Κοζανίτης μαθητής εκθέτει την εκπαιδευτική κοινότητα!

toixos sxoleio

Του απαγόρευσαν να συμμετάσχει στην 7ημερη εκδρομή του σχολείου του στην Ιταλία, κι όταν αυτός μετέβη ιδίοις εξόδοις με εντολής διευθύντριας δεν τον άφηναν να ανέβει ούτε στο πούλμαν.

Στην ιστοσελίδα τοπικής ενημέρωσης Kozanimedia απαντά με επιστολή μαθητής του 1ου Γενικού Λυκείου Κοζάνης που τιμωρήθηκε με απαγόρευση συμμετοχής στην ετήσια της 3ης τάξης του 7μερη εκδρομή στην Ιταλία, όπου ο μαθητής μετέβη μόνος του αποκλειόμενος και από τις εκεί δραστηριότητες των συμμαθητών του. Ο επικαλούμενος από τη σχολική μονάδα λόγος είναι ότι είχε νωρίτερα μέσα στη χρονιά ταχθεί υπέρ της συνέχισης της κατάληψης μίας ημέρας στο σχολείο του, επιδεικνύοντας κατά το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου του (πλην μιας καθηγήτριας που ψήφισε λευκό) «προβληματική συμπεριφορά», σύμφωνα τουλάχιστον και με τα όσα, μάλλον φαιδρά, ανέφερε κι η διευθύντρια του σχολείου, Θεοδώρα Μουστάκα. Μάλιστα, δικηγόρος με τον οποίο επικοινώνησε το μέσο ανέφερε ότι υπάρχει ζήτημα νομιμότητας της στέρησης μαθητή από το δικαίωμα συμμετοχής στην εκδρομή σύμφωνα με τον Νόμο 104/1979, ενώ η οικογένεια του έχει ήδη ακολουθήσει τη δικαστική οδό διερεύνησης της υπόθεσης ταλαιπωρίας του παιδιού της.

Στην απάντησή του ο μαθητής αναφέρεται ακομπλεξάριστα και με χιούμορ στην απίστευτη απόφαση και εμμονή σε αυτή των καθηγητών, τονίζοντας ότι πλην εξαιρέσεων ευχάριστης έκπληξης δεν θα περίμενε τίποτα περισσότερο από αυτούς , όπως και στην πράξη αποδείχτηκε, καθώς τον δέχθηκαν στα πούλμαν της εκδρομής μόνο κατά την επιστροφή από Ηγουμενίτσα – Κοζάνη. Τέλος, αναφέρει ότι εκείνος σε κάθε περίπτωση, παρά τη δαιμονοποίηση του από το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου του, είχε ως μοναδικό σκοπό να ζήσει την κατά παράδοση αποχαιρετιστήρια της σχολικής ζωής 7μερη εκδρομή με τους συμμαθητές του, κάτι το οποίο χαίρεται που το κατάφερε, ενώ διαχωρίζει τη θέση του από τις νομικές ενέργειες της μητέρας του κατά της διευθύντριας και των καθηγητών που με παροιμιώδες «σθένος» ψήφισαν και, κυρίως, με «σθένος» εφάρμοσαν και καθημερινά στην εκδρομή του Λυκείου της Κοζάνης στην Ιταλία.

Αναλυτικά το κείμενο του 18χρονου μαθητή (αυτούσιο):

«Λοιπόν λοιπόν,βλέπω με μεγάλη χαρά και κάποια έκπληξη,πως για άλλη μία φορά το kozanimedia είναι το πιο κουλ μέρος για να περάσει κάποιος το παραλίγο μουντό απόγευμα του.Πάντα τέτοια και άλλες ευχές κτλ κτλ. Το πως θα κριθεί η συμμετοχή μου,σε αυτό το πράγμα που γίνεται εδώ,δεν το γνωρίζω και ίσως το φοβάμαι,πάραυτα νομίζω πως είμαι εμμέσως υποχρεωμένος να γνωστοποιήσω τη θέση μου και κυριότερα να δώσω κάποιες απαντήσεις,και αυτό το κάνω μόνο γιατί εσκεμμένα ή και όχι,υπήρξαν ερωτήσεις.

