Η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30χλμ./ώρα από τα 50χλμ./ώρα στο κέντρο των Βρυξελλών έχει κάνει τους δρόμους ασφαλέστερους και έχει αυξήσει τη χρήση ποδηλάτου. Τα στατιστικά δεδομένα της οδικής ασφάλειας που συγκεντρώθηκαν από την Brussels Mobility κατέγραψαν μείωση 50% στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα σε σύγκριση με αυτούς που είχαν σημειωθεί το 2020.
Όλα αυτά μόλις ένα χρόνο μετά από τη θέσπιση του μειωμένου ορίου ταχύτητας στο κέντρο της πόλης.
Η Camille Thiry, εκπρόσωπος της Brussels Mobility χαρακτήρισε τις μειώσεις «μια πολύ θετική εξέλιξη», με την αρμόδια υπουργό να θέτει ως στόχο κανέναν θάνατο από τροχαία ατυχήματα το αμέσως επόμενο διάστημα.
Τα δεδομένα κινητικότητας των Βρυξελλών έδειξαν ακόμη ότι παρά το χαμηλότερο όριο ταχύτητας, δεν υπήρχε σημαντικός αντίκτυπος στους συνολικούς χρόνους ταξιδιού. Αυτό επειδή η μέση ταχύτητα των αυτοκινήτων εντός πόλης είναι χαμηλότερος των 30χλμ./ώρα.
Ο αριθμός των οχημάτων που ανέπτυξαν ταχύτητα πάνω από το επιτρεπτό όριο μειώθηκε επίσης κατά τη διάρκεια του 2021, με τα οχήματα τα οποία παραβίασαν τις ζώνες ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα να είναι κατά 2,4% λιγότερο από ότι το 2020.
Όμως εκτός από τη μείωση των ατυχημάτων, μειώθηκαν δραστικά και τα επίπεδα ηχορύπανσης. Τα αυτοκίνητα δεν παράγουν αυξημένο θόρυβο με αποτέλεσμα η πόλη να γίνει πιο ανθρώπινη, φιλική και ήσυχη. Σε πολλές συνοικίες της πόλης ο θόρυβος μειώθηκε έως και 4,8 dB.
Μια ξεχωριστή μελέτη, που χρησιμοποιεί πρωτογενή δεδομένα από τα γκισέ ποδηλάτων της Brussels Mobility που είναι διάσπαρτα σε όλη την πόλη, έδειξε συνεχή ανάπτυξη 20% μεγαλύτερη ακόμη και από το 2020 που ήταν έτος μεγάλων πωλήσεων ποδηλάτων, λόγω της πανδημίας. Για παράδειγμα ένα γκισέ, που βρίσκεται κατά μήκος του ποδηλατόδρομου του καναλιού Molenbeek, έσπασε στην πραγματικότητα το φράγμα του 1 εκατομμυρίου ενοικιάσεων τον Δεκέμβριο του 2021.
Διαβάστε ακόμη:
JOBS
Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα
Πωλήσεις
Πλήρης Απασχόληση
05-02-2024
Αθήνα
Marketing
Πλήρης Απασχόληση
08-01-2024
Μαρούσι