Διαδικτυακά media εναντίον του παρωχημένου πανικόβλητου «Συγκροτήματος»

Διαδικτυακά media εναντίον του παρωχημένου πανικόβλητου «Συγκροτήματος»

Υπερασπίζεστε τη συγκυβέρνηση και τον ξεπεσμένο παλαιοκομματικό πολιτικό ταγός σας είπαν με μια φωνή δυο ενημερωτικές ιστοσελίδες απευθυνόμενες προς «ΤΑ ΝΕΑ»

Απολύτως δικαιολογημένη σφοδρή (αντ)επίθεση πραγματοποιήθηκε από τις ενημερωτικές ιστοσελίδες News247 και i-efimerida προς τις σκιτσογραφικές ακροβασίες της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», γελοιογράφοι της οποίας την «έπεσαν» με απροσχημάτιστα δημιουργήματα-ανουσιοργήματα φαλλοκρατικού περιεχομένου, εις βάρος των βουλευτίνων Ραχήλ και Ζωής Κωνσταντοπούλου, αλλά και της ανεξάρτητης πλέον βουλευτού Τζάκρη, μετά τη διαγραφή της από την Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ, λόγω υπερψήφισης της πρότασης δυσπιστίας του ΣΥΡΙΖΑ κατά της συγκυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου για το θέμα της ΕΡΤ.

Αντικείμενο κριτικής, σκίτσα της φανατικής μνημονιακής συστημικής εφημερίδας που εμφανίζουν τις κυρίες Μακρή και Κωνσταντοπούλου, λόγω της παρουσίας τους στο ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής μετά την επέμβαση των ΜΑΤ, σε ρόλο στριπτιτζούδων, ενώ για στην Θ. Τζάκρη της επεφύλαξαν γελοιογραφία πους στις γόβες της εικονίζεται ο ιστορικής Αργεντίνος κουμουνιστής ηγέτης της κουβανικής επανάστασης του Φιντέλ Κάστρο και των άλλων συντρόφων τους, κάτι που εν πολλοίς αποτελεί και τραγική φτήνια σε ό,τι αφορά και τη μνήμη του αριστερού επαναστάτη.

Είχαν, δε, προηγηθεί οι επικρίσεις τόσο της εφημερίδας που απηχεί την αξιωματική αντιπολίτευση, «Αυγή», όσο και εκείνες της ΠΟΕΣΥ. Ήμαρτον και έλεος μαζί κ.κ. Ψυχάρη, Καρακούση και ορισμένοι αρθρογράφοι και κατά τα άλλοι ταλαντούχοι γελοιογράφοι του περίφημου παραδοσιακού ενημερωτικού(;) «Συγκροτήματος». Η δημοκρατική-προοδευτική παράταξη είναι κάτι πολύ περισσότερο και παρασάγγας διαφορετικό από ό,τι καμώνεστε εδώ και τουλάχιστον δυο δεκαετίες (αλλά και παλιότερα, βλ. ’65 κλπ) πια πως υπερασπίζεστε…

NEWS 247 – Ν. Άγουρος

«Το ζήτημα με τη γελοιογραφία της εφημερίδας «Τα Νέα» που σατίρισε ως τροτέζες σε strip club τις κυρίες Κωνσταντοπούλου και Μακρή για τη διαμαρτυρία τους στο προαύλιο της ΕΡΤ αποτελεί μια θαυμάσια ευκαιρία για να ξεδιπλωθεί η υποκρισία που διέπει μέρος των «θεσμικών» μέσων ενημέρωσης.

Επρόκειτο, ασφαλώς, για μια αχρείαστη, σεξιστική και άδικη επίθεση. Οι αγγλοσάξονες θα την αποκαλούσαν «cheap shot». Φθηνούτσικη ευκολία. Προφανώς, ο γελοιογράφος παρασύρθηκε από μια εκσταστική στιγμή αιχμηρού σαρκασμού. Από εκείνες στις οποίες το αχαλίνωτο ταλέντο παίρνει το πάνω χέρι. Ωστόσο το πραγματικό πρόβλημα δεν ήταν η γελοιογραφία, αλλά το πλαίσιο στο οποίο δημοσιεύτηκε.

