Δείτε ποιοι άνθρωποι χρειάζονται την επιβράβευση!

θυμός και επιβράβευση

Το αίσθημα του θυμού φαίνεται ότι ωθεί τους ανθρώπους στην αναζήτηση επιβράβευσης, σύμφωνα με τα δεδομένα μιας νέας έρευνας.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι όσοι είναι θυμωμένοι, δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στην επιβράβευση παρά στην απειλή, το αντίθετο δηλαδή από όσους διακατέχονται από αρνητικά συναισθήματα, όπως είναι ο φόβος.

Παλαιότερες έρευνες επί του ζητήματος έδειξαν ότι το συναίσθημα επηρεάζει αυτό στο οποίο κάποιος δίνει προσοχή. Αν κάποιος φοβισμένος ή αγχώδης έχει επιλογή μεταξύ μιας φωτογραφίας επιβράβευσης και μιας απειλητικής, θα περάσει περισσότερο χρόνο κοιτάζοντας την απειλή, παρά την επιβράβευση.

Δεν είναι σαφές αν οι συγκεκριμένες αντιδράσεις συμβαίνουν επειδή τα συναισθήματα είναι θετικά ή αρνητικά ή λόγω άλλης αιτίας, δήλωσαν χαρακτηριστικά οι ερευνητές Brett Ford και Maya Tamir, του Boston College.

Κατά την διεξαγωγή της έρευνας, οι ερευνητές εστίασαν στο θυμό. Όπως και ο φόβος, ο θυμός είναι αρνητικό συναίσθημα, αλλά παρακινεί κάποιον να αναζητήσει επιβράβευση.

Οι άνθρωποι που συμμετείχαν στην έρευνα έγραψαν για 15 λεπτά μία από τέσσερις αναμνήσεις τους. Μια στιγμή θυμού, φόβου, ενθουσιασμού και ευτυχίας ή που αισθάνονταν λίγο ή καθόλου συναίσθημα. Μουσική που διήρκεσε 5 λεπτά ενέτεινε το όποιο συναίσθημα είχε ανατεθεί στον συμμετέχοντα. Στη συνέχεια συμπλήρωσαν κάποια εργασία στην οποία έπρεπε να εξετάσουν δυο φωτογραφίες που τοποθετήθηκαν η μία δίπλα στην άλλη.

Ειδικό μηχάνημα που ακολουθούσε την κίνηση των ματιών παρακολούθησε πόσο χρόνο κατανάλωναν κοιτάζοντας την κάθε φωτογραφία.

Από τα αποτελέσματα που προέκυψαν φάνηκε ότι οι θυμωμένοι άνθρωποι ξόδεψαν περισσότερο χρόνο κοιτάζοντας τη φωτογραφία επιβράβευσης, γεγονός που υποδεικνύει ότι τέτοιου είδους επιλογή στην προσοχή σχετίζεται περισσότερο με τον τρόπο που ένα συναίσθημα κινητοποιεί κάποιον σε σύγκριση με το αν είναι θετικό ή αρνητικό.

Το να κοιτάμε κάτι είναι το πρώτο βήμα πριν τις σκέψεις και τις πράξεις που ακολουθούν, λέει ο Ford. Η προσοχή ελκύει γεγονότα που καταλήγουν να επηρεάζουν τη συμπεριφορά. Οι άνθρωποι που αισθάνονταν ευτυχισμένοι και ενθουσιασμένοι επίσης κοίταξαν περισσότερο τις φωτογραφίες επιβράβευσης, αλλά οι δυο ομάδες ενδεχομένως δρουν διαφορετικά (κάποιος θυμωμένος μπορεί να επιθυμεί να προσεγγίσει κάτι με επιθετικό τρόπο, ενώ ο ευτυχισμένος μπορεί να πλησιάσει κάτι που επιθυμεί με πιο καλό τρόπο, με τη συνεργασία, την κοινωνικότητα και τη φιλική προσέγγιση).

Η παρατιθέμενη έρευνα δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση “Psychological Science”.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπηρεσίες Εστίασης

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

Logistics

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Κηφισιά

⚽🏀 LIVE SCORES
28 Απρ. 2024
Ολυ
17:00
-
Λαμ
28 Απρ. 2024
ΠΑΟ
19:30
-
ΑΕΚ
26 Απρ. 2024
ΜΟΝ
20:00
-
ΦΕΝ
26 Απρ. 2024
BARC
22:00
-
ΟΣΦΠ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;