Η Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής περνάει σε απεργιακές κινητοποιήσεις - Τι ζητάνε, οι προτάσεις των στούντιο & το πρόβλημα στις παραγωγές
Η Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής περνάει σε απεργία για να «διασφαλίσει τη συνέχιση του επαγγέλματος» - Το αντίκτυπο που αναμένεται να έχει σε τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές & πώς φτάσαμε στο σημείο αυτό

Οι Πρόεδροι της Ένωσης Σεναριογράφων της Αμερικής ανακοίνωσαν τα ξημερώματα της Τρίτης 2 Μαΐου (μεσάνυχτα Δευτέρας στις ΗΠΑ) ότι αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε απεργία , καθώς οι προτάσεις τους στην Ένωση Παραγωγών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (AMPTP) για βασικά θέματα συμβάσεων «έπεσαν στο κενό». Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη απεργία του σωματείου εδώ και 15 χρόνια και η οποία αναμένεται να έχει μεγάλες επιπτώσεις στην παραγωγή ταινιών, τηλεοπτικών σειρών καθώς και μεγάλων σόου της αμερικανικής τηλεόρασης.

Τα χρήματα και οι μισθοί των σεναριογράφων αποτελούν μεγάλο μέρος του γιατί πέρασε σε απεργία η Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής, καθώς το σωματείο αναζητά νέα συμβόλαια που θα αυξήσουν τους μισθούς και τα οφέλη κατά 429 εκατομμύρια δολάρια σε τρία χρόνια. Ωστόσο, υποστηρίζουν ότι τα στούντιο πρόσφεραν μόνο 86 εκατομμύρια δολάρια. Από την άλλη, η διατήρηση της συγγραφής ως επαγγέλματος (καθώς τα στούντιο κάνουν λόγο για τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για τη συγγραφή σεναρίων) είναι ένα ακόμη μεγαλύτερο ζήτημα και φαίνεται να είναι στον πυρήνα της απεργιακής κινητοποιήσης.

Το video δεν είναι πλέον διαθέσιμο

Σε μια τηλεφωνική επικοινωνία που είχε το Deadline, λίγο μετά τη λήξη των διαπραγματεύσεων, με την πρόεδρο της Δυτικής Ένωσης Meredith Stiehm και τους συμπρόεδρους της επιτροπής διαπραγμάτευσης της Ένωσης Σεναριογράφων, David A. Goodman και Chris Keyser περιέγραψαν πως οι εταιρίες φάνηκαν «αμετακίνητες στις απόψεις του» από την αρχή των διαπραγματεύσεων. Η Stiehm δήλωσε:

«Είμαι έκπληκτη από τις συζητήσεις που ΔΕΝ κάναμε»

Από την πλευρά του, ο Goodman είπε για τις διαπραγματεύσεις:

«Το μεγαλύτερο πρόβλημα που είχαμε σε αυτές τις διαπραγματεύσεις ήταν ότι οι εταιρίες δε συμμετείχαν σε μία σειρά από βασικά θέματα που επηρεάζουν τη δυνατότητα ενός σεναριογράφου να χτίσει και να διατηρήσει την καριέρα του»

Η Ένωση Σεναριογράφων υποστηρίζει πως τα θέματα που δεν ήταν διατεθειμένη να συζητήσει η Ένωση Παραγωγών περιλαμβάνουν το ελάχιστο προσωπικό, τη δημιουργία bonus από τις streaming πλατφόρμες βάση του αριθμού θέασης, τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και πλήρες συνταξιοδοτικές και υγειονομικές εισφορές για τις ομάδες συγγραφής.

Από τη μεριά της, η  AMPTP ανέφερε σε μια δήλωση που έδωσε στη δημοσιότητα ότι:

«Τα κύρια σημεία συγκρούσεων είναι η «υποχρεωτική στελέχωση» και η «διάρκεια απασχόλησης» – προτάσεις της Ένωσης που θα απαιτούσαν από μια εταιρία να στελεχώσει μια εκπομπή με συγκεκριμένο αριθμό συγγραφέων για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Είτε αυτοί είναι απαραίτητοι είτε όχι»

Η AMPTP υποστηρίζει πως είναι «πρόθυμη να συμμετάσχει σε συζητήσεις με την Ένωση Σεναριογράφων σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί αυτή η σύγκρουση», αλλά οι Πρόεδροι του Σωματείου χαρακτήρισαν «ανειλικρινής» αυτή τη δήλωση. «Είμαστε διατεθειμένοι να μιλήσουμε για τα θέματα που εγείραμε, αλλά αυτοί δεν είναι διατεθειμένοι να συζητήσουν μαζί μας για τα θέματα αυτά», λέει ο Goodman σε ερώτηση του Deadline.

