Κυριάκος Πιερρακάκης για ΑΣΕΠ: «Δεν μιλάμε για κάτι που θα γίνει αύριο - Έχουμε πρόθεση τετραετίας»
«Η απόλυτη προτεραιότητά μας είναι το δημόσιο πανεπιστήμιο» δήλωσε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Μετά τις πρώτες προγραμματικές δηλώσεις του νέου υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκηοι εκπαιδευτικοί κάθονται σε «αναμμένα κάρβουνα». Ήδη έχουν αρχίσει να έρχονται σαν «κύμα» οι πρώτες αντιδράσεις μετά την ανακοίνωση του υπουργού για την πρόθεση της κυβέρνησης να αλλάξει τη διαδικασία μονομοποίησής τους και από το γνωστό μέχρι στιγμής προσοντολόγιο να μετατρέψει τη διαδικασία σε γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ.

Προκειμένου ναα κατευνάσει τις έντονες αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, οι οποίοι ήδη ξεκίνησαν να συγκεντρώνουν υπογραφές, δήλωσε ότι δεν θα υπάρξουν εκπλήξεις αλλά θα προηγηθεί διάλογος. Συγκεκριμένα σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοσταθμό RealFm την Τρίτη (11/7) και στη δημοσιογράφο Κάτια Μακρή είπε εμφατικά ότι δεν υπάρχει λογος ανησυχίας

«Δεν μιλάμε για κάτι που θα γίνει αύριο. Οι προγραμματικές δηλώσεις αντανακλούν προγραμματική πρόθεση τετραετίας» δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης.

Στη συνέχεια, ο υπουργός αναφέρθηκε στους αναπληρωτές, λέγοντας:

«Στήριξαν (οι αναπληρωτές) το δημόσιο σχολείο ήδη από τα χρόνια των μνημονίων και ακόμα το στηρίζουν σε όλη τη χώρα. Αν δει κανείς τα βιογραφικά τους έχουν και πολύ πλούσια προσόντα, ένα δύο μεταπτυχιακά, κλπ. Η πολιτεία αναγνωρίζει και τιμά την προσφορά τους και δεν υπάρχει περίπτωση να προωθήσει οποιοδήποτε σύστημα και μην τα λάβει υπόψιν. Δεν θέλουμε να αιφνιδιάσουμε κανέναν, θέλουμε να ανοίξουμε εναν γόνιμο διάλογο αναφορικά με το ποιο να ειναι ενα σύγχρονο σύστημα προσλήψεων που θα έχει να κάνει με ανάγκες εποχής για ισότητα, διαφάνεια, αξιοκρατία.

Και δεν μιλάμε για κάτι που θα γίνει αύριο. Οι προγραμματικές δηλώσεις αντανακλούν προγραμματική πρόθεση τετραετίας. Θα ανοίξουμε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, όχι προσχηματικά, γιατί μας ενδιαφέρουν στέρεα βήματα, όχι να αλλάξει κάτι και μετά να αλλάξει ξανά. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, χρειάζεται συγκερασμός, θα ανοίξουμε συζήτηση και θα είμαστε σε στενή επαφή με την εκπαιδευτική κοινότητα»

Όσον αφορά την ανακοίνωση ότι η προσχολική εκπαίδευση θα περάσει στην αρμοδιότητα του ΥΠΑΙΘΑ, ο υπουργός ανέφερε:

«Είναι κάτι που ισχύει στις περισσότερες χώρες ΕΕ, είναι μια θεσμική μεταβολή. Μια διαφορά είναι ότι θα υπάρχει ενιαίο προγραμμα σπουδών και ενιαίος τρόπος αντιμετώπισης, με στόχο να πιάσουμε τις αναπτυξιακές προκλήσεις και να παρέμβουμε σύντομα. Η προσχολική αγωγή είναι ο χώρος που η επένδυση κάθε κράτους πιάνει τα μέγιστα, οπως λχ στη Φινλανδία που αποδίδει πολλά στην προσχολική αγωγή».

