Τέλη κυκλοφορίας 2021: Ποιους θα επηρεάσουν οι αυξήσεις
Όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα τέλη κυκλοφορίας 2021

Το Οικονομικό επιτελείο προσανατολίζεται στην αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας 2021, με την ενσωμάτωση του προτύπου WLTP, χωρίς να επιβαρυνθούν υπερβολικά οι κάτοχοι παλιών αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του NewsAuto, τα τέλη κυκλοφορίας αναμένονται ακριβότερα για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων από το 2020, καθώς, όπως ανέφερε ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, οι αλλαγές που προγραμματίζονται θα έχουν στόχο την ανανέωση του παλαιού στόλου των οχημάτων και σύμφωνα με τις οδηγίες – εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υιοθέτηση του νέου προτύπου μέτρησης εκπομπών CO2, το λεγόμενο WLTP.

Τι είναι το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure (WLTP)

Σύμφωνα με την νέα ευρωπαϊκή οδηγία, κάθε κράτος μέλος υποχρεούται να εφαρμόσει ένα Εθνικό πρόγραμμα ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Το νέο πρότυπο ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), είναι πιο αυστηρό από τα προηγούμενα και οδηγεί σε καταγραφή αυξημένων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε όχημα.

Το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάση προγραμματισμού θα τον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021.

Το νέο αυτό πρότυπο που φέρει τον κωδικό WLTP προβλέπεται πιο αυστηρό από το προηγούμενο και θα οδηγεί σε καταγραφή αυξημένων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε όχημα.

Να επισημάνουμε ότι τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους για τα οχήματα εκείνα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά (στην Ελλάδα για τα καινούρια και στην Ευρώπη για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα) από την 1η Νοεμβρίου του 2010 και μετά.

Στην παρούσα φάση, η Ελλάδα έπρεπε να εφαρμόσει από το 2020 το πρότυπο WLTP (Worldwide Light Vehicles Test Procedure) για το καθορισμό των ρύπων των οχημάτων, το οποίο και θεωρείται περισσότερο ακριβές και αντιπροσωπευτικό του πόσο ρυπογόνο είναι κάθε όχημα.

Ωστόσο, λόγω της μεγαλύτερης ακρίβειας, ανεβάζει τα γραμμάρια παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα (CO2) σε όλα τα αυτοκίνητα και κατά συνέπεια τα τέλη κυκλοφορίας που θα πρέπει να πληρώσουν.

Το νέο πρότυπο θα έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου, οπότε θα βλέπαμε τις πρώτες αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας του 2020 που θα πρέπει να πληρωθούν ως την ερχόμενη Τετάρτη.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Newsauto, οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι 2 και αφορούν στην αύξηση των ορίων των εκπομπών ρύπων κατά 10 ή 20%.

Σύμφωνα με το πρώτο σενάριο, περιλαμβάνεται αύξηση 10% στα όρια των CO2 και τα τέλη Κυκλοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:

0-99 γρ. CO2 – Μηδενικό κόστος

100-110 – 0,9 ευρώ/γραμμάριο

111 – 132 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο

133 – 152 – 1,2 ευρώ / γραμμάριο

153 – 176 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο

177 – 198 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο

199 – 220 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο

221 – 275 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο

276 και άνω – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Σύμφωνα με το δεύτερο σενάριο, περιλαμβάνεται αύξηση 20% στα όρια των CO2 και τα Τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται ως εξής:

0-108 γρ. CO2 – Μηδενικό κόστος

109-120 – 0,9 ευρώ/γραμμάριο

121 – 144 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο

145 – 184 – 1,2 ευρώ / γραμμάριο

185 – 220 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο

221 – 264 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο

265 – 316 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο

317 – 378 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο

379 και άνω – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Τα παραπάνω Τέλη κυκλοφορίας εξετάζεται να επιβληθούν στα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν μετά την 1η Μαρτίου 2020.

Ωστόσο υπάρχει και ακόμη μία πρόταση σύμφωνα με την οποία θα επιβληθούν στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2016 όποτε και ξεκίνησαν να μετρώνται οι εκπομπές CO2 με το νέο πρότυπο μέτρησης WLTP.

Στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η Νοεμβρίου του 2010 έως και το 2015 τα Τέλη Κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με τους υπάρχοντες συντελεστές με αποτέλεσμα να παραμείνουν αμετάβλητα τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Τι θα ισχύσει για τα παλαιά οχήματα

Τα Τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν την 31η Οκτωβρίου 2010 και υπολογίζονται σύμφωνα με τον κυβισμό του κινητήρα, το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει να τα αυξήσει σε ποσοστό από 2% έως και 10% εξαιτίας της παλαιότητας και των υψηλών ρύπων. Επειδή όμως μιλάμε για πάνω από 3 εκατ. οχήματα παλαιάς τεχνολογίας στο Υπουργείο Οικονομικών κάνουν δεύτερες σκέψεις.

Σε περίπτωση όμως που εγκριθούν τότε τα Τέλη Κυκλοφορίας των οχημάτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας έως το 2000 να κυμανθούν από 22 έως 1.230 ευρώ που είναι σήμερα σε 24 έως 1.353 ευρώ.

Στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 2001 έως και 2005 τα Τέλη Κυκλοφορίας εξετάζεται να κυμανθούν από 22 – 1.050 ευρώ σε 23 έως 1.102 ευρώ.

Τέλος στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 2006 έως τον Οκτώβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας από 22 έως 1.380 ευρώ θα κυμανθούν σε 22,4 έως 1.400 ευρώ.

Με πληροφορίες από NewsAuto, Dikaiologitika & Newsit

Δείτε ακόμα: Πλησιάζουν οι Χειμερινές Εκπτώσεις 2020: Πόσο θα διαρκέσουν – Τι να προσέξετε

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Γραφικές Τέχνες

Πλήρης Απασχόληση

19-12-2023

Βούλα

Μεταφορές

Πλήρης Απασχόληση

22-01-2024

Μαρούσι

800

⚽🏀 LIVE SCORES
27 Απρ. 2024
Αστ
20:00
-
ΟΦΗ
27 Απρ. 2024
Βόλ
20:00
-
Παν
27 Απρ. 2024
ΠΤΡ
20:15
-
ΛΑΥ
27 Απρ. 2024
ΠΑΟΚ
20:15
-
ΜΑΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;