Οι δύο πλευρές της διαμάχης

Στη μία πλευρά βρίσκονται τα στούντιο του Hollywood, τα τηλεοπτικά δίκτυα, οι streaming πλατφόρμες καθώς και εκατοντάδες άλλοι παραγωγοί κινηματογραφικών ταινιών και τηλεοπτικών προγραμμάτων που παράγουν ή/και διανέμουν το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου. Στις συνομιλίες εκπροσωπούνται από την Ένωση Παραγωγών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης.

Από την άλλη είναι η Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής, η οποία αντιπροσωπεύεται από συγγραφείς του Hollywood που είναι μέλη της και οι περισσότεροι είναι εργαζόμενοι σεναριογράφοι. Παράλληλα, την Ένωση αυτή υποστηρίζουν πολλά από τα υπόλοιποι ισχυρά σωματείο, όπως το Σωματείο Αμερικάνων Ηθοποιών (SAG-AFTRA) και η Ένωση Σκηνοθετών της Αμερικής (DGA)

Τι ζητάει η Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής;

Σε ένα εκτενές έγγραφο το οποίο απέστειλε στα μεγάλα περιοδικά και εφημερίδες, η Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής διευκρινίζει τις προτάσεις της. Από το ελάχιστο προσωπικό που πρέπει να απασχολείται σε τηλεοπτικές δουλειές, τις αμοιβές, τα bonus από streaming και την τεχνητή νοημοσύνη.

Πιο συγκεκριμένα, η Ένωση υποστηρίζει πως το ελάχιστο προσωπικό που πρέπει να δουλεύει σε ένα τηλεοπτικό project θα πρέπει να κυμαίνεται από έξι έως 12 σεναριογράφους ανά εκπομπή, με βάση τον αριθμό των επεισοδίων. Παράλληλα, το σωματείο θέλει έναν εγγυημένο ελάχιστο αριθμό εβδομάδων απασχόλησης ανά σεζόν για τους σεναριογράφους που κυμαίνεται από 10 εβδομάδες έως 52 εβδομάδες.

Επίσης, η Ένωση Σεναριογράφων ένα bonus από τις streaming πλατφόρμες, το οποίο θα συνέβαλε στην επιτυχία των εκπομπών. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του σωματείου, οι προτάσεις της θα κοστίζουν 429 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Η αντιπροσφορά της AMPTP, σύμφωνα με την Ένωση, ανέρχεται σε μόλις 86 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Άλλο ένα σημαντικό θέμα που εγείρει η Ένωση είναι αυτό της τεχνητής νοημοσύνης καθώς θέλει τη ρύθμισή της. Σύμφωνα με το έγγραφο, προτείνουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη:

«Δε θα μπορεί να γράψει ή να ξαναγράψει λογοτεχνικό υλικό και δε θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υλικό πηγής»

Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής

Παράλληλα, η Ένωση Σεναριογράφων προτείνει επίσης αυξήσεις στις αμοιβές το ελάχιστο κατά 6%, 5% και 5% Το έγγραφο καθόριζε ορισμένους περιορισμένους τομείς συμφωνίας, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του «ανώτατου ορίου» από 400.000$ ετησίως σε 450.000$. Οι συγγραφείς που κερδίζουν λιγότερα από αυτό το ποσό θα έχουν εγγύηση ότι το ποσοστό τους ανά επεισόδιο δε θα καταλαμβάνει περισσότερες από 2,4 εβδομάδες εργασίας.

Οι πρόεδροι της Ένωσης, τη Δευτέρα 1 Μαΐου, απευθυνόμενη στα μέλη της υποστήριξε:

«Ορίστε τι γνωρίζουν όλοι οι συγγραφείς: οι εταιρίες έχουν καταστρέψει αυτή την επιχείρηση.

Έχουν πάρει τόσα πολλά από τους ίδιους τους ανθρώπους, τους συγγραφείς, που τους έχουν κάνει πλούσιους. Αυτό όμως που δεν μπορούν να μας πάρουν είναι η στήριξη του ενός προς τον άλλο, η αλληλεγγύη μας, η αμοιβαία δέσμευσή μας να σώσουμε τον εαυτό μας και αυτό το επάγγελμα που αγαπάμε. Ελπίζαμε να το κάνουμε αυτό μέσω λογικής συνομιλίας.

