Σπανάκι: Αυτοί είναι οι λόγοι για να το βάλεις άμεσα στη διατροφή σου!

Από Alexandra Katsampiri 5 Μαρτίου 2018

Το σπανάκι δεν είναι μόνο για τον Ποπάι!

Το σπανάκι είναι ένα λαχανικό με πολλά οφέλη για τον ανθρώπινο οργανισμό!

Υπάρχουν πολλές τροφές που μπορείς να εντάξεις στην καθημερινή σου διατροφή και να γεμίσουν το στομάχι σου με σημαντικές ουσίες που θα σε βοηθήσουν να έχεις έναν πιο δυνατό οργανισμό!

Το σπανάκι είναι μια από αυτές και θα ήταν καλό να δεις παρακάτω τα οφέλη του και να το δοκιμάσεις!

1.Βελτιώνει την όραση!

2.Βοηθά το νευρικό σύστημα!

3.Διατηρεί την πίεση του αίματος σε φυσιολογικά επίπεδα!

4.Δυναμώνει τους μυς!

5.Προστατεύει το δέρμα!

Τσέκαρε πως το παρουσιάζουν στο Instagram! 

Winter Beet Salad #fbf ❤️🍃🙌🏻 I’ve been struggling with sleep lately and it’s been affecting my focus and slowly I can feel the anxiety creeping in – sleep is such a vital part of our livelihood and how we feel on a daily basis. . Since I have a history of insomnia (back in my 20s for a couple years), I’ve decided to be a little more proactive and up my self-care + night time routine, and implement better sleep habits. And less technology. Yesterday, on Stories, I shared that I started acupuncture this week for the very first time in my life and I received DMs from SO many of you sharing your experiences and how it helped you. It honestly got me really hopeful to try alternative medicine this time. . Why am I sharing this with you? I think it’s important to share our experiences with others, and while it’s harder to shared health obstacles WHILE we’re in the thick of things (its much easier to curate it all when it’s over and been dealt with), I’ve decided to take you along on my journey because so many of us struggle with sleep. Because maybe, just maybe, some of you might relate to what I’m experiencing right now and someone out there might benefit from me sharing my experience, real-time. Maybe acupuncture and all the self-care I’m putting into place will help me, maybe it won’t. But I’ll check in periodically to give you an update. . As for these bowl details: a couple handfuls of fresh spinach + cooked chickpeas + avocado slices + slices of zucchini + arugula micro greens + a few organic beets + a dollop of hummus — all sprinkled with toasted sesame seeds + drizzled with fresh lemon juice + olive oil + salt + pepper.

A post shared by Sapana Chandra 🌲 Seattle, WA (@realandvibrant) on

God morgon! 🌱 Efter en tid av stress, sämre matvanor och mindre tid för yoga, försöker jag nu komma tillbaka till prioriteringar som är gynnsamma gör min egen hälsa. Jag känner så tydligt i min kropp när jag hamnar i obalans, men har under en tid valt att inte lyssna på vad kroppen försöker säga. Försöker dock att inte vara hård mot mig själv i dessa lägen, för jag vet att lusten och energin snart kommer tillbaka, så länge jag inte forcerar fram det. Idag kom lusten tillbaka, så det firar jag med en färgglad smoothie 🙌 #smoothie #smoothiebowl #spenat #spinach #eatyourgreens #fruktochbär #skalladagen #yogini #stress #acceptans #måbra #hälsa #health #ödmjuk #dairyfree #mjölkfritt #vegan #veganskt #kroppochsjäl #bodyandsoul #mindful #balans #balance #acceptance #godmorgon

A post shared by Jonna 👋 (@jonnasmindful) on

Δες και αυτό: Φράουλες: 5 οφέλη που σου προσφέρουν απλόχερα!