Εδώ και αρκετό καιρό η εφημερίδα «Τα Νέα» ακολουθεί μια άνιση, σχεδόν υστερικά στρατευμένη, στάση εναντίον του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, του προέδρου του αλλά και των κομμάτων που απορρίπτουν το μνημόνιο. Πρόκειται για μια εκδοτική επιλογή, το δίχως άλλο. Σίγουρα, όμως, δεν είναι μια διάφανη, ισορροπημένη, ούτε στοιχειωδώς έξυπνη επιλογή. Είναι ένα σύμπτωμα μιας κατάστασης, στην οποία με άγαρμπο, κουτοπόνηρο και αλαζονικό τρόπο, η δημοσιογραφία καθίσταται ένας αχταρμάς παραπολιτικού κουτσομπολιού, δημοσιοσχεσίτικης ατζέντας και κακού γούστου.

Η επιλεκτική επιστράτευση του σαρκασμού το τεκμηριώνει: πως θα αξιολογήσουμε, για παράδειγμα, το γεγονός ότι με μεγαλόπρεπη σοβαρότητα, υπό τον τίτλο «Βενιζέλος κατά τρόικας: Ζητάμε έγκυρους πολιτικούς συνομιλητές για να διαπραγματευτούμε», η εφημερίδα παρουσιάζει τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης ως ένα πολιτικό γίγαντα της διαπραγμάτευσης, ο οποίος δυσανασχετεί με το χαμηλό επίπεδο των συνομιλητών του;

Αν δεχτούμε, λοιπόν, ότι η εφημερίδα έχει μια παράδοση στον υπερβάλλοντα σαρκασμό, αντί να «πουλάει» τον Ευάγγελο Βενιζέλο ως αδικημένο Τσόρτσιλ, θα έπρεπε να τον απεικονίζει ως ημίγυμνο δούλο που μαστιγώνεται από μια αδίστακτη «αφέντρα» με το όνομα Τρόϊκα. Ασφαλώς, αυτή τη γελοιογραφία δεν θα τη δείτε στα «Νέα». Γιατί αφενός η εφημερίδα δεν έχει την άνεση να το κάνει, και αφετέρου γιατί αντιμετωπίζει ως «ευκολία» ένα χωρατό μισογυνισμού, ευθυγραμμισμένο με το φαιδρό κλίμα γαλαρίας που επικράτησε στο Κοινοβούλιο την προηγούμενη Κυριακή.

Η κριτική που ακολούθησε στη γελοιογραφία των Νέων από την «Αυγή», το κομματικό όργανο του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και από ανεξάρτητα social media αντιμετωπίστηκε είτε ως πολιτική ορθότητα είτε ως τεκμήριο σταλινικής κεκτημένης ταχύτητας. «Που φτάσαμε, να ασκούμε και κριτική στις γελοιογραφίες!» κατακεραύνωσαν ορισμένοι. Πριτς! Απαγορεύται να ασκεί κανείς κριτική στις γελοιογραφίες και μάλιστα όταν η κριτική αυτή θέτει επί τάπητος τη συζήτηση για το βαθμό που τα ελληνικά ΜΜΕ υποτιμούν τις γυναίκες στη πολιτική και στη δημόσια ζωή εν γένει; Είναι θεμιτό τόσο αβασάνιστα να χλευάζει κάποιος δυο γυναίκες, εκλεγμένες αντιπροσώπους στη Βουλή, υπονοώντας ότι επειδή φορούν τακούνια ή είναι κοκέτες δεν δικαιούνται να έχουν δυναμική πολιτική παρέμβαση ή αγωνιστικό ήθος; Θα εφαρμόσουμε τη θεωρία των δυο άκρων και στο επίπεδο των δυο φύλων; Aπό τη μία οι χαζές, και από την άλλη οι μάγκες;

Η απαξιωτική γελοιογραφία των «Νέων» οδήγησε σε ένα αναπάντεχα θετικό συμπέρασμα: απέδειξε ότι τα αντανακλαστικά των πολιτών στα θέματα της δημόσιας σφαίρας είναι γυμνασμένα, οι χοντράδες δεν περνάνε πλέον ως κουτόχορτο, ούτε θα μένουν αναπάντητες. Ο αχαλίνωτος τρόπος, με τον οποίο τα «θεσμικά» μέσα ενημέρωσης βιώνουν την μοναξιά τους είναι μια αφορμή για γιορτή. Λυπούμεθα, κύριοι, οι κοντοχωριανοί δεν ζουν στο Μεσαίωνα. Ας όψεται το wi-fi!».

i-efimerida:

Συνεχίζεται η κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και της εφημερίδας «Τα Νέα» για το σκίτσο του Δημήτρη Χατζόπουλου το οποίο απεικονίζει την Ζωή Κωνσταντοπούλου και την Ραχήλ Μακρή να κάνουν pole dancing στις κεραίες της ΕΡΤ.
Μετά την εφημερίδα Αυγή η οποία κάνει λόγο για «εξευτελισμό» και «ξεπεσμό» του γνωστού σκιτσογράφου και η ΠΟΕΣΥ παίρνει θέση και ζητά από τους δημοσιογράφους να επιστρέψουν στους κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας.