Τώρα θα το κάνουμε με αγώνα. Για χάρη του παρόντος και του μέλλοντός μας, δεν μας δόθηκε άλλη επιλογή»

Οι αντιπροτάσεις της AMPTP

Σε μια δήλωσή της, η AMPTP χαρακτήρισε μερικά από τα θέματα που ζητούν οι σεναριογράφοι ως «πρωταρχικά σημεία διαφωνίας». Ωστόσο, η AMPTP εξέφρασε την προθυμία της να αυξήσει τις αποζημιώσεις και τα bonus από τις streaming πλατφόρμες. Κάτι που θα μπορούσε να είχε προχωρήσει ακόμη περισσότερο από τις τελευταίες του προτάσεις, αν δεν ήταν:

«Το μέγεθος των άλλων προτάσεων που βρίσκονται ακόμη στο τραπέζι και στις οποίες η Ένωση συνεχίζει να επιμένει»

Σε ό,τι αφορά το θέμα το ελάχιστου αριθμού προσωπικού σεναριογράφων που πρέπει να απασχολούνται σε τηλεοπτικά project, το θέμα θεωρείται ως μη συζητήσιμο από την AMPTP και δεν έγινε αντιπρόταση. Επίσης, τα στούντιο δεν έκαναν κάποια αντιπρόταση και στις ελάχιστες εγγυημένες εβδομάδες απασχόλησης των σεναριογράφων.

Στο θέμα των bonus από τις streaming πλατφόρμες, η αντιπροσφορά της AMPTP, σύμφωνα με την Ένωση Σεναριογράφων, ανέρχεται σε μόλις 86 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, ενώ στο θέμα της τεχνητής νοημοσύνης τα στούντιο συμφώνησαν μόνο στο να εξετάσουν το θέμα. Παράλληλα, στην αύξηση των αμοιβών προτείνουν αύξηση 4%, 3% και 2%.

Αναλυτικά οι προτάσεις της Ένωσης Σεναριογράφων και οι αντιπροτάσεις της AMPTP

Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής

Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής

Γιατί περνάνε σε απεργιακές κινητοποιήσεις;

Η Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής αποφάσισε να περάσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις για να διασφαλίσει την ευημερία των μελών της. Σε προηγούμενη δήλωσή της, η Ένωση είχε αναφέρει:

«Η επιβίωση της συγγραφής ως επαγγέλματος διακυβεύεται σε αυτή τη διαπραγμάτευση. Πολλά μέλη που προηγουμένως έβγαζαν καλά προς το ζην δυσκολεύονται πολύ περισσότερο να το κάνουν αυτές τις μέρες.

Καθοδηγούμενοι σε μεγάλο βαθμό από τη στροφή στις streaming πλατφόρμες, οι συγγραφείς βρίσκουν τη δουλειά τους υποτιμημένη σε κάθε μέρος της βιομηχανίας. Ενώ τα κέρδη στις εταιρίας παραμένουν υψηλά και οι δαπάνες για περιεχόμενο έχουν αυξηθεί, οι συγγραφείς μένουν πίσω.

Οι εταιρίες χρησιμοποίησαν τη μετάβαση στο streaming για να μειώσουν τις αμοιβές των σεναριογράφων και να διαχωρίσουν τη συγγραφή από την παραγωγή, επιδεινώνοντας τις συνθήκες εργασίας για τους σεναριογράφους σε όλα τα επίπεδα»

Κατά την ανακοίνωση της απεργίας το βράδυ της Δευτέρας (ξημερώματα Τρίτης τοπική ώρα), το σωματείο έριξε ακόμα περισσότερα βέλη, υποστηρίζοντας ότι η AMPTP είναι έτοιμη να δημιουργήσει μία «οικονομία με το κομμάτι» από αυτό που κάποτε ήταν καριέρες πλήρους απασχόλησης. Όπως ανακοίνωσε η Ένωση Σεναριογράφων:

