Άπιαστος Verstappen, εντυπωσιακός DeVries και μια βελτιωμένη Ferrari
Ο αγώνας της Κυριακής στην Monza ήταν ο τελευταίος του ευρωπαϊκού «θεάτρου» της Formula 1 και περνώντας στην τελευταία εξάδα αγώνων που θα λάβουν χώρα στην Αμερική και στην Μέση Ανατολή, εξετάζουμε το τελευταίο Grand Prix που μοίρασε θέαμα, αισιοδοξία αλλά και παράπονα στους οπαδούς όλων των ομάδων.

Το ανακατωμένο αρχικό grid της Κυριακής έδωσε άλλον αέρα στα πρώτα στάδια του αγώνα, αφού ο κυρίαρχος του πρωταθλήματος, Max Verstappen, θα ξεκινούσε από την 7η θέση της κατάταξης έπειτα από μια ποινή 5 θέσεων (λόγω αλλαγής της μονάδας ισχύος) που τον είδε να πέφτει από την 2η θέση, στην 4η σειρά του grid. Ίδια τύχη είχαν και οι Perez (ποινή 10 θέσεων) και Sainz/Hamilton (τελευταία θέση του grid). Ο Charles Leclerc μετά από έναν καταπληκτικό γύρο κατατακτηρίων κλείδωσε την pole position χωρίς να έχει να δεχθεί κάποια ποινή, έχοντας όμως δίπλα του τον «επικίνδυνο» Βρετανό της Mercedes, George Russell.

Αξίζει εδώ να αναφέρουμε, πρωτού ξεκινήσουμε την ανάλυση του αγώνα, δύο πράγματα. Πρώτον, την ιδιαίτερη εμφάνιση της Scuderia για τον «εντός έδρας» αυτόν αγώνα, η οποία εμπεριείχε το χαρακτηριστικό κίτρινο του λογοτύπου της Ferrari, δημιουργώντας ένα αρκετά ντελικάτο αποτέλεσμα, τόσο στο μονοθέσιο όσο και στις εμφανίσεις των Leclerc και Sainz. Έπειτα, κάτι αρκετά σημαντικότερο της αλλαγής στυλ της Ferrari, η εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας την οποία έπρεπε να κάνει ο Alexander Albon της Williams και η οποία εν μέσω του Σαββατοκύριακου ανάγκασε τον Nyck DeVries (αντικαταστάτη οδηγό της Mercedes και της Williams και πρωταθλητή Formula E για την σεζόν ’20-21. O Nyck κατατάχθηκε στην 13η θέση, μια αρκετά καλή εμφάνιση για έναν rookie ουσιαστικά, που έγινε ακόμα καλύτερη αφού έπειτα από έναν «σωρό» από ποινές σε οδηγούς μπροστά του, ο Ολλανδός θα ξεκινούσε το Grand Prix από την 8η θέση, δίπλα στον συμπατριώτη του, Verstappen.

Η εκκίνηση του Grand Prix ήταν καθαρή με τον πρώτο γύρο να μην έχει πολλές επαφές μεταξύ των οδηγών και καθόλου εγκαταλείψεις, σε αντίθεση με προηγούμενες χρονιές. Ο Leclerc είχε μια καλή εκκίνηση και κατάφερε να αποφύγει τον κίνδυνο του Russell, αλλα λίγες θέσεις πιο πίσω ο Verstappen είχε ξεκινήσει ήδη να ανεβάζει ρυθμό και να κερδίζει θέσεις. Μόλις πέντε γύρους μέσα στον αγώνα, είχε φτάσει στην 2η θέση και πλέον τον λόγο είχαν οι στρατηγικές των κάθε ομάδων. Στον δέκατο γύρο, η Aston Martin του Γερμανού Vettel έμεινε στην έξοδο της Lesmo 2, δίνοντας έτσι ένα άδοξο τέλος στον τελευταίο ευρωπαϊκό/ιταλικό αγώνα του τετράκις φορές παγκοσμίου πρωταθλητή. Με την ευκαιρία του Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας, ο πρωτοπόρος Leclerc έκανε το πρώτο pit-stop του, βγαίνοντας στην τρίτη θέση πίσω από τους Verstappen/Russell.

