Η ακριβή βενζίνη έφερε λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους;

Από neolaia.gr Team 21 Ιουνίου 2010

Χειρόφρενο βάζουν πλέον αρκετοί Έλληνες πολίτες αφού τα σκληρά μέτρα του ΔΝΤ τους ανάγκασε να μειώσουν τις μετακινήσεις τους με το αυτοκίνητο! 😉

Με βάση σχετική έκθεση του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας η κίνηση έχει μειωθεί κατά 5% και τις ώρες αιχμής κατά 3%, ενώ παρατηρείται αύξηση της μέσης ταχύτητας κατά 20%.

Αξίζει να σημειωθεί δε ότι με βάση τα στοιχεία της τελευταίας τριετίας το φαινόμενο σημειωτόν σε κεντρικές αρτηρίες της πόλης από 8 ώρες το 24ωρο μειώθηκε σε 6.

Ειδικότερα, για την Αττική οδό η μείωση της κίνησης παρατηρείται στο 6% τη στιγμή που το 2009 έκανε ρεκόρ φτάνοντας τα 307.000 οχήματα τη μέρα κατά μέσο όρο.

Η μείωση είναι περισσότερο αισθητή τα σαββατοκύριακα και φτάνει μέχρι και τα 12%. Παράλληλα, στην εθνική οδό Αθηνών-Πατρών το τελευταίο τετράμηνο παρατηρείται μείωση των οχημάτων που διέρχονται από τα διόδια κατά 20%, ενώ στο τμήμα Μαλιακός Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας της εθνικής οδού Αθηνών –Θεσσαλονίκης η πτώση αγγίζει τα 25%.

Οι αστικές συγκοινωνίες φαίνεται πως είναι οι κερδισμένες της υπόθεσης. Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ, μόνο για το πρώτο τρίμηνο του έτος η αύξηση της επιβατικής κίνησης φτάνει το 1,5% με 2%, ενώ για ορισμένα τμήματα του οδικού δικτύου αγγίζει το 10%.

Σε αριθμούς βλέπουμε:

  • Μείωση 7% στη Ποσειδώνος
  • Μείωση 6% Σταδίου, Αθηνών, Αμαλίας
  • Μείωση Μεταμόρφωση-Σκάρφεια 18%
  • Μόνο η Αλεξάνδρας παρουσιάζει αύξηση κατά 3%
  • Ο Κηφισός παραμένει πρόβλημα με τις καθυστερήσεις να έχουν φτάσει τα 11 λεπτά έναντι 6 που ήταν πέρσι, ενώ σε ώρες αιχμής αγγίζουν τα 44 λεπτά.