Μετά τα κοινωνικά δίκτυα, οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων έρχονται τώρα στο προσκήνιο
Σημάδια «κόπωσης» των χρηστών από την έκθεση στα social media

Έχετε κουραστεί από τα κοινωνικά μέσα; Να ξέρετε ότι δεν είστε μόνοι. Ο δημοφιλής ιστότοπος Techopedia εισάγει την «κόπωση» από τα κοινωνικά δίκτυα ως επίσημο όρο που υποδηλώνει την τάση των χρηστών των κοινωνικών μέσων να αποσύρονται από αυτά όταν αισθάνονται να κατακλύζονται από πολλούς φίλους και να αφιερώνουν πάρα πολλά χρόνο στο διαδίκτυο για να διατηρήσουν αυτές τις επαφές.

Εδώ έρχονται οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, οι οποίες αρχίζουν τώρα να έχουν κυρίαρχο ρόλο. Σύμφωνα με το περιοδικό Business Insider, η συνδυασμένη βάση χρηστών των κορυφαίων τεσσάρων εφαρμογών συνομιλίας ήταν μεγαλύτερη από τη συνδυασμένη βάση χρηστών των τεσσάρων κορυφαίων κοινωνικών δικτύων το 2016. Η δημοτικότητα των εφαρμογών messenger αυξάνεται συνεχώς – με πιο δημοφιλή το Viber και το WhatsApp – ενώ τόσο το Facebook όσο και το Twitter δείχνουν σημάδια στασιμότητας.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Υπάρχουν πολλές εξηγήσεις, ωστόσο η πιο απλή έχει και τη μεγαλύτερη σημασία. Οι εφαρμογές συνομιλίας προσφέρουν όλες τις βασικές λειτουργίες που θέλουν οι χρήστες από τα κοινωνικά δίκτυα, αλλά χωρίς όλες τις εμπορικές ιδιότητες. Είναι πιο εύχρηστα στα κινητά, ενώ τα κοινωνικά δίκτυα εξακολουθούν να αγωνίζονται να προσφέρουν την ίδια εμπειρία χρηστών στο κινητό όσο στην επιφάνεια εργασίας. Δεν σας αναγκάζουν να περιηγείστε σε αχανές περιεχόμενο που ποτέ δεν θα σας ενδιέφερε να δείτε, προσφέροντας υψηλής ποιότητας κλήσεις και μηνύματα, υπηρεσίες bots, συνομιλίες 1: 1 και συνομιλίες ομάδας. Μία άλλη σημαντική αιτία που οι χρήστες στρέφονται στις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων είναι η προστασία προσωπικών δεδομένων. Το Facebook εδώ και καιρό μαστίζεται από σκάνδαλα – από το να πουλάει και να δίνει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του σε διάφορες ομάδων συμφερόντων το 2015 – και αυτό να αποκαλύπτεται τρία χρόνια αργότερα – μέχρι το να θέσει σε κίνδυνο τους λογαριασμούς των 30-50 εκατομμυρίων χρηστών φέτος. Ένας άλλος τεχνολογικός γίγαντας, η Google, αναγκάστηκε να κλείσει το κοινωνικό δίκτυο Google+ τον Οκτώβριο μετά την έκθεση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, χωρίς να το γνωρίζει κανείς για αρκετούς μήνες. Και οι παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής συνεχίζονται από το Yahoo, το Twitter και πολλά άλλα.

Οι εφαρμογές μηνυμάτων μπορούν να βοηθήσουν στα σημεία, όπου οι κοινωνικές εφαρμογές δεν μπορούν. Όλες οι καλές εφαρμογές έχουν κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο, οπότε ακόμα και η ίδια η εφαρμογή δεν ξέρει τι γράφετε και τι λέτε με τους φίλους σας. Το Viber μπορεί ακόμη – αν το επιλέξετε σε μια μυστική συνομιλία- να κάνει τις συνομιλίες σας να εξαφανιστούν αυτόματα μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, τα spam προφίλ μπλοκάρονται στο Viber και ενώ το μόνο που χρειάζεται για τη δημιουργία ενός ψεύτικου προφίλ στο Facebook είναι μερικά δευτερόλεπτα για να ενεργοποιήσετε ένα διαφορετικό δωρεάν ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, για να γίνει το ίδιο στο Viber χρειάζεται ένας νέος αριθμός τηλεφώνου, που θα πρέπει να επαληθευτεί ώστε να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός.

Η αυξημένη ασφάλεια για την προστασία των προσωπικών σας πληροφοριών δεν σημαίνει ότι οι χρήστες απολαμβάνουν λιγότερα χαρακτηριστικά. Οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων προσφέρουν δεκάδες αυτοκόλλητα και emojis, δυνατότητα για ομαδικές συζητήσεις, επιλογές προσθήκης συνημμένων – ακριβώς όλα όσα χρειάζεστε για να εκφράσετε τα συναισθήματά σας κάθε στιγμή.

Καθώς τα κοινωνικά δίκτυα αναπτύσσονται και εξελίσσονται, σιγά-σιγά ξέχασαν τον αρχικό τους σκοπό. Εκατομμύρια άνθρωποι που έγιναν χρήστες του Facebook δεν το έκαναν να γίνουν μέρος ενός ολοένα και πιο τρομακτικού οικοσυστήματος γεμάτου με διαφημίσεις και σκιώδεις καμπάνιες. Ήθελαν απλώς ένα πρακτικό εργαλείο επικοινωνίας για να παραμείνουν σε επαφή με τους φίλους και την οικογένειά τους. Αυτή την ανάγκη την καλύπτουν πια οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων.

Το κορυφαίο δίδυμο ανάμεσα στις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων είναι από καιρό το WhatsApp και το Viber. Η βασική διαφορά είναι ότι το WhatsApp ανήκει στο Facebook από το 2014, γεγονός που σημαίνει ότι τα πρόσφατα θέματα ασφάλειας της μητρικής εταιρείας αφήνουν τη σκιά τους και πάνω από το WhatsApp μαζί με πρόσφατες ανακοινώσεις ότι οι διαφημιστικές και άλλες λειτουργίες του Facebook θα μεταφερθούν στο WhatsApp. Η Viber έχει εκμεταλλευτεί αυτή την ευκαιρία, εστιάζοντας την προσοχή της στην ασφάλεια των δεδομένων και την προστασία του ιδιωτικό σας απόρρητο εισάγοντας νέα χαρακτηριστικά, όπως επεκτάσεις συνομιλίας, επεξεργασία / διαγραφή μηνυμάτων και λειτουργίες μετάφρασης εντός της εφαρμογής. Για τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, το αύριο είναι ήδη εδώ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

19-12-2023

Νέα Ιωνία Αττικής

Παραγωγή

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Κηφισιά

⚽🏀 LIVE SCORES
02 Μαϊ. 2024
Ast
22:00
-
Ολυ
02 Μαϊ. 2024
Oly
22:00
-
Ατα
02 Μαϊ. 2024
ΟΣΦΠ
19:45
-
BARC
02 Μαϊ. 2024
ΜΑΚ
21:45
-
ΠΑΟ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;