Όλο και περισσότεροι pop stars στρέφονται εναντίον του TikTok
Πολλοί διεθνούς φήμης καλλιτέχνες στρέφονται κατά του TikTok και των δισκογραφικών εταιρειών τους που κυνηγάνε μία viral στιγμή στη δημοφιλή πλατφόρμα.

Η Halsey, πριν από λίγες ημέρες, έγινε viral επειδή αποκάλυψε πως η δισκογραφική εταιρεία με την οποία έχει υπογράψει συμβόλαιο δεν της επιτρέπει να κυκλοφορήσει ένα τραγούδι που έχει ετοιμάσει, καθώς δε θα γίνει viral στο TikTok. Το πρώτο μισό του 2022 έχει βρει και άλλους καλλιτέχνες να παραπονιούνται για τη στρατηγική μάρκετινγκ στην οποία φαίνεται να επενδύουν πλέον οι δισκογραφικές.

Σε μία προσπάθεια των δισκογραφικών να πιάσουν τον παλμό της νεολαίας και να δημιουργήσουν viral στιγμές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα νέα κομμάτια των καλλιτεχνών τους, ζητούν από τους καλλιτέχνες διάφορα πράγματα. Όπως τα κομμάτια τους να έχουν ευφάνταστες χορογραφίες ή στίχους που να μπορούν να γίνουν viral στο TikTok.

Για τους καλλιτέχνες που βλέπουν τη μουσική τους ως μία έμφυτη εκδήλωση των συναισθημάτων τους και της καλλιτεχνικής τους φύσης και απαρνιούνται την εμπορευματοποίηση των δημιουργιών τους, το TikTok είναι δίκοπο μαχαίρι. Από τη μία είναι ένα εργαλείο προώθησης της μουσικής, αλλά από την άλλη, περισσότερο από κάθε άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, αφαιρεί την ψευδαίσθηση του ανεξάρτητου και μοναδικού καλλιτέχνη, που θέλει να πει κάτι με τα τραγούδια του. Επιπλέον, δεν υπάρχουν διαχειριστές μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σχεδιαστές ή καλλιτεχνικοί σκηνοθέτες που να μπορούν να καταλάβουν τι είναι αυτό που κάνει ένα εξαιρετικό βίντεο στο TikTok.Έτσι, είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί, το τελευταίο διάστημα, πολλοί μουσικοί και δημιουργοί έχουν πάρει θέση εναντίον της γνωστής πλατφόρμας.

Πρόκειται για μία «μάχη» ανάμεσα στις δισκογραφικές και στους καλλιτέχνες. Ένας αγώνας που αναδεικνύει το χάσμα των μουσικών γενεών.

Τι υποστηρίζουν οι καλλιτέχνες

Η Halsey μοιράστηκε ένα βίντεο στο TikTok στο οποίο γράφει:

«Βασικά έχω ένα τραγούδι που αγαπώ και θέλω να κυκλοφορήσω το συντομότερο δυνατόν, αλλά η δισκογραφική μου δεν με αφήνει.

Είμαι σε αυτόν τον κλάδο για 8 χρόνια και έχω πουλήσει πάνω από 165 εκατομμύρια δίσκους. Και η δισκογραφική μου εταιρεία λέει ότι δεν μπορώ να το κυκλοφορήσω εκτός αν μπορούν να δημιουργήσουν μια viral στιγμή στο TikTok.

Τα πάντα είναι μάρκετινγκ. Και το κάνουν αυτό σε κάθε καλλιτέχνη αυτές τις μέρες. Θέλω απλώς να κυκλοφορήσω μουσική, φίλε. Και μου αξίζουν καλύτερα tbh. Είμαι κουρασμένη»

@halseyI’m tired♬ original sound – Halsey

Στο background του βίντεο μπορείς να ακούσεις το ακυκλοφόρητο τραγούδι της γνωστής καλλιτέχνη να παίζει. Το βίντεο το ανέβασε σε μία προσπάθεια να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη και να κινητοποιήσει τους εκατομμύρια φανς της.

Μετά από αυτό το αρχικό της βίντεο, η Halsey κάνει updates με το τι γίνεται με τη δισκογραφική και το τραγούδι της. Όλος αυτός ο ντόρος, τελικά, οδήγησε την εταιρεία να ενδώσει στις πιέσεις και να κυκλοφορήσει το επίμαχο τραγούδι στις 9 Ιουνίου.

Καθώς όμως το TikTok έχει αυξάνει την επιρροή του, ένα όλο και μεγαλύτερο σύνολο καλλιτεχνών έχει αρχίσει να αγχώνεται με το περιεχόμενο που του ζητείται από τις δισκογραφικές εταιρείας να δημιουργηθεί για την πλατφόρμα. Η FKA twigs, η Florence and the Machine και η Charli XCX έχουν δημοσιεύσει παράπονα σχετικά με τις πιέσεις που έχουν δεχτεί από τις εταιρείας τους να δημοσιεύσουν περισσότερα βίντεο στο γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Η Charli XCX είχε δηλώσει παλιότερα σε ένα βίντεο ότι η δισκογραφική της την αναγκάζει να κάνει 8 βίντεο την εβδομάδα για το TikTok. Αργότερα τουίταρε ότι αστειευόταν, αλλά φαίνεται (μετά και τις αποκαλύψεις της Halsey) ότι το tweet έγινε με πιέσεις από την εταιρεία.

