Σκωτία: Εξετάζει τη χρήση βαγονιών μόνο για γυναίκες ώστε να αποφεύγουν την παρενόχληση
Βαγόνια αποκλειστικά για γυναίκες. Αυτή είναι μια από τις ιδέες που προτείνουν ακτιβιστές στη Σκωτία για την ασφάλεια των γυναικών.

Βαγόνια αποκλειστικά για γυναίκες. Αυτή είναι μια από τις ιδέες που προτείνουν ακτιβιστές στη Σκωτία για τη βελτίωση της ασφάλειας των γυναικών στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η συζήτηση περί ασφάλειας ξεκίνησε μετά από μια δήλωση της νέας υπουργού Μεταφορών της Σκωτίας Τζένι Γκίλρουθ για το μέλλον των σιδηροδρόμων της Σκωτίας μετά την εθνικοποίησή τους τον Απρίλιο. Συγκεκριμένα είπε ότι είχε προσωπική εμπειρία αισθήματος ανασφάλειας στα τρένα.

Η πρώην εκπαιδευτικός είπε ότι απέφευγε να μπει στο τελευταίο τρένο για να επιστρέψει στο Φάιφ «επειδή είναι γεμάτο μεθυσμένους άντρες» που «στριμώχνονταν δίπλα σου παρά το γεγονός ότι περιτριγυρίζεσαι από άδεια καθίσματα».

«Θέλω οι σιδηρόδρομοί μας να είναι ασφαλείς για τις γυναίκες. Πρέπει να δούμε ως κυβέρνηση γιατί νιώθουν ανασφαλείς οι γυναίκες στα μέσα μαζικής μεταφοράς και στη συνέχεια πώς θα το διορθώσουμε»

Για να το καταφέρει σκοπεύει να συμβουλευτεί γυναίκες και γυναικείες οργανώσεις σε όλη τη χώρα. Το αμφιλεγόμενο ζήτημα των βαγονιών μόνο για γυναίκες έχει αρχίσει ήδη να συζητιέται στα μέσα ενημέρωσης ως πιθανή λύση.

Η Youtuber Λούνα Μάρτιν θέλει να νιώθει πιο ασφαλής στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Μιλώντας στο BBC Radio, είπε ότι τα βαγόνια για γυναίκες θα μπορούσαν να γίνουν μια επιλογή.

«Ζω σε μια επαρχιακή περιοχή και υπάρχουν μόνο λίγα τρένα για το μέρος που μένω. Κάποιες φορές έχουν μερικούς αρκετά θορυβώδεις ποδοσφαιρόφιλους που κάνουν πέσιμο στις γυναίκες.

Έχω πάντα το τηλέφωνό μου στο χέρι έτοιμο να καλέσω κάποιον και τα κλειδιά στο άλλο χέρι- νομίζω ότι είναι κάτι που πολλές γυναίκες έχουν εκπαιδευτεί να κάνουν πλέον. Έχουμε μάθει να ανεχόμαστε τέτοιες συμπεριφορές από μικρές».

Η ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των γυναικών, Κέλι Γκίβεν, από το Young Women’s Movement Scotland, είπε: «Ξέρω πολύ καλά την αίσθηση του να επιστρέφεις σπίτι με τρένο τη νύχτα, να σφίγγεις τα δόντια, να κάθεσαι στην τσίτα και να φοβάσαι εξαρχής να μπεις στο τρένο. Πρέπει οπωσδήποτε να αντιμετωπιστεί».

Όπως τονίζει, έχει φτάσει στο σημείο όπου «σχεδόν περιμένει» να την παρενοχλήσουν σε ένα τρένο και δεν ταξιδεύει σιδηροδρομικώς τη νύχτα. «Συμφωνώ με τα βαγόνια μόνο για γυναίκες. Ακόμα κι αν βοηθά μόνο μια μικρή μερίδα, νομίζω ότι αξίζει τον κόπο», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Reuters το 2014 σε 6.300 γυναίκες από όλο τον κόσμο, το 70% δήλωσε ότι σίγουρα θα ένιωθε μεγαλύτερη ασφάλεια ταξιδεύοντας σε ξεχωριστό βαγόνι.

Μερικοί ακαδημαϊκοί πιστεύουν ότι η κίνηση θα συνιστούσε βήμα προς τα πίσω αντί να αντιμετωπίσει τις συμπεριφορές που προκαλούν προβλήματα στις γυναίκες στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ θεωρούν ότι θα «κανονικοποιήσει» τις επιθέσεις σε γυναίκες.

Επιπλέον υποστηρίζουν ότι ο διαχωρισμός μεταθέτει την ευθύνη στις γυναίκες να αποφύγουν την παρενόχληση αντί να αναγκάζει τους δράστες να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους.

Έκθεση του FIA Foundation, το 2016, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο διαχωρισμός με βάση το φύλο «δεν αντιμετωπίζει το υποκείμενο πρόβλημα ότι πρόκειται για απαράδεκτη συμπεριφορά» και «επιβεβαιώνει ότι οι γυναίκες δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται να ταξιδεύουν ελεύθερα και χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή».

Θα μπορούσε να λειτουργήσει;

Όχι καλά, σύμφωνα με το συνδικάτο εργαζομένων σιδηροδρόμων RMT, που θεωρεί πως η ιδέα βαγονιών μόνο για γυναίκες θα μετατρεπόταν σε «διοικητικό εφιάλτη».

Σύμφωνα με το συνδικάτο, ο μόνος τρόπος που ίσως λειτουργούσε θα ήταν εάν υπήρχε περισσότερο προσωπικό και πιο έντονη παρουσία της Βρετανικής Αστυνομίας Μεταφορών (BTP) στα τρένα, ωστόσο σε κάθε περίπτωση συμφωνεί πως η αντικοινωνική συμπεριφορά στα τρένα είναι «εκτός ελέγχου».

 

Διαβάστε ακόμη:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πρόσθετες Υπηρεσίες Τουρισμού

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

Αγροτικά

Πλήρης Απασχόληση

24-01-2024

Ηρακλειο Κρητης

⚽🏀 LIVE SCORES

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;