ΑΠΘ: E-learning με τίτλο «Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές δυσκολίες»
Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για το σεμινάριο του ΑΠΘ.

Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σας καλωσορίζει στο εκπαιδευτικό μοριοδοτούμενο πρόγραμμα  με τίτλο «Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές δυσκολίες», διάρκειας 450 ωρών, το οποίο θα διεξαχθεί και θα υλοποιηθεί με ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας elearning.auth.gr.

Επιστημονική Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η κ. Σουζάνα Παντελιάδου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής Μαθησιακών Δυσκολιών στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η κ. Σουζάνα Παντελιάδου έκανε τις προπτυχιακές σπουδές της στην Ελλάδα και ειδικεύθηκε στις Μαθησιακές Δυσκολίες στις ΗΠΑ, όπου και εργάσθηκε ως ερευνήτρια. Στην Ελλάδα διδάσκει στο πανεπιστήμιο από το 1991 και έχει ολοκληρώσει μεγάλο αριθμό χρηματοδοτούμενων ερευνητικών προγραμμάτων. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν την ανίχνευση, τη διάγνωση και την αντιμετώπιση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και ειδικότερα της δυσλεξίας. Ακόμη, η έρευνα και το έργο της εστιάζουν στην υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσα στην τάξη, στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της γενικής και ειδικής αγωγής, είναι συγγραφέας σε πολλά σχετικά βιβλία και έχει δημοσιεύσει πάνω από 100 άρθρα σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Το ερευνητικό και δημοσιευμένο έργο της έχει σημαντική διεθνή αναγνώριση.

Στο πρόγραμμα διδάσκουν καθηγητές του ΑΠΘ με γνωστικό αντικείμενο απολύτως συναφές με την Ειδική Αγωγή και τις Μαθησιακές Δυσκολίες και ειδικοί επιστήμονες με διδακτορικές σπουδές συναφείς με τον τομέα των Μαθησιακών Δυσκολιών.

Στόχος του προγράμματος

Στόχος του προγράμματος είναι η κατάρτιση και εξειδίκευση επιστημόνων στις βασικές έννοιες της ειδικής αγωγής και των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών (ΕΜΔ). Ειδικότερα, οι συμμετέχουσες/οντες μετά το πέρας της επιμόρφωσης:

  • θα κατανοήσουν τις βασικές έννοιες και τις κατηγορίες της ειδικής αγωγής,
  • θα κατανοήσουν τη συγκρότηση της έννοιας και της κατηγορίας των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι δυσκολίες διαφοροποιούνται από την σχολική αποτυχία,
  • θα κατανοήσουν τη διαδικασία διάγνωσης των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και θα εξοικειωθούν με την αξιοποίηση κατάλληλων διαδικασιών και εργαλείων αξιολόγησης,
  • θα έρθουν σε επαφή με κατάλληλες διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για εφαρμογή είτε στο πλαίσιο της γενικής τάξης είτε στο πλαίσιο των τμημάτων ένταξης και της ατομικής διδασκαλίας.

Αναγκαιότητα προγράμματος

Καθώς το σύνολο των παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες εκπαιδεύονται στο σύνολό τους στις τάξεις της γενικής εκπαίδευσης, η ανάγκη ευαισθητοποίησης αλλά και παροχής τεχνογνωσίας σε όλους τους εκπαιδευτικούς είναι άμεση. Κατά συνέπεια, υπάρχει ανάγκη μιας επιμόρφωσης που α) θα αξιοποιεί σύγχρονα ερευνητικά πορίσματα, β) θα ενσωματώνει πληροφορίες από διαφορετικές επιστημονικές περιοχές, γ) θα αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και δ) θα είναι άμεσα προσβάσιμη με τη μορφή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Σύμφωνα με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και την επιστημονική τεχνογνωσία, η διάγνωση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών είναι μία διεπιστημονική διαδικασία στην οποία εμπλέκονται διαφορετικοί ειδικοί και οι εκπαιδευτικοί. Όσες/οι εμπλέκονται σε τέτοιες διαδικασίες διάγνωσης με χρήση σταθμισμένων δοκιμασιών οφείλουν να έχουν επαρκείς γνώσεις που εξασφαλίζουν την ορθή αξιοποίηση των διαδικασιών, τη χρήση των σταθμισμένων εργαλείων καθώς επίσης και την ερμηνεία των δεδομένων της αξιολόγησης. Στο πλαίσιο αυτό είναι απαραίτητη η εκπαίδευση τόσο των εκπαιδευτικών γενική όσο και ειδικής αγωγής στο πλαίσιο μιας διεπιστημονικής συνεργασίας.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Ολοκληρώνοντας το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, οι συμμετέχουσες/οντες θα μπορούν:

