Το Facebook σε ποσοστά: Ποια είναι η απήχησή του στην Ελλάδα;
Πόσος κόσμος χρησιμοποιεί το Facebook στη χώρα μας;

Facebook, λοιπόν: Ο no1 πυλώνας της ψηφιακής επικοινωνίας, που δημιουργήθηκε δεκαπέντε (15) χρόνια πριν και έκτοτε, γνώρισε τεράστια απήχηση παγκοσμίως, έφερε κοντά ανθρώπους απ’ όλο τον πλανήτη, ενώ πρόσφατα γνώρισε σκάνδαλα παραβίασης προσωπικών δεδομένων, οδήγησε σε απογοητεύσεις, προκάλεσε τη διεθνή θυμηδία του κοινού.

Λίγα λόγια για την πλατφόρμα:

Το Facebook είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του 2004, δίνοντας την ευκαιρία σε εκατομμύρια χρήστες ανά τον κόσμο να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές τους πληροφορίες.

Ο μεγάλος εφευρέτης της πλατφόρμας, που δεν είναι άλλος από τον Αμερικανοεβραίο προγραμματιστή και επιχειρηματία, Μαρκ Ζάκερμπεργκ (Mark Elliot Zuckerberg), ίδρυσε το Facebook, όταν ήταν ακόμα φοιτητής στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, μαζί με τους συμφοιτητές του, Ντάστιν Μόσκοβιτς, Εντουάρντο Σέβεριν και Κρις Χιούζ,.

Για την ιστορία, η αρχική λειτουργία της πλατφόρμας δεν είχε καμία σχέση με τη χρήση που γίνεται σήμερα παγκοσμίως, αφού, όταν φτιάχτηκε το facebook το 2004, δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Χάρβαρντ, ενώ αργότερα επεκτάθηκε για την Ivy League (μια ομάδας οκτώ ελίτ πανεπιστημίων των ΗΠΑ).

Το όνομα της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης προέρχεται από τα έγγραφα παρουσίασης των μελών πανεπιστημιακών κοινοτήτων μερικών Αμερικάνικων κολεγίων και προπαρασκευαστικών σχολείων που χρησιμοποιούσαν οι νεοεισερχόμενοι σπουδαστές για να αλληλοαναγνωρίζονται.

Ένα χρόνο αργότερα, το 2005, το δικαίωμα πρόσβασης στην πλατφόρμα επεκτάθηκε σε μαθητές συγκεκριμένων λυκείων και σε μέλη ορισμένων μαθητικών κοινοτήτων, ενώ το 2006, η υπηρεσία έγινε προσβάσιμη σε κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία του ξεπερνούσε τα 13 χρόνια.

Σύμφωνα με μετρήσεις, το facebook είχε πάνω από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες το 2013, ενώ, ως ένα από τα δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ανέβασμα φωτογραφιών, υπολογίζεται πως αναρτούνται κάθε μέρα τουλάχιστον 14 εκατομμύρια φωτογραφίες.

Ωστόσο, με αφορμή τη δημοτικότητά του, το Facebook έχει υποστεί εκτεταμένη κριτική και έχει κατηγορηθεί για ζητήματα που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα και τις πολιτικές πεποιθήσεις των ιδρυτών του.

Όπως και να ‘χει, παρά τα σκάνδαλα για διαρροή προσωπικών πληροφοριών που πρόσφατα απασχόλησαν τους δημιουργούς και χρήστες του facebook, η συγκεκριμένη ιστοσελίδα αποτελεί ακόμα την πιο διάσημη κοινωνική περιοχή δικτύωσης σε πολλές αγγλόφωνες χώρες.

Σύμφωνα με την comScore, το Facebook είναι το κορυφαίο σε επισκεψιμότητα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, καθώς πέρασε το Myspace τον Απρίλιο του 2008, ενώ σύμφωνα με ανεξάρτητους παρόχους στοιχείων επισκεψιμότητας Alexa και SimilarWeb, το Facebook είναι δεύτερο και πρώτο σε επισκεψιμότητα αντίστοιχα, έχει την υψηλότερη επισκεψιμότητα ανάμεσα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχοντας τον Μάιο του 2015 περισσότερους από 20 δισεκατομμύρια επισκέπτες.

Έχεις αναρωτηθεί ποια είναι η απήχηση της συγκεκριμένης εφαρμογής στην Ελλάδα;

Αν αναρωτιέσαι πόσος κόσμος χρησιμοποιεί το Facebook στη χώρα μας, τότε δες παρακάτω την ποσοτικοποιημένη απήχηση της ιστοσελίδας, με βάση τα στατιστικά του Μαΐου του 2019.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα ποσοστά του παρακάτω διαγράμματος, τη διαδικτυακή πλατφόρμα του Facebook φαίνεται να χρησιμοποίησε συνολικά το 46,9% του γυναικείου πληθυσμού τον Μάιο του 2019, ενώ το 53,1% αντιστοιχεί στη χρήση που έκανε το αντρικό κοινό. Η διαφορά ανά φύλο είναι της τάξης του 6,2%.

