Έξι μικρές αλλαγές που θα μειώσουν το άγχος και θα αυξήσουν τη συγκέντρωσή σου
Οι έξι καθημερινές μικροσυνήθειες που προτείνει ένας σύμβουλος επιχειρήσεων για να μην αγχώνεσαι πολύ και να συγκεντρώνεσαι περισσότερο.

Ο AK Ikwuakor «προπονεί» ηγέτες σε όλο τον κόσμο και η Google τον έχει προσλάβει για να διευθύνει εκδηλώσεις, σεμινάρια και παρουσιάσεις, σχετικά με τη σύσφιγξη των σχέσεων στις ομάδες.

Μέσα από αυτή τη δουλειά, έχει κατανοήσει τη σημασία των συνηθειών και τον αντίκτυπό τους στην απόδοση ενός εργαζόμενου. Στο τέλος της ημέρας, είμαστε το άθροισμα των συνηθειών μας, τονίζει στο Business Insider.

Οι μικροσυνήθειες είναι μικροσκοπικές συμπεριφορές, νοοτροπίες ή ενέργειες που μπορείτε να ενσωματώσετε στη ζωή σας για να ξεκινήσετε μια μεγαλύτερη συνήθεια που προσπαθείτε να δημιουργήσετε ή τον τελικό στόχο στον οποίο στοχεύετε. Είναι μικρές ενέργειες που απαιτούν ελάχιστη προσπάθεια και χρόνο, αλλά μπορούν να επιταχύνουν τη διαδικασία οικοδόμησης νέων συνηθειών μακροπρόθεσμα.

Αυτές είναι οι έξι καθημερινές μικροσυνήθειες που προτείνει στους υπαλλήλους της Google αλλά και σε άλλους, για να μην αγχώνονται πολύ και να συγκεντρώνονται περισσότερο.

1. Εστιάστε σε όσα γνωρίζετε

Η Google είναι γεμάτη με ταλαντούχους ανθρώπους, γεγονός που καθιστά πολύ εύκολο να πέσει κανείς στην παγίδα της αυτο-αμφισβήτησης. Το «σύνδρομο του απατεώνα» είναι πραγματικό και επηρεάζει ανθρώπους σε όλα τα επίπεδα.

Ο Ikwuakor λέει ότι κάθε φορά που συνεργάζεται με κάποιον που έχει παγιδευτεί σε αυτόν τον κύκλο αμφιβολίας για τον εαυτό του, τον βάζει να γράψει και να πει τα πράγματα για τα οποία είναι σίγουρος, και άλλα θετικά στοιχεία για τον εαυτό του, χωρίς να έχει καμία αμφιβολία.

Οι άνθρωποι συχνά δυσκολεύονται στην αρχή, αλλά καθώς συνεχίζουν να απαριθμούν πράγματα όπως «ξέρω ότι είμαι καταπληκτικός με τους ανθρώπους», «ξέρω ότι είμαι δυνατός στις πωλήσεις», «ξέρω ότι είμαι ένας υπέροχος φίλος» και ούτω καθεξής, γίνεται πιο εύκολο.

Αυτή η μικροσυνήθεια είναι ο πιο γρήγορος τρόπος που γνωρίζει ο προπονητής για να ανεβάσει την ψυχολογική κατάσταση κάποιου.

2. Μειώστε τις προσδοκίες σας

Ο Ikwuakor ανακαλεί μια συνομιλία με έναν υπεύθυνο πωλήσεων που αγωνιούσε για μια επερχόμενη συνάντηση με ένα ανώτερο στέλεχος ενός πελάτη που δεν είχε συναντήσει ποτέ πριν. Μετά από μερικές ερωτήσεις που της έθεσε ο coach, έγινε σαφές ότι δημιουργούσε άγχος στον εαυτό της, θέτοντας προσδοκίες που δεν τη βοηθούσαν να παρουσιάσει τον καλύτερο εαυτό της.

Ο ίδιος τότε της είπε: «Τι λες να προσπαθήσουμε να βγάλουμε από το μυαλό μας ότι πρόκειται για ανώτερο στέλεχος και να εστιάσουμε στο κοινό έδαφος;».

Εκείνη απάντησε, «Λοιπόν, ζούμε και οι δύο στην Καλιφόρνια, είμαστε και οι δύο παθιασμένοι με το μάρκετινγκ, και έχει επίσης παιδιά στην ίδια ηλικία με τα δικά μου».

Τότε βρέθηκε το συμπέρασμα: «Απλώς θα κάνω μια συζήτηση με έναν συνάδελφό μου από την Καλιφόρνια, που ασχολείται με το μάρκετινγκ, έχει παιδιά περίπου στην ίδια ηλικία με τα δικά μου και θα συζητήσω για το τι του αρέσει στο YouTube».

3. Διαχωρίστε το άγχος από τον ενθουσιασμό

Οι δύο πιο κοινές συναισθηματικές καταστάσεις μεταξύ των οποίων ταλαντεύονται οι περισσότεροι άνθρωποι είναι το άγχος και ο ενθουσιασμός. Κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν παρόμοια, ωστόσο τα μοτίβα σκέψης που προκαλούν είναι αντίθετα: Το άγχος τους κάνει να φαντάζονται αρνητικά αποτελέσματα, ενώ ο ενθουσιασμός να προσδοκούν θετικά αποτελέσματα.

