Πανελλήνιες 2022: Στα Λατινικά θα εξεταστούν όλοι οι υποψήφιοι (ΟΡΙΣΤΙΚΟ)
Όσα είπε η Υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, στη Βουλή: Καμιά μεταβατική διάταξη στις Πανελλήνιες 2022 - «Όσοι θα δοκιμάσουν την τύχη τους εκ νέου θα εξεταστούν στα Λατινικά»

Μακρή στη Βουλή για Πανελλήνιες 2021 – Οριστική απόφαση: Στα Λατινικά θα εξεταστούν όλοι οι υποψήφιοι

Απαντήσεις για το τι θα γίνει με την εξέταση των υποψηφίων στις Πανελλήνιες 2022 ζήτησαν από το Υπουργείο Παιδείας, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, και ο βουλευτής του ΚΚΕ, Ιωάννης Δελής.

Σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, οι δύο βουλευτές ζήτησαν να υπάρξει μεταβατική διάταξη, προκειμένου οι υποψήφιοι παλαιότερων ετών να μπορέσουν να εξετάστουν -στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης- στο μάθημα της Κοινωνιολογίας, το οποίο έχουν διδαχθεί στο σχολείο και όχι στα Λατινικά που δεν έχουν διδαχθεί.

Σημειώνουμε ότι, από ότι από τις επόμενες Πανελλήνιες 2022, το μάθημα των Λατινικών επιστρέφει στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, επομένως οι υποψήφιοι της ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται στα Λατινικά και όχι στην Κοινωνιολογία.

Πανελλήνιες 2022: Καμιά μεταβατική διάταξη – Στα Λατινικά θα εξεταστούν οι υποψήφιοι προηγούμενων ετών

Στις Πανελλήνιες 2022, όσοι υποψήφιοι προηγούμενων ετών δοκιμάσουν ξανά την τύχη τους, θα εξεταστούν στα Λατινικά.

Το παραπάνω ξεκαθάρισε η Υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, σήμερα, Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021, στη Βουλή, επιβεβαιώνοντας τα σχετικά σενάρια και τα όσα ακούγονταν τον τελευταίο καιρό από διάφορες πηγές.

Μηχανογραφικό 2022: Εντάξεις Τμημάτων σε νέα Πεδία – Όλες οι αλλαγές

Όπως υπογράμμισε σήμερα η Υφυπουργός Παιδείας:

-Στη συγκεκριμένη πολιτική απόφαση, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οδηγήθηκε λαμβάνοντας μια σειρά από παιδαγωγικούς λόγους, όπως το ΙΕΠ υπέδειξε.

-Υπάρχουν πολλοί ουσιαστικοί λόγοι που κλείνουν υπέρ αυτής της απόφασης και δεν άπτονται αποκλειστικά της χρησιμότητας του συγκεκριμένου μαθήματος, αλλά συνδέονται με τη γενικότερη αναβάθμιση των προγραμμάτων.

-Τα νέα ωρολόγια προγράμματα ήταν αποτέλεσμα συνειδητής προσπάθειας και στροφής προς τα κλασικά γράμματα και την κλασική παιδεία με όρους που θέτουν στο επίκεντρο τον μαθητή.

-Την προηγούμενη φορά, το 2020, χρονιά που άλλαξε το σύστημα, οι υποψήφιοι είχαν κατηγοριοποιηθεί στους υποψήφιους με το Νέο και Παλιό σύστημα, με πολλούς γονείς και υποψήφιους να διαμαρτύρονταν ότι αδικήθηκαν στην κατανομή των θέσεων στα ΑΕΙ. “Τέτοια φαινόμενα δεν θέλουμε. Και υποθέτω δεν θέλετε και εσείς να επαναληφθούν.”

-Συνεπώς νέες νομοθετικές προβλέψεις δεν προβλέπεται να ληφθούν, προκειμένου οι απόφοιτοι να εξετασθούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας που ήδη έχουν διδαχθεί, διότι η απόφαση αυτή θα δημιουργούσε υποψηφίους δυο ταχυτήτων. Είναι πολύ πιθανόν να υπήρχε και θέμα ισότητας για την πρόσβαση των υποψηφίων στα ΑΕΙ,
εφόσον οι υποψήφιοι θα εξετάζονταν σε διαφορετικά μαθήματα. Αυτό σημαίνει ότι τα θέματα σε ένα από τα δύο μαθήματα ενδεχομένως να είναι δυσκολότερα και να φανεί πως η διαδικασία είναι ευνοϊκότερη για κάποιους υποψηφίους έναντι άλλων.

-Για λόγους ίσης μεταχείρισης θα πρέπει και οι νυν υποψήφιοι και οι προηγούμενων ετών να εξεταστούν στα Λατινικά .

Φίλης: “Τα παιδιά που δεν διδάχθηκαν λατινικά στο σχολείο θα πάνε φροντιστήριο;”

Την άποψη ότι η απόφαση αυτή δημιουργεί διπλό πρόβλημα, τόνισε από την πλευρά του ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νίκος Φίλης.

«Φέτος με νέα προβλήματα που έχουν να κάνουν με το ζήτημα της διδασκαλίας της κοινωνιολογίας. Βγάλατε αυτό το μάθημα κι έχετε βάλει τα λατινικά. Έχετε βάλει έξι ώρες λατινικά στην Γ΄ Λυκείου και δυο ώρες στη Β΄ Λυκείου. Τα παιδιά που δεν έχουν διδαχθεί λατινικά αναγκάζονται να δώσουν λατινικά για να μπουν στις ανθρωπιστικές σχολές. Αυτό είναι κατά τη γνώμη μας διπλό πρόβλημα.

Πρώτα-πρώτα αντίκειται στην αρχή της ίσης μεταχείρισης, καθώς οι υποψήφιοι αυτοί θα εξεταστούν σε ένα απαιτητικό μάθημα, όπως είναι τα λατινικά, που χρειάζεται οκτώ ώρες συστηματικής διδασκαλίας, όπως για δυο χρόνια βάζετε, όταν οι συνυποψήφιοί τους το διδάχθηκαν από πέρυσι. Και δεύτερον, είναι το άρθρο 16 του Συντάγματος, η ισότητα: το θεμελιώδες δικαίωμα των πολιτών να απολαμβάνουν δωρεάν εκπαίδευση», τόνισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.

«Και τώρα τι λέτε εσείς; Τα παιδιά που δεν διδάχθηκαν λατινικά στο σχολείο να πάνε φροντιστήριο για να τα μάθουν. Υπήρχε απλή λύση. Να δώσουν εξετάσεις, όπως είχε γίνει και παλιότερα. Να δώσουν Λατινικά ή κοινωνιολογία. Να επιλέξουν τα παιδιά. Και να μπουν στα πανεπιστήμια όσοι θα πετύχαιναν στα μαθήματα αυτά. Είχε γίνει στην προηγούμενη αλλαγή», ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά.

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Αγροτικά

Πλήρης Απασχόληση

24-01-2024

Ηρακλειο Κρητης

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

18-12-2023

Μαρούσι

⚽🏀 LIVE SCORES
19 Μαϊ. 2024
Παν
20:00
-
Ολυ
19 Μαϊ. 2024
Άρη
20:00
-
ΠΑΟ
24 Μαϊ. 2024
ΠΑΟ
19:00
-
ΦΕΝ
24 Μαϊ. 2024
Ρεάλ
22:00
-
ΟΣΦΠ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;