Πώς θα είναι ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ - Πού θα κατασκευαστεί
Τέλος τα ΚΤΕΛ από τον Κηφισό - Τα οφέλη από την κατασκευή του νέου σταθμού

Ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα αναμένεται να κατασκευαστεί στα πρότυπα των μικρών αεροδρομίων, ενώ αναμένεται να συνενώσει τις υπηρεσίες των δύο υφιστάμενων σταθμών, προσφέροντας μια ολιστική εμπειρία στο επιβατικό κοινό.

Η όψη του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα θα είναι επιβλητική και ο σταθμός αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στο 2022, ενώ η ολοκλήρωσή του θα σημάνει το τέλος εποχής για τους δύο υφιστάμενους Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων (Λιοσίων και Κηφισού), συνενώνοντας τις υπηρεσίες τους.

ΚΤΕΛ

Το νέο έργο αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκ. ευρώ, με τον εκτιμώμενο χρόνο αποπεράτωσής του να φτάνει τα 2 χρόνια, από τη στιγμή που θα η εγκαινιαστεί η φάση κατασκευής του.

Σε συνέντευξή του στην κάμερα της ΕΡΤ, ο ομότιμος καθηγητής Αρχιτέκτων Μηχανικός ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, επισήμανε ότι το νέο ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα θα αποτελεί έναν υποδειγματικό σταθμό στα πρότυπα των μικρών αεροδρομίων, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις πρώτες ψηφιακές φωτογραφίες που έχουν δημοσιευθεί.

Όπως έχει ήδη αναφερθεί το έργο θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο, εκθεσιακούς χώρους και κτήρια πολλαπλών χρήσεων, μεταξύ άλλων. Την ίδια ώρα, θα αποτελεί συγκοινωνιακό κόμβο μετεπιβίβασης.

Πού θα κατασκευαστεί ο νέος σταθμός;

Ο νέος σταθμός προβλέπεται να κατασκευαστεί σε οικόπεδο έκτασης 66.420 m2, και θα χωροθετείται εντός των ορίων του Δήμου Αγάλαιω και συγκεκριμένα στην περιοχή του Ελαιώνα, σε έκταση που περικλείεται από τον Παράδρομο της Λ. Κηφισού, την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγ. Άννης και Πιερίας.

Όσα θα περιλαμβάνει το νέο ΚΤΕΛ

Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική μελέτη, το κτιριακό συγκρότημα του ΚΣΥΛ θα απαρτίζεται από τα ακόλουθα κτήρια:

1. Κτήριο Α

Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/ αποβάθρες των εθνικών λεωφορειακών γραμμών ΚΤΕΛ (σε δύο στάθμες +25,70 και +37,40), τους χώρους στάθμευσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων και την ξενοδοχειακή μονάδα που συνοδεύει τον σταθμό.

2. Κτήριο Β

Αποτελεί τον πυρήνα υποδοχής των επιβατών και των επισκεπτών του σταθμού. Περιλαμβάνει τη βασική αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων, εμπορικές χρήσεις υπηρεσιών/καταστημάτων, χώρους εστίασης, συνεδριακό κέντρο και εκθεσιακούς χώρους.

3. Κτήριο Γ

Εκεί θα βρίσκονται οι χώροι στάθμευσης/αποβάθρες των λεωφορείων διεθνών προορισμών.

4. Κτήριο Δ (συνοδευτικό)

Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/απόσυρσης των λεωφορείων.

Πρέπει να σημειωθεί πως στους χώρους του ΚΣΥΛ θα φιλοξενούνται και βοηθητικές υπηρεσίες όπως η αίθουσα αναμονής επιβατών, τα εκδοτήρια, οι αποθήκες αποσκευών, το γραφείο απόθεσης παραλαβής, αποθήκη ασυνόδευτων αποσκευών και θεμάτων, χώροι για τις διοικητικές υπηρεσίες, πρατήριο καυσίμων για τα λεωφορεία, πλυντήριο και συνεργείο επισκευών των λεωφορείων.

Παράλληλα, έντονη θα είναι και η παρουσία πρασίνου, το οποίο θα καλύπτει κατ’ ελάχιστον 30% του οικοπέδου.

