JOUREDIS/ΤΕΠΑΚ: Δωρεάν διαδικτυακό εργαστήριο με τίτλο «H επικοινωνία της επιστήμης και η δύναμη του πλήθους στη ψηφιακή δημοσιογραφία»
Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για το προσφερόμενο δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο.

Η πανδημία COVID-19 έχει αυξήσει κατακόρυφα τη ζήτηση για άρθρα που αφορούν στην υγεία και έχει εντείνει την επαφή του κοινού με επιστημονικά θέματα. Ενώ σήμερα όλο και περισσότεροι δημοσιογράφοι γράφουν για θέματα που αφορούν στη δημόσια υγεία, η εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία στο διαδίκτυο, ανεξαρτήτως εγκυρότητας, έχει αναδείξει τους κινδύνους που ελλοχεύουν όταν υπάρχει παραπληροφόρηση.

Το JOUREDIS (Journalists Resisting Disinformation though Science Communication Online) είναι ένα έργο που αποσκοπεί να στηρίξει τους δημοσιογράφους και φοιτητές δημοσιογραφίες και σπουδών επικοινωνίας στην προσπάθειά τους να αντισταθούν στην παραπληροφόρηση. Για το σκοπό αυτό θα διοργανωθούν βιωματικά εργαστήρια από το Φεβρουάριο μέχρι το Μάιο 2022, στα οποία θα δοθεί έμφαση στην αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων για αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης. Η συμμετοχή στα εργαστήρια είναι δωρεάν. Η δήλωση συμμετοχής είναι απαραίτητη. Το έργο θα ολοκληρωθεί με τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού που θα συνοδεύεται από σύντομα επεξηγητικά βίντεο.

Το πρόγραμμα JOUREDIS έχει διάρκεια ένα χρόνο (2021-2022) και χρηματοδοτείται από το U.S. Department of State’s Alumni Engagement Innovation Fund (AEIF). Το έργο πραγματοποιείται από την ερευνητική ομάδα Νέα Μέσα, Νόηση και Μάθηση του Τμήματος Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου, σε συνεργασία με τον μη-κερδοσκοπικό οργανισμό Media What και το Διεθνές Ινστιτούτο Κύπρου για την Περιβαλλοντική και Δημόσια Υγεία, επίσης στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου.

ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:
H επικοινωνία της επιστήμης και η δύναμη του πλήθους στη ψηφιακή δημοσιογραφία

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:
17 Μαρτίου 2022, 16:00-18:00 (διαδικτυακά)

ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ:
Φιλοξενούμενος ομιλητής: Δρ Μυρτάνη Πιερή, Επίκουρη Καθηγήτρια στην Ανθρώπινη Φυσιολογία, Τμήμα Επιστημών Ζωής και Υγείας, Σχολή Επιστημών και Μηχανικής, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Εκπαιδευτικός ψηφιακής δημοσιογραφίας: Χριστιάνα Βάρδα, Ερευνητική Συνεργάτιδα και Διδακτορική Φοιτήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας και Σπουδών Διαδικτύου, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Η δημοτικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου για άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες έχουν αναδιαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο διεξάγεται η δημοσιογραφία και τον τρόπο με τον οποίο οι ειδήσεις καταφτάνουν στο κοινό. Το διαδίκτυο παρέχει νέες δυνατότητες για διάλογο με ειδικούς, καθώς και άλλους επαγγελματίες. Το ίδιο πλαίσιο μπορεί επίσης να επιτρέψει στους δημοσιογράφους να αλληλεπιδράσουν με το κοινό προκειμένου να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με θέματα που τους ανησυχούν ή τους ενδιαφέρουν.

Αυτό το εργαστήριο θα παρουσιάσει βασικές επικοινωνιακές αρχές που μπορούν να οδηγήσουν στην αποτελεσματική επικοινωνία της επιστήμης στο ευρύ κοινό. Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν πώς ο πληθοπορισμός (crowdsourcing) μπορεί να συνεισφέρει στη συγγραφή άρθρων για επιστημονικά θέματα, και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο συνεργασίας μεταξύ δημοσιογράφων, μεταξύ ειδικών και δημοσιογράφων ή ακόμη και για συνεργασίες μεταξύ δημοσιογράφων και κοινού.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Μπορείτε να εγγραφείτε στο εργαστήριο εδώ.

Διαβάστε ακόμη:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπηρεσίες Εστίασης

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

Logistics

Πλήρης Απασχόληση

03-01-2024

Μενίδι

⚽🏀 LIVE SCORES
27 Απρ. 2024
Αστ
20:00
-
ΟΦΗ
27 Απρ. 2024
Βόλ
20:00
-
Παν
27 Απρ. 2024
ΠΤΡ
20:15
-
ΛΑΥ
27 Απρ. 2024
ΠΑΟΚ
20:15
-
ΜΑΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;