Καταρχήν,δε θεωρώ πως οι συνοδοί των μαθητών θα δρούσαν με οποιοδήποτε άλλο τρόπο και δεν έχω κάποιο άξιο αναφοράς πρόβλημα με τον,μάλλον κάπως αθέμιτο,τρόπο που έδρασαν.Είναι γνωστό πως ως υπάλληλοι είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν τις εντολές του εκάστοτε προϊσταμένου,ακόμα και όταν οι ίδιοι δεν τις υποστηρίζουν.Προφανώς ξεκινώντας για την ιταλία,με καθυστέρηση λόγω απώλειας της ταυτότητας μου,δεν ήλπιζα σε κάποια διαφορετική αντιμετώπιση και προφανώς ήμουν σίγουρος πως δε θα έχω πρόβλημα με τις μετακινήσεις μου,λόγω παλαιοτέρων εμπειριών μου.Προφανώς επίσης,δεν ελπίζω σε επαναστάσεις,αν μου επιτραπεί ο όρος βεβαίως βεβαίως,καθηγητών.

Φυσικά,υπάρχουν εκπαιδευτικοί που θα δρούσαν διαφορετικά,μα αυτό θα ήταν,για εμένα,μια πολύ ευχάριστη έκπληξη και προφανώς,οι εν λόγω εκπαιδευτικοί είναι ελάχιστοι.

Ξεκινώντας λοιπόν από την αρχή,γιατί βρίσκω πως μάλλον θα ήταν κάπως ανώμαλο να ξεκινήσω από οποιοδήποτε άλλο σημείο,θέλω να δηλώσω πως ποτέ δε με απασχόλησε το προσωπικό μου πρόβλημα.Μόλις τη στιγμή που η,κατ” εμέ σίγουρα άδικη και αδικαιολόγητη,ποινή μου ανακοινώθηκε,αποφάσισα πως απλά θα πάω μόνος μου στην ιταλία,δίχως κάποιο πρόβλημα και δίχως κάποιο φόβο.

Ποτέ δε ζήτησα για συγχώρηση Αυτό διότι,είναι αντίθετο στην ολότητα του νοητού κόσμου που εκπροσωπώ,ή έστω προσπαθώ να εκπροσωπώ,ως άνθρωπος,το να αλλάζω περσόνες ή και το να ικανοποιώ την ανάγκη για επιβεβαίωση οποιουδήποτε,όταν θεωρώ πως ο ίδιος δεν την αξίζει.

Θεωρώ πως αυτό που έκανα,ή μάλλον προσπαθήσαμε να κάνουμε γιατί κάπου το χάλασα,και οδήγησε στην επιβεβλημένη,ή μάλλον παραλίγο επιβεβλημένη γιατί κάπου χάλασε, ποινή ήταν κάτι το υπέροχο.Για εσάς,ήταν μία κατάληψη λυκείου,και μία κατάληψη λυκείου μεταφράζεται τελείως διαφορετικά από τις κοινές,των πάμπολλων κοινωνικών ομάδων,συνειδήσεις.Όμως,η πλειονότητα τουλάχιστον αυτών των συνειδήσεων,μεταφράζει τη δημοκρατία ως κάτι το υπέροχο και την εφαρμογή της ως κάτι το σαφώς ανώτερο από οτιδήποτε.Και προσωπικά θεωρώ πως το δεύτερο επισκιάζει το πρώτο.Και νομίζω πως η κοινή συνείδηση θέτει το πρώτο ξεκάθαρα πελιδνό μπροστά στο δεύτερο.