Έπειτα, μίλησε για τα προγράμματα σπουδών λέγοντας:

«Προωθούμε 166 νέα προγράμματα σπουδών αλλά πρέπει να θεσπιστεί και διαρκής μηχανισμός αλλαγών στα ΠΣ, πχ στη Λογοτεχνία θα θέλαμε να διδάσκεται περισσότερο με πλήρη βιβλία και όχι με αποσπάσματα όπως στη δική μου γενιά. Με την τεχνολογία να παίζει επικουρικό ρόλο, όπως οι διαδραστικοί πίνακες. Επίσης προωθούμε ένα μεγάλο κτηριακό πρόγραμμα, που αν και δεν είναι αρμοδιότητα δική μας, δε γίνεται να μην ασχοληθεί και το ΥΠΑΙΘΑ, πρέπει να κάνουμε διπλή ουσιαστική παρέμβαση, από τη μια να λύνουμε εκκρεμότητες του χτες αλλά να μη μείνουμε πίσω και να παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις, και τα δύο μαζί. Μας δίνει δυνατότητα το ταμείο ανάκαμψης. Πρέπει να φύγουν τα κοντέινερ όπου υπάρχουν, είναι ένα πρόβλημα αν και δεν είναι αμιγές κομμάτι των τυπικών αρμοδιοτήτων μας.

 

Μεταξύ άλλων σχολίασε και το «φλέγον» ζήτημα για την αλλαγή του άρθρου 16 και τη δημιουργία των ιδιωτικών πανεπιστημίων.

«Πρέπει να λύσουμε τη θεσμική ιδιαιτερότητα της Ελλάδας, που έχει μια απαγόρευση εκτός εποχής και πραγματικότητας που δεν έχει ο υπόλοιπος πλανήτης. Επιβάλλεται να βρεθεί ενα πλαίσιο ώστε να μπορέσουμε να επιτρέψουμε ίδρυση αυτών των ιδρυμάτων, να μπορεί ένα μεγάλο πανεπιστήμιο του εξωτερικού, με κανόνες που θα θεσπίσει η ΕΘΑΑΕ, να λειτουργήσει στη χώρα μας μέσω συμπράξεων.

Το μελετάμε το πλαίσιο, καθώς η Ελλάδα εχει στο εξωτερικό περισσότερους φοιτητές σε απόλυτα νούμερα από Ισπανία ή το Ηνωμένο Βασίλειο! Περίεργο να μην είμαστε ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης και να φέρνουμε ξένους φοιτητές σε ειδικότητες όπως πχ σε φιλοσοφία και αρχαιολογία. Δε θα μπορούσαμε να είμαστε παγκόσμιο κέντρο; Να δημιουργήσουμε ένα ευέλικτο θεσμικό πλαίσιο. Να λύσουμε το πλαίσιο του θεσμικού παραλόγου» είπε αρχικά ο Κυριάκος Πιερρακάκης και στη συνέχεια πρόσθεσε αναφερόμενος στο δημόσιο πανεπιστήμιο:

«Η απόλυτη προτεραιότητά μας είναι το δημόσιο πανεπιστήμιο. Έχουν ήδη ανακοινωθεί αυξήσεις στους πανεπιστημιακούς, έχουμε προγράμματα άνω του 1 δισ. από το ταμείο ανάκαμψης που θα ανακοινώσω στη Σύνοδο Πρυτάνεων και όλα αυτά δείχνουν επένδυση στο δημόσιο πανεπιστήμιο. Θέλουμε να δώσουμε στα μέλη ΔΕΠ τα θεσμικά και χρηματοδοτικά εργαλεία ώστε να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους κι αυτό θα κάνουμε».

Τέλος, αναφέρθηκε και στη γραφειοκρατία που υπάρχει στο ελληνικό σχολείο λέγοντας:

«Είναι σημαντικό σε ένα τέτοιο υπουργείο να μην ταλαιπωρούμε τους εκπαιδευτικούς και πανεπιστημιακούς με μεγάλη γραφειοκρατία, είναι πολλά ζητήματα που η τεχνολογία μπορεί να παίξει ρόλο για να κάνουμε τη ζωή όλων πιο εύκολη, είναι τα αυτονόητα που έπρεπε να έχουν γίνει και θα τα λύσουμε».

Διαβάστε ακόμη:

Πηγή εικόνας: Intime

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Μόδα - Ομορφιά

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

Μεταφορές

Πλήρης Απασχόληση

22-01-2024

Μαρούσι

800

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;