Η πιο συνήθης αντιμετώπιση ενός άτακτου παιδιού, η τιμωρία, αντικαθίσταται απο τον διαλογισμό σε αυτό το σχολείο!
Η τιμωρία έχει αποδειχθεί πως, αρκετά συχνά, δεν είναι η καλύτερη λύση καθώς το παιδί δεν “κατανοεί” απαραίτητα τον λόγο που τιμωρείται, αισθάνεται περισσότερο σαν να το αδικούν ή βαριέται.
Το αποτέλεσμα είναι ή φόβος ή αδιαφορία, πράγμα που δεν είναι βιώσιμο.
Το Δημοτικό σχολείο «Ρόμπερτ Κόουλμαν» στην Βαλτιμόρη των ΗΠΑ υιοθετεί μία εντελώς διαφορετική τεχνική.
Όταν τα παιδιά κάνουν αταξίες, αντί να τους βάζει ποινές ή να τα στέλνει στο γραφείο του διευθυντή, το σχολείο έχει ένα δωμάτιο που αποκαλείται χώρος « Συνειδητής Στιγμής».
Ο τρόπος λειτουργίας του δωματίου
Το δωμάτιο αυτό είναι γεμάτο μαξιλάρια σε λιλά αποχρώσεις, φώτα και γενική διακόσμηση. Εκεί καλούνται να πάνε όσα παιδιά δείχνουν συμπτώματα ανυπακοής.
Με τη βοήθεια τεχνικών αναπνοής και διαλογισμού, τα παιδιά σε αυτό το δωμάτιο έχουν τη δυνατότητα να ανακτήσουν την γαλήνη μέσα τους και να ξαναβρούν το κέντρο τους.
Έπειτα τους ζητούν να εξιστορήσουν όσα έγιναν.
Ο «ενσυνείδητος» διαλογισμός υπάρχει και να εξασκείται εκατοντάδες χρόνια.
Πρόσφατα, η επιστήμη άρχισε να μελετά τα αποτελέσματά του στο νου και στο σώμα και καταλήγει σε μερικά πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα.
Σύμφωνα με μία μελέτη, αυτός ο τύπος διαλογισμού μπορεί να αυξήσει την αυτοσυγκέντρωση.
Αποτελέσματα
Με την πρακτική αυτή που χρησιμοποίησαν γονείς και δάσκαλοι στη Βαλτιμόρη, ξεκίνησε ένας ολόκληρος εναλλακτικός κύκλος μαθημάτων και δραστηριοτήτων, με κέντρο τον άνθρωπο αλλά και το περιβάλλον.
Πλέον, γίνονται προσπάθειες να επεκταθεί η πρακτική και σε άλλες περιοχές και σχολεία.
JOBS
Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα
Χωρίς κατηγορία
Όλοι οι τύποι εργασίας
21-03-2024
Θεσσαλονικη
Πωλήσεις
Πλήρης Απασχόληση
06-03-2024
Αθήνα