«Παρέμβαση μόνο εάν το πλοίο εκπέμψει SOS»
«Το σκάφος ήταν στα διεθνή ύδατα, αλλά εντός FIR (Flight Information Region) Αθηνών, είμαστε υποχρεωμένοι σαν χώρα να πλεύσουμε στην περιοχή και να ενεργοποιήσουμε όλο τον μηχανισμό μας»

Οι ναύαρχοι εν αποστρατεία του Λιμενικού Σώματος, Γιάννης Καραγεωργόπουλος και Νίκος Σπανός, λένε στην «Κ» πως η θαλάσσια ζώνη στην οποία βρισκόταν το αλιευτικό πλοίο την Τετάρτη είναι υπ’ ευθύνη της Ελλάδας.

«Παγκοσμίως, οι θαλάσσιες επιφάνειες είναι διαιρεμένες σε τομείς ευθύνης για έρευνα και διάσωση – σε αυτή την περιοχή, η οποία φθάνει σχεδόν μέχρι τη Μάλτα, σχεδόν μέχρι τη Σικελία και στο μέσο της απόστασης μεταξύ Κρήτης και Αιγύπτου, η Ελλάδα έχει αναλάβει την ευθύνη για έρευνα και διάσωση, δεν κάνει διαφορά το ότι είναι διεθνή ύδατα», αναφέρει ο κ. Καραγεωργόπουλος.

«Το σκάφος ήταν στα διεθνή ύδατα, αλλά εντός FIR (Flight Information Region) Αθηνών, είμαστε υποχρεωμένοι σαν χώρα να πλεύσουμε στην περιοχή και να ενεργοποιήσουμε όλο τον μηχανισμό μας», δηλώνει ο κ. Σπανός. Αλλά ως προς το τι πρέπει να γίνει μετά, οι δυο τους διαφωνούν.

Ο κ. Καραγεωργόπουλος τονίζει πως «το λιμενικό είναι υποχρεωμένο να διαθέτει τον μηχανισμό παροχής τέτοιων υπηρεσιών και να τον προσφέρει σε όλους όσοι κινδυνεύουν, αλλά το να τον επιβάλει υποχρεωτικά δεν γίνεται σε κανένα μέρος του πλανήτη», συμπληρώνει.

Ο κ. Σπανός, όμως, πιστεύει πως το ότι φαίνεται οι επιβαίνοντες να αρνήθηκαν τη βοήθεια του Λιμενικού, δεν είχε σημασία. «Ένα σκάφος παλιό, με τόσα άτομα πάνω, ακυβέρνητο – όταν έχεις σκάφος σε κίνδυνο δεν ακούς τι σου λένε αυτοί», σημειώνει.

«Είμαστε υποχρεωμένοι», τονίζει, «να τους σώσουμε, να επέμβει με οποιονδήποτε τρόπο νομίζει το Λιμενικό για να σώσει τους ανθρώπους και το σκάφος, να είχε φέρει ναυαγοσωστικά να το πλησιάσουν όσο μπορούν, να το υποστηρίξουν».

Ο Πέτρος Λιάκουρας, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Δικαίου στο Παν. Πειραιώς, λέει στην «Κ» πως μόνο «εάν το πλοίο εκπέμψει SOS μπορεί να παρέμβουν οι λιμενικές αρχές για έρευνα και διάσωση – διαφορετικά όποια ενέργεια θα θεωρηθεί επέμβαση στο πλοίο».

«Εάν υπάρξει βύθιση», συμπληρώνει, «είναι αυτονόητο ότι θα προστρέξουν σε βοήθεια των ναυαγών για ανθρωπιστικούς λόγους όλα τα παραπλέοντα σκάφη, όχι μόνον του Λιμενικού».

Τόσο ο κ. Σπανός όσο και ο κ. Καραγεωργόπουλος συμφωνούν πως η επέμβαση του Λιμενικού δεν θα μπορούσε να είχε προκαλέσει το ναυάγιο. «Δεν μπορεί διασώστης να απειλήσει ή να επιδεινώσει κατάσταση ανθρώπων που κινδυνεύουν, έχει εκπαιδευθεί ειδικά προς αυτό», τονίζει ο κ. Καραγεωργόπουλος.

Πηγή: kathimerini.gr

Πηγή Φωτογραφίας: Intime

Διαβάστε ακόμη:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Χωρίς κατηγορία

Πλήρης Απασχόληση

18-01-2024

Ασπρόπυργος

Logistics

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Κηφισιά

⚽🏀 LIVE SCORES
09 Μαϊ. 2024
Ολυ
22:00
-
Ast
09 Μαϊ. 2024
Ατα
22:00
-
Oly

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;