Ο λόγος που ο αριθμός των μαθητών σε μια σχολική τάξη μετράει!
Το μέγεθος μιας τάξης παίζει μεγαλύτερο ρόλο απ' ότι φαντάζεσαι!

Εάν το έχεις παρατηρήσει, στην χώρα μας επικρατεί μια -σχετικά εξωπραγματική- άποψη, η οποία υπαγορεύει πως ο δάσκαλος/καθηγητής μπορεί να χειριστεί μια τάξη όσο μεγάλη και αν είναι, διαχειριζόμενος ακόμη και τους πιο δύσκολους μαθητές.

Τα μαθησιακά αποτελέσματα, τελικά, δεν θα είναι ομοιόμορφα από μαθητή σε μαθητή, πράγμα που υποβαθμίζει τον τομέα της εκπαίδευσης.

Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των συγχωνεύσεων σχολείων έχει αυξηθεί, αυξάνοντας το μέγεθος των τάξεων, και σε όλα αυτά ήρθε να δέσει η νομοθετική ρύθμιση 25+2.

Φυσικά, το μέγεθος της τάξης σε ένα σχολείο δεν αρκεί για να βελτιωθεί το σύστημα ως σύνολο αλλά είναι, αν μη τι άλλο, ένα βήμα.

Σύμφωνα με άρθρο της Valerie Strauss, σχετική έρευνα έδειξε πως το μέγεθος της τάξης μετράει πολύ.

Η ίδια αναφέρει πως “από καιρού εις καιρόν ακούμε κάποιον στην εκπαιδευτική πολιτική (Arne Duncan) ή στην εκπαιδευτική φιλανθρωπία (Bill Gates) ή στα ΜΜΕ (Malcolm Gladwell) να λέει κάτι του στυλ “το μέγεθος της τάξης δεν είναι στην πραγματικότητα τόσο σημαντικό, καθώς ένας σπουδαίος δάσκαλος μπορεί να χειριστεί ένα κάρο παιδιά. Στην πραγματικότητα, όχι”

 

Μια νέα μελέτη της πλειοψηφίας των ερευνών που έχουν γίνει πάνω στο θέμα, η οποία πραγματοποιήθηκε  από την Diane Whitmore Schanzenbach, καθηγήτρια στο Northwestern University και η οποία δημοσιεύτηκε στο National Education Policy Center του Πανεπιστημίου του Colorado Boulder, διευκρίνησε πως το μέγεθος της τάξης μετράει. Και πολύ μάλιστα.

Η ίδια η Schanzenbach ανέφερε στην επιθεώρηση πως:

“Λαμβάνοντας το σώμα των ερευνών ως ολότητα, προκύπτουν οι ακόλουθες προτάσεις άσκησης πολιτικής.

Το μέγεθος της τάξης είναι ένας σημαντικός καθοριστικός παράγοντας για τα αποτελέσματα της μάθησης και ένας παράγοντας που μπορεί άμεσα να προσδιοριστεί από την ασκούμενη πολιτική. Αν οι υπόλοιπες μεταβλητές μείνουν σταθερές, η αύξηση του μεγέθους της τάξης θα βλάψει τα αποτελέσματα των μαθητών.

Οι αποδείξεις δείχνουν πως η αύξηση του μεγέθους της τάξης θα βλάψει όχι μόνο τις επιδόσεις των παιδιών στα τεστ βραχυπρόθεσμα, αλλά και τη διαμόρφωση του ανθρώπινου κεφαλαίου τους μακροπρόθεσμα. Η εξοικονόμηση χρημάτων σήμερα -με την αύξηση του μεγέθους της τάξης – θα καταλήξει σε ένα ουσιαστικό κοινωνικό και εκπαιδευτικό κόστος στο μέλλον.

Το όφελος από την μείωση του μεγέθους της τάξης είναι μεγαλύτερο για παιδιά φτωχών και μειονοτικών οικογενειών ενώ οποιεσδήποτε αυξήσεις στο μέγεθος ενδέχεται να είναι πιο επιβλαβείς σε αυτούς τους πληθυσμούς.

Αυτοί που ασκούν πολιτική οφείλουν να σταθμίζουν την αποτελεσματικότητα των πολιτικών σε σχέση με το μέγεθος της τάξης με άλλες πιθανές χρήσεις των κονδυλίων αυτών. Παρόλο που το μικρό μέγεθος τάξης έχει προφανές κόστος, μπορεί να αποδειχθεί η πιο συμφέρουσα πολιτική συνολικά.”

 

Πώς εξηγεί, όμως, πως οι μικρές τάξεις λειτουργούν;

Οι μικρές τάξεις συνδέονται άμεσα με την υψηλότερη εμπλοκή των μαθητών, των αυξημένο χρόνο εργασίας και την υψηλή ποιότητα δασκάλων, οι οποίοι μπορούν να προσαρμόσουν με μεγαλύτερη άνεση το μάθημα στους μαθητές που έχουν μπροστά τους.

Η ουσία η έρευνα είναι η εξής και αξίζει να σημειωθεί. Ακόμη και οι καλύτεροι δάσκαλοι περιορίζονται και “πέφτουν” όταν έχουν να κάνουν με μεγάλες τάξεις.

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

08-01-2024

Μαρούσι

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

14-02-2024

Καλλιθέα Αττικής

950

⚽🏀 LIVE SCORES
27 Απρ. 2024
Αστ
20:00
-
ΟΦΗ
27 Απρ. 2024
Βόλ
20:00
-
Παν
27 Απρ. 2024
ΠΤΡ
20:15
-
ΛΑΥ
27 Απρ. 2024
ΠΑΟΚ
20:15
-
ΜΑΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;