Είσαι vegan; Tips για την πρόσληψη και απορρόφηση σιδήρου που πρέπει να ξέρεις!

Από Λουΐζα Πολιτάκη 13 Ιανουαρίου 2018

Γιατί το πιο σημαντικό στη διατροφή είναι να βοηθά την υγεία μας!

Ο σίδηρος αποτελεί ένα από τα πιο πολυσυζητημένα ιχνοστοιχεία με αρκετούς μύθους και προκαταλήψεις γύρω από τους τρόπους πρόσληψής του. Το σώμα μας χρειάζεται σίδηρο για την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων, τα οποία μεταφέρουν οξυγόνο στους μυς και τους ιστούς μας. Ο σίδηρος είναι ένα από τα απαραίτητα ιχνοστοιχεία για την ανάπτυξη, τη φυσιολογική λειτουργία, καθώς και την εξέλιξη των κυττάρων και σχετίζεται με σημαντικές βιοχημικές διαδικασίες που έχουν ως στόχο την παραγωγή ενέργειας.

Η σωστή δοσολογία πρόσληψης σιδήρου είναι περίπου 13 mg  για κορίτσια από 13 ετών και για γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας, (με εξαίρεση τις  γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, οι οποίες χρειάζονται 5 με 10 mg παραπάνω), περίπου 9 mg για αγόρια από 13 ετών, για γυναίκες μη αναπαραγωγικής ηλικίας και για άνδρες και τέλος περίπου 8 mg για παιδιά έως 12 ετών.

Το μυστικό για την πρόσληψη σιδήρου είναι ο τρόπος, που συνδιάζονται οι τροφές μεταξύ τους. Γευστικά κριτήρια ή και οι διατροφικές συνήθειες και παραδόσεις κάθε χώρας, πολλές φορές οδηγούν στην επιλογή λάθος συνυιασμών, με αποτέλεσμα να μπλοκάρουμε την απορρόφηση σιδήρου από τον οργανισμό μας. Ας δούμε παρακάτω μερικά tips  που θα μας βοηθήσουν να καταλάβουμε τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουμε για να γίνεται σωστά η απορρόφηση του σιδήρου και μία λίστα με τις πιο υγιεινές τροφές, που αποτελούν πηγές σιδήρου.