Πανελλήνιες 2017: Εξετάσεις με τέσσερα μαθήματα προτείνει το ΙΕΠ στη Βουλή

Από neolaia.gr Team 1 Φεβρουαρίου 2017

πανελλήνιες 2017

Διάσταση απόψεων μεταξύ του προέδρου του Ινστιτούτου  Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γ. Κουζέλη και του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία Αντώνη Λιάκου, σχετικά με τις αλλαγές στο Λύκειο και την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ,  διαπιστώθηκε , κατά τη σημερινή συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, παρουσία του υπουργού Παιδείας  Κ. Γαβρόγλου.

Ύστερα από σχετικές ερωτήσεις των Βουλευτών  Γ. Μαυρωτά και   Δ. Κωνσταντόπουλου ο πρόεδρος του ΙΕΠ πρότεινε  για την εισαγωγή στα ΑΕΙ Πανελλαδικές Εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα, ενώ ο κ. Λιάκος εισηγήθηκε τράπεζα Θεμάτων.

Συγκεκριμένα ο κ. Κουζέλης είπε:

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΟΠΩΣ ΤΙΣ ΞΕΡΟΥΜΕ: Η εξασφάλιση του αδιάβλητου  περνάει μέσα από πανελλαδικά οργανωμένες εξετάσεις, έτσι όπως αυτή τη στιγμή τις ξέρουμε, για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια.

ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΥ: Δηλαδή, παίρνει κανείς το απολυτήριο του έχοντας προσθέσει την βαθμολογία του, την επονομαζόμενη προφορική, ό,τι δηλαδή απαιτείται απ’ αυτόν εντός της σχολικής διαδικασίας στα δύο τετράμηνα και από την τελική γραπτή πανελλαδικά οργανωμένη εξέταση του, κατά αντίστοιχο με τον τωρινό τρόπο.

ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ:  Πρότασή μας τα μαθήματα να  είναι τέσσερα. Είναι δηλαδή,

1.    Η  ελληνική γλώσσα, με πολύ ευρύτερη έννοια απ’ ότι συνήθως την αντιλαμβανόμαστε,

2.     Δύο μαθήματα πάλι σφαιρικά, επιλογής της μαθήτριας και του μαθητή που τους προσανατολίζουν προς την τριτοβάθμια όποια επιλογή και να κάνουν, και ,

3.     Ενα τέταρτο μάθημα ελεύθερης επιλογής, το οποίο ενδεχομένως βέβαια να μπορεί να το συνδυάσει με ένα από τα δύο άλλα να του δώσει μια εναλλακτική πρόσβαση σε άλλο πανεπιστημιακό ή τεχνολογικό ίδρυμα. Αυτή είναι η σύλληψη.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου Α. Λιάκος εισηγήθηκε:

Α. Οι  εξετάσεις   να είναι εντός του Λυκείου

Β. Οι εξετάσεις θα πρέπει να οδηγούν στο Πανεπιστήμιο και προφανώς, θα είναι αδιάβλητες,

Γ. Οι εξετάσεις  θα είναι σταθμισμένες και η στάθμιση περιλαμβάνει   την βιβλιοθήκη, το αποθετήριο θεμάτων, ένα σωστά φτιαγμένο αποθετήριο θεμάτων και προφανώς, περιλαμβάνει επίσης τρόπους, μεθόδους, οι οποίοι είναι ελέγξιμοι και συνεχώς ανανεούμενοι, ώστε αυτό το οποίο είναι πάρα πολύ βασικό και το οποίο εξασφαλίζει άλλωστε την εμπιστοσύνη στο σύστημα, που είναι η αδιαβλητότητα, εδώ να συνδυασθεί και με όσο δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό της τυχαιότητας και της δικαιοσύνης και της προσαρμογής στις ικανότητες, στις δεξιότητες, αλλά και στις προσδοκίες του παιδιού.

Δ. Ως προς την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, την οποία συζητούμε, είναι ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρξει πρόταση για το λύκειο χωρίς, ταυτόχρονα, να υπάρξει πρόταση για τη μετάβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν είναι δυνατόν. Δεν είναι τεχνικό το ζήτημα.

Ε.  πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι η λειτουργία ενηλικίωσης του πληθυσμού. Έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία σε όλες τις χώρες, για αυτό και σε όλες τις χώρες συζητείται αυτό. Δεν είναι κάτι που κάνουμε μόνο εμείς. Είναι γνωστό, βέβαια, ότι οι εξετάσεις αυτές, όπως έχουν γίνει τώρα, ακυρώνουν το λύκειο. Για να μπορέσουν, όμως, να συνδυαστούν αυτά τα ζητήματα, θα ήταν ολέθριο αν υιοθετούσαμε ένα σύστημα διπλών εξετάσεων, δηλαδή εξετάσεις, αφενός, του λυκείου και εξετάσεις, αφετέρου, εισαγωγής στο πανεπιστήμιο. Οι μεν θα ακύρωναν τις δε. Οι εξετάσεις του πανεπιστημίου θα καταβρόχθιζαν το ίδιο το λύκειο, όπως ακριβώς γίνεται τώρα.

Ζ.  Στο πανεπιστήμιο συχνά προβάλλεται το να γίνουν ελεύθερες οι εξετάσεις, δηλαδή ελεύθερη εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Δεν είναι εκεί το ζήτημα. Το ζήτημα είναι σε ποιες σχολές υπάρχει ο ανταγωνισμός και το εάν τα παιδιά πηγαίνουν εκεί που το ταλέντο τους ή οι κλήσεις τους τα ωθούν. Αυτό που βλέπουμε είναι να υπάρχει ο ανταγωνισμός κυρίως στις σχολές υψηλής ζήτησης, όπου υπάρχει ο μεγάλος ανταγωνισμός και η μεγάλη ακύρωση και, στη συνέχεια, το 80% των παιδιών – και αυτό σας το λέω από τις μελέτες που έκανε ο διάλογος – να πηγαίνουν τυχαία σε διάφορες σχολές, για τις οποίες δεν ενδιαφέρονται, παραμελούν τις σπουδές τους, οι ίδιες οι σχολές καρκινοβατούν και ούτω καθεξής.

Πηγή: esos.gr