«Η συμπεριφορά των εταιριών έχει δημιουργήσει μια οικονομία-με-το-κομμάτι μέσα σε ένα εργατικό δυναμικό των συνδικάτων και η αμετακίνητη στάση τους σε αυτή τη διαπραγμάτευση έχει προδώσει τη δέσμευση για περαιτέρω υποτίμηση του επαγγέλματος του σεναριογράφου. Από την άρνησή τους να εγγυηθούν οποιοδήποτε επίπεδο εβδομαδιαίας απασχόλησης στις τηλεοπτικές σειρές, τη δημιουργία «ημερήσιου ποσοστού» στην κωμωδία, μέχρι το λιθαράκι που έβαλαν στη δωρεάν εργασία για σεναριογράφους και στην τεχνητή νοημοσύνη για όλους τους συγγραφείς, έχουν κλείσει την πόρτα στο εργατικό δυναμικό και έχουν άνοιξε την πόρτα στο γράψιμο ως εντελώς ελεύθερο επάγγελμα.

Καμία τέτοια συμφωνία δε θα μπορούσε ποτέ να εξεταστεί από τα μέλη αυτής της Ένωσης»

Από την πλευρά της, ηAMPTP ακολουθεί μια συντηρητική χρηματοοικονομική προσέγγιση εκπροσωπώντας τα συμφέροντα των μελών της με γνώμονα τα αποτελέσματα και τις τιμές των μετοχών τους. Η πρόεδρος του AMPTP, Carol Lombardini, θεωρείται ευρέως ως σκληρή αλλά δίκαιη διαπραγματευτής. Θέλει το καλύτερο για την πλευρά της, και αυτή είναι μια συμφωνία που βλέπει την παραγωγή να συνεχίζει να ρέει και να ανθίζει και να βοηθά τα στούντιο και τους streamers να κρατούν υπό έλεγχο το κόστος τους.

Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής

Το διακύβευμα – Πόσο μπορεί να κρατήσει η απεργία

Το Hollywood φαίνεται να πηγαίνει από τη μία κρίση στην άλλη. Καθώς τώρα έχει αρχίσει να συνέρχεται από τις επιπτώσεις της πανδημίας και τις σχετικές επιβραδύνσεις της παραγωγής, η Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής περνάει σε απεργιακές κινητοποιήσεις.

Τα προβλήματα που δημιούργησε στη βιομηχανία του θεάματος η πανδημία και τα lockdown είναι φανερά, καθώς πρόσφατα, στούντιο, δίκτυα, streaming πλατφόρμες και παραγωγοί έχουν προχωρήσει σε απολύσεις χιλιάδων εργαζόμενων. Για έναν κλάδο που πριν από ένα χρόνο αμφισβητούσε συλλογικά το μέλλον του, μια διακοπή εργασίας που σχετίζεται με την απεργία των σεναριογράφων και έρχεται μετά από μαζικές απολύσεις και διακοπές λειτουργίας λόγω των κανονισμών κατά της Covid, θα μπορούσε να είναι ολέθριος.

Ιστορικά, η Ένωση Σεναριογράφων έχει κάνει λίγες, αλλά μεγάλες σε διάρκεια απεργίες που είχαν σημαντικές επιπτώσεις στις παραγωγές. Η μεγαλύτερη απεργία που έχει καταγραφεί ήταν το 1988, η οποία διήρκεσε 153 ημέρες, ακολουθούμενη από την απεργία του 1960 με 146 ημέρες και στη συνέχεια την απεργία του 2007-08 που είχε διάρκεια 100 ημερών.

Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής

Αυτή τη φορά, φαίνεται ότι υπάρχει μεγάλη υποστήριξη ως προς την απεργία.

Το 2017 – την τελευταία φορά που λήφθηκε άδεια απεργίας – εγκρίθηκε από το 96,3% των 6.310 σεναριογράφων που ψήφισαν, με ρεκόρ συμμετοχής 67,5% των επιλέξιμων μελών της Ένωσης Σεναριογράφων. Το 2007, η ψηφοφορία εξουσιοδότησης εγκρίθηκε από το 90% των ψηφοφόρων. Αυτή τη φορά, η εξουσιοδότηση απεργίας εγκρίθηκε από σχεδόν το 98% των μελών με δικαίωμα ψήφου.

Οι τηλεοπτικές παραγωγές που θα επηρεαστούν

Από τα πρώτα προγράμματα που θα «χτυπηθούν» από την απεργία της Ένωσης Σεναριογράφων της Αμερικής είναι τα late night shows. Μάλιστα, λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση της απεργίας, τα show αυτά ανακοίνωσαν πως θα διακόψουν τη μετάδοσή τους και πως στηρίζουν τις κινητοποιήσεις των σεναριογράφων.

