολογικές συνθήκες όχι πάρα πολύ, αφού και οι δύο έχουν υπό την επίβλεψή τους μία ομάδα, στόχος τους είναι να αυξηθεί προοδευτικά η απόδοση κάθε μέλους της ομάδας, ενώ για να συμβεί αυτό σύμφωνα πάντα με το ¨Φαινόμενο του Πυγμαλίωνα” πρέπει να είναι υποστηρικτικοί και να θέτουν τους σωστούς στόχους ενθαρρύνοντας την ομάδα τους. Οπότε αν το δεις από μία οπτική γωνία, μάλλον ως ρόλοι έχουν παραπάνω κοινά απ’ όσα μπορούμε να φανταστούμε…

Δείτε ακόμη: Τεχνική Feynman: Τι είναι και πώς μπορεί να βοηθήσει το διάβασμά σου;

Προηγούμενο

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Αγροτικά

Πλήρης Απασχόληση

24-01-2024

Ηρακλειο Κρητης

Παραγωγή

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Κηφισιά

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

 1 
 0