Μην υποτιμάτε την επικοινωνία
Η επικοινωνία είναι σημαντική σε όποιο επάγγελμα κι αν κάνουμε. Πραγματικά είναι τόσο μεγάλο το θέμα αυτό που δεν ξέρω από πού να ξεκινήσω.

Προσπαθώ γενικά στα άρθρα μου να μην αποκλείω τον «εαυτό μου» από αυτά που γράφω. Θα έχετε παρατηρήσει (ίσως) ότι κατά 95% χρησιμοποιώ πρώτο πληθυντικό, βάζω κι εμένα μέσα σε ό,τι λέω. Αλλά σήμερα με βγάζω απέξω.

Και με βγάζω απέξω γιατί πραγματικά τα τελευταία 15 χρόνια που διδάσκω σε φοιτητές, παλεύω για να τους θυμίζω συνέχεια πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία, σε όποιο επάγγελμα κι αν κάνουμε. Πραγματικά είναι τόσο μεγάλο το θέμα αυτό που δεν ξέρω από πού να ξεκινήσω.

Ας το πιάσω από…ένα βήμα πίσω: καλό το marketing, καλή η διαφήμιση, καλό το social media content, καλές οι δημόσιες σχέσεις αλλά είναι κρίσιμο να θυμόμαστε ότι η βάση όλων αυτών είναι η επικοινωνία. Η απλή, αγνή, παρθένα επικοινωνία, η μεταφορά, η μετάδοση ενός μηνύματος από μία μονάδα σε μία άλλη, η οποία όμως για να γίνει όπως τη θέλουμε πρέπει να συνυπολογίσουμε ένα κάρο παράγοντες. Για να έχει επιτυχία κάποιος στο marketing ή στη διαφήμιση πρέπει το μήνυμα που έχει δημιουργηθεί να είναι επιτυχημένο. Κι αυτό δεν έχει να κάνει με την επιλογή των μέσων ή το κατάλληλο targeting. Έχει να κάνει με γνώσεις που αποκτά κανείς σπουδάζοντας επικοινωνία.

Να εξηγήσω: Κάποιος που κάνει σπουδές επικοινωνίας, μαθαίνει από ψυχολογία και γλωσσολογία μέχρι κοινωνιολογία, ακόμα και ιστορία. Γιατί; Γιατί είναι απαραίτητο να έχει γνώσεις από οτιδήποτε μπορεί να επηρεάζει τη λήψη και την κατανόηση ενός μηνύματος. Αυτό μπορεί να είναι η έκφραση ή η γραφή, μπορεί να είναι μια κοινωνική συνθήκη, μπορεί να είναι ένας ψυχολογικός παράγοντας, οτιδήποτε. Δεν αρκούν μόνο οι γνώσεις πάνω σε ένα θέμα. Άλλωστε, έγινε φανερό και στην πανδημία ότι όσοι έχουν τις γνώσεις ΔΕΝ είναι πάντα κατάλληλοι για να τις επικοινωνήσουν.

Από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουμε στην επικοινωνία είναι ότι από το αρχικό μήνυμα που έχουμε στο μυαλό μας, τελικά το 20% είναι αυτό που μένει/αποτυπώνεται στον παραλήπτη. Μην πάτε μακριά, δείτε το στις εξεταστικές: «Μα εγώ έγραψα καλά κυρία, γιατί πήρα 5;». Γιατί πολύ απλά αλλιώς το είχες στο μυαλό σου και αλλιώς το έγραψες. Δεν βρήκες τα κατάλληλα λόγια να το πεις για να το καταλάβω κι εγώ.

Λυπάμαι που θα στενοχωρήσω κάποιους, αλλά η επικοινωνία ΔΕ γίνεται από όλους, δεν έχουν όλοι τις ικανότητες να το κάνουν. Ναι, κάποιοι είναι επικοινωνιακοί και μπορεί να ξεγελούν αλλά πρέπει να έχουν και τεχνικές δεξιότητες, πχ. να γράφουν σωστά, να κάνουν προγράμματα επικοινωνίας, να κάνουν συνολική στρατηγική επικοινωνία, να διαχειρίζονται κρίσεις κοκ. Αυτό γίνεται μέσω σπουδών ή μεγάλης εμπειρίας. Και να ξέρετε ότι όσοι έχουν εμπειρία αποζητούν και τις σπουδές/την κατάρτιση, γιατί κατανοούν ότι κάτι παραπάνω χρειάζονται.

Και όχι, αν είσαι οργανισμός, εταιρεία, οτιδήποτε που έχει ανάγκη από επικοινωνία και δημόσιο λόγο, δεν μπορείς να έχεις ένα παιδί για όλες τις δουλειές που θα κάνει και την επικοινωνία. Πρέπει να έχεις έναν άνθρωπο να κάνει ΤΗΝ επικοινωνία, να διαχειρίζεται τις κρίσεις όταν αυτές έρχονται (γιατί πάντα έρχονται), να μιλάει για σένα με τον σωστό και πιο αποδοτικό τρόπο για να προχωράς παρακάτω με θετικό πρόσημο.

Δείτε λίγο γύρω σας, πόσα παραδείγματα κακής διαχείρισης επικοινωνίας έχουμε. Θέλετε να πιάσουμε την Κιβωτό; Θέλετε να πιάσουμε ακόμα και μεγαλύτερα ψάρια; Αντέννα; Ολυμπιακός; Δεν έχει σημασία το μέγεθος. Σημασία όμως έχει να συνειδητοποιήσουμε πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία και πόσο σημαντικό είναι να την ασκούν οι άνθρωποι που τη γνωρίζουν.

Λυπάμαι αν χαλάω το αφήγημα μερικών που πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Τουλάχιστον ας θέσουμε σωστά θεμέλια για μελλοντικές προσπάθειες!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπηρεσίες ένδυσης και υπόδησης

Όλοι οι τύποι εργασίας

23-01-2024

Αθήνα

1

Υπηρεσίες Εστίασης

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

⚽🏀 LIVE SCORES
02 Μαϊ. 2024
Ast
22:00
0 - 0
Ολυ
02 Μαϊ. 2024
Oly
22:00
0 - 0
Ατα
02 Μαϊ. 2024
ΟΣΦΠ
ΤΕΛ
90 - 54
BARC
02 Μαϊ. 2024
ΜΑΚ
21:45
-
ΠΑΟ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

 1 
 2