Πιο συγκεκριμένα, τα «The Late Show» με τον Stephen Colbert, «Jimmy Kimmel Live!», «The Daily Show», «Late Night with Seth Meyers»και «The Tonight Show Starring Jimmy Fallon», ανακοίνωσαν πως από την Τρίτη θα σβήσουν τα φώτα τους και δε θα μεταδοθούν. Ο λόγος που αυτά τα προγράμματα είναι τα πρώτα που βλέπουν τις επιπτώσεις της απεργίας έχει να κάνει λόγω του ύφους και της επίκαιρης φύσης τους. Κατά τη διάρκεια της απεργίας του 2007-08, όλα τα late night shows άρχισαν να προβάλλουν επαναλήψεις από την πρώτη ημέρα.

Ο Seth Meyers, μιλώντας αργά το βράδυ της Δευτέρας 1 Μαΐου μέσα από την εκπομπή του, δήλωσε:

«Μου αρέσει να γράφω. Μου αρέσει να γράφω για την τηλεόραση. Μου αρέσει να γράφω αυτό το σόου. Μου αρέσει που μπαίνουμε με μια ιδέα για το τι θέλουμε να κάνουμε κάθε μέρα και το δουλεύουμε όλο το απόγευμα και μετά έχω τη χαρά να βγαίνω εδώ. Σε κανέναν δεν είναι προδιαγεγραμμένη μία δουλειά στη show business. Αλλά για εκείνους τους ανθρώπους που έχουν δουλειά, δικαιούνται δίκαιη αποζημίωση. Δικαιούνται να βγάλουν τα προς το ζην. Νομίζω ότι είναι μια πολύ λογική απαίτηση που τίθεται από την Ένωση Σεναριογράφων. Και υποστηρίζω αυτές τις απαιτήσεις»

Τα επόμενα προγράμματα που αναμένεται να επηρεαστούν είναι η γνωστή και ως Daytime TV και, πιο συγκεκριμένα, οι σαπουνόπερες, οι οποίες έχουν ένα συνεχές πρόγραμμα παραγωγής με πολλά επεισόδια να γράφονται και να γυρίζονται σε μία εβδομάδα.

Το «Saturday Night Live» είναι αυτό που αναμένεται να επηρεαστεί στη συνέχεια με προβλήματα να έχουν τα τρία τελευταία επεισόδια της σεζόν. Το αντίκτυπο της απεργίας στο σατιρικό σόου αναμένεται να φανεί από το επεισόδιο που θα παρουσιάσει ο Pete Davidson στις 6 Μαΐου καθώς και στο φινάλε της σεζόν, όπου παραδοσιακά τα μέλη του καστ που αποχωρούν θα μπορέσουν να πουν το μεγάλο αντίο.

Ένας σταρ της σατιρικής εκπομπής δήλωσε στο Deadline:

«Πρέπει να σκεφτούμε και τα μέλη της παραγωγής του σόου. Υποστηρίζω απόλυτα τους σεναριογράφους και θέλω οι σεναριογράφοι να πάρουν αυτό που τους αξίζει και που χρειάζονται, αλλά δεν θέλω το συνεργείο μας να μείνει χωρίς δουλειά. Δεν μπορούμε να κάνουμε αυτή την τέχνη ο ένας χωρίς τον άλλον»

Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής

Σε κάποιο σημείο θα δούμε και τα προβλήματα που θα δημιουργήσει η απεργία της Ένωσης Σεναριογράφων στις τηλεοπτικές σειρές. Σύμφωνα με μια πρόσφατη αναφορά του σωματείου:

«Μια διακοπή εργασίας τον Μάιο θα μπορούσε να καθυστερήσει την τηλεοπτική σεζόν των τηλεοπτικών δικτύων, η οποία συνεχίζει να αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο όλων των επεισοδίων που παράγονται, συμπεριλαμβανομένου του 45% των επεισοδίων που παράγονται από παλαιού τύπου εταιρίες πολυμέσων όπως οι Disney, Paramount Global και Comcast NBCUniversal.

Οι σεναριογράφοι, συνήθως, ξεκινούν να εργάζονται τον Μάιο και τον Ιούνιο για σειρές των δικτύων που κάνουν πρεμιέρα το φθινόπωρο και προετοιμάζονται για τις πρεμιέρες αυτές. Η συγγραφή πολλών σειρών συνεχούς ροής είναι επίσης σε εξέλιξη ή αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στους επόμενους μήνες.