Αναλυτικότερα τα ποσοστά χρήσης του Facebook ανά φύλο και ηλικιακή ομάδα:

Οι ηλικίες 13-17 ετών που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή το Μάη του 2019 αντιστοιχούν στο 0,8% του γυναικείου πληθυσμού και στο 1% του αντρικού, πράγμα που σημαίνει 1,8% χρήση από άντρες και γυναίκες μαζί, αλλά και 0,2% παραπάνω χρήση των αντρών.

Οι ηλικίες 18-24 ετών που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή αντιστοιχούν στο 7,5% του γυναικείου πληθυσμού και στο 8,9% του αντρικού, πράγμα που σημαίνει 16,3% συνολική χρήση του facebook από άντρες και γυναίκες μαζί, αλλά και 1,4% παραπάνω χρήση των αντρών.

Οι ηλικίες 25-34 ετών που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή αντιστοιχούν στο 11,2% του γυναικείου πληθυσμού και στο 13,4% του αντρικού, πράγμα που σημαίνει 24,6% χρήση του facebook από άντρες και γυναίκες μαζί, αλλά και 2,2% παραπάνω χρήση των αντρών.

Οι ηλικίες 35-44 ετών που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή αντιστοιχούν στο 11,6% του γυναικείου πληθυσμού και στο 12,8% του αντρικού, πράγμα που σημαίνει 24,4% χρήση του facebook από άντρες και γυναίκες μαζί, αλλά και 1,2% παραπάνω χρήση των αντρών.

Οι ηλικίες 45-54 ετών που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή αντιστοιχούν στο 8,7% του γυναικείου πληθυσμού και στο 9,4% του αντρικού, πράγμα που σημαίνει 18,1% χρήση του facebook από άντρες και γυναίκες μαζί, αλλά και 0,7% παραπάνω χρήση των αντρών.

Οι ηλικίες 55-64 ετών που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή αντιστοιχούν στο 4,7% του γυναικείου πληθυσμού και στο 4,7% του αντρικού, πράγμα που σημαίνει 9,4% χρήση του facebook από άντρες και γυναίκες μαζί και ισόποση χρήση του facebook από άντρες και γυναίκες.

Οι ηλικίες 65+ ετών που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή αντιστοιχούν στο 2,4% του γυναικείου πληθυσμού και στο 3% του αντρικού, πράγμα που σημαίνει 5,3% χρήση του facebook από άντρες και γυναίκες μαζί και 0,6% παραπάνω χρήση των αντρών.

Συμπεράσματα διαγράμματος:

Από τις ηλικίες 13-17 μέχρι τις ηλικίες 18-24 η χρήση της εφαρμογής γνώρισε μεγάλη αύξηση, της τάξης του 14.5%, ενώ από τα 18-24 στα 25-34, η αύξηση ήταν μόλις 8,3%.

Από τις ηλικίες 35-44 μέχρι τις ηλικίες 45-54 η χρήση μειώθηκε κατά 6,3%.

Από τις ηλικίες 45-54 μέχρι 55-64, ο ρυθμός μείωσης αυξήθηκε κατά 2,4%, φτάνοντας στο 8,7% .

Από τις ηλικίες 55-64 μέχρι τις ηλικίες 65+, η χρήση της εφαρμογής μειώθηκε κατά 4,1%.

Tα ηλικιακά groups 13-17 ετών και 65+, δηλαδή οι μικρότεροι και οι μεγαλύτεροι του φάσματος, χρησιμοποιούν λιγότερο το facebook, συγκριτικά με τις ενδιάμεσες ηλιακές ομάδες.

Τα υψηλότερα ποσοστά χρήσης της εφαρμογής παρατηρούνται στις ηλικίες 25-34 ετών, όπου φτάνουν μέχρι 24,6% για άντρες και γυναίκες μαζί.

Η διάφορα στη χρήση της εφαρμογής ανά φύλο κυμαίνεται συνολικά στο 6,2%.

Δείτε ακόμα: Το Instagram σε ποσοστά: Ποια είναι η απήχησή του στην Ελλάδα;

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπάλληλοι γραφείου

Πλήρης Απασχόληση

13-03-2024

Μενίδι

Μέσα μαζικής ενημέρωσης

Πλήρης Απασχόληση

04-01-2024

Κηφισιά

⚽🏀 LIVE SCORES
27 Απρ. 2024
Αστ
20:00
-
ΟΦΗ
27 Απρ. 2024
Βόλ
20:00
-
Παν
27 Απρ. 2024
ΠΤΡ
20:15
-
ΛΑΥ
27 Απρ. 2024
ΠΑΟΚ
20:15
-
ΜΑΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

  
 1