Grand Prix Αζερμπαϊτζάν: Μία ματιά πριν τον αγώνα
Έφτασε η ώρα για ακόμη ένα Grand Prix στο Baku, την πρωτεύουσα του Azerbaijan, μία από τις πολλές πίστες δρόμου του φετινού καλενταριού, η οποία μέχρι τώρα έχει προσφέρει άπλετο θέαμα και τέσσερις διαφορετικούς νικητές.

Έφτασε και η ώρα για άλλο ένα Grand Prix στο Baku, την πρωτεύουσα του Azerbaijan, μια από τις πολλές πίστες δρόμου (τα city circuit, όπως λένε και αγγλιστί) του φετινού καλενταριού, η οποία μέχρι τώρα έχει προσφέρει άπλετο θέαμα και τέσσερις διαφορετικούς νικητές.

Το circuit, αποτελούμενο από είκοσι στροφές, μια γιγαντιαία ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και ένα ολόκληρο sector (=τομέα) χτισμένο ανάμεσα στα πετρόκτιστα τείχη της παλαιάς πόλης, το οποίο ουκ ολίγες φορές έχει προκαλέσει μπελάδες σε οδηγούς λόγω της πολύ στενής στροφής 8.

Μια πίστα που τα έχει όλα. Ταχύτητα στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και γενικό στο πρώτο sector, ανάγκη τεχνικής κατάρτησης μέσα στους στενούς δρόμους του δεύτερου και του τρίτου sector και φυσικά υπεράνθρωπη αντοχή, αφού είναι σχεδόν σίγουρο ότι το φαινόμενο του porpoising (=δελφινισμού) θα απάσχολήσει για άλλη μια φορά τις ομάδες, προκαλώντας πονοκέφαλο (κυριολεκτικό) στους οδηγούς. Από το περσινό Grand Prix γνωρίζουμε ότι οι δρόμοι του Baku δεν είναι ομαλοί για τα ελαστικά της Pirelli, όπως και πολύ καλά κατάλαβαν οι Verstappen και Stroll (αφού και οι δύο αναγκάστηκαν να αποσυρθούν έπειτα από ατυχήματα που προκλήθηκαν από αστοχία των ελαστικών της ιταλικής εταιρίας. Παρόλα αυτά, τα νέα ελαστικά, τα οποία εισήχθησαν φέτος στην διοργάνωση και έχουν διάμετρο 18 ιντσών, μας δείχνουν ότι μάλλον κοιτάμε σε «άγνωστα νερά» σε αυτό το θέμα. Φτάνει μόνο να δούμε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα στα πρώτα δοκιμαστικά από τα δεδομένα, τα οποία θα συλλέξουν οι ομάδες.

Δεν υπάρχει κάποιο ξεκάθαρο φαβορί για τον όγδοο γύρο του πρωταθλήματος, κάτι που το κάνει ακόμα πιο απρόβλεπτο. Οι Ferrari των Leclerc και Sainz δείχνουν έτοιμες να αντιμετωπίσουν την απειλή των γρήγορων «Κόκκινων Ταύρων», με τους Verstappen και Perez να αποτελούν ίσως το πιο «επικίνδυνο» ντούετο οδηγών στην αυστριακή ομάδα από την ομάδα Verstappen/Ricciardo (ίσως και Vettel/Webber, για όσους θυμούνται). Η Scuderia ζητάει μια νίκη μετά από τέσσερις συνεχόμενους γύρους κυριαρχίας για την Red Bull και φυσικά να αφήσει πίσω της το στραπάτσο του Monaco, όπου μια λάθος στρατηγική απόφαση στοίχησε την νίκη στο Μονεγάσκο Charles Leclerc και ίσως και το 1-2 για τη Scuderia.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες 8 ομάδες, το circuit του Baku προσφέρει άπλετες ευκαιρίες στις ομάδες του midfield να διεκδικήσουν μια θέση στις 5 πρώτες θέσεις ή ακόμα και στο podium (όπως είδαμε πέρσι τους Vettel και Gasly με την Aston Martin και την Alpha Tauri αντίστοιχα), αφού διόλου απίθανο δεν είναι ένα σενάριο Safety Car σε μια πίστα παραδοσιακή «επιρρεπή σε ατυχήματα». Κατά τη δική μου άποψη όμως, δεν είναι αναγκαίο ένα τρακάρισμα για να έχει θέαμα η συγκεκριμένη πίστα.

Το Baku αποτελεί από τις πιο ενδιαφέρουσες πίστες δρόμου στο πρόγραμμα της Formula One και ο αγώνας στις 12 Ιουνίου θα αποτελέσει ένα πραγματικά ενδιαφέρον θέαμα για όλους του οπαδούς της F1 (και μη).

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

18-12-2023

Χαλάνδρι

1.500

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

18-12-2023

Μαρούσι

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

 3 
 1 
  
  
 1