  • να αναφέρουν τα βασικά μαθησιακά και συμπεριφορικά χαρακτηριστικά για τις βασικές διαγνωστικές κατηγορίες στην ειδική αγωγή,
  • να διακρίνουν τα βασικά συστατικά στοιχεία κάθε διαγνωστικής προσέγγισης στις ΕΜΔ,
  • να χρησιμοποιούν σταθμισμένες ή άτυπες δοκιμασίες αξιολόγησης της ανάγνωσης,
  • να αξιοποιούν την μεθοδολογία ανάλυσης λαθών στην παραγωγή γραπτού λόγου,
  • να αξιολογούν τις δυσκολίες στα μαθηματικά και να χρησιμοποιούν τα υπάρχοντα εργαλεία αξιολόγησης,
  • να μπορούν να διαβαθμίζουν το επίπεδο δυσκολίας των δραστηριοτήτων φωνολογικής επίγνωσης ανάλογα με τις ανάγκες της/του κάθε μαθήτρια/μαθητή,
  • να εντάσσουν στη διδασκαλία τους τις αποτελεσματικότερες στρατηγικές διδασκαλίας της ευχέρειας και κατανόησης και να αναπτύσσουν κατάλληλο υλικό,
  • να εντάσσουν στη διδασκαλία τους τις αποτελεσματικότερες τεχνικές διδασκαλίας της ορθογραφίας και της διδασκαλίας της παραγωγής γραπτού λόγου,
  • να εφαρμόζουν τα στάδια μιας επιτυχημένης διδασκαλίας για τα μαθηματικά,
  • να  χρησιμοποιούν εκπαιδευτικά λογισμικά που έχουν αναπτυχθεί με στόχο την υποστήριξη των μαθητριών/τών με Μαθησιακές Δυσκολίες.

Σε ποιες/ποιους απευθύνεται το πρόγραμμα

Το πρόγραμμα απευθύνεται κυρίως:

1. σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,

2. σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής,

3. σε ψυχολόγους, λογοθεραπεύτριες/ές, εργοθεραπεύτριες/ές

4. σε στελέχη εκπαίδευσης (συντονίστριες/ές εκπαιδευτικού έργου, διευθύντριες/ές),

5. σε καθηγήτριες και καθηγητές ξένων γλωσσών

6. σε αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Μέθοδος υλοποίησης

Η επιμόρφωση θα υλοποιηθεί αποκλειστικά με ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία αξιοποιώντας την ηλεκτρονική πλατφόρμα του e-learning, στην οποία αναρτώνται βιντεοσκοπημένες διαλέξεις (videos webinar), ηχητικές δημοσιεύσεις (podcasts), υλικό προς μελέτη (ebook, άρθρα κλπ), δραστηριότητες εμπέδωσης, μελέτες περίπτωσης και σύντομα κουίζ.

Ακόμη, προβλέπεται η λειτουργία forum για την ενίσχυση της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης των συμμετεχόντων, για την ανταλλαγή ιδεών, επίλυση αποριών και την ενεργητική συμμετοχή στο πρόγραμμα.

Δίδακτρα προγράμματος: 250 € * υπάρχει εκπτωτική πολιτική

Μέθοδος Υλοποίησης: Εξ αποστάσεως

Έναρξη Προγράμματος: 12/06/2023
Λήξη Προγράμματος: 26/02/2024

Υποβολή αιτήσεων: Αιτήσεις γίνονται δεκτές από 26/04/2023 μέχρι 12/06/2023 μόνο ηλεκτρονικά.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Διαβάστε ακόμη:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

18-12-2023

Χαλάνδρι

1.500

Αγροτικά

Πλήρης Απασχόληση

24-01-2024

Ηρακλειο Κρητης

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;