Εν τω μεταξύ, η Alpine του Fernando Alonso οδηγήθηκε στα pit από τον Ισπανό, αφού ήδη από τον 22ο γύρο του αγώνα είχε αναφέρει πρόβλημα με το μονοθέσιο του, που τελικά οδήγησε στην απόσυρσή του στον 31ο γύρο με τις πρώτες πηγές να αναφέρουν θέμα στην πίεση των υδραυλικών. Η Alpine τώρα θα πρέπει να ελέγξει εξωνυχιστικά τον κινητήρα για να σιγουρευτεί ότι βρίσκεται σε κατάλληλη κατάσταση για τον επόμενο γύρο, που θα λάβει χώρα στην απαιτητική πίστα -τόσο για τα μονοθέσια όσο και για τους οδηγούς- της Σιγκαπούρης. Αυτή όμως δεν θα ήταν και η τελευταία απόσυρση όπως θα δούμε.

Πιο πίσω στο grid, o Carlos Sainz είχε ανακτήσει πλέον αρκετές θέσεις φτάνοντας στην 4η θέση, βλέποντας πλέον μπροστά του και την πιθανότητα του podium, ένας πάρα πολύ καλός αγώνας για τον Ισπανό που όπως πολλές φορές μας έχει συνηθίσει, από τις τελευταίες θέσεις ανέβηκε σχετικά εύκολα στις θέσεις των καλών πόντων. Ο Sergio Perez, πάλι, δεν μπόρεσε να αναρρηχηθεί τόσο εύκολα στην κατάταξη, κυρίως λόγω του θέματος του μπροστινού και δεξιού δισκόφρενου το οποίο είδαμε να καπνίζει από νωρίς στον αγώνα, ένα θέμα που δεν του επέτρεψε να πιέσει όσο θα ήθελε για τον υπόλοιπο αγώνα. Ο Lewis Hamilton με το γνωστό συντηρητικό του στυλ, κατάφερε να βάλει την Mercedes του σε μια αρκετά καλή θέση.

Και εδώ αξίζει να κάνουμε μια αναφορά στον Nyck DeVries, τον «πρωτάρη» οδηγό της Williams, ο οποίος κατάφερε όχι μόνο να κρατήσει την Williams του στην 8η θέση για ένα μεγάλο διάστημα, αλλά και να την υπερασπιστεί ενάντια σε δυνατούς ανταγωνιστές όπως ο επίσης rookie Zhou Guanyu, ένα γεγονός που μάλλον θα ανάψει «φωτιά στα μπατζάκια» του Nicholas Latifi, του οποίου το μέλλον στην Williams φαίνεται μάλλον αβέβαιο μετά το τέλος της σεζόν, με τον DeVries να αποτελεί έναν πιθανό αντικαταστάτη, πέραν του Logan Sargeant, ο οποίος και θα κάνει το πρώτο του τεστ στις πρώτες δοκιμές, στις Η.Π.Α.

Η δεύτερη Aston Martin του Lance Stroll ήταν το επόμενο όχημα που αποσύρθηκε από τον αγώνα, αφού και αυτός είχε θέμα με τα φρένα του. Ο race engineer του, δηλαδή η φωνή στο αυτί του Καναδού, του υποσχέθηκε ουσιαστικά ότι οι δύο Aston Martin θα επιστρέψουν πιο δυνατές στην Σιγκαπούρη. Φτάνει να δούμε αν η υπόσχεσή του αυτή θα γίνει πράξη. Ο Stroll όμως δεν ήταν ο τελευταίος οδηγός που δεν τερμάτησε τον αγώνα. Η «τιμή» αυτή ανήκει στον νικητή του αγώνα του 2021, Daniel Ricciardo, για τον οποίο η χρονιά δεν έχει πάει καθόλου καλά για τον ίδιο, με την απόσυρση αυτή να είναι μόνο το κερασάκι στην τούρτα για τον ίδιο και ο λόγος για τον οποίο ο αγώνας αυτός θα μείνει γνωστός, αφού πυροδότησε την σειρά γεγονότων που θα δημιουργούσε ένα κύμα αντιδράσεων στα media.

Το μονοθέσιο του Αυστραλού είχε «καθίσει» στην ευθεία της Lesmo, ένα σημείο εξαιρετικά επικίνδυνο για τους υπόλοιπους οδηγούς, αλλά η θέση στην οποία βρισκόταν σε συνδυασμό με το ότι είχε βάλει ταχύτητα, έκανε το έργο των υπευθύνων της πίστας πολύ δύσκολο, με μόλις 7 γύρους να απομένουν και το grid να μαζεύεται πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Τελικά ο αγώνας, παρά τις παρακλήσεις των οπαδών και τα έντονα γιουχαρίσματα τερμάτησε πίσω από το safety car, με τον Max Verstappen να παίρνει την νίκη, την πρώτη του στην Monza, και τον «οικοδεσπότη» Leclerc να αρέσκεται στην δεύτερη θέση. Τρίτος ο σταθερότατος για άλλη μια φορά George Russell.