Οποιαδήποτε καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών έχει τη δυνατότητα να αναβάλει τις πρεμιέρες της φθινοπωρινής σεζόν και θα μπορούσε τελικά να μειώσει τον όγκο του νέου προγραμματισμού που παράγεται για τη νέα τηλεοπτική σεζόν 2023-2024»

Ένωση Σεναριογράφων

Κατά την απεργία του 2007-2008, τα δίκτυα είχαν στραφεί σε ένα σχετικά εκκολαπτόμενο τότε είδος προγραμματισμού, εκπομπές και σόου χωρίς σενάριο. Αυτό που προέκυψε ήταν μια έκρηξη στα ριάλιτι, πολλά από τα οποία τα βλέπουμε στους τηλεοπτικούς μας δέκτες μέχρι και σήμερα.  Αυτή τη φορά είναι άγνωστο το αντίκτυπο που μπορεί να έχει καθώς πολλοί υποστηρίζουν πως θα επιταχύνει την περαιτέρω μείωση του προγράμματος με σενάριο στην κανονική τηλεόραση.

Το αντίκτυπο στην κινηματογραφική παραγωγή

Εδώ τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά από ότι η τηλεοπτική παραγωγή…

Καθώς η κινηματογραφική παραγωγή παίρνει χρόνια από όταν αρχίσει να αναπτύσσεται ένα project, μέχρι να ξεκινήσουν τα γυρίσματα, να περάσουμε στο post production και να φθάσουμε στην τελική κυκλοφορία του, το χειρότερο σενάριο κάνει λόγο για προβλήματα από το 2024 και μετά εξαιτίας της απεργίας της Ένωσης Σεναριογράφων. Ωστόσο, τα στούντιο μπορεί να κινηθούν γρήγορα και να κάνουν αλλαγές στο ημερολόγιο κυκλοφορίας των ταινιών στις κινηματογραφικές αίθουσες ακόμα και από το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Το ημερολόγιο των κινηματογραφικών κυκλοφοριών του 2024 παραμένει σχεδόν άθικτο τους πρώτους έξι μήνες με ταινίες να είναι ήδη έτοιμες να κυκλοφορήσουν και να βρίσκονται στα «συρτάρια» των στούντιο. Από εκεί και μετά τα πράγματα είναι πιο… στρυμωγμένα.  Σύμφωνα με αυτό το σενάριο, τα στούντιο μπορεί να χρειαστεί να βγάλουν ταινίες από το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και να τις μεταφέρουν στο 2024.

Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής

Μια καθυστέρηση στην παραγωγή θα μπορούσε δυνητικά να προκαλέσει άλλη μία περίοδο χωρίς ικανοποιητικό αριθμό κινηματογραφικών ταινιών που θα παίζονται στις αίθουσες. Κάτι που ήταν ένα από τα αρνητικά αποτελέσματα των αναβολών κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αυτό άφησε την περίοδο Αυγούστου – Οκτωβρίου του 2022 και φέτος τον χειμώνα με μία πληθώρα project που δεν είχαν κυκλοφορήσει ή είχαν καθυστερήσει. Στην πραγματικότητα, ακόμα περιμένουμε να βγουν στις αίθουσες ταινίες που είχαν καθυστερήσει λόγω της πανδημίας. Κάποιες από αυτές είναι τα «The Flash», που έκανε την πρώτη του προβολή στο φετινό CinemaCon, και το «Aquaman and the Lost Kingdom», που έχει προγραμματιστεί για τις 20 Δεκεμβρίου του 2023. Και οι δύο από τη Warner Bros.

Οι υπεύθυνοι του μάρκετινγκ των στούντιο παραμένουν σε κατάσταση αναμονής σε ό,τι αφορά τις υπερπαραγωγές, αλλά οι μικρότερες ταινίες που εξαρτώνται από διαφημιστικά πακέτα και προωθητικές ενέργειες είναι αυτές που θα αλλάξουν πρώτες ημερομηνία κυκλοφορίας σε περίπτωση που η Ένωση Ηθοποιών αποφασίσει και αυτή να περάσει σε απεργία.

Με πληροφορίες από Deadline & Variety

Διάβασε ακόμα:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

19-12-2023

Νέα Ιωνία Αττικής

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

08-01-2024

Μαρούσι

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;