Ποια «κόλπα» χρησιμοποιούν τα σούπερ μάρκετ για να σε κάνουν να ψωνίζεις περισσότερο;
Με μερικά έξυπνα κόλπα, τα σούπερ μάρκετ κάνουν τους καταναλωτές να αγοράζουν περισσότερα πράγματα από αυτά που χρειάζονται.

Είναι γνωστό πως τα μαγαζιά χρησιμοποιούν διάφορες τακτικές για να μας κάνουν να ψωνίζουμε περισσότερο. Αυτό που δεν γνώριζες, όμως, είναι ότι και τα σούπερ μάρκετ χρησιμοποιούν τέτοιες τακτικές.

Πόσες φορές σου έχει τύχει να στέκεσαι στην ουρά στο ταμείο του σούπερ μάρκετ και σχεδόν ενστικτωδώς να βάζουμε κάτι στο καλάθι μας ένα πακέτο τσίχλες ή καραμέλες που έχουν τοποθετηθεί γύρω από τα ταμεία. Αυτό συμβαίνει συχνά κατά την αναμονή σου στην ουρά και αποτελεί μια «παρορμητική αγορά».

Μπορεί αυτή η απόφαση να μοιάζει αυθόρμητη, όμως, βασίζεται σε ένα προσεκτικά και πολύ καλά σχεδιασμένο πλάνο γύρω από το που θα τοποθετηθεί στον χώρο το εκάστοτε προϊόν. Φαίνεται να είναι ένας σχεδιασμός που αποδίδει, καθώς στις ΗΠΑ τουλάχιστον, οι καταναλωτές ξόδεψαν έως και 6 δισεκατομμύρια δολάρια σε τέτοιου τύπου αγορές μέσα στο 2021, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς IRI.

Ο Τζέιμς Μπάροουζ, ο οποίος μελετά τα καταναλωτικά πρότυπα στη Σχολή Εμπορίου McIntire του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια, αναφέρει:

«Η παρορμητική αγορά αντιπροσωπεύει μια πολύ, πολύ μεγαλύτερη συνιστώσα της καταναλωτικής συμπεριφοράς από ό,τι αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι»

Όπως αναφέρουν διάφορα πρότυπα αγορών και μάρκετινγκ, τα σούπερ μάρκετ προσέχουν κάθε εκατοστό του φυσικού τους περιβάλλοντος για να επηρεάσουν τις αποφάσεις και τις αγορές των καταναλωτών. Ένα παράδειγμα για να καταλάβεις πώς λειτουργεί ο χωροταξικός αυτός σχεδιασμός είναι τα γαλακτοκομικά. Συνήθως, τα προϊόντα αυτά τοποθετούνται στο πίσω μέρος των καταστημάτων, αναγκάζοντας τους πελάτες να περπατήσουν στο χώρο για να αγοράσουν απλά ένα γάλα. Με τον τρόπο αυτό, τα σούπερ μάρκετ προσπαθούν να αναγκάσουν τους πελάτες να δουν στην πορεία και άλλα προϊόντα και να τους κάνουν να τα αγοράσουν.

Ένα ακόμα παράδειγμα είναι οι σάλτσες ντομάτας, που πάντα βρίσκονται δίπλα στα ζυμαρικά. Αυτή η στρατηγική είναι γνωστή ως «cross-merchandising». Ενώ, τα κουτιά δημητριακών είναι συνήθως κοντά στο πάτωμα στο ύψος των ματιών των παιδιών, γεγονός που καθιστά ευκολότερο να παρασύρουν τους γονείς τους να τα αγοράσουν.

Η Μαριόν Νεστλ, επίτιμη καθηγήτρια διατροφής και τροφίμων στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, δήλωσε:

«Ο φωτισμός, η θερμοκρασία, η οργάνωση των ραφιών και των διαδρόμων, όλα αυτά έχουν ερευνηθεί και τελειοποιηθεί εκτενώς. Ο σκοπός είναι να κάνει τους ανθρώπους να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα»

Διάβασε επίσης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πωλήσεις

Εποχιακή Εργασία

15-02-2024

Ναουσα

1.500

Υπηρεσίες Εστίασης

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;