Τώρα φυσικά θέτεται ένα άλλο ζήτημα.Μπορεί μια σχολική κοινότητα να αποφασίσει η ίδια τον τρόπο λειτουργίας της;Εδώ εγώ απαντάω ναι,καθώς το 1/3 της,ή κάτι τέτοιο,ψηφίζει και στις φετινές εκλογές.Εσείς μπορείτε να απαντήσετε ό,τι θέλετε,δε με απασχολεί και σαφώς πιστεύω πως δεν υπάρχει σε καμιά περίπτωση σωστή απάντηση,στα πλαίσια του κοινού νου.

Στην τελική,τότε ήμουν μέλος του 15μελούς.Και φυσικά ποτέ δεν ένιωσα ηγέτης,μα ένιωσα εκπρόσωπος.Και όπως δήλωσα στην προεκλογική ομιλία μου,ήμουν έτοιμος να κάνω οτιδήποτε,στα πλαίσια των δυνατοτήτων μου,με σκοπό την επιβολή των αποφάσεων της πλειοψηφίας της εκλογικής κοινότητας,της μαθητικής δηλαδή κοινότητας,σε οποιαδήποτε κατάσταση, ακόμα και όταν ενδεχομένως διαφωνούσα με τις αποφάσεις της.

Και αυτό έκανα.Ως μέλος του 15μελούς ένιωσα πως η κατάληψη,που την έληξε τη δεύτερη μέρα της μία διευθύντρια που μόλις πριν από λίγες ώρες μας έλεγε,παρέα με διάφορες και διάφορους εξίσου ασταθείς,πως είναι σωστό να αγωνιζόμαστε για τα δικαιώματα μας και πως τα αιτήματα μας επιδεικνύουν απίστευτη ωριμότητα,δεν είχε πετύχει τους σκοπούς που επιθυμούσε η πλειονότητα της μαθητικής κοινότητας.Πράγμα που πίστεψα,όπως αποδείχθηκε περίτρανα από το ακόλουθο συμβάν,ορθώς.Η διευθύντρια αρνήθηκε να μας παραχωρήσει το δικαίωμα για μία νέα ψηφοφορία και εγώ,τηρώντας τις υποσχέσεις μου,την επόμενη μέρα οργάνωσα γενική συνέλευση στο προαύλιο του σχολείου,οπού κάναμε νέα ψηφοφορία,ανενόχλητοι,κατά τη διάρκεια της πρώτης ώρας,διότι οι καθηγητές προσπαθούσαν να μπουν στο κλειδωμένο,εξωτερικά με αλυσίδες και λουκέτα,σχολείο.Οι ψήφοι υπέρ της κατάληψης ήταν παραπάνω από την πρώτη φορά,όμως προφανώς δεν έγινε δεύτερη κατάληψη.Προφανώς λοιπόν,η διευθύντρια άλλαξε γνώμη,μέσα σε λίγες ώρες,και αποφάσισε πως τα αιτήματα μας είναι ανώριμα ή και πως η κατάληψη δεν είναι σωστός τρόπος ώστε να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα μας.Να τονίσω εδώ,πως προσωπικά είμαι κατά της εθιμοτυπικής κατάληψης,κοινώς της κατάληψης «το πάρτι της χρονιάς μας»,μα ως εκπρόσωπος ένιωσα υποχρεωμένος να πολεμήσω για να εκτελέσω τις διαταγές που μου δόθηκαν,γιατί αυτό μου έμαθε η κοινωνία πως είναι το θεμιτό.Μετά την αποτυχία μου,παραιτήθηκα,νιώθοντας πολύ άσχημα,λόγω της ανικανότητας που επέδειξα.

