Είναι το Fiat 500 το καλύτερο αυτοκίνητο που μπορεί να πάρει ένας φοιτητής;

Από neolaia.gr Team 18 Μαρτίου 2014

photo 01

Είσαι φοιτητής και κουράστηκες με τα λεωφορεία, το μετρό και, κυρίως, με τους οδηγούς ταξί. Πήρες τη μεγάλη απόφαση και ψάχνεις ένα αυτοκίνητο πόλης για να μετακινείσαι.

Τα θες όλα: εμφάνιση, αξιοπιστία, δύναμη, μικρή κατανάλωση και, φυσικά, χαμηλή τιμή αγοράς. Κοιτάς τα περιοδικά αυτοκινήτου. Μπαίνεις σε portals και forums. Ρωτάς φίλους. Όλοι σου απαντούν το ίδιο πράγμα: Fiat 500.

Είχα το Fiat 500 Twinair για 5 μέρες στην κατοχή μου. Προσπάθησα να καταλάβω αν όλοι αυτοί που το προτείνουν, έχουν δίκιο. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όμως.

Το 500αράκι με τον κινητήρα βενζίνης των 900 κυβικών και των 85 ίππων μοιάζει ως η χρυσή τομή ανάμεσα στην οικονομία και τις επιδόσεις. Ναι, δεν έχει τον εκρηκτικό χαρακτήρα της κορυφαίας Abarth έκδοσης, όμως όταν τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται στα 120€ ετησίως και η πραγματική μέση κατανάλωση σε ταξίδι ανέρχεται στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, δεν σε πειράζει που το Abarth είναι πολύ πιο γρήγορο.

Οδηγώντας το Fiat 500 Twinair για περίπου 500 χιλιόμετρα, έμεινα ικανοποιημένος από την συμπεριφορά του στην άσφαλτο και μάλιστα υπήρξαν φορές που μπόρεσα να «παίξω» με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου παρά το κοντό του μεταξόνιο.

Η άνεση φαίνεται να ήταν η πρώτη προτεραιότητα των μηχανικών της Ιταλικής εταιρείας καθώς οι λακούβες και οι ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν μεταφέρονται στην καμπίνα των επιβατών. Αυτό συνιστά ένα τεράστιο πλεονέκτημα για την κίνηση εντός της Αθήνας (και της Θεσσαλονίκης) με τους «βομβαρδισμένους» δρόμους. Ο αντίκτυπος της άνεσης όμως είναι στις στροφές όπου το αμάξωμα του Fiat 500 παίρνει κλίσεις.

Ο συνδυασμός κιβωτίου ταχυτήτων και κινητήρα μπορούν να κινήσουν ικανοποιητικά το αυτοκίνητο εντός και εκτός πόλης. Θα ήθελα όμως το αυτοκίνητο να έχει περισσότερη ροπή, ειδικά στις χαμηλές στροφές, για να μην χρειάζεται συνέχεια να αλλάζω από 1η σε 2α και μετά πάλι 1η. Ιδανικά, μία 6η ταχύτητα θα βοηθούσε σημαντικά και στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης όταν το Fiat 500 κινείται στην εθνική οδό.

Για να είμαι ειλικρινής, αν αγόραζα το Fiat 500 Twinair, θα έδινα τα 800€ παραπάνω που κοστίζει η έκδοση των 105 ίππων. Η επιπλέον δύναμη και ροπή του αυτοκινήτου θα επέτρεπε στο 500αράκι να κινηθεί πιο γρήγορα και οικονομικά στις ίδιες συνθήκες.

Αν με ρωτήσεις όμως τι θα θυμάμαι περισσότερο από το μικρό, Ιταλικό αυτοκίνητο τότε η απάντηση είναι ξεκάθαρη: ο σχεδιασμός του. Το Fiat 500 είναι ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους μας.

Πολλοί το έχουν χαρακτηρίσει ως γυναικείο αυτοκίνητο. Διαφωνώ μαζί τους. Το Fiat 500 μπορείς να το παραμετροποιήσεις σε τέτοιο βαθμό ώστε να του δώσεις ακριβώς τον χαρακτήρα που θέλεις εσύ. Μάλιστα, το 500αράκι του Γκριτζάλα (RIP), το έβρισκα ένα πραγματικά όμορφο αυτοκίνητο που ευχαρίστως θα αγόραζα και θα οδηγούσα.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το εσωτερικό ήταν το κλασσικό κρεμ που κάνει την καμπίνα των επιβατών ιδιαίτερα φωτεινή και ευχάριστη παρά το μικρό της μέγεθος. Σε αυτό, πιθανότατα βοηθάει και η ηλιοροφή του αυτοκινήτου. Αν έχω ένα παράπονο από το 500αράκι, αυτό είναι το γεγονός ότι η ηλιοροφή δεν ανοίγει.

Κλείνοντας, καταλήγω ότι αυτοί που προτείνουν το 500αράκι ως την τέλεια λύση, έχουν δίκιο. Αν πάντως έψαχνα μικρό αυτοκίνητο πόλης, θα παραμέριζα τα κάλλη του Fiat 500 για την τετρακίνηση του Fiat Panda 4×4…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