Τέλη κυκλοφορίας 2020: Μέχρι πότε η προθεσμία - Όλες οι αλλαγές που έρχονται
Δείτε όλες τις αλλαγές που έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας 2020!

Τα τέλη κυκλοφορίας 2020 έχουν αναρτηθεί στο Taxisnet από την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2019 και μπορείτε να μπείτε στην εφαρμογή και να εκτυπώσετε τα δικά σας, μέχρι την προβλεπόμενη προθεσμία της 15ης Ιανουαρίου, την οποία έδωσε με παράταση στις 30/12/2019 το Υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να διευκολύνει τους φορολογούμενους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, υπάρχουν αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, οι οποίοι δεν έχουν πληρώσει ακόμα τα τέλη κυκλοφορίας 2020, πράγμα που σημαίνει ότι από τις 16 Ιανουαρίου (ημέρα Πέμπτη), οι ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν θα έχουν πληρώσει, αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο διπλάσιο των τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στο όχημά τους.

Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας 2020:

Μεγάλες είναι οι αλλαγές που έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας 2020 από 1η Ιανουαρίου 2020, με στόχο να μειωθεί η κυκλοφορία των παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων και να δημιουργηθεί έτσι, ένα νέο πιο ευνοϊκό πρότυπο υπολογισμού των τελών για τα καινούργια οχήματα.

Το 2020 είναι έτος μεγάλων αλλαγών για την φορολογία των ΙΧ, δεδομένου ότι με το φορολογικό νομοσχέδιο, «επιβραβεύονται» μικρά και μεσαία αυτοκίνητα που θα χορηγούνται στους υπαλλήλους επιχειρήσεων είτε για την κάλυψη αποκλειστικά επαγγελματικών τους αναγκών είτε και για την κάλυψη των οικογενειακών τους αναγκών.

Ωστόσο, για τα μεγαλύτερης αξίας οχήματα, το νέο φορολογικό πλαίσιο φέρνει σημαντικές αυξήσεις φόρων ακόμη και άνω των 1000 ευρώ ανά στέλεχος επιχείρησης.

Τέλη κυκλοφορίας 2020: Όλες οι αλλαγές

Αλλαγή 1:

Είστε εργοδότης και θέλετε να χορηγήσετε αυτοκίνητο στον υπάλληλό σας για να καλύπτει τις μεταφορικές του ανάγκες (επαγγελματικές και μη); Προσοχή στο νέο πλαίσιο φορολόγησης όπως διαμορφώνεται μετά την ψήφιση του νέου φορολογικού νόμου. Αν επιλέξετε ένα αυτοκίνητο με λιανική τιμή προ φόρων μικρότερη των 14.000 ευρώ, το νέο πλαίσιο γίνεται ευνοϊκότερο ή στη χειρότερη περίπτωση ακριβώς το ίδιο. Αν όμως επιλέξετε μεγαλύτερης αξίας αυτοκίνητο, ο υπάλληλος μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με πρόσθετο φόρο εισοδήματος.

Το να δίνετε αυτοκίνητο στον υπάλληλό σας θεωρείται παροχή σε είδος και η παροχή σε είδος φορολογείται ως εισόδημα. Προστίθεται στα υπόλοιπα εισοδήματα του υπαλλήλου και επιβάλλεται φόρος με συντελεστή που μπορεί να φτάσει ακόμη και στο 44% (βάσει της νέας κλίμακας) ή ακόμη και στο 54% αν συνοπολογιστεί και η εισφορά αλληλεγγύης.

Προσοχή λοιπόν στο νέο πλαίσιο το οποίο φέρνει μικρές ελαφρύνσεις για τα μικρά και μεσαία αυτοκίνητα αλλά και μεγάλες επιβαρύνσεις για τα πολυτελέστερα οχήματα.

Για όχημα με λιανική τιμή πώλησης (προ φόρων) της τάξεως των 12.000 ευρώ, δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με πέρυσι.

Για όχημα με λιανική τιμή πώλησης (προ φόρων) των 14.000 ευρώ, το εισόδημα που θα προστεθεί στον υπάλληλο περιορίζεται στα 560 ευρώ από 980 ευρώ που ήταν μέχρι τώρα. Έτσι, ο πρόσθετος φόρος θα μπορεί να φτάσει έως και 246 ευρώ ενώ μέχρι τώρα θα μπορούσε να φτάσει και στα 441 ευρώ τον χρόνο.