Αυτή η μικροσυνήθεια περιλαμβάνει την ακριβή αναγνώριση και επισήμανση των συναισθημάτων. Αφού προσδιορίσετε με ακρίβεια αν αισθάνεστε ενθουσιασμό ή άγχος, ήρθε η ώρα να κατευθυνθείτε προς το αποτέλεσμα που επιθυμείτε.

Εάν αισθάνεστε ενθουσιασμένοι, τότε συνεχίστε έτσι. Εάν το άγχος σας κυριεύει, αναφέρετε αμέσως τουλάχιστον πέντε πράγματα για τα οποία ανυπομονείτε ή είστε ενθουσιασμένοι σε σχέση με τη δράση που πρέπει να κάνετε.

4. Εστιάστε στο «ποιος» πρέπει να είστε

Όταν βάζουν στόχους, οι άνθρωποι συνήθως εστιάζουν στο τι θέλουν και γιατί το θέλουν. Αλλά το πιο κρίσιμο είναι το ποιοι πρέπει να γίνουν για να καταφέρουν αυτό που επιθυμούν.

Σκεφτείτε τους κοινούς στόχους που θέτουν οι άνθρωποι σε οποιοδήποτε οργανισμό – «Θέλω περισσότερα χρήματα, θέλω προαγωγή» και ούτω καθεξής. Το δύσκολο κομμάτι με το «τι» είναι ότι δεν έχουμε πολύ έλεγχο στο τελικό αποτέλεσμα. Αυτό που μπορούμε να ελέγξουμε είναι οι αποφάσεις που παίρνουμε κάθε στιγμή και το «ποιος» επιλέγουμε να είμαστε.

Ας υποθέσουμε ότι το «τι» ή ο στόχος σας είναι να πάρετε αυτήν την προαγωγή σε ανώτερο στέλεχος. Αντί να έχετε εμμονή με την απόκτηση της θέσης, αναρωτηθείτε: Ποιος θα πρέπει να είστε σε καθημερινή βάση για να γίνετε αυτό το ανώτερο στέλεχος; Για παράδειγμα, το «ποιος», μπορεί να είναι κάποιος που θέλει να ενισχύσει την ομάδα του, όχι μόνο να εστιάσει στο τι θα αποκομίσει ο ίδιος.

5. Αφαιρέστε τους περισπασμούς

Οι περισπασμοί μπορεί να έχουν τη μορφή τοξικών ανθρώπων ή ακόμα και ορισμένων νοοτροπιών, ο πιο συνηθισμένος όμως, είναι οι ειδοποιήσεις που τραβούν ασταμάτητα την προσοχή μας.

Μερικές φορές αυτοί οι περισπασμοί μπορεί να είναι μεγαλύτερης κλίμακας, όπως άτομα που εκτρέπουν συνεχώς την εστίασή σας, ακόμη και εν αγνοία τους.

Ο coach δίνει τη συμβουλή του: Όλοι γνωρίζουμε τους περισπασμούς που εμποδίζουν την εστίαση και τα αποτελέσματά μας. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να πάρετε τη συνειδητή απόφαση είτε να τα αφαιρέσετε είτε να τα περιορίσετε στη ζωή σας.

6. Προγραμματίστε χρόνο για εσάς

Ως coach, ο Ikwuakor βλέπει συχνά τα ημερολόγια των ανθρώπων να γεμίζουν με διαδοχικές συναντήσεις, χωρίς να τους αφήνουν χρόνο για φαγητό ή ακόμη και για να πάνε στου τουαλέτα. Αν ξοδεύετε κάθε εργάσιμη ώρα υποστηρίζοντας τους άλλους, πότε αφιερώνετε χρόνο κυρίως στον εαυτό σας; Είναι σημαντικό να προγραμματίζετε τον προσωπικό σας χρόνο και να χρησιμοποιείτε τους πόρους που έχετε στη διάθεσή σας για επαναφόρτιση και ανάκαμψη.

Ο ίδιος συμβουλεύει επίσης να περιορίσετε την ώρα των συναντήσεών σας. Σκεφτείτε τον νόμο του Πάρκινσον, ο οποίος λέει ότι όσο χρόνο έχει κάποιος για να κάνει κάτι, τόσο χρόνο θα χρειαστεί. Στο πλαίσιο των συσκέψεων, αυτό υποδηλώνει ότι οι άνθρωποι τείνουν να καταναλώνουν ολόκληρο τον προγραμματισμένο χρόνο για μια συνάντηση, ανεξάρτητα από το εάν το θέμα θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί πιο αποτελεσματικά γρηγορότερα.

Αντί να προγραμματίζετε συναντήσεις διάρκειας 60 λεπτών, δοκιμάστε να τις μειώσετε σε 45 ή και 30 λεπτά. Αυτή η προσαρμογή διασφαλίζει ότι οι συναντήσεις σας παραμένουν εστιασμένες και ευθυγραμμισμένες, ενώ σας δίνει επίσης χρόνο στη συνέχεια να συγκεντρώσετε τις σκέψεις σας και να πάρετε μια ανάσα πριν από την επόμενη συνάντησή σας.

Πηγή: moneyreview.gr

Δες ακόμα:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Παραγωγή

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Κηφισιά

Υπηρεσίες Εστίασης

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

⚽🏀 LIVE SCORES
27 Απρ. 2024
Αστ
20:00
-
ΟΦΗ
27 Απρ. 2024
Βόλ
20:00
-
Παν
27 Απρ. 2024
ΠΤΡ
20:15
-
ΛΑΥ
27 Απρ. 2024
ΠΑΟΚ
20:15
-
ΜΑΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;