Πού θα σταθμεύουν τα λεωφορεία του νέου ΚΤΕΛ;

Η είσοδος των λεωφορείων του ΚΤΕΛ στον σταθμό θα γίνεται μέσω της οδού Καστοριάς. Μάλιστα, αναμένεται να υπάρχουν δύο επίπεδα στάθμευσης, για τα λεωφορεία που θα εκτελούν τα δρομολόγια. Οι συνολικές θέσεις θα ανέρχονται σε 70, και θα μοιράζονται στους δύο ορόφους του Κτηρίου Α.

ΚΤΕΛ

Πιο συγκεκριμένα, στον χαμηλότερο όροφο οι θέσεις στάθμευσης λεωφορείων αντιστοιχούν σε:

  • 31 θέσεις για 12μετρα ή 15μετρα λεωφορεία,
  • 1 θέση στάθμευσης για 12μετρο λεωφορείο και
  • 2 θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα βοηθητικής εξυπηρέτησης

Έτσι, ο συνολικός αριθμός θέσεων στάθμευσης θα ανέρχεται στις 34.

Στον υψηλότερο όροφο του Κτηρίου Α, θα διατίθενται:

  • 32 θέσεις για 12μετρα ή 15μετρα λεωφορεία,
  • 2 θέσεις για 12μετρα λεωφορεία και
  • 2 θέσεις στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα βοηθητικής εξυπηρέτησης

Σε αυτόν τον όροφο, ο συνολικός αριθμός θέσεων στάθμευσης θα ανέρχεται στις 36.

Ο συγκοινωνιακός κόμβος

Ο νέος σταθμός στον Ελαιώνα αναμένεται να λειτουργήσει ως ένας συγκοινωνιακός κόμβος μετεπιβίβασης, ο οποίος θα υποστηρίζεται από:

  • Το Μετρό, μέσω του σταθμού «Ελαιώνας», με τον οποίο γειτνιάζει άμεσα
  • Το σταθμό αστικών λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΑ (αφετηρία/τέρμα)
  • Αφετηρία Λεωφορειακών Λεωφορείων ΚΤΕΛ Δυτικής Αττικής
  • Χώρο Στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων και δικύκλων (park & ride)
  • Χώρους μετεπιβίβασης από/ προς τα ταξί
  • Χώρους στάσης δικύκλων και ΙΧ αυτοκινήτων για μετεπιβίβαση (kiss & ride)
  • Χώρους υποστήριξης πρακτορείων διεθνών λεωφορειακών γραμμών, οι οποίοι θα περιληφθούν, κατά το δυνατόν, στις εγκαταστάσεις του ΚΣΥΛ

ΚΤΕΛ

Τα οφέλη από την κατασκευή του νέου σταθμού ΚΤΕΛ

Με την ολοκλήρωση του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) θα υπάρξουν πολλαπλά οφέλη. Μεταξύ αυτών είναι η βελτίωση των επιβατικών μετακινήσεων, η δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και η αναβάθμιση του οδικού δικτύου γύρω από το ΚΣΥΛ.

Πιο συγκεκριμένα, τα οφέλη από την κατασκευή του αναμένεται να είναι τα εξής:

  • επιβατικό κοινό θα εξυπηρετείται από έναν υπερσύγχρονο σταθμό, ο οποίος θα τους παρέχει κορυφαίες υπηρεσίες
  • υλοποίηση παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια και αναβαθμίζοντας τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής ενδιαφέροντος. Παράλληλα, οι οδικές επεμβάσεις θα μειώσουν και τον χρόνο ταξιδιού για την προσέλευση στον σταθμό
  • αναβάθμιση της με περιοχής με υπηρεσίες που θα προσφέρονται εντός του ΚΣΥΛ, με το ξενοδοχείο, το συνεδριακό κέντρο, τις τράπεζες, τις ασφαλιστικές εταιρείες, ενώ αναμένεται να αναβαθμιστούν και οι χρήσεις γης/δραστηριότητες στην περιοχή πέριξ του σταθμού. Η περιοχή πέριξ του σταθμού θα λειτουργεί ως πόλος έλξης
  • ενίσχυση της απασχόλησης με εκατοντάδες θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες

ΚΤΕΛ

Διάβασε ακόμα:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υγεία

Πρακτική Άσκηση

05-02-2024

Οια

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Αθήνα

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

 1 
 1 
 1 
  
 1