Προκύπτει, λοιπόν, μια ελάφρυνση που πλησιάζει ακόμη και στα 200 ευρώ ετησίως για πολύ μεγάλο αριθμό εργαζομένων που χρησιμοποιούν τη λύση του επαγγελματικού οχήματος.

Για όχημα αξίας 20.000 ευρώ όμως, το πρόσθετο εισόδημα θα φτάνει με το νέο πλαίσιο στα 6600 ευρώ από 2800 ευρώ που ήταν μέχρι τώρα. Υπάρχει αύξηση 3800 ευρώ η οποία μπορεί να κοστίσει ακριβά.

Ο πρόσθετος φόρος που μπορεί να επιβληθεί φτάνει ακόμη και με τη νέα φορολογική κλίμακα στα 2904 ευρώ (χωρίς την εισφορά αλληλεγγύης) ενώ για το ίδιο αυτοκίνητο με το καθεστώς που ίσχυε μέχρι τώρα, δεν μπορούσε να ξεπεράσει τα 1260 ευρώ. Προκύπτει λοιπόν πρόσθετη επιβάρυνση περίπου 1650 ευρώ.

Αλλαγή 2:

Το φορολογικό νομοσχέδιο: περιέχει μια πολύ θετική ρύθμιση η οποία επιτρέπει στις εταιρείες να αναβαθμίσουν τα οχήματα που παραχωρούν αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς.

Δεν επιβάλλεται πρόσθετος φόρος σε οχήματα που έχουν λιανική τιμή πώλησης προ φόρων έως 17.000 ευρώ ενώ μέχρι τώρα, το όριο ήταν 12.000 ευρώ.

Το νομοθετικό πλαίσιο, ορίζει με σαφήνεια ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται για να θεωρείται ότι το όχημα παραχωρείται αποκλειστικά για επαγγελματικούς σκοπούς.

Αλλαγή 3:

Θεσπίζεται πολλαπλό κίνητρο για τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που θα προτιμήσουν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Για παράδειγμα, αν επιλέξουν όχημα που εκπέμπει έως 50 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα (κυρίως ηλεκτροκίνητα) και με λιανική τιμή προ φόρων έως 40.000 ευρώ τότε:

Πρώτον αν το όχημα αυτό παραχωρηθεί σε εργαζόμενο της εταιρείας, θα απαλλάσσεται του φόρου εισοδήματος και

Δεύτερον, αν η εταιρεία το αγοράσει, τότε από τα ακαθάριστα έσοδα θα μπορεί να αφαιρέσει όχι μόνο την αξία του οχήματος αλλά και ένα πρόσθετο ποσοστό της τάξεως του 30%.

Αλλαγή 4:

Μέσα στο 2020, η κυβέρνηση θα παρουσιάσει ένα νέο πλαίσιο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας.

Με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα, θα γίνουν ακριβότερα τα τέλη για τα οχήματα που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία πριν από τον Νοέμβριο του 2010 καθώς το μέτρο θα θεωρηθεί ως αντικίνητρο για την διατήρηση ρυπογόνων οχημάτων.

Από την άλλη, θα θεσπιστεί καινούργια κλίμακα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που θα τεθούν από εδώ και στο εξής σε κυκλοφορία και τα οποία θα «υπακούουν» στο νέο πρότυπο μέτρησης των ρύπων.

Η συζήτηση αναμένεται να ανοίξει τη φετινή άνοιξη και το νέο πλαίσιο θα ενεργοποιηθεί για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας του 2021.

Με πληροφορίες από aftodioikisi

Δείτε ακόμα: Αυτά είναι τα τριήμερα και οι αργίες 2020! (Λίστα)

Χειμερινές εκπτώσεις 2020: Πότε ξεκινούν – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπάλληλοι γραφείου

Πλήρης Απασχόληση

13-03-2024

Μενίδι

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

14-02-2024

Καλλιθέα Αττικής

950

⚽🏀 LIVE SCORES
27 Απρ. 2024
Αστ
20:00
-
ΟΦΗ
27 Απρ. 2024
Βόλ
20:00
-
Παν
27 Απρ. 2024
ΠΤΡ
20:15
-
ΛΑΥ
27 Απρ. 2024
ΠΑΟΚ
20:15
-
ΜΑΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;