Αυτή είναι λοιπόν η αιτία της απαγόρευσης μου να συμμετάσχω στην επταήμερη.Μπορείτε να κρίνετε και μόνοι σας νομίζω,το αν τη βρίσκετε δίκαιη ή όχι.Α,εδώ να αναφέρω πως το περίφημο και σκοτεινό μπουκάλι,στο οποίο γίνεται αναφορά,δεν ήταν δικό μου και οι πραγματικοί ιδιοκτήτες νομίζω παρουσιάστηκαν στη διευθύντρια για να το παραλάβουν.Το περίφημο και σκοτεινό μπουκάλι απλά έτυχε να βρίσκεται στο δωμάτιο που μοιραζόμουν με δύο συμμαθητές μου.

Ο λόγος που έγραψα όλο αυτό το βαρετό για εσάς,και τόσο αποτρόπαια βαρετό για εμένα που τώρα έχω και κάποιο πονοκέφαλο,κατεβάτο,είναι η επιθυμία μου να σας αφήσω τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε να κρίνετε το κατά πόσο η ποινή μου ήταν δίκαιη,και προφανώς όχι γιατί έχω κάποιο προσωπικό ενδιαφέρον ή συμφέρον αλλά γιατί νιώθω πως μία σύσσωμη φωνή κατά της συγκεκριμένης πράξης,θα προστατεύσει μελλοντικούς μαθητές από μία ανάλογη πράξη.Μελλοντικούς μαθητές δίχως την απαραίτητη χρηματική υποστήριξη,το απαραίτητο θράσος ή θάρρος και τις απαραίτητες εμπειρίες ώστε να πράξουν ανάλογα με εμένα,με σκοπό να μη χάσουν την επταήμερη τους.Την επταήμερη που σχεδόν όλοι οι μαθητές περιμένουν από τα γυμνασιακά τους χρόνια.Την επταήμερη που είναι μάλλον η τελευταία ευκαιρία κάποιον να βρεθεί μαζί με το σύνολο των συμμαθητών του,που μετά από τόσα χρόνια και τόσες ώρες μάλλον έχει αγαπήσει κάπως.

Επίσης να αναφέρω πως η καταγγελία της μητέρας μου,είναι της μητέρας μου.

Τέλος,εγώ το σκοπό μου τον πέτυχα.Και ο σκοπός μου ήταν να περάσω την επταήμερη με τους φίλους μου και όχι να δημιουργήσω οποιοδήποτε πρόβλημα στη μαθητική κοινότητα,όπως λογικά πιστεύουν οι διάφοροι που μου συμπεριφέρονται ως δαίμονα που σκοπεύει να καταστρέψει το σχολείο του.

Έχοντας πει αυτά,ανακοινώνω τη λήξη της ανώριμης και μη σοβαρής απάντησης μου γιατί πρέπει να πάω και για νάνι.Διασκέδασα,και ίσως ψυχαγωγήθηκα,τα μάλα περνώντας το απόγευμα μου κοιτώντας,κυρίως τις άκυρες,απαντήσεις να ξετυλίγουν μπροστά στα μάτια μου αυτό το αλλόκοτο και κάπως παρανοϊκό κρεσέντο.Καλό ξημέρωμα σε οποίον,ή και όποια,το διαβάσει νυχτιάτικα ή καλή μέρα σε όποιον το διαβάσει το πρωί κοκ κοκ

Ζητώ συγγνώμη για πιθανά λάθη στο κείμενο,συντακτικά ή ορθογραφικά,όμως είμαι πολύ κουρασμένος και τώρα που το τελείωσα δεν έχω καν κουράγιο να κάνω τον απαραίτητο έλεγχο».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Χωρίς κατηγορία

Πλήρης Απασχόληση

18-01-2024

Ασπρόπυργος

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

14-02-2024

Καλλιθέα Αττικής

950

⚽🏀 LIVE SCORES
28 Απρ. 2024
Ολυ
17:00
-
Λαμ
28 Απρ. 2024
ΠΑΟ
19:30
-
ΑΕΚ
27 Απρ. 2024
ΠΤΡ
ΤΕΛ
66 - 104
ΛΑΥ
27 Απρ. 2024
ΠΑΟΚ
ΤΕΛ
77 - 62
ΜΑΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;