Η διαδικασία του podium «αμαυρώθηκε» από γιουχαρίσματα και ένα γενικότερα βαρύ κλίμα έναντι της FIA (ή μάλλον των αγωνοδικών), οι οποίοι δεν επέτρεψαν έναν ή δύο γύρους επιπλέον δράσης μετά από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Το θέμα είναι ότι ένα τέτοιο έργο δεν είναι ποτέ εύκολο, ούτε για τους υπευθύνους πίστας που καλούνται να μετακινήσουν ένα όχημα με την απόλυτη προσοχή στο ίδιο και στα άλλα μονοθέσια που περνάνε από το σημείο, αλλά ούτε και για τους αγωνοδίκες που -παρά τα πάμπολλα λάθη που έγιναν στο παρελθόν και που μάλλον θα υπάρξουν στο μέλλον- δεν μπορούσαν απλά να δώσουν το σήμα για την πράσινη σημαία ενώ ένα μονοθέσιο βρισκόταν σε ένα σημείο που καθιστά την αγωνιστική δράση εξαιρετικά επικίνδυνη και άρα αδύνατη.

Δεν είναι, επομένως, απλά θέμα της FIA αλλά και της κοινής λογικής ότι μερικές περιστάσεις καλούν για τον αγώνα να τελειώσει πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτή ήταν μια από αυτές.

O Max Verstappen είναι πλέον μερικά καλά αποτελέσματα μακριά από το δεύτερο στέμα του, αφού ο ανταγωνισμός (δλδ. o Charles Leclerc) έχει μείνει 116 πόντους πίσω. Έχοντας κατακτήσει και τα δύο ιταλικά Grand Prix που αποτελούσαν τον δαίμονα του Ολλανδού πρωταθλητή, έχοντας πάρει την νίκη στην πατρίδα του για δεύτερη φορά και οδεύοντας για ένα ρεκόρ νικών σε μια σεζόν, τα πάντα δείχνουν ότι ο 24χρονος θα είναι πρωταθλητής στο άτυπο «σπίτι» της ομάδας της Red Bull, την Suzuka (πάντοτε κάνοντας απλές προβλέψεις, μην το βάλετε στο στοίχημα).

Υστερόγραφο: Την προσοχή σας του χρόνου στον Max Verstappen, αφού η πίστα της Monza έχει συνδεθεί με μια μίνι-κατάρα, κατά την οποία ο νικητής την επόμενη χρονιά δεν τερματίζει τον αγώνα (βλ. Leclerc, Gasly και τώρα Ricciardo). Αυτά για όσους πιστεύουν στις προκαταλήψεις και τους λάτρεις των συμπτώσεων.

Κατάταξη αγώνα: M. Verstappen (Red Bull), C. Leclerc (Ferrari), G. Russell (Mercedes), C. Sainz (Ferrari), L. Hamilton (Mercedes), S. Perez (Red Bull), L. Norris (McLaren), P. Gasly (AlphaTauri), N. DeVries (Williams), Z. Guanyu (Alfa Romeo), E. Ocon (Alpine), M. Schumacher (Haas), V. Bottas (Alfa Romeo), Y. Tsunoda (AlphaTauri), N. Latifi (Williams), K. Magnussen (Haas)

Αποσύρσεις: S. Vettel (Aston Martin), F. Alonso (Alpine), L. Stroll (Aston Martin), D. Ricciardo (McLaren)

Κατάταξη πρωταθλήματος οδηγών: Verstappen (335), Leclerc (219), Perez (210), Russell (203), Sainz (187), Hamilton (168), Norris (88), Ocon (66), Alonso (59), Bottas (46), Gasly/Magnussen (22), Vettel (20), Ricciardo (19), Schumacher (12), Tsunoda (11), Zhou (6), Stroll (5), Albon (4), DeVries (2), Latifi/Hulkenberg (0)
Κατάταξη πρωταθλήματος ομάδων: Red Bull (545), Ferrari (406), Mercedes (371), Alpine (125), McLaren (107), Alfa Romeo (52), Haas (34), AlphaTauri (33), Aston Martin (25), Williams (6)

Φωτογραφία από τον Aron Marinelli – Unsplash.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πληροφορική

Πλήρης Απασχόληση

05-02-2024

Άγιος Δημήτριος Αττικής

Παραγωγή

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Κηφισιά

⚽🏀 LIVE SCORES
01 Μαϊ. 2024
Μπο
22:00
-
Παρ
02 Μαϊ. 2024
Ast
22:00
-
Ολυ
01 Μαϊ. 2024
ΦΕΝ
20:45
-
ΜΟΝ
01 Μαϊ. 2024
ΜΠΑ
21:30
-
Ρεάλ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

 1