Φαινόμενο του Πυγμαλίωνα: Αυξάνοντας την απόδοσή σου μέσω των προσδοκιών των...  ανωτέρων σου!
Το "Φαινόμενο του Πυγμαλίωνα" ή αλλιώς πώς μπορεί μία εκπαιδευτική θεωρία να εφαρμοστεί σε ένα οποιοδήποτε εργασιακό περιβάλλον!

Το “Φαινόμενο του Πυγμαλίωνα” ή αλλιώς ο “Νόμος της Αυτοεκπληρούμενης Προφητείας” είναι μία εκπαιδευτική θεωρία, η οποία προέκυψε μέσω ενός πειράματος, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί ακόμη και σε εργασιακά περιβάλλοντα.

Από ποιο πείραμα προέκυψε το “Φαινόμενο του Πυγμαλίωνα”;

Το πείραμα από το οποίο προέκυψε η θεωρία του “Φαινομένου του Πυγμαλίωνα” διεξήχθη συνεργατικά από τον καθηγητή του Harvard, R. Rosenthal, και τον διευθυντή ενός σχολείου, που ονομαζόταν L. Jacobson, το 1968. Οι δυο τους εφάρμοσαν σε 18 τάξεις ενός δημοτικού σχολείου ένα μη λεκτικό τεστ νοημοσύνης, το οποίο ονόμασαν οι ίδιοι: “The Harvard Test of Inflected Acquisition”. Υποτίθεται πως αυτό το τεστ θα έδειχνε ποια παιδιά είχαν υψηλό δείκτη νοημοσύνης και προορίζονταν για να γίνουν ιδιοφυϊες.

Με εντελώς τυχαίο τρόπο επέλεξαν το 20% των παιδιών των 18 τάξεων, ώστε να τα ορίσουν ως εξαιρετικά ευφυή. Στους δασκάλους ανέφεραν τα ονόματα των παιδιών που προορίζονταν για ιδιοφυϊες, χωρίς να αναφέρουν φυσικά ότι η επιλογή των ονομάτων ήταν τυχαία. Έτσι, σύμφωνα με το τεστ, οι εκπαιδευτικοί γνώριζαν ότι οι ικανότητες αυτών των παιδιών αναμένονταν να μεγιστοποιηθούν μέσα στο επόμενο οχτάμηνο, μέχρι δηλαδή να ολοκληρώσουν την σχολική χρονιά.

Με αυτό τον τρόπο οι προσδοκίες των δασκάλων από τα παιδιά αυξήθηκαν, καθώς ήταν σίγουροι πως αυτά τα παιδιά θα διαπρέψουν. Αυτή η σιγουριά λοιπόν, μεταδόθηκε κατά κάποιο τρόπο στο τυχαίο δείγμα των μαθητών, οι οποίοι σημείωσαν σημαντικά ανοδική αύξηση στην σχολική τους απόδοση.  Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα δεν ανακοινώθηκαν στους μαθητές, ενώ παράλληλα οι εκπαιδευτικοί δεν επιτρεπόταν να αναφέρουν στους μαθητές τα αποτελέσματα του τεστ και να δικαιολογήσουν καθ’ αυτό τον τρόπο τις προσδοκίες τους.

To test διεξήχθη ξανά μετά από δύο χρόνια και το συγκεκριμένο δείγμα των μαθητών εξακολουθούσε να διαπρέπει στο σχολείο.

Ποιος ήταν ο Πυγμαλίωνας;

Ο Πυγμαλίωνας ήταν ο μυθικός βασιλιάς της Κύπρου που κάποτε ερωτεύτηκε ένα γυναικείο άγαλμα της Αφροδίτης από ελεφαντόδοντο. Ζήτησε από τη θεά Αφροδίτη να του χαρίσει μια αληθινή γυναίκα όμοια με το άγαλμα. Μετά από λίγο, ο Πυγμαλίωνας είδε με έκπληξή του ότι το άγαλμα ήταν πια μια ζωντανή γυναίκα, η Γαλάτεια. Την νυμφεύθηκε και από αυτό τον γάμο γεννήθηκε ο Πάφος, πατέρας του Κινύρα.

Επόμενο

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

18-12-2023

Νέα Ιωνία Αττικής

Αγροτικά

Πλήρης Απασχόληση

24-01-2024

Ηρακλειο Κρητης

⚽🏀 LIVE SCORES
20 Απρ. 2024
ΟΦΗ
18:30
-
Βόλ
20 Απρ. 2024
Αστ
19:30
-
Παν
20 Απρ. 2024
ΑΡΗΣ
7'
0 - 2
ΚΟΛ
21 Απρ. 2024
ΑΕΚ
17:15
-
ΠΑΟΚ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

 1 
 0