Σε ανακοίνωση της, η ΠΟΕΣΥ καλεί σχολιαστές και σκιτσογράφους να σταματήσουν την «σεξιστική χυδαιότητα» των τελευταίων ημερών και να αντιμετωπίζουν «ισότιμα τους πολίτες, χωρίς διακρίσεις εθνικής καταγωγής, φύλου, φυλής, θρησκείας, πολιτικών φρονημάτων, οικονομικής κατάστασης και κοινωνικής θέσης».

Επιπρόσθετα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών ζητά «να γίνεται σεβαστή η προσωπικότητα, η αξιοπρέπεια και το απαραβίαστο της ιδιωτικής ζωής του ανθρώπου και του πολίτη. Μόνο όταν το επιτάσσει το δικαίωμα της πληροφόρησης μπορεί να χρησιμοποιεί, πάντοτε με τρόπο υπεύθυνο, στοιχεία από την ιδιωτική ζωή προσώπων που ασκούν δημόσιο λειτούργημα ή έχουν στην κοινωνία ιδιαίτερη θέση και ισχύ και υπόκεινται στον κοινωνικό έλεγχο».

«Αυγή»:

«Να ξεπέφτουν και να αυτοεξευτελίζονται καλλιτέχνες β’ διαλογής, η Τριανταφύλλου, ο Χωμενίδης, ο Χειμωνάς, είναι λογικό κι επόμενο, το μεροκάματο να βγαίνει κι ας βγαίνει και στο βούρκο. Ο ξεπεσμός των ταλαντούχων όμως είναι λυπηρός. Είναι λυπηρός ο ξεπεσμός του εξαιρετικού γελοιογράφου Δημήτρη Χατζόπουλου, που έφτασε μέχρι του σημείου να απεικονίσει τις κυρίες Κωνσταντοπούλου και Μακρή ως στριπτιτζούδες έτοιμες για όλα. Δεν είναι το μίσος απέναντι σε όποιον αντιστέκεται στο Μνημόνιο που εξευτέλισε τον Χαντζόπουλο, ο καλλιτέχνης δικαιούται και να φανατίζεται και να μισεί.

Εκείνο που ντρόπιασε εφ’ όρου ζωής τον έμπειρο σκιτσογράφο ήταν η υιοθέτηση των δοξασιών και των προλήψεων του συρμού, ότι δηλαδή οι γυναίκες είναι κατώτερα όντα, που κανοναρχούνται από τις γενετήσιες ορμές τους, που δεν μπορούν να λάβουν σοβαρές αποφάσεις, γιατί οι ορμόνες θολώνουν την κρίση τους. Στριπτιτζούδες, για να μη πω τίποτα βαρύτερο, είναι όλες τους και καλά θα κάνουν να περιμένουν ξαπλωμένες στο κρεβάτι, μέχρι να έρθει το νταβραντισμένο αρσενικό να τις γονιμοποιήσει, να αποχτήσουνε κι αυτές οι κακομοίρες λόγο ύπαρξης.

Εκείνο που έκανε τέλειο τον εξευτελισμό του Χαντζόπολου ήταν ότι το σκίτσο του ταυτίστηκε με το κεντρικό μήνυμα που εξέπεμπε εκείνη την ημέρα το καθεστώς. Η εντολή ήταν σαφής: Επιτεθείτε στην Κωσταντοπούλου, την Μακρή και την Τζάκρη, αξιοποιώντας το γεγονός ότι είναι νέες γυναίκες, εξοντώστε τις ενοχλητικές με κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο. Το αφεντικό διέταξε και ο Χαντζόπουλος εκτέλεσε και μάλιστα μετά χαράς. Κρίμα. Θα μου πεις, πώς να μην ξεπέσει ο Χαντζόπουλος, όταν εργάζεται στα ΝΕΑ, την εφημερίδα που εκτελεί τα συμβόλαια του καθεστώτος;

Χθες, εκτός από το χυδαιογράφημα του Χαντζόπουλου, τα ΝΕΑ είχαν στο πρωτοσέλιδο ένα σκίτσο που απεικόνιζε τους πρυτάνεις του Καποδιστριακού και του ΕΜΠ Πελεγρίνη και Σιμόπουλο να κρατάνε τους φοιτητές δεμένους με κλωστές και δίπλα έγραφε: «Στο έλεος των δύο πρυτάνεων, όμηροι παραμένουν οι φοιτητές». Φοβερή σύμπτωση! Τα ΝΕΑ επιτέθηκαν στους πρυτάνεις την ημέρα που η Εισαγγελέας διέταξε έρευνα για τα κλειστά Πανεπιστήμια. Τέτοιο συγχρονισμό του Τύπου με τη Δικαιοσύνη, είχαμε να δούμε από την εποχή του μετεμφυλίου.