@charlixcxStream good ones tho !♬ didnt want to be here – TheBaldestBitch

Από τη μεριά της, η Florence σε ένα βίντεο, που φαίνεται να τραγουδάει acappella ένα από τα νέα της κομμάτια, το «My Love», έγραψε στο caption ότι η δισκογραφική της ζητάει «low fi tik toks».

@florenceThe label are begging me for ‘low fi tik toks’ so here you go. pls send help ☠️ x♬ original sound – Florence

Η FKA Twigs σε ένα βίντεο, που μοιράστηκε με τους διαδικτυακούς της φίλους, δήλωσε πως όλα όσα ακούγονται είναι αλήθεια και πως η δισκογραφική της, της είπε πως δεν κάνει αρκετή προσπάθεια στο TikTok. Να σημειωθεί, πως η γνωστή καλλιτέχνης διέγραψε, στη συνέχεια, το εν λόγω βίντεο.

Πριν από μερικές εβδομάδες, η Doja Cat δημιούργησε ένα βίντεο στο TikTok, που είχε να κάνει με την αλυσίδα καταστημάτων «Taco Bell». Πρόκειται για ένα πιασάρικο τραγουδάκι, ωστόσο μία μεγαλύτερη έρευνα στο προφίλ της θα σου αποδείξει ότι ήταν ένα βίντεο το οποίο το δημιούργησε μετά από απαίτηση της δισκογραφικής της.

Σε ένα άλλο βίντεο, η Doja φαίνεται να υποστηρίζει

«Πρέπει να το κρατήσεις μυστικό, δεν μπορείς να πεις σε κανέναν ότι σου το είπα αυτό.

Πρέπει να κάνω αυτό το γαμημένο TikTok – και όλοι το λένε συνέχεια τραγουδάκι – είναι για τα Taco Bell και πρέπει να κάνω αυτό το γαμημένο τραγουδάκι.

Θέλουν να κάνω ραπ για τη εταιρεία, γι’ αυτό θέλω να σας προειδοποιήσω πριν δείτε αυτό το χάλι. Απλά να ξέρετε ότι είναι συμβατικό. Σσσς. Ξέρω ότι είναι κακό»

@dojacatsomebody gettin cussed out♬ original sound – Doja Cat

Ένας από τους μεγαλύτερους pop stars στον πλανήτη, ο Ed Sheeran ανέβασε ένα πιο χιουμοριστικό βιντεάκι για την υπερβολική εξάρτηση των δισκογραφικών εταιρειών από το TikTok. Ο γνωστός τραγουδιστής μοιράστηκε με τους εκατομμύρια φανς του ένα βίντεο στο οποίο δηλώνει πως πρέπει να προμοτάρει τη νέα του μουσική, αλλά προτιμά να φάει πατατάκια, για αυτό και τα συνδυάζει.

@edsheeranTag someone that likes snacks♬ 2step (feat. Lil Baby) – Ed Sheeran

Η άλλη πλευρά του νομίσματος

Τα τελευταία χρόνια, το TikTok έχει αναδειχθεί ως ένα κρίσιμο μέσο για νέους καλλιτέχνες να μοιράζονται και να διαθέτουν στην αγορά τη μουσική τους. Πολλές από τις μεγαλύτερες πρόσφατες επιτυχίες, όπως το «Heat Waves» των Glass Animals μέχρι και το «We Don’t Talk About Bruno» από την βραβευμένη με Όσκαρ ταινία της Disney «Encanto», οφείλουν μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας τους στο ότι έγιναν viral μέσα από το TikTok, όπου οι χρήστες χορεύουν, τραγουδάνε τους στίχους των κομματιών, ή τα χρησιμοποιούν ως background σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων τους.

Ένας καλλιτέχνης που έγινε γνωστός μέσα από την πλατφόρμα είναι ο Trevor Daniel. Έγινε διάσημος πριν από τρία χρόνια μέσα από το TikTok, όμως, η απότομη φήμη που πήρε στην αρχή της καριέρας του, δεν είχε την ίδια συνέχεια. Η δισκογραφική του τώρα, δεν τον αφήνει να κυκλοφορήσει νέα κομμάτια, αν δεν γίνουν πρώτα viral στο γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

@iamtrevordaniel 🕯🕯🕯🕯 #foryou #trevordaniel ♬ original sound – Trevor Daniel

Και άλλοι καλλιτέχνες, όπως ο Lil Nas X και η ίδια η Doja Cat, έχουν καταφέρει να γίνουν πιο δημοφιλείς μέσα από την πλατφόρμα.

