Μεξικό: Η διαφήμιση της Doritos δίνει
Η Doritos Mexico γιορτάζει τη Dia de Muertos με μια διαφήμιση και δίνει ένα ηχηρό μήνυμα υπέρ της διαφορετικότητας.

Με αφορμή τη Dia de Muertos ή αλλιώς Ημέρα των Νεκρών που γιορτάζεται κατά κύριο λόγο στο Μεξικό (και όχι μόνο) η εταιρεία Doritos κυκλοφόρησε μία εξαιρετική διαφήμιση με ένα ηχηρό μήνυμα για τη συμπερίληψη και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

Πριν όμως πούμε λίγα λόγια για την διαφήμιση, αξίζει να αναφερθούμε στην Dia de Muertos, καθώς αποτέλεσε το γενικό πλαίσιο της διαφήμισης, και καθοριστικό παράγοντα για το νόημα που αυτή ήθελε να “περάσει” στο κοινό.

Αν και η Dia de Muertos (ή στα ελληνικά Ημέρα των Νεκρών) θεωρείται από πολλούς ως η μεξικανική εκδοχή του Halloween, στην πραγματικότητα αυτή είναι μία λανθασμένη αντίληψη. Η Dia de Muertos γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Νοεμβρίου και στόχος της δεν είναι να προκαλέσει φόβο ή τρόμο. Αντιθέτως, στόχος της συγκεκριμένης ημέρας είναι οι ζωντανοί να δείξουν την αγάπη τους για τους αγαπημένους ανθρώπους τους που πλέον δεν βρίσκονται στη ζωή.

Έτσι, η Ημέρα των Νεκρών συνοδεύεται από πολλά έθιμα, ένα εκ των οποίων είναι η προσφορά αγαθών όπως τρόφιμα στον τάφο του νεκρού προσώπου. Βέβαια, δεν πρόκειται για την μοναδική ιεροτελεστία, αφού οι άνθρωποι ντύνονται και βάφονται αναλόγως, διοργανώνουν παρελάσεις, χορεύουν και γενικότερα αναλόγως την περιοχή η συγκεκριμένη ημέρα έχει κάποιους συγκεκριμένους εορτασμούς. Το κοινό στοιχείο όλων των εθίμων της Ημέρας των Νεκρών όμως είναι ο συμβολισμός, που δεν είναι άλλος από την αγάπη των ζωντανών για όσα άτομα έχασαν.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Doritos MX (@doritos_mx)

Η Doritos Mexico, λοιπόν, εκμεταλλεύτηκε την Dia de Muertos και κυκλοφόρησε μία διαφήμιση, η οποία διηγείται την ιστορία της οικογένειας του θείου Αλμπέρτο. Συγκεκριμένα, η αδερφή του θείου Αλμπέρτο που είναι μεγάλη σε ηλικία φτάνει μαζί με τα νεότερα μέλη της οικογένειας στον τάφο του προκειμένου να αφήσουν μία “προσφορά”. Σύμφωνα με την παράδοση η προσφορά τροφίμων στον τάφο του αποθανόντος τη συγκεκριμένη ημέρα αποτελεί τη γέφυρα για να επιστρέψουν οι ψυχές των νεκρών στην Γη.

Όταν η αδερφή του Αλμπέρτο τοποθετεί ένα μπολ με doritos στον τάφο του, εκείνος εμφανίζεται στην οικογένειά του, αλλά δεν είναι μόνος. Δίπλα του εμφανίζεται ακόμη μία ψυχή. Πρόκειται για ένα συνομήλικο κύριο που μέχρι εκείνη την στιγμή είναι άγνωστος στην οικογένειά του. Τότε, ο θείος Αλμπέρτο αποκαλύπτει ότι ο μέχρι τότε άγνωστος που στέκεται δίπλα του, είναι ο Μάριο που στην πραγματικότητα είναι ο σύντροφός.

Η αδερφή του αντιδράει πολύ ευχάριστα λέγοντας πως αυτή η σχέση είναι ένα θαύμα, ενώ φαίνεται η πραγματική χαρά στο πρόσωπό της, καθώς αναφέρει πως φοβόταν ότι ο αδερφός της θα ήταν μόνος για πάντα. Η διαφήμιση κλείνει με το αισιόδοξο μήνυμα: “Ποτέ δεν είναι αργά για να είσαι ο αληθινός εαυτός σου”.

Ο θείος Αλμπέρτο που επιστρέφει την Ημέρα των Νεκρών για να κάνει coming out φέρνει στην επιφάνεια τον προβληματισμό και την διστακτικότητα που έχουν ορισμένα άτομα που ανήκουν στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, προκειμένου να αποκαλύψουν την σεξουαλική τους ταυτότητα στους οικείους τους. Παράλληλα, η αδερφή του δίνει ένα αισιόδοξο μήνυμα δείχνοντάς του την αποδοχή που όλοι οι άνθρωποι επιζητούν από τα κοντινά τους άτομα.


Το γεγονός ότι μία εταιρεία αντίστοιχου βεληνεκούς επέλεξε να “περάσει” ένα τέτοιο μήνυμα μέσω μίας διαφήμισής της είναι αρκετά σημαντικό, καθώς στόχος της διαφήμισης γενικότερα είναι να γίνει viral, ώστε να προωθηθεί σωστά το διαφημιζόμενο προϊόν. Όταν λοιπόν μία μεγάλη εταιρεία εντάσσει στο πλαίσιο της διαφήμισής της ένα κοινωνικό μήνυμα προβληματίζει και φέρνει στο προσκήνιο το ζήτημα που πραγματεύεται.

Έτσι έκανε και η Doritos φέρνοντας στο προσκήνιο το ζήτημα της αποδοχής των ατόμων της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, που συστηματικά έχει περιθωριοποιηθεί για πολλές δεκαετίες. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια γίνεται συστηματική προσπάθεια για να εξαλειφθούν οι προκαταλήψεις εις βάρος των μελών της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και να εξασφαλιστούν τα δικαιώματα συγκεκριμένων ατόμων.

Συνεπώς, γίνεται αντιληπτό ότι είναι πλέον είναι καιρός τα πράγματα να αλλάξουν και να αποδεχτούμε την διαφορετικότητα χωρίς να την επικρίνουμε και να την κατηγορούμε, αφήνοντας κάθε άτομο ελεύθερο να εκφραστεί και να είναι ο πραγματικός εαυτός του. Και αυτό θα έρθει όσο αφήνουμε χώρο για να συζητηθούν αντίστοιχα θέματα στο δημόσιο, αλλά και όσο ενθαρρύνουμε την συζήτησή τους στη δημόσια σφαίρα. Άλλωστε, όπως λέει και η διαφήμιση Ποτέ δεν είναι αργά για να είσαι ο αληθινός εαυτός σου και εμείς θα συμφωνήσουμε μαζί της!

Δείτε την διαφήμιση:

Δείτε ακόμη:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Μεταφορές

Πλήρης Απασχόληση

22-01-2024

Μαρούσι

800

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

05-02-2024

Αθήνα

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;