Τα ΝΕΑ εκτελούν τα συμβόλαια του καθεστώτος και το κάνουν με όλους τους διαθέσιμους τρόπους, με τα σκίτσα, με το κύριο άρθρο, με τις παραπολιτικές στήλες. Ειδικά οι παραπολιτικές στήλες είναι γεμάτες με αποκρυπτογραφημένα μηνύματα του στυλ «σε είδα να κλαδεύεις τα δέντρα χαμηλά και σου πιασα τη σκάλα ν΄ ανέβεις πιο ψηλά» και ξέρεις εσύ και έχω ράμματα για τη γούνα σου και έχε το νου σου, γιατί θα προβώ σε ωμότητες. Τα ΝΕΑ είναι παραδοσιακά η εφημερίδα της Δημοκρατικής

Παράταξης κι όταν η Δημοκρατική Παράταξη έχει ξεμείνει με το ΠΑΣΟΚ του Βενιζέλου, δεν υπάρχει φραγμός, δεν υπάρχει αναστολή, δεν υπάρχει τσίπα. Θα την κατεβούνε μέχρι το τέλος του κακού τη σκάλα τα φερέφωνα του Σαμαρά και του Βενιζέλου ή, όπως λέει και ο λαός, κατά τον αφέντη και το γαϊδούρι του».

Δ.Σ. ΠΟΕΣΥ:

“Να μπει φραγμός στη σεξιστική χυδαιότητα”

Φραγμός στη σεξιστική χυδαιότητα, που αναπαράγεται τον τελευταίο καιρό από έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, ζητά να μπει το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελληνίας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ), με άμεση επιστροφή των σχολιαστών και γελοιογράφων στην εφαρμογή των κανόνων δημοσιογραφικής δεοντολογίας.

Το άρθρο 2 του “Κώδικα Επαγγελματικής Ηθικής και Κοινωνικής Ευθύνης” των δημοσιογράφων-μελών των Ενώσεων Συντακτών ρητώς επιβάλλει:

α. Να αντιμετωπίζει ισότιμα τους πολίτες, χωρίς διακρίσεις εθνικής καταγωγής, φύλου, φυλής, θρησκείας, πολιτικών φρονημάτων, οικονομικής κατάστασης και κοινωνικής θέσης.

β. Να σέβεται την προσωπικότητα, την αξιοπρέπεια και το απαραβίαστο της ιδιωτικής ζωής του ανθρώπου και του πολίτη. Μόνο όταν το επιτάσσει το δικαίωμα της πληροφόρησης μπορεί να χρησιμοποιεί, πάντοτε με τρόπο υπεύθυνο, στοιχεία από την ιδιωτική ζωή προσώπων που ασκούν δημόσιο λειτούργημα ή έχουν στην κοινωνία ιδιαίτερη θέση και ισχύ και υπόκεινται στον κοινωνικό έλεγχο.

Το άρθρο 4 επιβάλλει:

γ. Να μην ασκεί και να μη δέχεται οποιαδήποτε μορφή διακρίσεων, που σχετίζονται με το φύλο ή την επαγγελματική ηλικία των συναδέλφων του.

Και το άρθρο 7 επιβάλλει στο δημοσιογράφο:

β. Να αποφεύγει τη χυδαιογραφία, τη χυδαιολογία και τη γλωσσική βαρβαρότητα, τηρώντας, ακόμη και στη σάτιρα και τη γελοιογραφία, τους κανόνες της επαγγελματικής ηθικής και της κοινωνικής ευθύνης.

Η ΠΟΕΣΥ καλεί τις διοικήσεις των Ενώσεων-μελών της να φροντίσουν για την πιστή τήρηση αυτών των δεοντολογικών κανόνων από όλα τα μέλη τους».

AM

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

15-02-2024

Νέα Σμύρνη

Παραγωγή

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Κηφισιά

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;