Τέμπη: Στο Πρωτοδικείο η πρώτη αγωγή συγγενών θύματος - Η κατάθεση πραγματογνώμων
Κατά τον μάρτυρα, το δυστύχημα δεν θα γινόταν αν «υπήρχε το σύστημα της σύμβασης 717, καθώς αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη».

Ολοκληρώθηκε ενώπιον του μονομελούς Πλημμελειοδικείου η συζήτηση της πρώτης αγωγής συγγενών θύματος του πολύνεκρου τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

Η προσφυγή αφορά στην απώλεια της ζωής του ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, του οποίου οι συγγενείς έχουν στραφεί κατά του ΟΣΕ και της Hellinic Train, διεκδικώντας αποζημίωση που συνολικά φθάνει το 1 εκατ. ευρώ για τη βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από τον χαμό του δικού τους ανθρώπου.

Η διαδικασία ξεκίνησε μετά από διακοπή που είχε δοθεί την 1η Μαρτίου κατόπιν αιτήματος των δικηγόρων των δύο εταιρειών οι οποίοι επανήλθαν και σήμερα στο αίτημα αναβολής της δίκης μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής έρευνας για την τραγωδία. Η θέση των εναγομένων είναι πως δεν έχουν την υπαιτιότητα που περιγράφεται στην αγωγή, καθώς το δυστύχημα αφορά συνυπαιτιότητα του σταθμάρχη και δύο μηχανοδηγών.

Το δικαστήριο δεν δέχθηκε το αίτημα αναβολής και έτσι η συζήτηση προχώρησε με την κατάθεση του πραγματογνώμονα, απόφοιτου Σχολής Μηχανολόγων Εργοδηγών, Επαμεινώνδα Μπούρα. Ο μάρτυρας, που κατέθεσε ως τεχνικός σύμβουλος από την πλευρά των εναγόντων, δήλωσε στο δικαστήριο πως τα λάθη του σταθμάρχη δεν θα είχαν αυτή την κατάληξη αν «υπήρχε το σύστημα της σύμβασης 717». Κατά τον μάρτυρα το δυστύχημα δεν θα γινόταν, καθώς «το σύστημα αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη».

Ανέφερε επίσης πως η έκρηξη μετά τη μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων οφείλεται σε εκρηκτική ύλη, ενώ τόνισε πως από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες των οποίων έλαβε γνώση προκύπτει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων σε χρόνο που η επιβατική αμαξοστοιχία φεύγει από τη Λάρισα. Τόνισε δε πως οι κανόνες εφαρμόστηκαν μέχρι τη Λάρισα, «από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα».

Σύμφωνα με τον μάρτυρα, ο σταθμάρχης της Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε», ενώ η αμαξοστοιχία intercity 62 έφυγε από τη Λάρισα «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στη γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία».

Κατόπιν ερωτήσεων της προέδρου ο κ. Μπούρας είπε πως στην προκειμένη περίπτωση ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε» και επισήμανε ότι «πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Απ’ ό,τι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα».

Πρόεδρος : Ξέρετε τι προκάλεσε έκρηξη;

Μάρτυρας : Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω ποια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό.

Πρόεδρος : Ποιος όφειλε να κάνει αποκατάσταση των βλαβών που υπήρχαν;

Μάρτυρας : Ο ΟΣΕ.

Πρόεδρος : Οταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημένα συστήματα πώς εφαρμόζεται η ασφάλεια;

Μάρτυρας : Χειροκίνητα.

Αναφερόμενος στο κενό που εμφανίζεται στις απομαγνητοφωνήσεις, ο μάρτυρας τόνισε: «Υπάρχει ένα κενό, από τη στιγμή που φεύγει το τρένο (από Λάρισα) και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει (συνομιλία). Δεν υπάρχει καμία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση».

Απαντώντας σε ρωτήσεις των δικηγόρων των εναγομένων εταιρειών για το θέμα αυτό, ο πραγματογνώμονας είπε ότι δεν γνωρίζει εάν έγινε εξαρχής κατάσχεση των συνομιλιών. Πρόσθεσε δε πως «θα έπρεπε να γίνει. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει».

Το δικαστήριο θα εκδώσει την απόφασή του το επόμενο διάστημα.

Διαβάστε ακόμη:

Πηγή: kathimerini

Πηγή εικόνας: Intime

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Logistics

Πλήρης Απασχόληση

03-01-2024

Μενίδι

Στελέχη Ξενοδοχειακών Μονάδων

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

⚽🏀 LIVE SCORES
19 Μαϊ. 2024
Παν
20:00
-
Ολυ
19 Μαϊ. 2024
Άρη
20:00
-
ΠΑΟ
15 Μαϊ. 2024
ΠΕΡ
ΤΕΛ
79 - 63
ΚΟΛ
16 Μαϊ. 2024
ΠΑΟ
20:15
-
ΠΑΟΚ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;