Βάσεις 2010 | Πτωτική τάση στο 1ο, 3ο, 5ο πεδίο

Δυσκολότερα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα περσινά ήταν τα θέματα στα περισσότερα από τα μαθήματα στα οποία διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι κατά το πρώτο δεκαήμερο των πανελλαδικών εξετάσεων. Η κατάργηση, από φέτος, της βάσης του 10, παραχώρησε μεγαλύτερο βαθμό «ελευθερίας» στις επιτροπές θεματοδοσίας για επιλογή θεμάτων κλιμακούμενης δυσκολίας, που επιτρέπουν τη διαβάθμιση των υποψηφίων με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Η πρώτη εικόνα των γραπτών στη Βιολογία Γενικής Παιδείας προοιωνίζεται πτώση των βάσεων στο 1ο και 3ο επιστημονικό πεδίο, ενώ οι επιδόσεις στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας εκτιμάται ότι «ρίχνουν» τα επίπεδα των μορίων στο 5ο πεδίο, στο οποίο το συγκεκριμένο είναι μάθημα αυξημένης βαρύτητας. Με την πολύτιμη συνδρομή του έμπειρου καθηγητή Φυσικής Γιώργου Χατζητέγα επιχειρούμε σήμερα μια «διεισδυτική ματιά» στα γραπτά των υποψηφίων που έχουν ήδη φθάσει στα βαθμολογικά κέντρα.

Νεοελληνική Γλώσσα

Στα ίδια με τα περσινά επίπεδα, χωρίς ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις, αναμένεται να κινηθεί η βαθμολογία στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Το θέμα της Έκθεσης για τη σημασία της αυτομόρφωσης και διά βίου μάθησης προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις. Οι υποψήφιοι το χαρακτήρισαν «απαιτητικό», καθώς προϋπέθετε γενικότερες γνώσεις και κριτική σκέψη. Η διαβάθμιση στο επίπεδο των ερωτήσεων έδωσε, πάντως, τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να ανταποκριθούν, ανάλογα με τη γνωστική επάρκειά τους και τη γενικότερη υποδομή τους.

Βιολογία Γενικής Παιδείας

Τα θέματα αιφνιδίασαν όλους όσοι είχαν κατατάξει το μάθημα στα απολύτως προσιτά και εύκολα για την επίτευξη του βαθμολογικού «άριστα». Υπήρξαν ερωτήματα τα οποία απαιτούσαν λεπτομερή γνώση της διδακτέας ύλης και ικανότητα απομνημόνευσης. Το τελευταίο θέμα κρίθηκε ως «σχετικής δυσκολίας» που απαιτούσε κριτική επεξεργασία και αυτενέργεια του υποψηφίου, καθώς δεν οριοθετείτο επακριβώς στο σχολικό βιβλίο. Συνολικά, τα θέματα ήταν δυσκολότερα σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά και δημιουργούν ασφαλώς μια τάση πτωτική στις βάσεις του 1ου και του 3ου επιστημονικού πεδίου.

Μαθηματικά Γενικής Παιδείας

Τα θέματα παρουσίασαν ιδιαίτερες δυσκολίες και απαιτούσαν μεγάλη προσοχή στη θεωρία. Κρίνονται οπωσδήποτε δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά, στα οποία σχεδόν το 40% των υποψηφίων είχε κινηθεί σε βαθμολογίες άνω του 18. Με αυτά τα δεδομένα, εκτιμάται βάσιμα ότι οι επιδόσεις των υποψηφίων στο μάθημα αυτό θα προκαλέσουν πτωτική τάση των βάσεων στο 5ο επιστημονικό πεδίο, στο οποίο τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας είναι μάθημα αυξημένης βαρύτητας.

Νεοελληνική Λογοτεχνία

Τα θέματα ήταν βατά και έδιναν τη δυνατότητα ακόμα και στους λιγότερο διαβασμένους μαθητές να αντεπεξέλθουν αξιοπρεπώς. Η διατύπωση των θεμάτων υπήρξε σαφής και δεν άφηνε περιθώρια παρανόησης. Το παράλληλο κείμενο και ως προς την έκφραση δεν ήταν δυσνόητο και ως προς το περιεχόμενο προσέφερε στοιχεία για τη σχετική σύγκριση με το έργο «Στου Κεμάλ το Σπίτι», του οποίου πάντως η επιλογή προκάλεσε εντονότατες αντιδράσεις, καθώς συνέπεσε με τον εορτασμό της επετείου της Γενοκτονίας των Ποντίων.

Τα θέματα συνολικά μπορούν να κριθούν περισσότερο κριτικά σε σχέση με το παρελθόν που αποδυναμώνουν την ανάγκη της αποστήθισης. Το μάθημα κατά τη γενική εκτίμηση των καθηγητών που το διδάσκουν δεν θα παρουσιάσει βαθμολογικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τα θέματα των προηγουμένων ετών και, κατά συνέπεια, δεν θα επηρεάσει τις βάσεις του 1ου επιστημονικού πεδίου.

Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης

Επιβεβαιώθηκε το σταθερό επίπεδο δυσκολίας των Μαθηματικών Κατεύθυνσης, με κύρια χαρακτηριστικά την επαναφορά παλαιών θεμάτων της εποχής των Δεσμών και με επαύξηση των ζητουμένων και των αναγκαίων για την επίλυση υπολογισμών. Η Μαθηματική Εταιρεία τα έκρινε μάλλον δυσκολότερα από τα περσινά. Είναι βέβαιο ότι η ανταπόκριση των υποψηφίων στο μάθημα απαιτούσε και υποδομή αλλά και την ικανότητα να ανταποκρίνονται σε απαιτητικές πράξεις.

Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΑΟΔΕ)

Το εν λόγω μάθημα δυσκολεύει παραδοσιακά τους υποψηφίους λόγω της αποστήθισης που απαιτεί η μελέτη του. Τα φετινά θέματα, πάντως, ήταν με σαφήνεια διατυπωμένα και ιδιαιτέρως προσεγμένα. Συγκριτικά με τα περσινά είχαν υψηλότερο βαθμό δυσκολίας.

Ιστορία Κατεύθυνσης

Τα θέματα δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερη δυσκολία και στην πλειονότητά τους κρίνονται αναμενόμενα. Η διατύπωσή τους ήταν σαφής και κατανοητή. Σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά ήταν σαφώς πιο απαιτητικά, κυρίως λόγω της μεγάλης έκτασης των απαντήσεων στα παραθέματα.

Βιολογία Κατεύθυνσης

Στο μάθημα της Βιολογίας, το οποίο αποτελεί βαρόμετρο για τις Ιατρικές σχολές του 3ου επιστημονικού πεδίου, τα δύο πρώτα θέματα χαρακτηρίζονται από ελάχιστο βαθμό δυσκολίας, καθώς αφορούσαν σε πολύ συγκεκριμένα και οριοθετημένα τμήματα της διδακτέας ύλης, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε κριτική επεξεργασία.
Το τρίτο θέμα απαιτούσε αφενός μεν καλή γνώση της θεωρίας, αφετέρου δε ελάχιστη ικανότητα συνδυασμού σχετιζόμενων θεμάτων της διδακτέας ύλης. Ιδιαίτερα το θέμα Γ3 απαιτούσε, επιπλέον, ικανότητα κριτικής διερεύνησης, αν και οι περισσότεροι μαθητές έπρεπε να είχαν εμπειρία από επεξεργασία αντίστοιχων θεμάτων.
Το τέταρτο θέμα συνιστούσε κλασική άσκηση διυβριδισμού, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία ή ασάφεια.
Ο συνολικός βαθμός δυσκολίας του διαγωνίσματος χαρακτηρίζεται μέτριος, αν συνυπολογιστεί η μεγάλη έκταση των απαιτούμενων απαντήσεων. Οι επιδόσεις των υποψηφίων στο μάθημα θα κινηθούν στα περσινά επίπεδα και αυτό καθιστά δυσχερή την αρχική πρόβλεψη για τις βάσεις των Ιατρικών σχολών, οι οποίες κινήθηκαν πέρσι πάνω από τα 19.000 μόρια.

Για λίγους η Φυσική και η Ιστορία

Η Φυσική και η Ιστορία Γενικής Παιδείας επιλέγονται από ελάχιστους υποψηφίους. Η τάση, πάντως, της θεματοδοσίας, ιδιαίτερα στη Φυσική, ήταν τάση μεγαλύτερης δυσκολίας και κλιμάκωσης.

Πιο οργανωμένα

Σε εξέλιξη βρίσκεται, σε όλα τα βαθμολογικά κέντρα της χώρας, η διαδικασία βαθμολόγησης των γραπτών. Ιδιαίτερα θετικό θεωρείται το γεγονός ότι οι βαθμολογητές ανά κέντρο έχουν κάνει αναλυτική μοριοδότηση των λαθών με περισσότερο οργανωμένο τρόπο σε σχέση με το παρελθόν. Το ποινολόγιο, όμως, των λαθών παραμένει διαφορετικό για κάθε βαθμολογικό κέντρο και εισάγει ζητήματα άνισης αντιμετώπισης των υποψηφίων. Το διαχρονικό αίτημα για τη δημιουργία ενός πρότυπου βαθμολογικού κέντρου, το οποίο θα εξέδιδε προς καθολική εφαρμογή ακριβείς οδηγίες διόρθωσης και μοριοδότησης, είναι πλέον ώριμο.

Άρθρο από το apogevmatini.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπάλληλοι γραφείου

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Νέα Ιωνία Αττικής

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

18-12-2023

Χαλάνδρι

1.500

⚽🏀 LIVE SCORES
27 Απρ. 2024
Αστ
20:00
-
ΟΦΗ
27 Απρ. 2024
Βόλ
20:00
-
Παν
27 Απρ. 2024
ΠΤΡ
20:15
-
ΛΑΥ
27 Απρ. 2024
ΠΑΟΚ
20:15
-
ΜΑΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;