Τι σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας για τους ανήλικους πρόσφυγες;
Οργανωμένο πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για τους μικρούς πρόσφυγες!

2041771Τα παιδιά ηλικίας 7 έως 15 ετών θα ενταχθούν σε τάξεις υποδοχής των γειτονικών δημόσιων σχολείων προκειμένου να μάθουν να μιλούν τα ελληνικά.

Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας για τους πρόσφυγες ηλικίας απο 4 έως 18 ετών βασίζεται στον διαχωρισμό τους ανά ηλικία.

  1. Για τα παιδιά 4 έως 7 ετών θα ιδρυθούν παραρτήματα νηπιαγωγείων εκτός κέντρων φιλοξενίας
  2. Τα παιδιά 7 ως 15 ετών θα τοποθετηθούν σε τάξεις υποδοχής των γειτονικών δημόσιων σχολείων ώστε να διδαχθούν την ελληνική γλώσσα.
  3. Ως προς τα ασυνόδευτα παιδιά 14 έως 18 το ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ, η Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και άλλοι φορείς έχουν αναλάβει να εκπονήσουν ένα σχέδιο ένταξης τους στην τεχνική εκπαίδευση, εφόσον εκείνα το επιθυμούν.

Ταυτόχρονα, η ΔΥΕΠ θα πραγματοποιεί καθημερινά μαθήματα κοντά στα κέντρα φιλοξενίας, μεσημέρι με απόγευμα (14:00-18:00), πραγματοποιώντας για τη σχολική χρονιά 2016-2017 και ενταντική εκμάθηση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας, μαθηματικών και ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Οι εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν καθήκοντα στις ΔΥΕΠ και στις ΤΥ θα επιμορφώνονται.

Στη συνέχεια, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ως θεσμικός επιστημονικός φορέας του Υπουργείου Παιδείας για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έχει αναλάβει τα εξής:

1. Διεξαγωγή διαγνωστικών “τέστ” για την ένταξη των παιδιών σε τάξεις υποδοχής ανάλογα με την ηλικία τους, τις γνώσεις που κατέχουν (αν έχουν πάει σχολείο στη πατρίδα τους και για πόσο καιρό) και άλλες ιδιαιτερότητες που μπορεί να παρουσιαστούν.

2. Κατάρτιση ωρολογίου προγράμματος και προγράμματος σπουδών

3. Την κάρτα μαθητή/μαθήτριας που θα χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις μετακίνησης

4. Επιλογή ή διαμόρφωση εκπαιδευτικών εγχειριδίων

5.  Συντονισμό της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν στις ΤΥ ή τις ΔΥΕΠ

Η παροχή τυπικής εκπαίδευσης είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του Υπουργείου ΠαιδείαςΗ δραστηριότητα των ΜΚΟ και των διεθνών οργανώσεων στον χώρο της εκπαίδευσης μπορεί να συνεχιστεί υπό την προϋπόθεση πως έχει ληφθεί πιστοποίηση απο το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και πως πραγματοποιείται ώρες και  μέρες που δεν συμπίπτουν με το πρόγραμμα των νηπιαγωγείων και των τάξεων υποδοχής.

Η αίτηση θα πρέπει να σταλεί στο ΙΕΠ (στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@iep.edu.gr) έως τις 15 Σεπτεμβρίου.

Μέχρι την ίδια καταληκτική ημερομηνία, οι διεθνείς οργανώσεις και οι ΜΚΟ θα πρέπει να αποστείλουν στο info-refugee-education@minedu.gov.gr (Ομάδα Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων) τον κατάλογο των κέντρων φιλοξενίας στα οποία επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν.

Λόγω της υπερδραστηριοποίησης σε ορισμένους μόνο καταυλισμούς προσφύγων, θα επιδιωχθεί ισομερής κατανομή των δράσεων στα κέντρα φιλοξενίας.

Πρωταρχικής σημασία έχει η μη αλληλοεπικάλυψη δράσεων και σπατάλη πόρων. Σε συνεργασία με το ΥΠΕΠΘ, οι ΜΚΟ και οι Διεθνείς Οργανισμοί μπορούν να παίξουν πολύ σημαντικό ρόλο σε θέματα όπως η παροχή υλικό-τεχνικής υποδομής, η επαγγελματική και τεχνική κατάρτιση, η εκπαίδευση ενηλίκων, η οργάνωση της εκμάθησης των μητρικών γλωσσών των παιδιών, αλλά και άλλων γλωσσών, η μη τυπική εκπαίδευση, κλπ.

Πολύτιμη και επιθυμητή είναι η συνεισφορά των ΜΚΟ και αλληλέγγυων για την υποστήριξη των βρεφών ηλικίας μέχρι 4 ετών, καθώς και για την εξεύρεση κατάλληλων πολιτισμικών διαμεσολαβητών και μεταφραστών.

Το ΥΠΠΕΘ κάλεσε τους εκπροσώπους των ΜΚΟ να στείλουν τις προτάσεις τους για τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που προγραμματίζουν, ώστε να υπογραφούν σύντομα μνημόνια συνεργασίας.

 

Προς το τέλος Σεπτεμβρίου αναμένεται να μπουν τα πρώτα παιδιά σε ΤΥ και ΔΥΕΠ. Θα ακολουθήσει σταδιακό άνοιγμα και των υπολοίπων.

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

15-02-2024

Νέα Σμύρνη

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

19-12-2023

Νέα Ιωνία Αττικής

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;