Γιατί οι δισκογραφικές στρέφονται στο TikTok;

Πιο πρόσφατα, ωστόσο, οι μεγάλες εταιρείες ανακάλυψαν πώς να χρησιμοποιήσουν στρατηγικά την εφαρμογή για δικό τους όφελος, χρησιμοποιώντας τους προϋπολογισμούς για τις καμπάνιες μάρκετινγκ σε αυτό και να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τα λεφτά αυτά για διαφημιστικές πινακίδες και συνεντεύξεις σε περιοδικά. Όπως αναφέρει το TIME, οι δισκογραφικές πληρώνουν influencers για να δημοσιεύουν βίντεο με τα νέα τραγούδια που πρόκειται να κυκλοφορήσουν στην αγορά. Το δημοσίευμα συνεχίζει υποστηρίζοντας πως κάποιες δισκογραφικές, όπως η Universal Music Group, έχουν υπογράψει ακόμη και συμφωνίες με το TikTok για αλληλοπροώθηση περιεχομένου ή έχουν προσλάβει ομάδες για την παρακολούθηση των δεδομένων του TikTok.

Ο Jesse Callahan, που διευθύνει το πρακτορείο μάρκετινγκ Montford Agency, το οποίο εργάζεται σε καμπάνιες μάρκετινγκ μουσικής με δισκογραφικές και καλλιτέχνες, μιλώντας στο περιοδικό TIME δήλωσε:

«Στην αρχή, οι δισκογραφικές θα έριχναν κάποια επιπλέον διαφημιστική δαπάνη στο TikTok, ως ένα είδος δοκιμής για να δουν αν θα λειτουργούσε. Αλλά τώρα είναι σίγουρα αποδεδειγμένο – και είναι ένα στοιχείο γραμμής στον προϋπολογισμό τους όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύουν τα χρήματα μάρκετινγκ.

Αρχίζετε πραγματικά να βλέπετε μισθωτές θέσεις εργασίας σε αυτές τις εταιρείες που είναι επιφορτισμένες με τη διαχείριση αυτής της πτυχής του μάρκετινγκ»

@kallmekrisIdk how people do these. I’ll stick to the skits🫠♬ About Damn Time – Lizzo

Ο Callahan είναι μέρος μιας βιομηχανίας που έχει αναδυθεί γύρω από δισκογραφικές εταιρείες και τους δημιουργούς για να τους βοηθήσει στην αναζήτησή τους για τη viral στιγμή που θα απογειώσει τις κυκλοφορίες τους και την καριέρα του εκάστοτε καλλιτέχνη. Οι υπεύθυνοι του μάρκετινγκ θα βοηθήσουν στη σύνδεση των δισκογραφικών με τους influencers, θα βοηθήσουν στη δημιουργία χορογραφιών ή διαφόρων challenges, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στο TikTok. Ενώ, θα χρησιμοποιήσουν και δεδομένα για να διασφαλίσουν ότι ένα τραγούδι φαίνεται από τα σωστά δημογραφικά γκρουπ.

Στο ίδιο δημοσίευμα, ο Callahan υποστηρίζει ότι έχει δει δισκογραφικές να κατασκευάζουν viral καμπάνιες. Όπως λέει:

«Τα ψεύτικα πράγματα συμβαίνουν: αυτός είναι ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο πηγαίνει ένα μέρος αυτού του μάρκετινγκ. Σε γενικές γραμμές, νομίζω ότι οι δισκογραφικές εταιρείες είναι αρκετά αδίστακτες»

Μία τέτοια καμπάνια έγινε τον Απρίλιο. Τότε, ο ανερχόμενος καλλιτέχνης Kid Laroi κατασκεύασε μια διαμάχη με τον πρώην μάνατζέρ του Scooter Braun προκειμένου να προωθήσει το νέο του τραγούδι «Thousand Miles».

@thekidlaroi4/22♬ THOUSAND MILES – kid laroi

Άλλοι υψηλού προφίλ influencer, όπως η Bella Poarch και ο Charli D’Amelio, άρχισαν να αποκαλύπτουν το «τελευταίο λάθος» τους, βασιζόμενοι σε έναν από τους στίχους του τραγουδιού. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία 23.000 βίντεο που περιέχουν το τραγούδι του Kid Laroi στο TikTok. Το νέο τραγούδι του ανερχόμενου καλλιτέχνη έκανε το ντεμπούτο του στο Νο. 15 του Billboard Hot 100 και απέδειξε τη δύναμη της πλατφόρμας αυτής.

Με πληροφορίες από TIME και Vice

Διάβασε ακόμα:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Παραγωγή

Πλήρης Απασχόληση

11-03-2024

Ασπρόπυργος

Υπάλληλοι γραφείου

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Νέα Ιωνία Αττικής

⚽🏀 LIVE SCORES
27 Απρ. 2024
Αστ
FT
1 - 1
ΟΦΗ
27 Απρ. 2024
Βόλ
FT
1 - 0
Παν
27 Απρ. 2024
ΠΤΡ
ΤΕΛ
66 - 104
ΛΑΥ
27 Απρ. 2024
ΠΑΟΚ
ΤΕΛ
77 - 62
ΜΑΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

 1 
  
  
  
 1