Όλοι ξέρουμε την αγαπημένη σοκολάτα KitKat, αλλά αυτό που δεν ξέραμε είναι ότι θα δώσει το όνομά της στην επόμενη έκδοση του λειτουργικού της google για smartphones .
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του BBC, η έκδοση 4.4 του λειτουργικού της google ήταν να ονομαστεί Key Lime Pie, εφόσον η εταιρία έχει μια έφεση να ονοματίζει τα λειτουργικά της όπως γνωστά και αγαπημένα γλυκά.
Ωστόσο, η google τελικά αποφάσισε κάτι πιο απρόβλεπτο: το όνομα του νέου λειτουργικού της να είναι το ίδιο με αυτό της σοκολάτας της Nestle. Οι δυο μεγάλες εταιρίες που ανήκουν σε εντελώς διαφορετικούς χώρους, λοιπόν, θα εντείνουν περαιτέρω τη συνεργασία τους.
Μάλιστα, σύμφωνα με το BBC, η Google δήλωσε πως καμία από τις δύο «πλευρές» δεν πληρώνει την άλλη. «Δεν πρόκειται για συμφωνία είδους ανταλλαγής χρημάτων» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τζον Λάγκερλινγκ, διευθυντής του τμήματος διεθνούς συνεργασίας για το Android. Όπως ο ίδιος εξήγησε, η ιδέα ήταν η εταιρεία να κάνει κάτι που ήταν «διασκεδαστικό και απρόσμενο».
Όπως έγινε γνωστό, η τελική συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών έγινε κάτω από άκρα μυστικότητα στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη τον περασμένο Φεβρουάριο.
Αν και είναι γνωστό πως η google συνηθίζει να δίνει στα λειτουργικά της, ονόματα γλυκών (σ.σ: για παράδειγμα Cupcake, Froyo, Gingerbeady, Jelly Bean), αλλά είναι η πρώτη φορά που επιλέγει τυποποιημένο προϊόν με πολύ συγκεκριμένο brand.
Ουσιαστικά τα «βαφτίσια» αυτά αποτελούν συμφωνία «ανταλλαγής» που έχει χαρακτήρα μάρκετινγκ, καθώς, σύμφωνα με το διαδικτυακό περιοδικό Mashable, από την μια η Google δίνει το συγκεκριμένο όνομα στο λειτουργικό της και ανταποδοτικά, από την πλευρά της, η Nestle με το KitKat θα «προωθεί» το Android από την συσκευασία του, σε 19 χώρες, μέσω της χαρακτηριστικής πράσινης φιγούρας- μασκότ του Android κ.α.
Γιατί όμως επέλεξαν την συγκεκριμένη σοκολάτα, και όχι κάποιο άλλο γλυκό της Nestle; Η απάντηση της google ήταν πως το KitKat ήταν ένα από τα πολύ αγαπημένα γλυκά της ομάδας μηχανικών της εταιρείας.
Από την άλλ, σε δημοσίευμα του Wired ο συντάκτης αναρωτιέται εάν η Google συνεχίσει τη στρατηγική της και στις επόμενες εκδόσεις του Android, με άλλα τυποποιημένα γλυκίσματα (σ.σ: για παράδειγμα Android Milky Way», «Αndroid Oreo» κλπ) ή αν πρόκειται για μεμονωμένη κίνηση.
Πάντως ο κύριος προβληματισμός είναι η πιθανή ενσωμάτωση περισσότερων διαφημίσεων και γενικότερα «branding» στο Android. Όπως και να έχει, η google, με την έκδοση 4.4 δεσμεύεται ήδη να προσφέρει μία «εκπληκτική Android εμπειρία για τους πάντες».
Τέλος, ειδικοί από το χώρο του branding εκφράζουν προβληματισμούς σχετικά με τις επιπτώσεις μιας τέτοιας κίνησης, λόγω της «σύγχυσης» που μπορεί να επέλθει μεταξύ δύο ισχυρών brand. Άλλωστ, μην ξεχνάμε πως η Nestle είχε γίνει στόχος επικρίσεων πρόσφατα για τον τρόπο προώθησης γάλακτος σε σκόνη σε χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου, καθώς και για τις ανακλήσεις προϊόντων, όπως συσκευασίες σκυλοτροφής στις ΗΠΑ. Αλλά και η Google, δέχεται «πυρά» εδώ και καιρό για την στρατηγική της σε θέματα προσωπικών δεδομένων, αλλά και για τις αρκετές επιθέσεις malware που έχει δεχτεί.
JOBS
Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα
Χωρίς κατηγορία
Πλήρης Απασχόληση
18-01-2024
Ασπρόπυργος
Εκπαίδευση
Πλήρης Απασχόληση
18-12-2023
Νέα Ιωνία Αττικής